Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 17:48 
 
Hardtraxx Addict

XtD schreef:
BvG50 schreef:
Het zit volgens mij niet verkeerd in elkaar, maar wat een kutherrie xd
Is totaal mijn smaak niet, daarnaast gaan mijn oren gewoon flippen van die hoge schelle noten :P

Het zijn idd wel hoge tonen, maar ik zelf heb er geen last van. Beetje dubstep achtig, je moet er van houden.
( haha, misschien beetje too much? ) :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij is het meer een combo van Trap en Dirty House, maar ik heb er niet zoveel verstand van verder :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 19:40 
 
Hardtraxx Addict

XtD schreef:
Volgens mij is het meer een combo van Trap en Dirty House, maar ik heb er niet zoveel verstand van verder :P

Ik doelde eigenlijk meer op de Skrillex achtige dubstep (Brostep volgens mij?) met van die aparte sounds.
Ik hoor er namelijk ook niet echt de Dirty House invloeden in. Maar fuck it, maakt ook niks uit. Ik snap je mening, en ik accepteer hem. Je kan niet alles leuk vinden natuurlijk. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2012 23:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

BvG50 schreef:
BvG50 schreef:

Niemand?




Vind het idee heel vet. Goed idee om het verder uit te werken
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2012 23:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dit is mijn house/trance project.. Beinvloed door Black & White - GYHU

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2012 12:10 
 
Hardtraxx Addict

Hij gaat niet los. Het mist een baslijn met veel drive op de drop. Melodie kun je zeker wel wat leuks mee maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2012 13:10 
 
Hardtraxx Addict

Frazyr schreef:
Vind het idee heel vet. Goed idee om het verder uit te werken.

Oke, thx man. ;)

Over je track:
Phase 2 schreef:
Hij gaat niet los.

Dit dus. Je synth vind ik lekker klinken, en je melodie ook. Mist alleen nog een bepaalde energie.
Dit kun je bijwerken door meer sounds toe te voegen, om de leegtes wat op te vullen zeg maar. ;)
Succes...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 20:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mijn eerste (bijna) volledige projectje in fl. moet wel nog veel aan gebeuren, maar het gaat om de basis nog momenteel :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:38 
 
Hardtraxx Addict

Het klinkt nog erg standaard. De melodie vind ik zelf niet zo (mag meer catchy zijn van mij). Dus de basis is opzich wel oke.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 13:10 
 
Hardtraxx Addict

NVM.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 00:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



Ik heb de smaak van house aardig te pakken en ben er de laatste tijd meer mee bezig dan met hardstyle..
Dit is even wat ik deze zondag heb gemaakt, ga het zeker uitwerken..
Ik hou van die lekkere eentonigheid in sommige house tracks, dat is ook een beetje waar ik met deze plaat heen wil...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 14:35 
 
Hardtraxx Addict

Ik vind de vocal er echt niet bijpassen. Hij gaat ook niet los. Zou ook wel wat meer variatie in doen. Je krijgt nu snel de neiging om door te spoelen en dat lijkt me niet de bedoeling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 15:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Ik vind de vocal er echt niet bijpassen. Hij gaat ook niet los. Zou ook wel wat meer variatie in doen. Je krijgt nu snel de neiging om door te spoelen en dat lijkt me niet de bedoeling.


Hmm, ik vind het vrij lastig om een track echt te laten losgaan...

Qua variatie sluit ik me niet bij je aan, want ik vind juist dat eentonige/minimal zo fijn...

Heb je mischien wat tips voor me om hem harder te laten losgaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 15:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Ik vind de vocal er echt niet bijpassen. Hij gaat ook niet los. Zou ook wel wat meer variatie in doen. Je krijgt nu snel de neiging om door te spoelen en dat lijkt me niet de bedoeling.


Hmm, ik vind het vrij lastig om een track echt te laten losgaan...

Qua variatie sluit ik me niet bij je aan, want ik vind juist dat eentonige/minimal zo fijn...

Heb je mischien wat tips voor me om hem harder te laten losgaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 16:12 
 
Hardtraxx Addict

De drop los laten gaan kan op meerdere manieren en is ook niet altijd op dezelfde manier. Maar de maat voor de drop even wat rust en dan zorg dat hij er goed in knalt. De drop bij jou klinkt nu meer als een intro. Het ligt niet alleen naar de opbouw naar de drop, maar ook aan de drop zelf. Probeer eens wat minder percussie, ander ritme, etc.

Ja wat eentonige track kunnen leuk zijn, maar moeten je niet de neiging geven om door te spoelen. Het geheel moet dan interessanter zijn.

Misschien heb je iets aan deze tracks. Kun je luisteren hoe ze zijn opgebouwd. Weet niet of die echt de stijl is die je bedoelt.





Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 19:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik snap het inderdaad!
Leuk referentie materiaal... Ik denk dat ik ook met name na de drop een betere bassline moet hebben..
Zoals in Knights of africa... Eens kijken.....:-)

Weet je mischien een tutorial over hoe je zo'n bassline maakt? Als in Knight of africa..

Zo van: Tum... tudum.... tum.... tudum....
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 23:56 
 
Hardtraxx Addict

Op dat gebied ben ik beetje van de oude stempel. Ik kijk eigenlijk nooit tutorials. Toen ik begon met produceren was er geen youtube wat vol stond met tutorials. Ze zullen er vast wel zijn maar ik weet het.niet.

Ik zal van de week nog eens luisteren en kijken of ik je wat op weg kan helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 09:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat siert je.
Zelf gebruik ik ook zelden tutorials, maar om sommige effecten onder de knie te krijgen is het wel handig even te tuben als je er zelf niet uitkomt.

Bijvoorbeeld de 'reverb vocal' heb ik geleerd dankzij youtube.. Ook heb ik veel sylenth features geleerd met hulp van youtube :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 23:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben het wel eens met Phase 2. Not bad though! :) Zou inderdaad een maat voor de drop een stilte doen, en je can een crash, white noise of een clap(een lange met veel reverb en delay) op de drop proberen. Zou ook de Hihats een aantal bars later laten beginnen, misschien dat dat werkt. Krijg je uiteindelijk ook wat meer progressie in de track. Melodietje is wel vet! :thumbup:

Ik heb vandaag wat zitten te kloten aan dubstep. :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 08:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey Hidde, ook bedankt voor de inbreng!!!

Heb je plaatje ff geluisterd.. Eerst vond ik hem nog een beetje uninspired, maar wanneer de drop erin komt heb ik het gevoel wel te pakken..Luisterd goed weg.
Kwaliteit van je sounds mogen wel wat voller en hoger liggen. Met name dan je synths en plucks zijn nog een beetje standaard.

Succes :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 14:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zit vast bij de opbouw naar de climax, er mist iets, maar ik vind niet wat..
voor de rest nog ideeën?

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 14:55 
 
Hardtraxx Addict

@ Jeens: Er mist een baslijn en meer drive. De melodie is te langzaam. Hierdoor komt de track niet op gang.
@ Frazyr: de sound van die baslijn van african knights kun je maken door laag saw geluid. Filter dichtdraaien en dan wat spelen met een filter enveloppe en de decay hiervan. Zodat je een goede lage klank krijgt. Het ritme kun je namaken van de track. Voor een mooi laag geluid is het belangrijk welke noten je pakt. Het moet hoorbaar en voelbaar zijn (dus niet te laag en niet te hoog)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 23:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
@ Jeens: Er mist een baslijn en meer drive. De melodie is te langzaam. Hierdoor komt de track niet op gang.
@ Frazyr: de sound van die baslijn van african knights kun je maken door laag saw geluid. Filter dichtdraaien en dan wat spelen met een filter enveloppe en de decay hiervan. Zodat je een goede lage klank krijgt. Het ritme kun je namaken van de track. Voor een mooi laag geluid is het belangrijk welke noten je pakt. Het moet hoorbaar en voelbaar zijn (dus niet te laag en niet te hoog)



Intresting!
Ga ik dit weekend eens aan sleutelen.

Ik zat steeds met een sine te prutsen en qua toon zat ik goed... maar qua sound was het 't gewoon net niet!
Ik gooi wel eens een update hier als ik het onder de knie heb.

grtz!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2012 11:37 
 
Hardtraxx Addict

Sine alleen is vaak niet goed te horen. Je kan wel een osc op sine zetten voor extra sub laag erin. Probeer ipv een saw ook wat andere waveforms soms beetje zoeken naar een leuke sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 13:06 
 
Hardtraxxer

@frazyr Ik raad je hier echt massive voor aan, daar kun je hele mooie dikke lage tonen uit halen.

@hidde Als ik jou was zou ik andere percussiesamples gebruiken. ^^ De kick klinkt niet echt soepel, en de snare klapt er niet uit.

@jens Ik mis inderdaad een bassline in de climax, zou al veel schelen qua tempo!

Heb gisteren een nieuw electro-house trackje weggegeven. Ben benieuwd wat jullie vinden.



Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek