Jor-D schreef:
Timothy21 schreef:
Kaarten ook binnen. Maare, 17 euro servicekosten voor 4 tickets? Zo kan ik ook rijk worden ja....
Paylogic heeft ook medewerkers die zorgen dat de dienst draaiende blijft en die gewoon salaris ontvangen
Net zoals we hier op Hardtraxx advertenties tonen om de kosten te dekken

Kaartjes ook binnen, nu hopen op mooi weer

Juist ja, dat is 4 euro per ticket, met 40.000 tickets is dat al 160.000 euro voor alleen Decibel. Daarnaast verkopen ze ook nog tickets voor ik weet niet hoeveel andere feesten. Tickets zijn tegenwoordig vrijwel allemaal e-tickets (of via smartphone), dus er zijn ook geen verzend/drukkosten. Het enige waar ze voor moeten zorgen is dat ze de serverload aan kunnen. Verder is het wat serveronderhoud en een helpdesk. Voor de rest is het gewoon slapend rijk worden volgens mij. Of regelt Paylogic ook al die mensen die bij de ingang staan om de kaartjes te scannen?
Edit: In 2009 heeft Paylogic 3 miljoen kaartjes willen verkopen, dat is dus 3miljoenx4 euro = 12 miljoen euro. Daar kun je een jaar lang 300-400 fulltime werknemers voor in dienst nemen. Whatsapp, een bedrijf dat soortgelijke kosten heeft (server/software onderhoud + helpdesk) kan het met 35 man af en hebben te maken met 1miljard berichtjes per dag. Er van uitgaande dat Paylogic ook zoveel mensen nodig heeft (waarschijnlijk niet eens) houd je dus zo'n 10 miljoen op jaarbasis over.
Edit2: Niet helemaal waar, ik lees dat ze 120 medewerkers hebben. Wat ze allemaal doen weet ik niet, maar er moet natuurlijk ook nieuwe klanten worden binnen gehaald, maar goed nieuwe klanten zijn ook weer extra inkomsten.