Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niburu schreef:

- De Stelz bus. Even 5 minuten daarin en je zat weer vol energie.


Dit was echt heerlijk, best vaak geweest. Met z'n allen op en neer dat die bus meters verschoof :lol:
Nog steeds last van m'n rug van hele tijd op dat podium staan.

Heel veel van dit soort uitstapjes gehad, wat het weekend echt wel ten goede deed. Ook de karaoke bus van Captain Morgan, en de Club MPH waren echt top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 16:22 
 
Hardtraxx Newbie

Is de ervaring van Security bij jullie soortgelijk?

Donderdag:
- Spreek je Nederlands? Zijn je zakken verder leeg? Loop dan maar door.
Vrijdag:
- Goedemorgen, Zijn je zakken leeg? - gevolgd door normale controle van losse spullen
Zaterdag:
- Goedemorgen, Zijn je zakken leeg? - gevolgd door normale controle van losse spullen
Zondag:
- Diversen mensen rond mij heen werden zeer intimiderend aangesproken, diversen werden uit de rij gehaald, en achteraf mochten ze meewerken of werden ze als ze dat niet deden overgedragen aan de politie.
- Controle ging zeer ver, ook bij dames, en werd op plekken gevoeld waar dat normaal niet zomaar toegestaan is, als je commentaar gaf, was je meteen extra verdacht en kon je mee naar achteren.
- 1 vriend van mij werd nadat hij al gecontroleerd was, nogmaals teruggeroepen voor nog een fouillering

Ik begreep dat de controle zondag het gevolg was van een medische gebeurtenis op de VIP bij Red op zaterdag, maar of dat waar is weet ik natuurlijk niet, dat zijn wandelgangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 16:43 
 
Hardtraxx Addict

serial schreef:
Is de ervaring van Security bij jullie soortgelijk?

Donderdag:
- Spreek je Nederlands? Zijn je zakken verder leeg? Loop dan maar door.
Vrijdag:
- Goedemorgen, Zijn je zakken leeg? - gevolgd door normale controle van losse spullen
Zaterdag:
- Goedemorgen, Zijn je zakken leeg? - gevolgd door normale controle van losse spullen
Zondag:
- Diversen mensen rond mij heen werden zeer intimiderend aangesproken, diversen werden uit de rij gehaald, en achteraf mochten ze meewerken of werden ze als ze dat niet deden overgedragen aan de politie.
- Controle ging zeer ver, ook bij dames, en werd op plekken gevoeld waar dat normaal niet zomaar toegestaan is, als je commentaar gaf, was je meteen extra verdacht en kon je mee naar achteren.
- 1 vriend van mij werd nadat hij al gecontroleerd was, nogmaals teruggeroepen voor nog een fouillering

Ik begreep dat de controle zondag het gevolg was van een medische gebeurtenis op de VIP bij Red op zaterdag, maar of dat waar is weet ik natuurlijk niet, dat zijn wandelgangen.

Bij ons kampeerde een bevriende jongen van de beveiliging (draait al jaren mee) en het was totale chaos beveiligingwijs volgens hem.

Bij de camping toiletten werd er ook gewaarschuwd voor vloeibare M met een dodelijke hoeveelheid.


Uit persoonlijke ervaring was er gewoon geen beveiliging bij de magenta zondag het eerste uur. Zijkant van de tent stond open en mensen liep zo binnen tussen het podium en de hekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 16:48 
 
Hardtraxx Newbie

serial schreef:
Is de ervaring van Security bij jullie soortgelijk?

Donderdag:

Zondag:
- Diversen mensen rond mij heen werden zeer intimiderend aangesproken, diversen werden uit de rij gehaald, en achteraf mochten ze meewerken of werden ze als ze dat niet deden overgedragen aan de politie.
- Controle ging zeer ver, ook bij dames, en werd op plekken gevoeld waar dat normaal niet zomaar toegestaan is, als je commentaar gaf, was je meteen extra verdacht en kon je mee naar achteren.
- 1 vriend van mij werd nadat hij al gecontroleerd was, nogmaals teruggeroepen voor nog een fouillering

Ik begreep dat de controle zondag het gevolg was van een medische gebeurtenis op de VIP bij Red op zaterdag, maar of dat waar is weet ik natuurlijk niet, dat zijn wandelgangen.


Ja een bekende van mij werd gewoon gezegd zonder aanleiding, of je geeft nu alles af of we gaan je volledig strippen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niburu schreef:
Ja een bekende van mij werd gewoon gezegd zonder aanleiding, of je geeft nu alles af of we gaan je volledig strippen.

Bij ons op zondag ook een aantal, ja. Ze mochten na het afgeven overigens wel gewoon naar binnen. Ik had een setje oude schoenen voor de Shrine bij en die werden ook gecontroleerd inclusief loshalen van de zooltjes enzo. Vond ze de andere dagen wel relaxed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 17:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Bij mij werd ook vrij agressief gefouilleerd en gevraagd. Ook gewoon bij je kruis zitten terwijl dit zonder toestemming niet mag.

Maat van me zei er ook wat van en die mocht ook meteen alles leeghalen e.d.

Weet ook niet wat dat bedrijf was, maar hoop dat ze die niet meer inhuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 17:15 
 
Hardtraxxer

Ik vond de rij zondag wel relatief lang duren gezien de lengte, en zag dat de controle ook lang duurde. Heb overigens niemand uit de rij gehaald zien worden. Wel zag ik enkele beveiligers grondig controleren (en chagrijnig kijken) en ook bij mij werd er meerdere malen over m'n broekzakken heen gegaan. Toen hij klaar was ging hij er nogmaals overheen.
Echt prettig vond ik dat niet, volgens mij vertrouwde hij het niet helemaal maar mocht wel doorlopen. Maar gauw doorgelopen voor ze me terug zouden fluiten.

Toch raar dat dit van dag tot dag verschilt. Op het terrein zelf heb ik de beveiliging nauwelijks gezien, al waren ze er zeer zeker wel. Veel beter dan 'vroeger' toen er hele rijen met van die brede billies door het publiek banjerden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 17:58 
 
Hardtraxx Addict

MaartenV schreef:
Ik vond de rij zondag wel relatief lang duren gezien de lengte, en zag dat de controle ook lang duurde. Heb overigens niemand uit de rij gehaald zien worden. Wel zag ik enkele beveiligers grondig controleren (en chagrijnig kijken) en ook bij mij werd er meerdere malen over m'n broekzakken heen gegaan. Toen hij klaar was ging hij er nogmaals overheen.
Echt prettig vond ik dat niet, volgens mij vertrouwde hij het niet helemaal maar mocht wel doorlopen. Maar gauw doorgelopen voor ze me terug zouden fluiten.

Toch raar dat dit van dag tot dag verschilt. Op het terrein zelf heb ik de beveiliging nauwelijks gezien, al waren ze er zeer zeker wel. Veel beter dan 'vroeger' toen er hele rijen met van die brede billies door het publiek banjerden.

Naja ze waren er dus niet echt, waren tekorten
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb ander ervaring. Ik dacht juist dat de beveiliging meest relaxte ooit was. Vroegen alleen of ik alcohol bij me had en dat was het. Niet gefouilleerd. Beveiliging naar terrein boeide het ook weinig zolang ze maar de polsbandjes konden zien had ik het idee. Had elke keer wel wat eten of drinken meegenomen in mn zakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 18:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik heb ander ervaring. Ik dacht juist dat de beveiliging meest relaxte ooit was. Vroegen alleen of ik alcohol bij me had en dat was het. Niet gefouilleerd. Beveiliging naar terrein boeide het ook weinig zolang ze maar de polsbandjes konden zien had ik het idee. Had elke keer wel wat eten of drinken meegenomen in mn zakken.


Het ging ook meer om de beveiliging op de zondag van de parking/bussen naar het festivalterrein denk ik. Heb alleen een keer om onverklaarbare reden mijn flesje water (zonder dop) moeten legen toen ik van The Wasted Lands richting de Magenta liep op zondag. Toen begonnen ze ook opeens alle handtassen/nektabba's e.d. te fouilleren.

Zaterdag waren ze ook al iets minder vriendelijk dan vrijdag, gewoon grondiger qua controleren maar nog niet zo agressief als op zondag.

Ik hoop eerlijk gezegd ook dat er een zaak van wordt gemaakt want toevallig zag ik wel iemand wat filmen van commotie tussen een beveiliger en twee meiden bij de ingang. Ik weet ook niet of er verder festivaladvocaten e.d. waren die je hadden kunnen helpen met dit soort beveiliging maar het is vrij makkelijk om alle wetten omtrent fouillering te overtreden als je niet op het matje geroepen kan worden en bij commentaar mensen meteen meneemt of wegstuurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 20:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij mij persoonlijk viel het nog mee (alleen vrij gronding fouilleren, ook bij m'n ballen) maar sommige mensen uit mijn groep hadden het ook niet chill op zondag. Twee moesten het inleveren of volledig strippen, één kreeg een ondervraging op 5 cm van z'n hoofd en dame werd bijna voorover getrokken bij haar bh. Die laatste twee hadden niks bij dus niks te verbergen maar het brengt de feestsfeer er niet lekker in...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 22:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
U wilt dat de beveiliging op en top geregeld is en voldoet aan alle vereisten. En u vindt het daarbij ook belangrijk, dat iedereen zich welkom en prettig voelt. Bij PROFI-SEC gaan beveiliging en hospitality daarom hand in hand. Onze medewerkers zijn getraind in gastvrijheid maar treden bovenal kordaat, snel en effectief op als een onveilige situatie daarom vraagt.


Van https://profi-sec.nl/

Blijkbaar was dit een beste opdracht van Q-Dance, er is zelfs een hele pagina aan besteedt

https://profi-sec.nl/defqon1-veiligheid ... er-wereld/
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 23:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vond het ook relaxed tot de zondag, daar werd ik echt even een keer of 4 lekker over de balzak geaaid.

Een vriendin liep op zondag met een fanny pack van de camping naar het festival, werd haar ineens gevraagd om die even open te doen. De oude 'oh shit ben even iets vergeten op de camping' truc werkte gelukkig, achteraf heel veel geluk gehad als ik de andere verhalen over de zondag security zo lees.

Aan de ene kant boeit het mij persoonlijk nooit echt als ze (te) grondig fouilleren, laat ze maar lekker voelen als ze daar zin in hebben. Kan me natuurlijk wel voorstellen dat dit niet voor iedereen het geval is en dat de beveiliging zich natuurlijk ook aan de regels moet houden. Ook een beetje krom om ineens op de zondag te gaan hameren op drugs als de ze de afgelopen dagen de weekproductie 6 van brabantse druglabs zonder omkijken naar binnen hebben laten wandelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 08:25 
 
Hardtraxx Newbie

David_ schreef:
Ik vond het ook relaxed tot de zondag, daar werd ik echt even een keer of 4 lekker over de balzak geaaid.
Kan me natuurlijk wel voorstellen dat dit niet voor iedereen het geval is en dat de beveiliging zich natuurlijk ook aan de regels moet houden.


Bij diversen dames werd bijvoorbeeld bijna onder de BH band gevoeld, en bij mij bij de ballen.
Regels zijn wat mij betreft gewoon regels, daar heeft Profi-sec zich ook aan te houden, maar zondag sloeg gewoon nergens op, gewoon random zonder enige aanleiding mensen uit de rij halen, en min of meer intimideren, die ervaring heb ik nog nooit gehad met bv Crowd Support, welke je voorheen had op Defqon.1
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 08:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vriendin uit onze groep heeft nogal een flinke voorgevel (formaat lekke voetbal) en deze had een top aan. Ze werd ‘vriendelijk’ verzocht haar borsten op te tillen. Toen ze dit weigerde, pakte notabene de mannelijke beveiliger haar bij de voorgevel en tilde deze zelf op. Zo heb ik wel meer verhalen gehoord dat bezoekers midden in de rij in hun onderbroek stonden. Echt een waardeloze security waarbij je je volgens mij meer geïntimideerd voelt dan veilig.

Dat terzijde, wat was nou het verhaal met dat traangas linksvoor bij Headhunterz?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 08:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Vriendin uit onze groep heeft nogal een flinke voorgevel (formaat lekke voetbal) en deze had een top aan. Ze werd ‘vriendelijk’ verzocht haar borsten op te tillen. Toen ze dit weigerde, pakte notabene de mannelijke beveiliger haar bij de voorgevel en tilde deze zelf op. Zo heb ik wel meer verhalen gehoord dat bezoekers midden in de rij in hun onderbroek stonden. Echt een waardeloze security waarbij je je volgens mij meer geïntimideerd voelt dan veilig.

Dat terzijde, wat was nou het verhaal met dat traangas linksvoor bij Headhunterz?


Dit kan dus eeeeeecht niet. Ik had hier echt een ding van gemaakt als ik er bij was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 09:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:/ Wat Makrooy zegt
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Dit kan dus eeeeeecht niet. Ik had hier echt een ding van gemaakt als ik er bij was.


Nouja uiteindelijk wil je gewoon heel graag naar binnen, snap ook wel dat je niet zomaar stampij gaat lopen trappen, ondanks dat het 100% terecht is.

Wel echt schan-da-lige actie. Vraag me af of je hier achteraf nog iets mee kan, zou er iig melding van maken bij Q-dance.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 09:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een razzia-praktijken lees ik over die beveiliging op zondag joh, gadverdamme.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Vriendin uit onze groep heeft nogal een flinke voorgevel (formaat lekke voetbal) en deze had een top aan. Ze werd ‘vriendelijk’ verzocht haar borsten op te tillen. Toen ze dit weigerde, pakte notabene de mannelijke beveiliger haar bij de voorgevel en tilde deze zelf op. Zo heb ik wel meer verhalen gehoord dat bezoekers midden in de rij in hun onderbroek stonden. Echt een waardeloze security waarbij je je volgens mij meer geïntimideerd voelt dan veilig.

Dat terzijde, wat was nou het verhaal met dat traangas linksvoor bij Headhunterz?


Zou dat het zijn waardoor headhunterz zo naar de haaien was?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 09:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Beveiliging was inderdaad een stukkie scherper bij de bus-entree dan de dagen ervoor. Zelf geen gebruiker dus maakt mij nooit zoveel uit. Kan me voorstellen dat je als vrouw eerder last ondervindt van een strengere controle.

Zelf wel een ander akkefietje met de beveiliging gehad. Ik stond vrijdag te plassen bij één van die rieten schotten op de heuvel links naast de main. So far so good. Tot dat ik me weer bij mijn vrienden voegde links voor bij het podium. Opeens stond er een beveiliger naast me die me redelijk aggressief vroeg wie mijn vrienden waren. Dus ik wijs mn vriendengroep aan. Word ik bij mijn arm gepakt en een stuk de heuvel opgetrokken. Mijn vrienden moesten ook mee (groepje van 6). Beveiliging had echt zich als een 'net' om ons heen gesitueerd dus we werden de heuvel opgedreven. en konden nergens heen. Super ongemakkelijk want de nabije omgeving stond lekker mee te loeren.

Er kwam meteen een jongen, waarschijnlijk de tipgever, naar de beveiliging toe dat 'ik het niet de juiste persoon was, maar dat mocht niet baten. Wat bleek, er stond een groep (naar verluidt) Mexicanen sieraden te jatten op de main. En één daarvan was klein en had een groen shirt aan. Zelf ben ik een getinte, kleine jongen en had óók een groen shirt aan xd. Nou zakken leeghalen mocht helaas ook niet baten. Had overigens enkel mn telefoon, portemonee en wat munten mee maar moest toch blijven staan. Er stond ook een vrouw van de beveiliging met van die tie-rips... dus ik vreesde echt dat ik het terrein afgesleept werd als één of andere crimineel.

Gelukkig, na 5 minuten overleg tussen beveiliging bij mij en beveiliging op het veld bleek ik toch niet de juiste te zijn (joh...) en mocht ik gaan. Ondanks dat je weet dat je niets gedaan hebt toch fijn dat ook zij tot dat inzicht komen.

Uiteindelijk kwamen overigens het grootste gedeelte van die beveiligers even hun excuus aanbieden en wenste me nog een fijn festival. Meteen met mn vrienden wel even twee traytjes bier gehaald haha. Het zweet stond in mn bilnaad haha.

Denk overigens dat ze niet overgingen tot verdere actie omdat ik zelf gewoon rustig bleef. Ben wel van mening dat het goed is dat ze zo accuraat op tips reageren. Echte dieven mogen ze wel zo aanpakken vind ik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 09:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap dat dit voor jou vervelend is maar vind het wel inderdaad wel goed dat ze adequaat en streng reageren op dat soort types. Ook voor het afschrik effect. Ken me voorstellen dat het als getinte jongen misschien een extra lading heeft dat je voor de verkeerde/als crimineel wordt aangezien (vul ik even zelf in, geen idee of dat zo is?)

Maar vind het wel goed dat ze laten zien hun best te doen dat soort praktijken keihard aan te pakken. Nog nooit eerder gezien ook namelijk. Uiteindelijk is dit daadwerkelijk wel waarvoor ze er staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 10:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Snap dat dit voor jou vervelend is maar vind het wel inderdaad wel goed dat ze adequaat en streng reageren op dat soort types. Ook voor het afschrik effect. Snap dat het als getinte jongen misschien een extra lading heeft dat je voor de verkeerde/als crimineel wordt aangezien (vul ik even zelf in, geen idee of dat zo is?)

Maar vind het wel goed dat ze laten zien hun best te doen dat soort praktijken keihard aan te pakken. Nog nooit eerder gezien ook namelijk.


Ja precies, daarom ook helemaal geen probleem van gemaakt. En nee, totaal geen problemen mee. Ik voel me zo Nederlands als wat :cool: . Ben geadopteerd dus zal wel schelen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 10:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedoel ook niet dat je niet-nederlands bent verder uiteraard ;)

Maargoed. Goed om te horen, en netjes dat ze even excuses kwamen aanbieden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel goed dat ze excuses kwamen aanbieden inderdaad. Ik zou er wel ff flink van de wap door zijn geweest van de schrik lijkt me.

Wij zijn alleen op zondag geweest, via de car parking ingang, maar geen problemen ervaren. Eentje mocht ook haar inhaler mee naar binnen nemen zonder vragen, en naar haar medicatie is ook niet gevraagd (of die gezien is weet ik niet zeker, inhaler wel).
Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten