Qlimax vorig jaar laten schieten, zodat ik voor de eerste keer naar Hard Bass kon gaan. Geen moment spijt van gehad, was een geweldige avond!

We waren erg vroeg rond kwart over 10 en uiteindelijk half 11 een plekje gezocht in het midden van de zaal. Geck-o was al een tijdje aan de gang, gewoon een lekkere set om te horen.
Toen kwam de opening, waarbij een groot gedeelte van de stage omhoog werd gehaald, zag er erg vet uit naar mijn mening. Sowieso vond ik de stage en de show wel dikke prima. Het was aan Team Green om te openen en naar mening hebben ze dit prima gedaan. Leuke mainstream plaatjes, alleen Lose My Mind.

Voor de rest vond ik er een erg lekkere sfeer hangen en ook de ruimte en geluid viel me heel erg mee.
Frontliner live vond ik niet heel erg bijzonder, maar ik heb me er wel op kunnen vermaken. Hier en daar een nieuwe track gehoord, waarvan eentje niet helemaal lekker liep, maar dat kan gebeuren. Hij sloot af met een hardcore edit van Melodyman, vond ik eigenlijk wel grappig, alleen had ik dan liever Magic gehoord.
Van Team Blue eigenlijk vrij weinig meegemaakt. Alleen een stukje van het begin en daarnaar gingen we een vriend zoeken, die hadden we snel gevonden en daarna zijn we even wat gaan eten. Hierna zijn we terug naar het midden gegaan waar het wat betreft de ruimte nog steeds prima te doen was. We hebben het eind van Team Blue nog meegemaakt, maar ik kan me niet meer voor geest halen wat er nou allemaal gedraaid werd, zal wel niet heel veel bijzonders geweest zijn als ik de verhalen hier lees. Ik had graag wel wat meer van de nieuwe Noisecontrollers tracks gehoord, die hadden ze dan beter met PP kunnen ruilen.
Psyko Punkz was aan de beurt. Nou had ik hier al geen hoge verwachtingen van en deze kwamen uit. Ik vind Love This Life nog wel een lekker plaatje, maar voor de rest vrij weinig aan.
Toen kwam Team Yellow en begon de helft van de nacht waar ik het meest naar uit keek. Team Yellow maakte mijn verwachtingen zeker waar en heb me zeer goed vermaakt op deze set. Ook nog steeds genoeg ruimte om lekker los te kunnen gaan. Had van te voren nog wel een hard hoofd in Brennan Heart, maar uiteindelijk was het een prima set.
Hierna was het de beurt aan Wild Motherfuckers. Ook hier weer erg goed vermaakt. Veel bekende nummers en er werd gewoon een leuke sfeer gecreëerd door de heren. Ik weet niet wat het is, maar ik vind de MC van hun ook wel prettig om naar te luisteren.
Team Red was het team waar ik vooraf het meest naar uit keek. Deze verwachting werd ook waar gemaakt, ik vond dit de beste set van de avond. Ik vond het ook erg leuk, omdat de nog wat minder bekende namen als Phuture Noize en Titan een kans kregen om hier te staan. Hierdoor werden er wat minder bekende tracks (voor mij dan) gedraaid, maar dat maakte het erg interessant om naar te luisteren. Halverwege de set werd het steeds drukker en werd er veel gelopen, dus werd het wat moeilijker om los te gaan. Dat was jammer want de tweede helft van de set werden heerlijke tracks gedraaid. Adaro wat een held blijft dat ook!
Minus Militia was de afsluiter en hier werd door iedereen veel van verwacht (ook door mij). Deze verwachtingen werden deels waargemaakt. Het was inmiddels helaas net wat te druk op de vloer en super warm. De set was over het algemeen erg lekker. Het ging voor mijn gevoel goed hard en ook de show erom heen was leuk neergezet. De track keuze viel me enigszins wat tegen. Had bijvoorbeeld liever de originele Strike gehoord en Torture in plaats van Spell Of Sinn. Maar ook weer goed vermaakt ondanks de drukte, prima afsluiter.
Heerlijk feest gehad! Mijn eerste Hard Bass en volgend jaar zeker weer proberen om erbij te zijn!