Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 121  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 17:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helaas vanwege een flinke tegenvaller de zaterdag en zondag op de camping door moeten brengen, waar het gelukkig wel op elk moment van de dag gezellig was. Verder denk ik niet dat ik nog naar Defqon ga, donderdag was prima en vrijdag heb ik me ook wel vermaakt, maar vind het het toch niet waard om hier een heel weekend te vertoeven. Sfeer was met momenten ver te zoeken, barren en sanitaire voorzieningen waren drama. Al met al wel vermaakt maar de kosten van zo’n weekenden wegen voor mij niet op tegen het plezier wat ik hier heb gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Helaas vanwege een flinke tegenvaller de zaterdag en zondag op de camping door moeten brengen, waar het gelukkig wel op elk moment van de dag gezellig was. Verder denk ik niet dat ik nog naar Defqon ga, donderdag was prima en vrijdag heb ik me ook wel vermaakt, maar vind het het toch niet waard om hier een heel weekend te vertoeven. Sfeer was met momenten ver te zoeken, barren en sanitaire voorzieningen waren drama. Al met al wel vermaakt maar de kosten van zo’n weekenden wegen voor mij niet op tegen het plezier wat ik hier heb gehad.


Waar sta jij dan? Op camping terrein was tering gezellig en in bijv. de indigo was het soms echt niet normaal goed qua sfeer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 17:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Camping heb ik me zeker vermaakt, alleen kan voor mij absoluut niet tippen aan bv de campings van Decibel en The Qontinent. Verder vond ik de sfeer op de camping echt wel tam, ik heb meerdere keren een rondje gelopen over het terrein ‘s nachts maar op veel plekken was er niet veel te beleven. Ik ben vrijdags bijna overal wel even geweest behalve op de Indigo, Silver en Purple.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 17:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
hurricane schreef:
Kun je niet op Defqon een paar uurtjes werken in ruil voor korting op kaartje of merch?
Wil best wel een paar uurtjes friet bakken o.i.d. Had dat gister middag prima kunnen doen, line up was voor mij smiddags toch matig.
Heb alleen geen zin in administratieve rompslomp om dat te regelen...
Moet toch iets creatiefs te bedenken zijn om het personeelsprobleem op te lossen?


Een collega van me doet dat vaak.
4 uurtjes vrijwilligerswerk op een festival (met gratis drinken en eten) en daarna kun je gratis het terrein op.

Weetniet of een grote organisatie als Q ook zulke mensen inzet met die voorwaarden

Lijkt me best aantrekkelijk, mits je de tijden een klein beetje flexibel kunt indelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 18:08 
 
Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
Helaas vanwege een flinke tegenvaller de zaterdag en zondag op de camping door moeten brengen, waar het gelukkig wel op elk moment van de dag gezellig was. Verder denk ik niet dat ik nog naar Defqon ga, donderdag was prima en vrijdag heb ik me ook wel vermaakt, maar vind het het toch niet waard om hier een heel weekend te vertoeven. Sfeer was met momenten ver te zoeken, barren en sanitaire voorzieningen waren drama. Al met al wel vermaakt maar de kosten van zo’n weekenden wegen voor mij niet op tegen het plezier wat ik hier heb gehad.


Net als vele andere eruit gepikt bij de controle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 19:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
Fuzzylogic schreef:
Helaas vanwege een flinke tegenvaller de zaterdag en zondag op de camping door moeten brengen, waar het gelukkig wel op elk moment van de dag gezellig was. Verder denk ik niet dat ik nog naar Defqon ga, donderdag was prima en vrijdag heb ik me ook wel vermaakt, maar vind het het toch niet waard om hier een heel weekend te vertoeven. Sfeer was met momenten ver te zoeken, barren en sanitaire voorzieningen waren drama. Al met al wel vermaakt maar de kosten van zo’n weekenden wegen voor mij niet op tegen het plezier wat ik hier heb gehad.


Net als vele andere eruit gepikt bij de controle?

Dan was ik de camping ook niet meer opgekomen vermoed ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 19:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Kun je niet op Defqon een paar uurtjes werken in ruil voor korting op kaartje of merch?
Wil best wel een paar uurtjes friet bakken o.i.d. Had dat gister middag prima kunnen doen, line up was voor mij smiddags toch matig.
Heb alleen geen zin in administratieve rompslomp om dat te regelen...
Moet toch iets creatiefs te bedenken zijn om het personeelsprobleem op te lossen?


Jazeker kan dat wel. Ik ga dit oa doen op Mysteryland 3 dagen, en Sensation en Welcome to The Future festival.
Je werkt dan 4 uurtjes per dag/event en je krijgt muntjes, eten en drinken en in het geval van ML ook crew camping.
Maar ik woon echt vlak achter de q-dance stage van ML, dus ik slaap lekker thuis :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TkTT schreef:
Delt-A schreef:
hurricane schreef:
Kreeg een berichtje van iemand die nog stil staat op de Parking, alles staat muurvast over de hele dijk
Succes allemaal die nog in de file staan :P


Ja wat een ramp was dat, wij stonden gelukkig langs de uitgang weg geparkeer. 01:48 waren we eindelijk uit de file. En we waren om 23:00 vertrokken bij de Red. Nu eindelijk thuis.


Verkeer blijft daar echt een kriem en ook wij waren pas rond 3en thuis!

Ja, wij hebben ook vrijdag ruim twee uur op de taxi moeten wachten en zondag ook 75 minuten ofzo. Die stond gewoon muurvast :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kbm_ schreef:
hurricane schreef:
Kun je niet op Defqon een paar uurtjes werken in ruil voor korting op kaartje of merch?
Wil best wel een paar uurtjes friet bakken o.i.d. Had dat gister middag prima kunnen doen, line up was voor mij smiddags toch matig.
Heb alleen geen zin in administratieve rompslomp om dat te regelen...
Moet toch iets creatiefs te bedenken zijn om het personeelsprobleem op te lossen?


Jazeker kan dat wel. Ik ga dit oa doen op Mysteryland 3 dagen, en Sensation en Welcome to The Future festival.
Je werkt dan 4 uurtjes per dag/event en je krijgt muntjes, eten en drinken en in het geval van ML ook crew camping.
Maar ik woon echt vlak achter de q-dance stage van ML, dus ik slaap lekker thuis :P

Klinkt wel chill en helemaal als je vlakbij woont :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 19:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Kleine opsomming van de highlights van mn weekend:


Vrijdag alle stages even bekeken en veel geouwehoerd met bekenden, setjes die eruit sprongen waren van Element, Kruelty (dikke Digital Abuse mash-up pffff), Deetox, Thera en Main Concern. Deetox pakte aardig wat vette Delete platen (Android, GIR remix, Environment remix en D volgens mij) en los daarvan ook Sasha F - New System bijv. Heerlijke sfeer bij deze setjes en best wat plaatjes gehoord die ik niet had verwacht. Geluid was ook goed in beide tenten, wat een bommen midden vooraan bij Element zeg. Haze had van mij wel op de zaterdag gemogen, die raw classics hadden dan mooi ingeruild kunnen worden voor dikke early hardstyle.

Zaterdag vol frisse en goede moed op tijd op pad gegaan, kon er met vlagen niet echt lekker in komen helaas. Paar gaten in m'n timetable ook. Clockartz draaide een dijk van een set, een hele vette gated kick edit van Scrap Attack die ik niet verwacht had en ook Zany - Angels of The Sun, NC - Gaia, en een remix/edit van Bring That Shit Back. Echt heel vet. Zonde dat het geluid aan het begin veel te zacht stond. TNT misschien wel de set van de dag voor mij, wat een klappen kwamen er voorbij en we stonden heel gezellig met de groep even bij elkaar (een unicum want iedereen vliegt altijd een kant op :P ). Verder waren de eerste helft van Super Marco May, A-Lusion en Danielle Mondello erg vet. Onder andere veel vette platen als Smack My Derb, Brain Ovulation - Only Kick, Armani & Ghost - Airport, Drummer Beat, Talk Iz Tomorrow, I've got the Power (A-Lusion Remix), JTS - Nog Een Keer, Sexbusters en Freakuency gehoord. Helaas is het een trend voor early dj's om na een paar platen over te schakelen op >2009 hitjes als Rock Civilization en Wake Up (Franky Jones?? wtf draaide hij voor lage kwaliteit platen ook?). Ook een pluspuntje voor B-Front in de blue, uiteraard kokend heet in die tent maar er hing een heerlijke sfeer. Stonden ook heel gezellig met ons aller Paultheone en MelvinFR, dus dat maakt al een hoop goed. Afgesloten bij een stuk van Vince en daarna Steve-D, wat ook heel vet was. Mega genoten van het mixwerk van Vince, wat kan die gozer toch draaien. Helemaal gefocust op z'n dj set en af en toe ff een blik het publiek in. Daarna deed Steve-D een soort tribute aan 3 Steps Ahead en gooide er daarna allemaal lompe early hardcore platen op. Daarna op tijd de taxi gepakt omdat we vrijdag ook al ruim anderhalf uur stonden te wachten... wat een aanfluiting was dat pff. Heb nog nooit zo'n chaos meegemaakt op een parkeerplaats, dat gaan we volgend jaar maar anders aanpakken denk ik..

Zondag was wel weer heerlijk, een aantal hele dikke sets gehoord op de Silver. Vooral Adamant Scream & Tymon en Somniac One sprongen eruit. Lekker in het zonnetje met bier in de klauwen flink genieten. Heerlijke wisselwerking tussen de 2 eerstgenoemden, aantal dikke kickswitches en mega lompe platen gehoord. Misschien wel de vetste set van het weekend voor mij, ook vanwege het goede zuivere geluid. F4 was ook een leuke binnenkomer, even rustig wakker worden met wat vage lompe shit. Omdat het stervensdruk was in de Magenta heb ik die tent maar een beetje links laten liggen, alleen B-Front meegepakt met de groep. Hij draaide hier en daar leuke platen als Leave It All Behind, Music To Us, Soundwaves en Animated Audio. Psycho had niet gehoeven imo :P Later even wat oude bekenden opgezocht die een dagje langskwamen en even bij Rooler wezen kijken. Achteraf wel spijt dat ik niet naar de Red ben gegaan, maar ik kan daar nooit echt m'n draai vinden ofzo. Toen even gaan zitten met de groep en een bakje fruit mogen delen met de viervoeter uut Best. Het weekend grandioos afgesloten bij Main Concern, wat een geweldige sfeer hing er vooraan. Het blijft toch speciaal om te zien, overal waar je keek zag je blije koppen en mensen die stonden te stampen/genieten. Enige kleine minpuntjes waren dat het geluid vrij zacht stond in het begin en dat ze sommige platen wel wat eerder uit hadden mogen mixen.

Al met al gewoon weer een weekend voor in de boeken, ook echt veel gelachen om alle rare lui die we voorbij hebben zien komen. Het lijkt elk jaar wel gekker te worden, manmanman.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 21:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

POST 1/2

Wat een weekend, heb me echt geweldig vermaakt. Begin nu al heimwee te krijgen naar de sfeer, de mensen, de muziek en de gezelligheid. Absurd veel goede sets gehoord, blije gezichten gezien en kunnen genieten van het feit dat we eindelijk weer op Defqon.1 waren. Moest wel een heel weekend door een blaasinfectie heen bijten die dinsdag opeens kwam opzetten, had soms moeite met focussen op iets anders dan dat tijdens het feest, maar eindstand was alsnog een topweekend gehad.

Echter vond ik dit denk ik wel de slechtst georganiseerde Defqon.1 die ik heb meegemaakt. Tot het punt dat we soms echt vol ongeloof, onbegrip en teleurstelling zaten. De dip is nu, dus eerst maar deze punten en later de positieven (die uiteindelijk wel groter waren).

Dit wordt iig weer een typische grote post, maar er zijn wel echt wat rare dingen geweest dit weekend waar ik met mn kop niet bij kan :P

Eerst Europarcs, wat een slecht park en een waardeloze organisatie is dat.

We hadden in 2019 twee huisjes op park Veluwemeer geboekt, aan het water en naast elkaar. Toen corona kwam hebben we gekozen alles te houden en uit te stellen naar het jaar er op, het jaar er na ook. Vervolgens toen corona over was hebben we geinformeerd naar onze huisjes en kregen meten te horen dat ze onze huisjes aan andere mensen hadden verhuurd en dat er geen plek meer was, dit terwijl we al wel hadden betaald.

Vervolgens heeft d’n Jordi met een sterk staaltje Karen kunnen regelen dat ze ons alsnog twee huisjes aan het water en naast elkaar gaven bij een naastgelegen park, Bad Hoophuizen. Ze zouden zelfs pendelbussen voor ons daar regelen. Maar we moesten opeens flink bijbetalen. Toen gingen de alarmbellen al rinkelen, gezien het hun schuld was dat ze onze huisjes hadden vergeven, zonder dit te communiceren. Moest maar.

Dan krijgen we vervolgens een paar weken van te voren via via te horen dat ze helemaal geen bussen hebben, zelfs niet voor Veluwemeer. Na veel bellen door d’n Jordi waar ze hem telkens gewoon wegwuifden (niet de receptionisten op het park zelf maar gewoon de algemene telefoonlijn van het bedrijf) kwamen dan eindelijk bussen, maar opeens niet bij ons. Vervolgens hebben we nog wel 3x moeten horen dat het weer niet geregeld was.

Uiteindelijk waren die bussen er blijkbaar gewoon. Chauffeurs overgekomen uit het buitenland. We waren nog niet bij het park op donderdag of we hoorden al dat een van die bussen in een sloot was gecrasht en dat de chauffeur dus onder invloed was. Het mooie is dat die bus wss daarna gewoon is gebruikt want waar wij uiteindelijk in reden dat hing echt letterlijk met tape aan elkaar en het had buschauffeurs waar Max Verstappen bang van zou worden.

Afijn, op naar het huisje. Daar komen we er opeens achter dat onze huisjes niet naast elkaar staan maar op verschillende plekken stonden. En het was ook niet aan het water maar naast een stel families. Het mooiste was denk ik onze slaapkamer, die was welgeteld 1 meter 10 hoog waardoor we continu moesten hurken en kruipen en slapen onder een zwart plat dak. Het bed lag ook in de vloer ipv op waardoor je soms met je kussen op de vloer lag.

Nooit meer Europarcs zodoende. Die veel te lange busritten hebben ons veel te veel camping/feest tijd gekost (Nick Moody gemist gvd) en die slechte communicatie en afspraken niet nakomen en breken heeft voor te veel stress gezorgd.

Helaas had Defqon.1 ook veel grote, onnodige en voorkombare organisatorische fouten.

De emotie is hier niet boos of chagrijnig. Maar ongeloof, onbegrip en verbazing vooral. Ik heb genoeg Q feesten meegemaakt. En hoewel niet alles altijd perfect is, was Defqon.1 altijd een goed geregeld. Maar dit jaar waren er domme fouten tot aan dingen die echt niet kunnen.

01. Camping en Parking
Een bekende van ons had priority parking gekocht aan camping 0 en ging niet vroeg maar ook niet laat naar het festivalterrein. Bij aankomst waren alle campsites van 0 tot en met 5 al bomvol en moesten ze zodoende langer lopen naar de camping vanaf de priority parking dan vanaf de normale parking. Kortom, 75 euro voor niks betaald.

Maar dat was het begin maar. Toen moesten ze van ver achteraan de priority parking naar veld 6 lopen. Allemaal om er achter te komen dat daar ook alles vol stond omdat ze delen van 6 hadden afgezet voor de mensen die vrijdag moesten komen. Alles stond daar al opgepropt. Ze moesten zodoende allemaal tenten verschuiven zodat ze echt net er tussen paste, tent tegen tent aan zonder looppaden er door.

Vervolgens gooiden ze het de volgende dag open zodat de vrijdag gangers er tussen konden.

Er was dus voor de donderdag gangers al geen plek en de vrijdaggangers (iedereen met een oud ticket, wat er aardig wat waren uiteindelijk) moesten nog komen. Uiteindelijk hebben ze geloof ik op veld 3 plekken vrij gemaakt en tenten overal waar het kon maar tussen gepropt.

Dit terwijl ze op 1 en 2 allemaal voorgeplaatste tenten hadden. Ik kan het hier mis hebben maar toen wij op meerdere momenten na het feest over de camping liepen, leek het wel alsof er echt niemand in die tenten/tipi’s e.d. zaten, iig weinig in vergelijking met de rest van de campsites. Waarom zou je dat allemaal opzetten in de weet dat het niet gekocht is, zo creëer je toch zelf een ruimte probleem. Naast dat je zelf toch weet hoeveel weekend tickets er zijn verkocht, hoeveel travel & stay tickets zijn verkocht, hoeveel friendscamps zijn gekocht e.d. Dan kan je toch je terreinindeling er op aanpassen.

Een behoorlijke fout en belofte die je niet nakomt/levert ondanks dat mensen goud geld betalen. Een fout die ook makkelijk te voorkomen is. Dus is het dan incompetentie of moedwillig gedaan?

2. Looppad door de Silver
Waarom zou je dat doen. In welke wereld is het een goed idee om je publiek 5 meter naar achteren te verplaatsen zodat er mensen van en naar de camping kunnen lopen tussen de stage en het publiek. Dit had Q geloof ik zelf ook door want halverwege de vrijdag werd het looppad (deels) dichtgedaan. Echter was het kwaad toen al geschied want er bleven mensen door lopen om vervolgens weer terug te lopen omdat het pad nu dicht was. Alleen bij drukke momenten zoals bij N-Vitral & Dither was dit irritant omdat je niet even normaal kon bewegen er door.

Sidenote van dat: zet in de app en in de line-up dan ook dat N-Vitral en Dither op de Silver een oude industrial hardcore set doen. Het stond bomvol en na 10 minuten ook vol met boze mensen die de sfeer verneukten omdat het niet was wat ze hadden verwacht. Vage gasten die middelvingers gaan opsteken en boe roepen omdat ze snel spul hadden verwacht. Godzijdank snapten mensen het na 30 minuten wel.

3. Vyral, Delete tribute en Main Concern tegelijkertijd
Waarom, je bent letterlijk een Google search verwijderd van het feit dat het 3 artiesten zijn van het zelfde label met de zelfde fanatieke fanbase. Je weet dat de dood van Delete bij veel zwaar weegt en dus zullen veel daar heen gaan.

Bij Vyral stond amper iemand, dat is toch zonde van de artiest en de stage en zonde voor de fans van deze artiest. Bij Main Concern stond er wat meer maar alsnog relatief weinig. Ik merkte wel dat zodra bij de tribute de Spoontech periode platen waren geweest (na 30 min oid), het wat voller liep bij Main Concern, toen ze al even bezig waren. Ik denk trouwens dat Main Concern en Vyral zelf ook gewoon aanwezig hadden willen zijn voor deze tribute, maar nu door verplichtingen niet konden en voor een bijna lege tent stonden. Dat is in alle opzichten toch compleet zinloos, dat vergt niet veel denkkracht om door te hebben.

4. Bewaking gaandeweg het weekend
Op vrijdag ging alles bij onze groep relatief prima maar ik had gelijk al een vrouw die iets te ver omhoog voelde bij het fouilleren. Was kort, dus ik maakte er niet zo veel van. Op zaterdag werden meerdere mensen bij het kruis vrij uitgebreid gefouilleerd. Dit mag niet zonder toestemming, welk geslacht bij welk geslacht dan ook. Maar ze deden het gewoon. Daarnaast werd er ook vrij hardhandig gefouilleerd en aan kleding getrokken. Een vriend van ons moest zijn tas ook leeg maken en ze praatte tegen hem alsof hij al betrapt was. Eveneens met geen achtig voor het heel houden van zijn tas en de inhoud. Ze trokken dat ding compleet los.

Op zondag was het helemaal herres. Wij kwamen aan en we zagen dat er echt telkens mensen uit de rij werden getrokken en mee werden genomen voor grondig fouilleren. Ik geloof niet dat dit zonder aanleiding mag. Een gast die twee voor me stond die werd meteen uit de rij getrokken zonder hallo en alstublieft. Toen ik was toen vroeg ze me meteen aanvallend “HeB jE dRuGs BiJ jE?” en vervolgens werd er weer uitgebreid bij het kruis gezeten zonder toestemming en werd afkloppen haast meer slaan. Toen een maat van mij aan de beurt was zei hij hier wat van, dat ze zonder toestemming bij zijn kruis zaten en toen was het bingo, meteen mee en alles leeg halen. Heerlijk dat soort machtsmisbruik.

Op de camping en het terrein vervolgens ook meermaals gezien dat ze mensen aanspraken, bij de ingangen gingen fouilleren, wc’s open trokken. Het leek echt alsof ze een quota moesten halen oid.
Het kwam tot een punt dat ik een fles water had gehaald op de Wasted Lands en ik naar het terrein wou lopen en tegen werd gehouden omdat er water in mijn waterfles zonder dop zat, moest ik dat in de container leeggooien. Dit terwijl mensen al 3 dagen in en uit lopen met drinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 21:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

POST 2/2

5. Sunday Funday is op deze manier zinloos en te druk
Ik was in de veronderstelling dat de zondag de rustigste dag zou zijn. Maar de drukte bij de Black (voorheen UV), Blue en Magenta was echt onwerkbaar. De hitte die bij de Blue en Magenta was, was ook verschrikkelijk daardoor.

In 2018 en 2019 was ook Sunday Funday en toen was de main gewoon respectievelijk van 12:00 en 15:00 open voor Sunday Funday. Zodoende was altijd heerlijk vertoeven op zondag. Waarom gooi je dan nu in godsnaam die red met zijn toiletten en eettenten en zitplaatsen dicht. Al die mensen die daar normaal staan zijn opeens in een kleiner gebied met een groot podia minder en zodoende was het bijna overal smoordruk. Toiletten moest je minstens 30 minuten op wachten als je mazzel had. Ik heb twee keer flinke stukken van setjes moeten missen omdat pas vanaf camping 3 degelijke wachttijden voor de wc waren. Zelfs daar werd het ook enorm druk rond het einde van de middag. Eten moest je ook lang op wachten. Bij de meer niche stands op de camping viel het gelukkig nog mee. De Magenta puilde uit op zondag. De UV (voorheen Black) was nooit echt vol, puur om het feit dat het niet de mainstage is denk ik. Dat is gewoon waar de meeste mensen liever zijn. Toen de boel om 20:00 dicht ging had je ook de keuze uit de Legends waar het smoordruk was of de Blue bij Rooler waar geen doorkomen aan was. De UV had alleen freestyle en was niet enorm vol.

Dan heb je een grotere Red, en dan gebruik je hem niet waar hij voor gebruikt moet worden. Laat staan dat de hoek van de Blue, Magenta en UV (Black op zondag) echt net een mierennest was. Waarom zou je ook niet gewoon de black open doen na 20:00. De mensen die vooral van hardcore houden hebben na 20:00 gewoon niks. We hadden geen zin in de drukte en hebben zodoende maar 2 uur niks gedaan aan de kant bij de Red. Enorm zonde van je feest imo.

Dit kan zo makkelijk opgelost worden door ten eerste niet die stages om te wisselen, het heeft echt 0 nut en als je toch een moet kiezen voor de funday, dan leent de Red of op zijn minst de UV zich er veel meer voor. Het feit dat het een buitenstage is zou niet uit moeten maken omdat de Red na 20:00 ook open is en voluit gaat. Ten tweede kan je prima de Black (iets met hardcore) open gooien voor veel mensen die niks doen, hun ei niet kwijt kunnen of hierdoor al eerder weg gaan.

6. Muntprijzen en eten
Dat de muntprijzen duur zijn had ik wel verwacht, maar ik had toch onder de 3,50 gehoopt. We kregen 3,60. Daar bovenop heb ik het idee dat Q-Dance bijna overal het aantal munten dat je voor iets moet betalen naar boven heeft afgerond. Je kan een banaan krijgen voor 0,5 natuurlijk, vast nog wel iets miniems. Maar ik heb het idee dat al het eten verder 1, 2 of 3 munten was. Niks was 1,5 of 2,5. Alles leek omhoog te zijn afgerond. 10,80 voor een droog bolletje met een euroshopper (kip)burger, twee sprietjes sla en een miniscuul beetje saus. 7,20 voor 2 loempia’s. 3,60 voor een snack maar 7,20 voor een snack op een broodje. Dat dingen duurder zijn, ok. Maar Q lijkt het gewoon aan twee kanten duurder te maken. En de kwaliteit lijkt achteruit te zijn gegaan. Een paar niche kraampjes op vooral de camping waren nog uitzonderingen daarop.

Daarbij komt ook nog dat ze je vaak koud eten gaven die al een tijd in die houders hingen waar een klein warmhoud lampje boven zit waar een mier nog niet eens warm van wordt. Heb zelf tot 3x toe moeten vragen of ik ook warm eten mocht. Ik had ook wat bekenden die avondeten wouden maar vegan waren of geen zin in vlees hadden. Nul aanbod en hetgeen dat er was, was vaak al uitverkocht.

Kies een kant, bied simpel goedkoop eten aan voor normale prijzen of vraag meer munten voor degelijk voedsel. Beiden is gewoon afzetten.

7. Het Geluid
Dit is het geen wat voor mij een teleurstellend einde bracht aan het weekend. Niet gefrustreerd maar gewoon teleurgesteld. Ik met anderen, en in dat gesprek kwam dit eigenlijk allemaal naar voren.

Op vrijdag in de Blue merkten we al dat het geluid slecht was. Het stond te zacht en veel lage frequenties kwamen niet goed door. Hierdoor vielen de sets van Voidax en Vertile voor mij tegen, ondanks dat de set zelf gewoon goed was. Bij de tribute aan Delete moesten we ook echt goed zoeken voor een goed plekje met degelijk geluid, daar was de bass juist ineens ietwat overstuurd.
Deze trend merkte we vervolgens ook bij de Black. Bij I:Gor stond het geluid echt zacht maar tijdens The Satan was wederom de bass overstuurd. Bij de Red bij Devin Wild was het niet zo storend maar ook daar hoorde je dat de bass de rest clipte en daardoor niet zo vet klonk als het kon zijn. Dit was vervolgens bij Gunz 4 Hire bij de eindshow weer tig keer erger. De Yellow leek helemaal nergens goed geluid te hebben (bass overkill of amper bass) en bij de Purple moest je ook goed zoeken naar een plekje. Bij de Magenta was het geluid wel prima met wat mindere stukken hier en daar (vooral zaterdag). De Indigo en Gold waren prima voor zover ik kon merken en de Silver was zoals altijd gewoon het beste geluid. Over het algemeen vond ik de kwaliteit wel erg laag liggen in vergelijking met voorgaande edities.

Dan kom ik weer terug bij de Blue. Na een tijd niks te hebben gedaan na 20:30 omdat de Red vol was en de platen vooral de bekende hits waren bij de Legends gingen we maar alvast de Blue in voor Main Concern want dat zou de mooiste kers op de taart worden. Eenmaal binnen bij Jason Payne hoorde je wederom dat de bass overstuurd was. Maar we dachten dat het gewoon wat bij die muziek hoorde. Vervolgens was het geluid nog slechter bij Main Concern, er was een enorme bass overkill die zelfs de hogere sounds in de kicks weg drukte. Kickrolls kon je soms niet meer horen omdat het een bassline werd. Een hele tijd nog besteed aan een goede plek vinden maar het was overal het zelfde. Zodoende na het toch een poging te hebben gegeven maar eerder weg gegaan. Welke plaat er ook gedraaid zou worden, ik kon er niet echt van genieten met dit geluid. Een act waar je enorm naar uitkijkt die vervolgens door onoplosbaar slecht geluid enorm tegen valt, kan Main Concern niks aan doen en het publiek ook niet. De Geluidsman blijkbaar ook niet, want er veranderde niks ondanks de overduidelijk hoorbare problemen. Zodoende naar de bus gegaan met wat bekenden terwijl we anderen ook zagen afdruipen.

Dat waren ze

En dat laatste begon eigenlijk een hele reis terug met het praten over het feest Defqon.1, een geweldig feest met enorm veel positieve en mooie dingen die ik later wel deel. Maar we concludeerden gewoon dat het tot verbazing toe slecht was georganiseerd. Ik vond Defqon.1 altijd het best georganiseerde feest (voor ik naar Awake was gegaan). Vandaar toch die teleurstelling, ongeloof en verbazing onder het grote goede gevoel van dit weekend en de hoop dat Q-Dance niet in een soort EA Games van de feestwereld die dit soort dingen blijven doen omdat ze het toch wel kunnen maken. Ik hoop het niet, want ik kan al niet wachten op de volgende Defqon.1
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 21:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Geck-o schreef:
Defqon :love: (L)

Ongelofelijk weekend gehad! Drie dagen lang een afgeladen silent disco afterparty met The Funky Cat, zoveel plezier. Uiteindelijk vier setjes gedraaid op de UV vrijdag, elke set weer anders met een heerlijk sfeertje. Pop up hardtechno setje op zondag was ook nog ontzettend leuk :D

Kers op de taart natuurlijk wel om op de mainstage te mogen draaien na Power Hour. Heerlijk timeslot voor een zachte landing en lekker melodieus setje, voelde echt episch. Maximaal genoten :D

Tracklist van de RED set:
01. Mauro Picotto - Komodo
02. Geck-o - Soul Train
03. Geck-o - Invocation (The Great Gift Of Life)
04. Primeshock & Geck-o - It's What We Are Reloaded
05. Crisis Era - Drop It Low (WOW WOW Edit)
06. Underworld - Born Slippy (Wildstylez Edit)
07. Jay Reeve & Geck-o - The Heat
08. Geck-o - Hello Earth (w/ Motorcycle - As The Rush Comes)


Ja dit was top! Komodo, Soul Train, Born Slippy op de main van Defqon. Man wat was dat genieten zeg! Hardtechno setje was ook lekker inderdaad.

Verder weer een top weekend gehad. Hadden een priority parking ticket, konden vanaf de parking zo camping 0 oplopen. Was allemaal prima. Die koude buitendouches waren wel echt chill s'ochtends. Geen wachttijd en je bent meteen goed wakker.

Donderdag was leuk t/m Wildstylez. Daarna was het muzikaal niet echt meer mijn ding dus verder nog een beetje rondgelopen over het terrein. Wel afgesloten bij D-Sturb. Dat was op zich prima, maar de warmte in die tent was echt niet te doen.

Het weekend verder vooral bij de Magenta doorgebracht. Daar eigenlijk alleen maar leuke setjes gehoord. Vrijdag bij Main Concern en Thera was echt top. Daar vooraan met een grote groep eensgezinden maximaal staan beuken. Jack of Sound was ook leuk. Hij stond zelf ook echt de hele met een dikke smile achter de draaitafel. Helaas wel Deetox daar gemist. Las dat ze een top set heeft gedraaid, maar ik moest echt even wat eten dus ben even terug naar de tent gegaan. Verder wat uitstapjes gemaakt naar de Red voor het laatste half uur voor de afsluiting daar en naar de Silver om wat delen van Remco Beekwilder en Stranger mee te pakken. Eigenlijk jammer dat het daar niet echt druk was.

Zaterdag een beetje overal en nergens gelopen. Clockartz was super, alleen het geluid ging nog niet echt toen. Later op de dag bij B-Front was dat wel beter.Na Clockartz A-Lusion op de Magenta en een stukje van The Pitcher meegepakt. Gewoon lekkere hardstyle, geen nonsens. 5 minuten voor het einde van The Pitcher naar de Red gelopen om daar precies op tijd bij Geck-O aan te komen. Dat was genieten, vooral om bovenstaande reden! Beter zou het die dag niet meer worden. Al was B-front top, Phuture Noize ging mooi en Bass Modulators op de UV draaiden ook een leuk setje. Daarna nog even naar de Silver gelopen voor TOA en Akira. Ik had wel even zin in een beetje beukwerk. Daarna de groep weer opgezocht bij de Red voor de eindshow, maar moest daar nog wel even G4H doorbijten. Wat zijn die afgegleden zeg, en heb het idee dat het vooral uit de koker van Ran-d komt. De eindshow zat wel weer rete strak in elkaar, maar na 10 minuten in en uit ademen had ik wel zin in een beetje muziek.

Zondag eigenlijk weer de hele dag bij de Magenta doorgebracht. Daar sprongen Bass Modulators er wat bij betreft er wel echt uit. Bfront was zoals altijd ook zeer vermakelijk. Het was er wel echt knetter druk, maar voor in de tent was eigenlijk altijd genoeg ruimte. Tussendoor uiteraard even bij Geck-o z'n hardtechno setje geweest. Dat was ook super! De afsluiting bij de red was weer fantastisch. 3 top legends setjes gehoord, op wat misfoutjes van Heady na. xd Mega vet dat JDX daar neergezet is, echt meer en meer dan verdiend. Ghost Stories was een heerlijke euforische afsluiting van het weekend. Echt een verademing na alle grafherrie die bij een groot deel van de stages en op de camping werd gedraaid. De closing zat ook weer zo strak in elkaar. Die overklaste de eindshow van zaterdag met gemak. Echt een kwartier lang met kippenvel gestaan.

Vannacht nog wel onze buren vriendelijk doch dringend verzocht hun terror even uit te zetten. Terugrijden zonder geslapen te hebben was niet echt een lekker idee.

Een paar plusjes en minnetjes:
+ Priority parking en camping 0, was die 70 Euro meer dan waard
+ Magenta: de sfeer, de setjes, het geluid daar. Echt genoten daar
+ De Red. Man man man wat een stage zeg :love:
+ Geck-O
+ Geck-O
+ Geck-O
+ Bij de barren en het eten eigenlijk nooit echt lang hoeven te wachten
+ Koude buitendouches op de camping, maar ook bij de warme douches nooit echt hoeven te wachten

- 3,60 voor een muntje, zo dan :huh:
- Drukte op zondag.. Dat kon echt niet hoor
- Terror. Overal fakking terror. Waar gaat dit heen zeg..
- De camping leek wel een Duitse enclave joh :lol:

Volgend jaar ben ik er 100% zeker weer bij en duik ik gewoon m'n tentje weer in, maar zoals velen hier al aangeven gaat de muziek wat mij betreft echt de verkeerde kant op. Na een opeenstapeling van anti-climaxen en kicks waarvan je trommelvliezen bijna scheuren heb ik er wel weer even genoeg van. Gelukkig zijn er nog artiesten die redelijk bij hun eigen sound zijn gebleven. Dat, plus het hele Defqon gevoel, het terrein, de shows etc hebben het echt een top weekend gemaakt en is ook de reden dat ik er volgend jaar gewoon weer bij ben :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 22:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het valt mij wel op dat er nog niet 1 video online is verschenen van de Defqon legends :lol:
Zal vast actief geblokt worden.
Had het opgenomen maar blijkt achteraf zonder geluid, echt balen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 22:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
hotymoty schreef:
Wat gebeurde er allemaal met Heady dan? Ik lees veel maar allemaal vage verhalen.


Ga de stream maar terugkijken en oordeel zelf:)



Die blik van 'm op 07:05 :lol: :oh:


Toch maar eraf gehaald?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 22:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Of Q is begonnen met het copyright striken
Heb zelf echt een fantastisch weekend gehad.
Wat een sfeer overal. Niet normaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 22:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

kbm_ schreef:
Het valt mij wel op dat er nog niet 1 video online is verschenen van de Defqon legends :lol:
Zal vast actief geblokt worden.
Had het opgenomen maar blijkt achteraf zonder geluid, echt balen!


Alle video's worden zo'n beetje offline gehaald heb ik het idee. Vooral omdat de livestreams e.d. natuurlijk zijn opgenomen en worden verspreid. En dan gaan ze het snel op een muziek copyright schending oid gooien (dus geen geluid).

Niet dat Q dat eeuwig kan volhouden verder. Er zijn alternatieve videosites die het minder nauw nemen met copyright schending. Het is ook een beetje wat je krijgt als je al je livesets e.d. achter een paywall of abonnement gooit of als je anderzijds iets te hard probeert te verbergen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 22:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
kbm_ schreef:
Het valt mij wel op dat er nog niet 1 video online is verschenen van de Defqon legends :lol:
Zal vast actief geblokt worden.
Had het opgenomen maar blijkt achteraf zonder geluid, echt balen!


Alle video's worden zo'n beetje offline gehaald heb ik het idee. Vooral omdat de livestreams e.d. natuurlijk zijn opgenomen en worden verspreid. En dan gaan ze het snel op een muziek copyright schending oid gooien (dus geen geluid).

Niet dat Q dat eeuwig kan volhouden verder. Er zijn alternatieve videosites die het minder nauw nemen met copyright schending. Het is ook een beetje wat je krijgt als je al je livesets e.d. achter een paywall of abonnement gooit of als je anderzijds iets te hard probeert te verbergen.


Nee de opname fout lag bij mij. Heb het hele weekend via mn telefoon opgenomen, maar dacht gisteren; ik doe het via mn mac/quicktime. Maar die neemt alleen beeld op, geen systeemgeluiden. Bij TNT kwam ik erachter en ben ik weer naar mijn telefoon geswitcht.

Zie trouwens andere sets nog volop online staan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 22:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vast, maar die vallen vanzelf wel. Zoals ik zei, Q houdt het niet eeuwig vol gezien je alles handmatig moet melden als Q-Dance zijnde. Daarom gaat alles ook niet meteen er af en helemaal niet op sites buiten YouTube.

Beetje jammer trouwens dat er bijna geen audiosetjes zijn opgenomen van oa de Indigo, Gold en Silver. Niet dat ik kan vinden iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 23:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

+ Ophidian & Trasher poaaah
+ 2x Main Concern :woot: Overigens voelde de tweede MC set echt als een soort afsluiting van een specifieke Spoontech periode. Nog één keer zo’n typerende set met exact dezelfde mensen die bij elke Spoontech set en feest in de afgelopen tien jaar aanwezig waren. Kleine shout out naar deze OG “klaplongers”.
+ Fracture 4
+ Somniac One
+ First Contact tijdens Adamant Scream & Tymon
+ Sfeertje bij TFC

- Gooi a.u.b. die Red gewoon meteen open op zondag
- Beveiliging op zondag ging te ver
- Veel te weinig Dixies
- Frontliner (op Warphole na) was niet zo best, met name vanaf de tweede helft
- Bijna overal uptempo gehoord
- Opblaas dingen, waarom? Zo’n opblaas krokodil in je nek krijgen is geen aanrader kan ik je vertellen

+/- Vijf minuten bij Spitnoise gestaan (vraag me niet waarom). Wat een herrie. Waarom dan toch ook plus? Omdat ik wel eventjes heb kunnen lachen om die bezwete anabolen Duke Nukems, bah.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2022 23:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Vast, maar die vallen vanzelf wel. Zoals ik zei, Q houdt het niet eeuwig vol gezien je alles handmatig moet melden als Q-Dance zijnde. Daarom gaat alles ook niet meteen er af en helemaal niet op sites buiten YouTube.



Waarschijnlijk ook om zo de exclusiviteit te behouden zodat je via hun service gaat luisteren. Maar uiteindelijk houden ze het toch niet vol. Zal alleen in het begin echt hard op gehamerd worden denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2022 00:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Behalve de vele plussen van de laatste uren op de RED van zondag nog even een overall min op sanitair gebied.
Die plasgoten zijn echt waar-de-loos :thumbdown:
Regelmatig lag er zooi in het hele ondiepe gootje waardoor de pis niet de afvoer bereikte en letterlijk op de grond droop :sick:
Je zag daardoor her en der natte plekken op de grond. Met dit weer had iedereen een korte broek aan dus alles spettert lekker op je benen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2022 00:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
zeke schreef:
hotymoty schreef:
Wat gebeurde er allemaal met Heady dan? Ik lees veel maar allemaal vage verhalen.


Ga de stream maar terugkijken en oordeel zelf:)



Die blik van 'm op 07:05 :lol: :oh:


Toch maar eraf gehaald?


Hm, bijzonder.
Dit was gewoon de 10min preview van Q-dance zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2022 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Man, wat een weekend weer. Zóveel hoogtepunten...

Ik moet zeggen dat ik 4 dagen wel als uitdagend heb ervaren, haha. In die dagen gebeurt er zó ontzettend veel en doe je zoveel indrukken op dat ik gewoon amper nog kan vertellen wat ik op welke dagen heb gedaan, zonder de timetables te bekijken. Daarnaast ben ik ook echt gesloopt. :lol:

Zou ik het volgend jaar weer doen? Absoluut. Dit blijft echt het mooiste weekend van het jaar en ga de komende dagen nog wel even flink dippen dat het er weer op zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2022 11:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ohja die 4 dagen. Vind dat persoonlijk wel een dag te veel. Zondag was ik gewoon bekaf. Maar wie houd ik voor de gek, volgend jaar gewoon weer 4 dagen aanwezig.
Vorige  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 121  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten