Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Artiesten zijn net mensen, he.
En we kunnen denk ik allemaal wel onze pappenheimers aanwijzen, wat betreft drugsgebruik. Alleen maar mooi, toch. Zéker nadien in het publiek of op een after. Heb er van het weekend wel meer zien lopen die niet alleen een Spaatje blauw op hadden.


Dj Unlocked lag er goed af zag ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 16:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zag 75% van 2Faced ook middelvingers opsteken naar willekeurige onbekenden, zijn echt net mensen ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Having severe Post Defqon.1 Depression? We’ve got you covered! From today until Sunday, we’ll release an endshow experience on the Q-dance YouTube channel and on Q-dance Network. Make sure to tune in every day at 20:00 CEST for a new premiere! The Defqon.1 2022 sets will be uploaded in the following weeks, exclusively on Q-dance Network for those with a DEDIQATED Membership.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 17:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inmiddels ook weer een soort van bijgekomen van het weekend en tijd gevonden om sinds lange tijd weer eens een verslagje te schrijven. Sinds 2014 heb ik iedere Defqon editie meegepakt en sinds 2015 het gehele weekend. Qua sfeer was dit zeker één van de beste edities, waarschijnlijk mede omdat iedereen echt weer zin had in Defqon na 2 jaar afwezigheid. Muzikaal gezien was voor mij duidelijk de minste editie. Desalniettemin mezelf zeker top vermaakt, maar ik hoop volgend jaar toch echt op een betere timetable en interessantere selectie aan artiesten, met name op de Indigo.

Dit jaar ook voor het eerst een huisje op Veluwemeer in plaats van de camping en dat is me uiterst goed bevallen. Sowieso voelt alles als een vijfsterrenverblijf in vergelijking met de Defqon camping en de hele ervaring van spullen sjouwen vanaf de auto (en hopen dat je nog ergens een plekje kan vinden). Het parkpersoneel was daarnaast super vriendelijk en de enigszins strenge voorwaarden, o.a. gerelateerd aan geluid in de avond, bleken gelukkig in de praktijk mee te vallen.

Donderdag/Vrijdag
Donderdagavond bij het park aangekomen en rustig een avondje bij het huisje vertoefd. Vrijdag kon het dan eindelijk beginnen. Dit was verreweg muzikaal de meest interessante dag. Helaas een hoop onmogelijke keuzes in de timetable, met als dieptepunt Ode to Delete, Main Concern en Vyral tegelijk. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hetzelfde team als een aantal jaar geleden hiervoor verantwoordelijk is - hopelijk verbetering op dit vlak bij de volgende editie.
Hoogtepunten van de dag (en eigenlijk ook het weekend) waren voor mij Deetox, Main Concern en Thera op de Magenta, met een speciale vermelding voor wat ik heb kunnen meepakken van Kruelty op de Indigo. Tijdens Kruelty toch ervoor gekozen om naar de eerste helft van Ode to Delete gegaan en dat was “prima” - het was, zoals enigszins verwacht, een chronologische reis door de verschillende periodes van zijn discografie (m.u.v. de opening). Toch voelde de Lesson in Weird set van Main Concern op zondag voor mij veel meer als een tribute, met name door de sfeer, de kleine menigte en de emotie van de heren zelf.

De tegenvaller van de dag was voor mij helaas Jack of Sound op de Magenta. Ik had daar toch wat meer verwachtingen bij. Daarnaast enkele minuten met verbazing staan luisteren naar GPF op de UV (we stonden daar te wachten en er was helaas geen ontkomen aan). Die hebben voornamelijk klanken staan produceren die maximaal voor de term “geluid” door kunnen gaan. Vrij lastig om je dan nog serieus genomen te voelen. Uiteindelijk de vrijdag afgesloten bij TFC silent disco en dat was zeer vermakelijk.

Zaterdag
Zaterdag vond ik het muzikaal gezien zwaar behelpen en dat is iets wat ik niet eerder bij een Defqon editie heb kunnen zeggen. Desondanks mezelf wel goed vermaakt, maar dat lag nou niet bepaald aan de muziek. Wel een aantal leuke acts bijgewoond zoals The Purge showcase (wel echt gigantisch druk), B-Front, Pavo, gedeelte Wasted Mind en een gedeelte TOA/Akira, maar over het algemeen was het zeer teleurstellend. Met name Chris One leverde hier een grote bijdrage aan. Ik snap dat ik geen Loudness-achtige set van de beste man hoef te verwachten op Defqon, maar iets soortgelijks als in 2019 had prima gekund. In plaats daarvan stuiterden de Deathmatch/Payback-achtige kicks me om de oren. Bijzonder jammer.
Voor het eerst in jaren ook noodgedwongen weer eens afgesloten bij de Red, met name omdat er besloten was de Indigo af te laten sluiten door Krowdexx (...why?). Nee, de zaterdag was absoluut niet vergelijkbaar met de zaterdagen van de afgelopen jaren. Als Defqon voortaan drie volwaardige festivaldagen heeft, zou ik wel graag wat interessantere artiesten op bepaalde momenten geprogrammeerd willen zien.
Uiteraard de dag weer afgesloten bij TFC silent disco en dat maakte alles natuurlijk weer helemaal goed. :)

Zondag
Met een uitgebreide zaterdagnacht-after achter de rug en de kennis dat zondagmiddag muzikaal niet veel te bieden had, besloten we op zondag pas rond een uur of half 3 richting het festival te gaan. Een aantal van onze groep zouden zondagnacht al vertrekken, dus in plaats van op de bus te wachten bij het park, leek het ons een goed idee om met de auto naar het terrein te rijden. Mistakes were made. We hebben uiteindelijk bijna 2 uur in een parkeerfile gestaan richting het terrein. Eenmaal vooraan aangekomen zagen we dat er letterlijk maar 2 medewerkers bezig waren om parkeerkaarten te verschaffen. Echt ronduit belachelijk dat er op deze manier op personeel wordt gekort - dat kun je naar mijn idee gewoon echt niet maken tegenover je bezoekers.

Hierdoor dus helaas wel het eerste uur van Adamant Scream en Tymon gemist. Na het laatste halfuur bij te hebben gewoond baalde ik hier eigenlijk alleen nog maar meer van. Hopelijk is de set binnenkort ergens beschikbaar want ik wil 'm graag terugluisteren. Ran-D en Adaro op de Magenta was een enorme hitjesparade (niet onverwacht) en eigenlijk te druk (ook niet onverwacht). B-Front, die hierna volgde, vond ik een stuk vermakelijker. Hij draaide vrij gevarieerd en legde er ook een aantal onverwachte platen op. Hierna nog even gezweet bij Rooler in de Blue maar dat was gewoon niet echt mijn ding.
Niet meer de moeite gedaan om richting de main te lopen voor Legends en in plaats daarvan munten opgemaakt, een sanitaire stop gepleegd, en ons natuurlijk mentaal voorbereid op dé set van het weekend: Main Concern pres. A Lesson in Weird.

Wat een fantastisch tribute aan de Australische heren, waarvan ik heel graag had gewild dat ze er zelf hadden gestaan na jaren afwezigheid - met het besef dat ze er helaas nooit meer samen zullen staan. Desalniettemin is Main Concern het uitgelezen duo om dit op te vangen en een Weird-waardige set neer te zetten. Mooi ook om te zien hoe emotioneel de heren eronder werden na hun set. Zonder twijfel het hoogtepunt van het weekend voor mij.

Helaas geen TFC silent disco dus hierna teruggegaan naar Veluwemeer. Op het park nog een geniale after gehad met een groep Limburgers onder het genot van een set van Dj Jestor en Gam, die klassiekers zoals Formula (200bpm edit) erop gooiden. Een mooie afsluiter van een geslaagd weekend.
Ondanks de matige timetable en de enigszins teleurstellende programmering op zaterdag heb ik mezelf over het algemeen goed kunnen vermaken tijdens het weekend. Hopelijk volgend jaar weer erbij! :D

Plus- en minpunten
+++ Main Concern pres. A Lesson in Weird
++ Deetox (Magenta), Main Concern, Thera, Kruelty, Adamant Scream & Tymon, B-Front (Magenta)
+ The Funky Cat
+ Geluid op de Magenta en Silver. Indigo ook wel prima.
+ Over het algemeen tevreden met de vriendelijkheid / service van het personeel (voor zover beschikbaar)
+ Huisje >> Camping

- De matige lineup op zaterdag
-- De uiterst bedroevende timetable (met name op vrijdag)
-- Het overduidelijke personeelstekort op sommige plekken (voor ons: met name parkeren)
-- Random hardstyle artiesten die afsluiten met 200bpm+ platen en daar soms al wel meer dan 20m voordat hun set is afgelopen mee beginnen.
--- De achteruitgang van kwaliteitsmuziek. Wat nu populair is in hardstyle (met name qua kicks) vind ik echt niet om aan te horen.
--- Geen fysieke timetable!! :mad: (Mijn collectie stagneert)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 19:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Chroman schreef:
Zo'n agressieve razzia praktijken zijn inderdaad niet nodig, maar dit is toch heel normaal?:
David_ schreef:
Een vriendin liep op zondag met een fanny pack van de camping naar het festival, werd haar ineens gevraagd om die even open te doen.




Inderdaad, de inhoud van tassen / fanny packs moeten wat mij betreft zelfs gecontroleerd worden, anders is het juist weer het anderste uiterste, namelijk een flut fouillering.


Hier ben ik het ook mee eens hoor! Ik zei het meer om aan te geven dat je op de donderdag,vrijdag en zaterdag met een vol fannypack/tasje zo door mocht lopen zonder enige controle - om dit vervolgens op de zondag ineens wel te gaan doen. Het liefst is het natuurlijk consistent, en vooral om te controleren op traangas/wapens mogen ze dit van mij elke keer wel doen!

Edit: Over de rest van defqon is het meeste wel gezegd. Voor ons ook 100% weer een huisje op zuiderzee volgend jaar met fietsen erbij, wat was dat heerlijk. Tijdens de legends set stond ik zelf trouwens redelijk vooraan en heb eigenlijk niks gemerkt van de staat van Headhunterz. Pas later op de avond las ik hier hoe hij er bij stond. De legends set van de heren staat alsnog hoog op de lijst van favoriete setjes van het weekend voor mij, een hitjesparade was precies wat ik nodig had op dat moment met die sfeer.

Verder erg genoten van Genox, Endymion, Headhunterz solo, Main Concern Classics en de Spotlight set van SZP!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 20:59 
 
Hardtraxx Newbie

Headhunterz zijn Instagram verhaal is dan wel weer leuk naar mijn mening :lol:
Beter dan een statement met: "had ik niet moeten doen."
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 21:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier ook maar eens aan een verslagje beginnen na 2 dagen zwaar afgezien te hebben van Corona. Ondertussen gaat het wat beter. Na 2.5 jaar toch ook eens een keertje prijs, het kon niet blijven duren. :/

Met een hoop van 10 naar Resort Zuiderzee, aangezien we dit vorige Defqon ook gedaan hadden en dit reuze meeviel. Als ik dan al die mensen zie zeulen over de brug met hun gerief in 30 graden en je zelf onder de brug onderdoor rijdt om naar een bungalow te kunnen. Sorry, daar geniet ik dan even van. :P We hadden 3 bungalows vlak bij elkaar en op het begin van het park. Altijd lekker snel thuis en lekker snel naar de lokale winkel smorgens om spek met eieren te gaan halen. Top geregeld altijd zo.

Vrijdag
4 man had de donderdag bijgeboekt, dit vond ik veel te duur. Wij zijn met 6 achterna gekomen en waren rond ongeveer 17u op het terrein. Voornamelijk gewoon aan de Red gestaan en een beetje het terrein verkend. Langs die achteringang ook echt heel snel binnen. Voor niets moeten aanschuiven en de drukte die geen drukte op vrijdag was, was echt heel gezellig. Lekker in de sfeer kunnen komen. Ik wou Donkey Rollers zien op Magenta maar dat werd ineens gewisseld voor Crypsis. Een half uur daar geweest en dat was wel zwaar genieten. Openen met Strike en Torture derachteraan gooien. :bomb: Nog even UV en terug naar de Red om af te gaan sluiten. Ik was los vergeten dat Devin Wild daar draaide, jammer. HHZ was echt megasaai. Voor de Freqs had ik wat bang maar dat viel uiteindelijk nog wel mee. Sub Zero was ook nog wel leuk. Ook nog wat onnozel gedaan op de Wasted Lands, altijd gezellig daar snachts. :cool: Nog net de laatste bus kunnen scoren naar Zuiderzee.

Zaterdag
Nog 2 maten die achterna kwamen met een zaterdagticket. Auto van hun mee op resort gezet en samen tegen de middag naar het terrein gegaan. Konden ook gewoon mee met de bus enzo, lekker chill. Tot en met Power Hour op de main gestaan en lekker derin gekomen met heel wat pinten en gezelligheid. Primeshock was lekker euforisch, vet om de dag te beginnen. NC was redelijk saai maar had apart wel een paar vette platen. Deze Power Hour zal voor mij toch ook de laatste geweest zijn. Het is allemaal leuk op beeld maarja. Ze draaide me daar de basskast open. Wij konden centraal op het plein af en toe zelfs niet horen welke plaat er gedraaid werd, alleen maar overkill aan bass. Veel te druk. Mensen die een uur stil staan met een vlag, hoe zelfs? Wat ik me nog herinner van 3 jaar geleden was me dat toch een stuk leuker. Soul Train achterna maakte natuurlijk veel goed; Geck-O. :woot:
Stilletjes aan naar de Blue voor B-front. Voor mij de set van het weekend. :drool: In die volle Blue die linksvoor echt nog goed te doen was qua plek. Wat een sfeer, zwaar genieten was dat seg. Ook men maat nog even een hartverzakking gegeven door in zijn nek te kruipen op die nieuwe plaat met Phuture Noize, wat is die live mokervet seg. :love: Na B-front terug richting de main voor PN die een leuk setje draaide, toffe sfeer daar ook weer rechtsvoor. Nog een klein stukje Rebellion meegenomen maar mijn dagjesmaten konden dat niet aan, ik trouwens ook niet. Dus voor hun op de timetable nog iets doenbaar gezocht en al snel bij Bass Modulators uitgekomen. Jonge jonge wat was Sound Rush daar allemaal aan het uitsteken op de UV. Kan je daar nog van die teringherrie spelen om te lachen, maar het publiek had het er totaal niet mee. Mensen keken mekaar raar aan en vertrokken zelfs, sjonge jonge. Bass Modulators was echt tof. Dikke set, ik kan de platen niet meer opnoemen. Maar met dik geluid en veel plaats vanvoor aan de UV lekker staan dansen. Nog naar de main voor de eindshow, daar is alles wel over gezegd. Nog wel wat aan het kutten geweest richting Zuiderzee omdat er teveel volk op de bus stond te wachten, dus dan maar gewandeld. Achja, dat halfuurtje kan er nog wel bij en ik denk niet dat de bus veel sneller was met al die file daar seg. :/

Zondag
Besloten om vandaag niet al te veel bier te drinken om maandag op een fatsoenlijke manier huiswaarts te gaan. Zodoende pas men eerste pint om 21u gedronken. Dan merk je wel dat je nuchter van alles meer last hebt. De benen die al zwaar werden, al dat volk bij de Magenta (jeeeezzuuuuus op die Red gewoon!!!), veel meer honger heel de dag. Soit, dagje wel leuk begonnen met Mark with a K, een uurtje alles door elkaar. Aangezien de Magenta geen doen was, even in de Blue en daar Deetox en Radical gezien. Dan gewoon wat gezellig gedaan en gerust om naar de Red te gaan. Hulde aan de Legends. :worship: 80 minuten hitjes gehoord, maar wat deed het deugd seg. Echt een verademing na al die dood en verderf hardstyle die je doorheen het weekend te horen krijgt. Dikke oude NC kicks, lekker WS zweverige platen. JDX met Wan Taim en Kick It in ur face was ook vet. En TNT had me ook een partij vette kicks bij. Het leek wel of we op een heerlijke plek stonden waar het geluid er heel goed doorkwam. Net achter de 2e rij boxen in het verlengde van de box. :drool: Met Ghost Stories een plekje vanachter gezocht en een half u voor tijd naar buiten gegaan om de drukte voor te zijn. Was lekker chill zo.

Nog even bevestigen wat ook de rest te zeggen heeft:
- De prijzen zijn echt niet normaal. 12 euro voor een hamburger waar zelfs geen groenten tussen zit :/
- De hardstyle die de slechte kant opgaat. Kicks die in het rond zwieren. je kan echt niet meer dansen op een plaat die je niet kent. Die kicks swingen naar alle kanten, trekt op niks. Ik heb heel hard gemerkt dat ik moest zoeken naar stages/dj's om bekende en normale platen te horen. Die Last Resort plaat heb ik wel 4x gehoord, hoe zelfs? :lol:
- WC's, ik moest op zondag hoognodig en wat een drukte overal. Ik ben dan maar op de camping naar een rustige plek gaan zoeken, dit heeft me gewoon bijna een uur gekost.

Maar goed, al bij al ook weer goed geamuseerd, maandag ook super chill vertrokken zonder al te veel last, tot 's avonds de Corona begon te komen en dinsdag en gisteren helemaal strijk gelegen.

Nog een paar plussers:
+++++ B-Front
++++ Legends op zondag
+++ Mooie stages gezien
+++ Toffe randanimatie zoals die bus en Toofargonia
++++ Nog vergeten: Bass Modulators zondag op Magenta. Ik zat daar te eten vanachter, wat een leuke platen zoals Music Made Addict en Qtrl Alt Del en nog wel wat. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 22:50 
 
Hardtraxx Newbie

Nog mensen die op Zuiderzee zaten, en niet via Q-Dance geboekt hebben toevallig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2022 22:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TropicalDanny schreef:
SL5961 schreef:
.......De Legends vond ik niet echt bijzonder. Een hitjesparade van de 3 heren, en wat was het mixwerk soms bedroevend zeg :huh: werd bijna schandalig gewoon...


Door wie zou dat toch komen? :P

Afbeelding


Hahahah tering
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 08:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

serial schreef:
Nog mensen die op Zuiderzee zaten, en niet via Q-Dance geboekt hebben toevallig?


Ja hier, wat wil je weten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 08:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Plaatjesrader schreef:
Headhunterz zijn Instagram verhaal is dan wel weer leuk naar mijn mening :lol:
Beter dan een statement met: "had ik niet moeten doen."


Ik heb zelf geen Insta maar nu wel benieuwd wat 'ie er over zegt eigenlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 08:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

brianfct65 schreef:
Plaatjesrader schreef:
Headhunterz zijn Instagram verhaal is dan wel weer leuk naar mijn mening :lol:
Beter dan een statement met: "had ik niet moeten doen."


Ik heb zelf geen Insta maar nu wel benieuwd wat 'ie er over zegt eigenlijk :P


Lessons in Love video fragment waarin hij zegt "ik heb een foutje gemaakt"

Beste manier om er mee om te gaan idd. Geen gejank, even op de blaren/memes zitten en door. Uiteindelijk is het ook geen wereldramp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 12:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Aristo schreef:
serial schreef:
Nog mensen die op Zuiderzee zaten, en niet via Q-Dance geboekt hebben toevallig?


Ja hier, wat wil je weten?


Gaat dat voor volgend jaar ook nog lukken? Om Zuiderzee niet via Q-Dance te boeken. Scheelt toch een behoorlijk bedrag lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 12:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

LucG schreef:
Aristo schreef:
serial schreef:
Nog mensen die op Zuiderzee zaten, en niet via Q-Dance geboekt hebben toevallig?


Ja hier, wat wil je weten?


Gaat dat voor volgend jaar ook nog lukken? Om Zuiderzee niet via Q-Dance te boeken. Scheelt toch een behoorlijk bedrag lijkt me.


Dat kan niemand zeggen. Afhankelijk van wat Q met Zuiderzee afspreekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 17:07 
 
Hardtraxxer

Inmiddels alweer een week geleden, tijd gaat snel. Nog een klein verslag van mijn eerste Defqon.

Vrijdag
Vrijdag op tijd aanwezig en ergens in een uithoek van camping 6 nog een plekje kunnen vinden. Fouilleren sloeg helemaal nergens op. Twee tassen vol bij me, maar ik hoefde zelfs mijn zakken niet leeg te maken. Vrijdag verder rustig aan gedaan. Rondje terrein verkennen en een hapje eten, 's avonds pas echt volle bak. Was nog wat warm zelfs, maar verder prima vertoeven. Ode to Delete was zelfs loeiwarm, maar wat een ervaring. Geluid stond goed, enorme toewijding bij het publiek, heerlijk. Daarna even bij Killshot blijven plakken in een praktisch lege blue en onderweg naar de Red GPF een minuutje of 10 live meegemaakt. Ieder z'n ding natuurlijk, maar de lol daarvan ontgaat me volledig, wat een herrie. Bij de red ongeveer ter hoogte van de tweede rij boxen gestaan en prima genoten van Rejecta en SZP. Afterparty met de Rough Recruits viel wat tegen omdat de muziek flink zachter stond dan overdag.

Zaterdag
Niet heel lekker geslapen door gezellige Duitse uptemboburen, maar toch vol goede moed het terrein op. Bij I:gor in de black even gestaan, maar daar stond slechts een handjevol mensen en was persoonlijk toch niet echt lekkere muziek om de dag te beginnen. Galactixx was dat wel. Prima muziek om buiten op de UV met een despootje er weer een beetje in te komen. Aftershock zonder al te veel verwachtingen viel goed mee, Rejecta heerlijk. Hielp ook gewoon mee dat het geluid op de vroege middag goed stond. Dat was later bij Degos & Re-done weer kut. Nog bij de geluidsman langs geweest, maar zonder succes (galm ivm legere zaal ook, dus logisch, maar jammer). Bij B-Front weer een vollere zaal dus volle bak genieten. Tussendoor even gekeken naar Power Hour. Leuk, maar eigenlijk niet echt. Snel naar Chris One gelopen, dat was een stuk beter en nog best druk voor dat Power Hour bezig was. 's Avonds wilden we eigenlijk gewoon lekker op de Red staan, maar dit viel wat tegen. Stonden vrij ver van achter, geluid was niet heel lekker en dus maar terug een beetje over het terrein zwerven. Voor Gunz For Hire en de endshow toch weer naar de Red en andermaal teleurgesteld. G4H kan ik wel waarderen, maar hier totaal niet. Endshow enorm druk, behalve het vuurwerk weinig van meegekregen. Doet het op beeld denk leuker dan live.

Zondag
Zoals hier vaak genoeg gezegd was het hier veel te druk. Had gehoopt voornamelijk bij de Magenta te kunnen staan, maar daar was het eigenlijk de hele dag te druk, tot ver op het foodcourt vol met mensen. Alleen Frontliner meegepikt daardoor. Meer dan gewild weer in de Blue gestaan, waar het voor de verandering niet warm of druk was. Maar semi-noodgedwongen vooral op de Indigo doorgebracht. En dat was eigenlijk heel leuk. Goed geluid, druk zat maar niet overdreven en de hele tent vol toewijding zien stampen. 's Avonds eigenlijk een soort van afgesloten bij Crypsis & Regain (geen grote fan van Regain, maar viel mee), stukje Radical en wat laatste zonnestralen bij Partyraiser meegepikt. Vervolgens de overweging gemaakt en lekker bijtijds naar huis ipv de closing, gezien de negatieve ervaring met een bomvolle Red op zaterdag. Gezien het drama met uitrijden achteraf blij met deze keuze.

Meeste plussen en minnen zijn al wel genoemd, maar toch een paar

++ best veel setjes, met B-Front en Rejecta als hoogtepunten
+ veel Delete tracks gehoord het hele weekend
+ sfeer in de Indigo
-/+ wisselend geluid doorheen het hele weekend op verschillende stages. Je merkt echt dat het voor het beleven van de muziek enorm uitmaakt.
- Duitsers op de camping
- faciliteiten op de camping. Wij zijn 's avonds gaan douchen, dat ging prima. De rijen bij de wc en douches doorheen de hele ochtend kon echt niet, en dan ook nog een muntje betalen.
- drukte op zondag

Overall een goed weekend gehad, maar heeft de verwachtingen niet helemaal ingelost. Volgend jaar wel gewoon weer aanwezig waarschijnlijk, maar dan zeker niet op de camping.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 18:22 
 
Hardtraxx Newbie

LucG schreef:
Aristo schreef:
Gaat dat voor volgend jaar ook nog lukken? Om Zuiderzee niet via Q-Dance te boeken. Scheelt toch een behoorlijk bedrag lijkt me.


Inderdaad. Begreep ook via via ze ook dat ze ala andere festivals wellicht ook meer Premium comfort tenten wilden gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 18:47 
 
Hardtraxx Addict

Riiss schreef:
Inmiddels alweer een week geleden, tijd gaat snel. Nog een klein verslag van mijn eerste Defqon.

Vrijdag
Vrijdag op tijd aanwezig en ergens in een uithoek van camping 6 nog een plekje kunnen vinden. Fouilleren sloeg helemaal nergens op. Twee tassen vol bij me, maar ik hoefde zelfs mijn zakken niet leeg te maken. Vrijdag verder rustig aan gedaan. Rondje terrein verkennen en een hapje eten, 's avonds pas echt volle bak. Was nog wat warm zelfs, maar verder prima vertoeven. Ode to Delete was zelfs loeiwarm, maar wat een ervaring. Geluid stond goed, enorme toewijding bij het publiek, heerlijk. Daarna even bij Killshot blijven plakken in een praktisch lege blue en onderweg naar de Red GPF een minuutje of 10 live meegemaakt. Ieder z'n ding natuurlijk, maar de lol daarvan ontgaat me volledig, wat een herrie. Bij de red ongeveer ter hoogte van de tweede rij boxen gestaan en prima genoten van Rejecta en SZP. Afterparty met de Rough Recruits viel wat tegen omdat de muziek flink zachter stond dan overdag.

Zaterdag
Niet heel lekker geslapen door gezellige Duitse uptemboburen, maar toch vol goede moed het terrein op. Bij I:gor in de black even gestaan, maar daar stond slechts een handjevol mensen en was persoonlijk toch niet echt lekkere muziek om de dag te beginnen. Galactixx was dat wel. Prima muziek om buiten op de UV met een despootje er weer een beetje in te komen. Aftershock zonder al te veel verwachtingen viel goed mee, Rejecta heerlijk. Hielp ook gewoon mee dat het geluid op de vroege middag goed stond. Dat was later bij Degos & Re-done weer kut. Nog bij de geluidsman langs geweest, maar zonder succes (galm ivm legere zaal ook, dus logisch, maar jammer). Bij B-Front weer een vollere zaal dus volle bak genieten. Tussendoor even gekeken naar Power Hour. Leuk, maar eigenlijk niet echt. Snel naar Chris One gelopen, dat was een stuk beter en nog best druk voor dat Power Hour bezig was. 's Avonds wilden we eigenlijk gewoon lekker op de Red staan, maar dit viel wat tegen. Stonden vrij ver van achter, geluid was niet heel lekker en dus maar terug een beetje over het terrein zwerven. Voor Gunz For Hire en de endshow toch weer naar de Red en andermaal teleurgesteld. G4H kan ik wel waarderen, maar hier totaal niet. Endshow enorm druk, behalve het vuurwerk weinig van meegekregen. Doet het op beeld denk leuker dan live.

Zondag
Zoals hier vaak genoeg gezegd was het hier veel te druk. Had gehoopt voornamelijk bij de Magenta te kunnen staan, maar daar was het eigenlijk de hele dag te druk, tot ver op het foodcourt vol met mensen. Alleen Frontliner meegepikt daardoor. Meer dan gewild weer in de Blue gestaan, waar het voor de verandering niet warm of druk was. Maar semi-noodgedwongen vooral op de Indigo doorgebracht. En dat was eigenlijk heel leuk. Goed geluid, druk zat maar niet overdreven en de hele tent vol toewijding zien stampen. 's Avonds eigenlijk een soort van afgesloten bij Crypsis & Regain (geen grote fan van Regain, maar viel mee), stukje Radical en wat laatste zonnestralen bij Partyraiser meegepikt. Vervolgens de overweging gemaakt en lekker bijtijds naar huis ipv de closing, gezien de negatieve ervaring met een bomvolle Red op zaterdag. Gezien het drama met uitrijden achteraf blij met deze keuze.

Meeste plussen en minnen zijn al wel genoemd, maar toch een paar

++ best veel setjes, met B-Front en Rejecta als hoogtepunten
+ veel Delete tracks gehoord het hele weekend
+ sfeer in de Indigo
-/+ wisselend geluid doorheen het hele weekend op verschillende stages. Je merkt echt dat het voor het beleven van de muziek enorm uitmaakt.
- Duitsers op de camping
- faciliteiten op de camping. Wij zijn 's avonds gaan douchen, dat ging prima. De rijen bij de wc en douches doorheen de hele ochtend kon echt niet, en dan ook nog een muntje betalen.
- drukte op zondag

Overall een goed weekend gehad, maar heeft de verwachtingen niet helemaal ingelost. Volgend jaar wel gewoon weer aanwezig waarschijnlijk, maar dan zeker niet op de camping.

Vind de eind shows juist totaal niet goed overkomen op beeld. Je moet alleen even een stukje door lopen om de drukte uit te zijn(links voor ter hoogte van de speakers en verder naar voren altijd ruimte)

Zelfde met de magenta, voorin alle ruimte heel de zondag
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Zelfde met de magenta, voorin alle ruimte heel de zondag

Hier wel mee eens. Was even moeilijk doorkomen bij het begin van Frontliner maar was rechtsvoor echt prima te doen, terwijl het buiten echt enorm druk was. Dat is over het algemeen wel het devies: in de tenten / vooraan is het vaak qua ruimte beter vertoeven dan buiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2022 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Riiss schreef:
onderweg naar de Red GPF een minuutje of 10 live meegemaakt. Ieder z'n ding natuurlijk, maar de lol daarvan ontgaat me volledig, wat een herrie.


Hier ook even gestaan omdat de groep hier wilde afspreken voor we naar de taxi's gingen. Echt met verbazing staan luisteren/kijken naar dit "geluid". Het is ook totaal niet grappig, wat volgens mij wel zo bedoeld is :P Afijn, ik zal wel een ouwe zure man zijn ofzo.

Remi schreef:
heggenschaar schreef:
Zelfde met de magenta, voorin alle ruimte heel de zondag

Hier wel mee eens. Was even moeilijk doorkomen bij het begin van Frontliner maar was rechtsvoor echt prima te doen, terwijl het buiten echt enorm druk was. Dat is over het algemeen wel het devies: in de tenten / vooraan is het vaak qua ruimte beter vertoeven dan buiten.


Heb zondag expres de Magenta een beetje ontlopen vanwege de drukte, maar B-Front wel even meegepakt uiteraard. Buiten/achteraan was het inderdaad stervensdruk, maar eenmaal wat meer naar voren hadden we zo een plekje met de groep. Gewoon genoeg ruimte om los te gaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2022 00:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paginagrote advertentie in De Stentor van Q om iedereen te bedanken die aan Defqon heeft meegewerkt :thumbup:
https://i.redd.it/ne60deuoqi891.jpg
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2022 13:57 
 
Hardtraxxer

Regelmatig zie ik achter de aankondiging van een artiest op een festival ( live ) staan.
Wat is het verschil tussen een live act en een gewone ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2022 14:21 
 
Hardtraxxer

Live is vaak een kortere maar 'exclusive', tijdelijke set. Vaak gekoppelt aan een nieuw album of een nieuw concept.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2022 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Paginagrote advertentie in De Stentor van Q om iedereen te bedanken die aan Defqon heeft meegewerkt :thumbup:

Melvin en ik hebben met plezier geholpen om jullie weekend nóg leuker te maken. Graag gedaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2022 15:19 
 
Hardtraxx Addict

poekiepoes12 schreef:
Live is vaak een kortere maar 'exclusive', tijdelijke set. Vaak gekoppelt aan een nieuw album of een nieuw concept.

Dat is het nu ja.
Vroeger was het meer als het gebruik van een launch pad/druk machine on stage
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2022 16:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nu is het voornamelijk een pre-mix waar de show volledig om heen is gebouwd. Gelukkig komen de live edits en tools langzaam weer in leven.

Echt 'live' is het iig al een hele tijd niet meer. Vroeger was het echt een exclusief iets vol met nieuwe platen, aankondigingen of sneak peaks van opkomende albums of gewoon live instrumenten in combinatie met live edits.
Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten