Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 18:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@pim: lekkere drive in jouw liedje, zou ik zeker nog draaien in 1 van mijn house setjes!

heb nog een beetje aanpassingen gedaan aan mijn probeersel, medolie ook wat anders uitgewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2012 19:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pim: Misschien heb ik t op Soundcloud al gezegd, maar hij is echt heel vet! :)
Jens: Melodie is niet echt pakkend vind ik, en er mist nog steeds een bassline! Opbouw is ook een beetje gek, eerst een heel lang intro, dan een drop, en dan alweer een outro. Het geheel kan wat vlotter, met meer breaks en drops. Lead vind ik ook niet zo mooi, mist ook wat hoog IMO. Ik zou er nog wat uurtjes in steken. ;)

Ben zelf bezig met een electro collabje met een vriend:

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2012 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hoog niveau wat betreft producties. Ik zal binnenkort ook wat neerzetten als ik het goed genoeg vind :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2013 12:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Even een preview van mijn nieuwe project...
Ik denk dat 't house is maar ik ben er eigenlijk niet zeker van.. Heb ook niet echt een referentie track gebruikt bij het maken hiervan.. Puur op gevoel..

Synths komen uit massive en nexus, bass(tail) komt uit microtonic..
Kick komt uit drumpad
instrumenten zijn VEC samples en noises komen uit sylenth...

grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2013 12:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
Even een preview van mijn nieuwe project...
Ik denk dat 't house is maar ik ben er eigenlijk niet zeker van.. Heb ook niet echt een referentie track gebruikt bij het maken hiervan.. Puur op gevoel..

Synths komen uit massive en nexus, bass(tail) komt uit microtonic..
Kick komt uit drumpad
instrumenten zijn VEC samples en noises komen uit sylenth...

grtz


Klinkt niet verkeerd! Best een aardig niveautje hier als ik het één en ander luister, het is me zelf nog iets te mainstream dit maar ik krijg wel een beetje een deephouse feeling, gaaf!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2013 13:34 
 
Hardtraxx Addict

@Frazyr: Ik vind het geheel nog wat dof klinken. Ook kan de mix nog wel wat beter. Het klinkt wat rommelig nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2013 15:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
@Frazyr: Ik vind het geheel nog wat dof klinken. Ook kan de mix nog wel wat beter. Het klinkt wat rommelig nu.


Ik weet zeker dat dit voor een deel door soundcloud komt.. maar heb je mischien nog wat tips voor me? Ik vind het jammer dat het me niet lukt een dikke high-end op mn lead te krijgen.. Dat die zo scherp klinkt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2013 17:42 
 
Hardtraxx Addict

Frazyr schreef:
Phase 2 schreef:
@Frazyr: Ik vind het geheel nog wat dof klinken. Ook kan de mix nog wel wat beter. Het klinkt wat rommelig nu.


Ik weet zeker dat dit voor een deel door soundcloud komt.. maar heb je mischien nog wat tips voor me? Ik vind het jammer dat het me niet lukt een dikke high-end op mn lead te krijgen.. Dat die zo scherp klinkt...


Resonance op de lead. Hoog wat meer eq'en.

Voor de mix ook bij geluiden de juiste frequenties eraf halen. Pannen/mid-side eq etc.

Bij het bewerken van geluiden is het ook handig om niet altijd het geluid in solo te horen, maar ook met alle overige geluiden aan dan kun je horen hoe hij in de mix klinkt. Soms heb je een geluid die solo niet mooi is en in de mix juist wel (en vice versa).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 22:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Frazyr schreef:
Phase 2 schreef:
@Frazyr: Ik vind het geheel nog wat dof klinken. Ook kan de mix nog wel wat beter. Het klinkt wat rommelig nu.


Ik weet zeker dat dit voor een deel door soundcloud komt.. maar heb je mischien nog wat tips voor me? Ik vind het jammer dat het me niet lukt een dikke high-end op mn lead te krijgen.. Dat die zo scherp klinkt...


Resonance op de lead. Hoog wat meer eq'en.

Voor de mix ook bij geluiden de juiste frequenties eraf halen. Pannen/mid-side eq etc.

Bij het bewerken van geluiden is het ook handig om niet altijd het geluid in solo te horen, maar ook met alle overige geluiden aan dan kun je horen hoe hij in de mix klinkt. Soms heb je een geluid die solo niet mooi is en in de mix juist wel (en vice versa).


Haha mooie tips!! Effe om maar te laten horen wat EQ voor een verschil kan maken....

Zoals eerder gepost:

Nieuw:


Toevallig tips om je instrumenten goed door te laten komen? ( Heb ze hierboven nog niet heull goed ge-eq'd, maar worden er nog andere vst's gebruikt op instrumenten? behalve eq,verb,delay)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 23:59 
 
Hardtraxx Addict

Compressors, distortion noem maar op.

Je moet zo bedenken dat als je wilt dat een geluid meer aanwezig is dat hij daar de ruimte voorheeft. Maak dus met de andere geluiden wat ruimte. Maak niet ieder geluid individueel heel dik maar zie het als een geheel. Het is zoeken naar een balans in de mix. Hoe je dit doet is afhankelijk van de track en de overige geluiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 13:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ah oke..
Helaas, ondanks vele tutorials snap ik nogsteeds niet wat een compressor nou voor een effect heeft... Ik draai meestal maar wat aan de knoppen.
Het word altijd of kutter of gewoon 'harder' (meer db's output in mixer)... Jammer want ik wil dit heel graag leren begrijpen.

Ik ben eigenlijk een beetje over hardstyle producties heen aan het groeien omdat ik merk dat ik veel meer inspiratie kwijt kan in house.. Ik krijg ook kwalitatief betere resulaten in house dan in hardstyle.
Ik hoop dat ik met Infinite (zie hierboven) een kwalitatief goed plaatje kan neerzetten... Dat zou erg mooi zijn.

Momenteel ben ik aan het denken hoe ik het vervolg stuk ga maken op dit nummer.. Of dat ik gewoon langzaam weer afbouw.. Veel ideeen iniedergeval helaas weet ik nog niet al mijn ideeen om te zetten in muziek omdat ik daar de productie skills voor mis.
Even blijven kloten nog dus want ik wil het wel degelijk in dit project verwerken :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 17:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik denk dat wat phase2 zegt hierboven heel mooi wordt uitgelegd in deze tutorial:



Heeft 't voor mij ook allemaal wat duidelijker gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 19:47 
 
Hardtraxx Addict

Frazyr schreef:
Ah oke..
Helaas, ondanks vele tutorials snap ik nogsteeds niet wat een compressor nou voor een effect heeft... Ik draai meestal maar wat aan de knoppen.
Het word altijd of kutter of gewoon 'harder' (meer db's output in mixer)... Jammer want ik wil dit heel graag leren begrijpen.

Ik ben eigenlijk een beetje over hardstyle producties heen aan het groeien omdat ik merk dat ik veel meer inspiratie kwijt kan in house.. Ik krijg ook kwalitatief betere resulaten in house dan in hardstyle.
Ik hoop dat ik met Infinite (zie hierboven) een kwalitatief goed plaatje kan neerzetten... Dat zou erg mooi zijn.

Momenteel ben ik aan het denken hoe ik het vervolg stuk ga maken op dit nummer.. Of dat ik gewoon langzaam weer afbouw.. Veel ideeen iniedergeval helaas weet ik nog niet al mijn ideeen om te zetten in muziek omdat ik daar de productie skills voor mis.
Even blijven kloten nog dus want ik wil het wel degelijk in dit project verwerken :thumbsup:


Een compressor doet het geluid boven de treshold minderen in volume. Hoe erg dit verminderd wordt is afhankelijk van de ratio. Met de attack en release kun je instellen wanneer de compressor dit doet en wanneer het stopt. Met de knee kun je de overgang vloeiend of minder vloeiend maken.
Een limiter is dus eigenlijk een compressor met een hoge/oneindig hoge ratio.

Een compressor vermindert dus de dynamiek in een geluid. Je kan door verkeerd gebruik te maken van een compressor ook een track naar de klote helpen, maar ook zeker veel beter maken. Geluiden flink oppompen, etc.

Buiten een compressor heb je ook een gate. Waar een compressor het geluid boven de treshold vermindert doet een gate dit juist met het geluid onder de treshold. Je kunt een gate ook zo instellen dat hij het geluid onder de treshold versterkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 20:40 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt wat een compressor kan doen met een lead.

je hoort eerst de versie zonder compressors en daarna hetzelfde alleen dan met compressors.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 21:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey Phase 2 !

Bedankt voor de moeite die je doet!
Om te beginnen, wat een verschil :thumbsup:

Maar, wat jij hierboven als uitleg geeft snap ik... Echter dit lees ik overal..
Ik kan het alleen nog niet logisch terugkoppelen naar mijn sounds... Ik weet dus niet waar ik een compressor op wil gebruiken.... En hoe ik deze dan moet gebruiken. Moet mijn kick nou een vlotte overgang hebben, hoge treshold? hoge release?

Dat is wat ik niet snap zeg maar... Hoe ik het effectief gebruik.

Ik gebruik zelf maximus om mijn kicks te boosten... Dit is ook een limiter. Alleen tune ik ze enken met de high/mid/low draai knoppen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 21:20 
 
Hardtraxx Addict

Ja dat is ook lastig om ergens te beginnen, maar het is gewoon echt proberen en luisteren wat het met het geluid doet. Compress je een geluid (of een bepaalde frequentie gebied via een multiband compressor) meer dan kun je het geluid ook harder zetten.

Oefen gewoon door een melodie en een lead te pakken en dan een multiband compressor erop en ga wat draaien en luister naar hetgeen wat verandert. Blijf zo zoeken naar wat het doet en hoe het geluid mooier wordt.
Ga dit ook doen bij het maken van een kick, etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 23:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Toevallig aanraaders mbt kick en leads?

Dan ga ik morgen weer eens proberen een boost aan mn house project te geven!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 11:41 
 
Hardtraxx Addict

Frazyr schreef:
Toevallig aanraaders mbt kick en leads?

Dan ga ik morgen weer eens proberen een boost aan mn house project te geven!


Aanraders in welke zin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 18:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sorry, compressors die je aanraad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 10:52 
 
Hardtraxx Addict

Fabfilter pro-c, ozone 5, waves compressors worden ook veel gebruikt alleen ik gebruik die vrijwel nooit. De standaard compressors van je daw
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2013 01:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks!

Allemaal vst's die ik dan eens ga uitproberen..

Zelf was ik al aan de slag gegaan met een compressor van Sonalskis & FL multiband compressor... Begin het nu wel een beetje te snappen..
Althans ik kan nog niet echt de logica bevatten achter een compressor, maar het effect begint wel steeds duidelijker te worden. Heb echter nog wel een weg te gaan voordat ik deze vst ook onder de knie heb... Had dit even gemaakt om wat te experimenteren met een compressor (Zie lead&kick) ... Het is nog in een pril stadium dus ik kan me voorstellen dat het nog niet optimaal overkomt :P

Ik heb met compressors op mijn sounds wat meer moeite om controlle te krijgen over mijn mix.. Met name de hoge frequencies willen nog wel eens teveel met elkaar overlappen..

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2013 11:45 
 
Hardtraxx Addict

Klinkt al stuk beter.

Bij botsing in het hoog kun je panning proberen of elementen wat meer te cutten met eq. Kies het element dat voor in de mix moet en bouw de rest daar omheen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2013 10:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Begin het langzaam wel te snappen.
Wat me opvalt is dat je door compressors een hele volle/phatte sound kan creeeren.

Ik krijg nu soms dezelfde phatness uit 1 sylenth layer, waar ik vroeger er 3 voor nodig had! Dit is echt heel tof

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2013 10:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dubbelpost -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2013 10:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dubbelpost
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek