Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3011, 3012, 3013, 3014, 3015, 3016, 3017 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 11:08 
 
Hardtraxxer

hotymoty schreef:
Dit dus. Hardstyle van tegenwoordig is niks meer van wat het was. Bijna geen thematisch tintjes of verhaalvertelling. Alles moet zo hard mogelijk. Ik heb er niks meer mee helaas. En dan helpt het ook niet als je bij het geven van je mening hier direct op de brandstapel wordt gegooid…


Verkeerde topic, maar toch even op inhaken.

Hier mee oneens. Als in, het is meer een tweedeling. De grote mainstage artiesten bouwen hun act meer dan ooit rondom thema's en verhaalvertelling, tot het vermoeiende aan toe. Anderzijds heb je een grotere groep waar het meer om rammen en doorbeuken gaat. Natuurlijk slaat een groep daar weer in door, met alleen proberen te zoeken naar publiek dat ooooooh roept, maar in de basis lijkt me er weinig mis mee dat het gewoon om de muziek gaat, zonder al te veel geneuzel eromheen.

Alleen maar zeiken dat alles harder en sneller moet is veel te kort door de bocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zeg ook niet dat jullie het met me eens moeten zijn, ik zeg alleen dat ik er persoonlijk nog altijd zo van kan genieten. Krijg ik in 10 alinea's te horen waarom dat niet klopt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 11:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik zeg alleen dat ik er persoonlijk nog altijd zo van kan genieten.


Daar reageerde ik dan ook niet op, dat stuk liet ik ook expres weg uit de quote oal dramaqueen. Of iemand ergens van kan genieten of niet valt niks aan af te doen. Al is het wel Hardtraxx en dat mensen anderen aanvallen om wat ze wel of niet leuk vinden is wel weer een reden dat mensen/artiesten wegblijven/bleven of weg gaan, mooi on-topic weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik lees (weer) niet goed my bad :lol:

edit: laat ook maar lieverds ik hou van jullie
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah nu rollen we dadelijk weer in de kwaliteit discussie, hep er nouwal sin in!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ah nu rollen we dadelijk weer in de kwaliteit discussie, hep er nouwal sin in!


Ik trek de keutel in
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 11:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Niet helemaal eens. De scene wat betreft artiesten was 10 jaar geleden en zeker 15 jaar geleden veel kleiner wat kwaliteit stimuleerde. Nu, met alle producers, jong of oud, bekend of onbekend, om de markt te doorbreken moet je consequent blijven met je releases omdat je anders ondersneeuwd raakt. Het gevolg, imo, is dat je vaak kwantiteit krijgt ipv kwaliteit.

Dus de meuk gehalte is veel groter en platen blijven veel minder hangen.


Ik vind dat tegenwoordig de lijn qua kwaliteit juist erg hoog ligt. Zowel qua songwriting als qua productiekwaliteit.

Wij luisteraars raken hierdoor sneller verzadigd en de standaard verschuift. In de marges die nu nog over zijn is het, mede door het grote aanbod, lastig om jezelf te onderscheiden.

Riiss schreef:
De grote mainstage artiesten bouwen hun act meer dan ooit rondom thema's en verhaalvertelling, tot het vermoeiende aan toe.


Inderdaad. Er is meer songwriting dan ooit. Wat mensen bedoelen met storytelling in oudere platen is denk ik voor een groot deel ook sentiment / nostalgie naar vroeger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Nuracore schreef:
Niet helemaal eens. De scene wat betreft artiesten was 10 jaar geleden en zeker 15 jaar geleden veel kleiner wat kwaliteit stimuleerde. Nu, met alle producers, jong of oud, bekend of onbekend, om de markt te doorbreken moet je consequent blijven met je releases omdat je anders ondersneeuwd raakt. Het gevolg, imo, is dat je vaak kwantiteit krijgt ipv kwaliteit.

Dus de meuk gehalte is veel groter en platen blijven veel minder hangen.


Ik vind dat tegenwoordig de lijn qua kwaliteit juist erg hoog ligt. Zowel qua songwriting als qua productiekwaliteit.

Wij luisteraars raken hierdoor sneller verzadigd en de standaard verschuift. In de marges die nu nog over zijn is het, mede door het grote aanbod, lastig om jezelf te onderscheiden.

Riiss schreef:
De grote mainstage artiesten bouwen hun act meer dan ooit rondom thema's en verhaalvertelling, tot het vermoeiende aan toe.


Inderdaad. Er is meer songwriting dan ooit. Wat mensen bedoelen met storytelling in oudere platen is denk ik voor een groot deel ook sentiment / nostalgie naar vroeger.


Ja en nee, kwaliteit gaat bij mij hand in hand met creativiteit. En dat vind ik vele male minder omder juist de scene verzadigd is geraakt door de vele producers. Er zijn daardoor maar een aantal artiesten die blijven hangen, de rest valt eigenlijk in het niet. Veel is 12/13 of (met name de rauwe kant) gaat slechts om de hoeveelheid kicks je in 30 kan proppen met enkele uitschieters.

Maar dit is gewoon persoonlijk hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 12:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:

Ja en nee, kwaliteit gaat bij mij hand in hand met creativiteit. En dat vind ik vele male minder omder juist de scene verzadigd is geraakt door de vele producers. Er zijn daardoor maar een aantal artiesten die blijven hangen, de rest valt eigenlijk in het niet. Veel is 12/13 of (met name de rauwe kant) gaat slechts om de hoeveelheid kicks je in 30 kan proppen met enkele uitschieters.

Maar dit is gewoon persoonlijk hoor.


Je kan daarom ook beter over smaak praten, en niet over kwaliteit. Hier heb je het namelijk duidelijk over kwalteit in relatie tot jouw persoonlijke voorkeuren.

Maar wat je hier claimt is eigenlijk heel gek. De diversiteit / creativiteit in hardstyle is in absolute zin juist groter dan ooit, mede door het grote aanbod. Dat is het probleem dus niet. En toch claim je dat er minder creativiteit / diversiteit is?

Ik denk juist dat het andersom is. Er is zoveel aanbod van diversiteit / creativiteit dat je er in verzuipt. Daar zijn we het beide min of meer mee eens. Het is alleen niet meer geconcentreerd in een paar grote artisten met kenmerkende sound zoals vroeger met een fanbase waar je je mee identificeert. Dat doet toch de scene anders aanvolen. Thans, voor mij persoonlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ah nu rollen we dadelijk weer in de kwaliteit discussie, hep er nouwal sin in!

We goan!

Even mijn mening/smaak/kwaliteit over deze discussie vers gekopieerd uit de enige echte hardtraxx gruppenappe: Uiteindelijk, na vele discussies op het forum en hier is de conclusie denk ik: kwaliteit is in muziek moeilijk tot niet te definiëren, te meer omdat eenieder een andere opvatting heeft wat kwaliteit betekent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 12:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het heeft een jaar of 15 geduurd, maar we zijn er eindelijk. Het forum kan nu opgeheven worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 12:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kwaliteit is altijd een vorm van smaak. Waar staat vastgelegd wat een hardstyle plaat van kwaliteit maakt?
De één vind het prachtig als iets overstuurd klinkt en de ander heeft liever een dynamische track.

Daar gaan wij het nooit over eens worden.

Mark With A Tarrel schreef:
Maar wat je hier claimt is eigenlijk heel gek. De diversiteit / creativiteit van producers is in absolute zin juist groter dan ooit, mede door het grote aanbod. Dat is het probleem dus niet. En toch claim je dat er minder creativiteit / diversiteit is?

Dat vind ik dus niet en word in deze zin echt bepaalt wat jij interpreteerd onder diversiteit en creativiteit.
Waar luister je na en hoe kritiek ben je er op. Tegenwoordig vind ik dat er weinig meer tussen uit springt en dat is niet omdat ik verzuip in de hoeveelheid tracks maar dat is simpelweg omdat hetzelfde trucje word gedaan of veel hetzelfde klinkt in sound design omdat dit nu het nieuwe 'format' is. Out of the box is niet meer van de tijd op dit moment en wilt de huidige markt ook niet.

Hoeveel artiesten hebben nu daadwerkelijk hun eigen stijl / sound design en waar ligt de limiet.

Ik was een lang verhaal aan het typen maar kom niet uit mijn woorden om goed te beschrijven hoe ik er over denk. Dus laat maar :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 13:07 
 
Hardtraxxer

Kwaliteit is niet altijd een vorm van smaak.

En dat geldt niet enkel voor muziek. Dingen kunnen gewoon objectief kut zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 14:52 
 
Hardtraxx Elite

Broken Balance schreef:
hotymoty schreef:
En dan helpt het ook niet als je bij het geven van je mening hier direct op de brandstapel wordt gegooid…


Dat komt meer door hoe jij je "mening" geeft dan het feit dat je je mening geeft.


Op dit soort opmerkingen doel ik juist. Zo hard en direct op de man gespeeld. Als je mijn opmerkingen/post leest, dan valt dat best mee. Ik vertel altijd vanuit mijn gevoel en perceptie en nooit zoals het zou moeten zijn. Ieder ervaart muziek op zijn eigen manier en persoonlijk merk ik dat mijn gevoel steeds meer distantieert van waar de scene naartoe beweegt. En dat vind ik jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 15:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tien jaar terug was dit pas een gave plek
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 19:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Kwaliteit is altijd een vorm van smaak. Waar staat vastgelegd wat een hardstyle plaat van kwaliteit maakt?
De één vind het prachtig als iets overstuurd klinkt en de ander heeft liever een dynamische track.

Daar gaan wij het nooit over eens worden.


Kwaliteit is veel vaker iets van een afspraak of bepaalde standaard. Zoals BB zegt (ik zie zijn bericht nu pas) kan je dus best uitspraken doen over kwaliteit van een track mbt technische productiekwaliteit. De rest is smaak.

Nuracore schreef:
De één vind het prachtig als iets overstuurd klinkt en de ander heeft liever een dynamische track.


Zou je dan bijvoorbeeld zeggen dat Radical Redemption overstuurde en luide platen heeft en DBSTF bijvoorbeeld daarentegen dynamische en niet overstuurde tracks?

Nuracore schreef:
Dat vind ik dus niet en word in deze zin echt bepaalt wat jij interpreteerd onder diversiteit en creativiteit.


Laat ik in ieder geval stellen dat je creativiteit als een vrij relatief begrip kan zien. Ik pak even de classics jaren als referentiepunt. Destijds had je minder aanbod dus als je iets in een onontginnen richting deed was je al vrij snel creatief te noemen. Nu heb je 1000 concullega's en als je dan probeert met iets onderscheidend / creatiefs te komen dan heb je al heel snel dat het lijkt op het werk van iemand anders waardoor het niet snel als creatief wordt gezien. Het is marginaal steeds lastiger om met hardstyle iets innovatiefs te doen binnen het kader wat we hardstyle noemen (distorted kickdrums, foor-to-the-floor, binnen een bepaald tempo). Ik denk dat je dat mee moet nemen in je verwachtingspatroon voor innovatie binnen de scene.

Qua diversiteit; in de classics periode werd het (mainstream) landschap gedomineerd door triplet plaatjes zonder al te veel toeters en bellen. Projecteer je het spectrum waarbinnen hardstyle toen afspeelde op de scene nu dan zie ik links, in het midden, en rechts toch veel meer gebeuren. Van the Purge of Rebelion met meer rave orientated tracks tot aan DBSTF / Jay Reeve waar een duidelijk songwriter element in zit en euforische glijders van een Avi8 ofzo. Naar mijn oren heb je tegenwoordig toch echt wel een breder spectrum aan wat we hardstyle noemen.

Maar goed, ik hoef je niet te overtuigen. Gewoon wat voer voor de gedachtes.

Nuracore schreef:
Tegenwoordig vind ik dat er weinig meer tussen uit springt en dat is niet omdat ik verzuip in de hoeveelheid tracks maar dat is simpelweg omdat hetzelfde trucje word gedaan


Nouja, dat was vroeger ook wel hoor. Op een gegeven moment had bijvoorbeeld iedere raw track in de drop precies hetzelfde screech patroon (heeft iemand die illustrerende mashup nog die destijds als een grapje hiernaar op soundcloud stond?). Hardstyle bloedde zo rond 2013 (toch?) niet voor niets een beetje dood omdat alles zo op elkaar leek (en waardoor wat artiesten naar de House verkasten).

Nuracore schreef:
of veel hetzelfde klinkt in sound design omdat dit nu het nieuwe 'format' is. Out of the box is niet meer van de tijd op dit moment en wilt de huidige markt ook niet.


Ik vind eigenlijk wel dat er vrij veel gebeurt qua sound design, meer dan in bijvoorbeeld de classic jaren. Ik denk dat je deze perceptie hebt doordat het vroeger veel makkelijker was om out de box te zijn met sounds omdat qua sounddesign nog veel onontgonnen gebied was. Als er dus iets nieuws werd gebruikt in een track bleef het echt hangen. Tegenwoordig is zo'n beetje alles al wel gedaan dus niet echt meer iets memorabels voor je hersenpan om op te slaan. Waar het destijds vooral bleef bij FX kickjes en wat standaard screeches zie je nu een stuk complexer sound design.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2022 20:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Het nieuwe platform wat Jordy probeerde op te zetten liep anders ook niet hard.

Dat was ook iets wat ie in z'n eentje had bedacht, zonder eerst input uit te vragen. Knap staaltje tunnelvisie.

Sowieso is het een wonder dat dit hele platform nog draait op dat standaard phpbb-zooitje. We hadden gewoon tijdig een nette liveset/track database moeten hebben, social media integratie en zo nog tal andere functies die de rest van het internet ondertussen wel gewoon heeft. Erg jammer want de basis was goed en er is zeker nog markt voor liefhebbers die iets verder willen gaan dan :loving: love this track of dj x

Volgens mij is dat inderdaad de belangrijkste factor voor een uitstervende community; geen platform-updates en (mede) daardoor geen nieuwe aanwas.

edit: hier, die klote smileys die je hele alinea verrampeneren alleen al. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2022 09:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Op een gegeven moment had bijvoorbeeld iedere raw track in de drop precies hetzelfde screech patroon (heeft iemand die illustrerende mashup nog die destijds als een grapje hiernaar op soundcloud stond?).


We mogen weer :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2022 13:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Riiss schreef:
Kwaliteit is niet altijd een vorm van smaak.

En dat geldt niet enkel voor muziek. Dingen kunnen gewoon objectief kut zijn.


Dit is dus pure onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2022 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sub Zero Project verantwoordelijk is/zijn voor het Defqon anthem 2023.
Defqon staat voor mij voor euforie, denk aan een Noisecontrollers of Atmozfears. Maarja Sbz Project is nu eenmaal heel populair dus vanuit dat oogpunt snap ik het wel.. maar erg blij ben ik er niet mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2022 14:14 
 
Hardtraxx Veteran

Faalhaas schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Op een gegeven moment had bijvoorbeeld iedere raw track in de drop precies hetzelfde screech patroon (heeft iemand die illustrerende mashup nog die destijds als een grapje hiernaar op soundcloud stond?).


We mogen weer :cool:

Hahahaha wat klinkt dit kut achter elkaar, terwijl er ziek lekkere tracks inzitten
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2022 21:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wildstylez een plaat met Armin van Buuren heeft gemaakt en in November uit komt. Wordt zo gedraaid op Radio 538.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2022 22:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Broken Balance schreef:
1. Omdat mensen met een iets andere mening vaak meteen worden weggejaagd of belachelijk gemaakt
2. Gedrag van forumleden die leuk doen op een dood forum maar het zelf daardoor levend houden, ironisch genoeg
3. Omdat de hardstyle van tegenwoordig niet meer rijmt met het gros van de gebruikers die in de hoogtijden actief waren
4. Het principe van een forum sterft steeds meer af

Je kan altijd naar de Hardtraxx groepsapp op Whatsapp maar daar ontkom ook niet aan de meeste bovenstaande dingen.

Dat is het wel globaal.

Oh ja en omdat mensen over zijn gegaan naar techno, maar dit is haram hier.


Ik denk dat dit wel echt de grootste reden is. 10+ jaar geleden waren forums hip enzo. Het is niet voor niets dat we nu het ene naar de andere bericht zien van forumleden die een huis kopen of een kind krijgen. Terwijl de jongere generatie vaak niet eens weten wat een forum is. Al waren we wel 1 brok positiviteit, dan was het doodbloeden van dit forum best wel onvermijdelijk imo.


Klopt je ziet het op allerlei fora, tegenwoordig gebruikt de jeugd ononverzichtigelijke facebookgroepen, groepsapps en miss nog wa ander spul wat we niet eens kennen Xd

Alleen fora waar gebruikers in het algemeen 40 jaar of ouder zijn die zijn nog wel springlevend.
de rest bloedlangzaam beetje dood helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2022 19:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Borcheld11 schreef:
Klopt je ziet het op allerlei fora, tegenwoordig gebruikt de jeugd ononverzichtigelijke facebookgroepen, groepsapps en miss nog wa ander spul wat we niet eens kennen Xd

Je ziet ook dat men veel Discord gebruikt. Wat eigenlijk gewoon IRC is uit onze tijd, maar dan in een webbrowser met plaatjes, memes en voice-channels (waar we Teamspeak voor hadden). Maar ik vind dat soort dingen maar woest onoverzichtelijk, chaotisch en non-lineair. Ik ben al nooit begonnen aan Snapchat/Tiktok en heb al mijn Whatsapp/Telegram/Signal-notificaties uitgezet omdat ik echt lijp word van al die interrupties. Stel je voor dat je ook nog eens in 30 discords gaat zitten en nog meer non-lineair gezeik op je afkrijgt.

Vrees dat dit mijn eerste gevalletje "old man yells at cloud" is en dat de generatiekloof alsmaar meer voelbaar gaat worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2022 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb ook echt álle denkbare meldingen uitstaan van al dat soort onzin. Alleen voor oproepen en sms'jes (krijg ik de laatste jaren sowieso niet) nog meldingen aanstaan :P Zie soms mensen die zelfs meldingen van drukke groepsapps aan hebben staan, ik zal daar wel te autistisch voor zijn, maar teeeering dan word je toch helemaal gestoord joh. Vind Reddit en Discord ook mega onoverzichtelijk, heb het na 1 of 2x gebruik allebei maar gewoon verwijderd van de telefoon.
Vorige  1 ... 3011, 3012, 3013, 3014, 3015, 3016, 3017 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen