zojuist bijgekomen van mijn 7e keer Defqon,1
Vond deze editie wederom erg goed. De eerste dingen die in me opkomen zijn dat ik vind dat de opmaak dit jaar van de main een stuk kariger is dan voorgaande jaren. (lees: bedrukte spandoeken als opvullen ipv lijpe dingen als auto's of lantaarnpalen en ander ongein, jammer!). De blue daarentegen was echt heel dik aangekleed.
heb alle area's even snel bekeken aan het begin en ben daarna heen en weer gelopen tussen de blue en de main. Geluid in de blue was af en toe erg hard inderdaad! maar had gelukkig doppen bij me. Geluid bij de main heb ik me op geen moment echt aan gestoord, dit was top imo!
paar minpunten:
-Qult area: Dit is persoonlijk, maar ik vind dit niets met defqon te maken hebben, ga ergens anders een -censuur- uithangen. geef mij maar zon scrap-parade als aankleding en laat dit rare gedoe achterwege.
-het weer: Mag de pret eigenlijk niet drukken maar had stiekem toch wel op iets meer zon gehoopt!
-evil activities op de main overdag. Haalde me toch een beetje uit de sleur! Dus ben snel naar de blue gehuppeld
mega minpunt: Ik heb letterlijk 2,5 uur gewacht in de auto op het parkeer terrein totdat ik weg kon gaan! alles stond letterlijk muurvast!! mensen die niet de normale uitgang namen maar voordrongen en hierdoor in greppels vast kwamen te zitten met hun auto.. Dit heb ik werkelijk nog nooit gezien, stewards kwamen pas na 2 uur de boel regelen en was pas rond half drie thuis (ik had men spul al uit de lockers gehaald en kon na de eindshow als een v.d eerste bij mn auto)
pluspunten:
-Geluid op main en blue
-aankeding blue
-logistiek op het festival terrein! korte wachtrijen (behalve bij merchandise haha wtf!)
-sfeertje! (altijd)
-black area pakken ze laatste tijdecht vet uit! ''vroegah'' was dat ook gewoon een tent
-eindshow (die vond ik dus wel top! vind de platen van frontliner top en ik hoef geen hardcore op het einde! lekker vuurwerk en vet die lasers die uit de verre hoeken van het main terrein kwamen!!
Moe maar voldaan en op naar volgend jaar!