Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2747, 2748, 2749, 2750, 2751, 2752, 2753 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
https://www.ad.nl/show/nederlandse-dj-voor-tonnen-het-schip-in-na-belastingtrucs-van-sjoemelfiscalist~aff3d0d2/

Oei.


Ai ai ai >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 16:10 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vraag me alleen af, die mensen verdienen echt genoeg. Is het nu zo erg om wat meer belasting te betalen? Ik wil best wel een miljoen belasting betalen. Dat zou namelijk betekenen dat ik minimaal het dubbele verdien.
Betaal gewoon je belastingen en draai een uurtje extra zou je zeggen.. Wel zuur dat Heady er nu via de harde manier achter komt dat je niet zomaar iedereen kan vertrouwen. Al helemaal niet met geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 16:15 
 
Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Ik vraag me alleen af, die mensen verdienen echt genoeg. Is het nu zo erg om wat meer belasting te betalen? Ik wil best wel een miljoen belasting betalen. Dat zou namelijk betekenen dat ik minimaal het dubbele verdien.
Betaal gewoon je belastingen en draai een uurtje extra zou je zeggen.. Wel zuur dat Heady er nu via de harde manier achter komt dat je niet zomaar iedereen kan vertrouwen. Al helemaal niet met geld.

Iedereen probeert zo min mogelijk belasting te betalen, dan maakt het niet of veel of weinig verdiend. Als ik veel zou verdienen en ik zou op een legale manier belasting kunnen ontwijken dan zou ik dat ook doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 16:26 
 
Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Ik vraag me alleen af, die mensen verdienen echt genoeg. Is het nu zo erg om wat meer belasting te betalen? Ik wil best wel een miljoen belasting betalen. Dat zou namelijk betekenen dat ik minimaal het dubbele verdien.
Betaal gewoon je belastingen en draai een uurtje extra zou je zeggen.. Wel zuur dat Heady er nu via de harde manier achter komt dat je niet zomaar iedereen kan vertrouwen. Al helemaal niet met geld.


Ik denk dat veel dj's die in dezelfde prijsklasse als Heady zitten willen na hun carriere gebakken willen zitten (en terecht). Niet daarna nog hoeven te werken. En het blijft soms krom dat hoe meer je verdient, hoe meer je af moet staan.

Verder dit idd

Citaat:
Als ik veel zou verdienen en ik zou op een legale manier belasting kunnen ontwijken dan zou ik dat ook doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Als ik veel zou verdienen en ik zou op een legale manier belasting kunnen ontwijken dan zou ik dat ook doen


Jup, lijkt me logisch toch. Alleen hhz merkte op dat het wat vaag/niet te vertrouwen was allemaal en stapt daarmee naar de belastingdienst/rechter. Slim.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 16:58 
 
Hardtraxx Veteran

Maar je geld in Cyprus 'bewaren' om belasting te ontwijken op zich, is dus legaal? Aangezien hij dat uberhaupt al deed voor dat gedoe met belastingmannetje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zelfde principe is volgens mij al die lui die hun jacht ergens op de bahama's laten registreren
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Maar je geld in Cyprus 'bewaren' om belasting te ontwijken op zich, is dus legaal? Aangezien hij dat uberhaupt al deed voor dat gedoe met belastingmannetje.


Waar lees je dat? Ik maak op dat hij het juist is gaan doen op advies van dat mannetje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 17:27 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
Maar je geld in Cyprus 'bewaren' om belasting te ontwijken op zich, is dus legaal? Aangezien hij dat uberhaupt al deed voor dat gedoe met belastingmannetje.


Waar lees je dat? Ik maak op dat hij het juist is gaan doen op advies van dat mannetje.


Ik heb ooit (echt wel een jaar of langer geleden) z'n naam ipv artiestennaam gegoogled uit interesse of ik dan ook andere dingen zou lezen, en hij had toen al een holding of BV ofzo in Cyprus op z'n naam volgens kvk website. En als je zoiets gaat doen lees je je sowieso wel in van tevoren toch :P dus er is pas later iets voorgevallen met die fiscalist waardoor het niet meer legaal was en voorheen wel, neem ik aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit gebeurde toen ook ongeveer he, het is alleen nu pas naar buiten gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 17:34 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Dit gebeurde toen ook ongeveer he, het is alleen nu pas naar buiten gekomen.


Ja dat is ook zo idd. Ik bedoel alleen, Heady ging er dus mee in zee in de eerste plaats, maar later bleek de belastingman dubieus. Maar wat als hij dat niet was geweest? Is het legaal om belasting te ontduiken op deze manier en werd het illegaal door toedoen van deze Frank B, of is het uberhaupt al illegaal om belasting te ontduiken met een bedrijfje in het buitenland? Als dat laatste zo is, was HHZ uberhaupt al fout bezig vanaf het begin. Zo bedoelde ik t

Edit: Ah, telegraaf artikel is iets verhelderender, was dus vanaf het begin al foute shit

Citaat:
Het advies dat Willem Rebergen, beter bekend als dj Headhunterz, kreeg van belastingadviseur Frank B. was om vanaf 2012 uit Nederland te verhuizen en zijn inkomsten in een bedrijf op Cyprus te stallen. Een andere constructie liep via de Kanaaleilanden. Rebergens stiefvader en zijn zakelijk leider Michiel van Kleef vertelt aan het Parool dat dit een standaardadvies van B. bleek te zijn. „Hij drukte ons keer op keer op het hart dat dit een volkomen legale constructie was. Wel was het van belang dat er zo min mogelijk banden met Nederland waren. Dus geen sportschoolabonnement of een mobiele telefoon in Nederland.”

Rechtszaak
Omdat de dj en zijn stiefvader het advies toch verdacht vonden en er in de praktijk hinder van ondervonden, melden ze het bij de Belastingdienst, wat de dj een flinke naheffing opleverde. Ook startte hij een rechtszaak tegen de belastingadviseur en de twee advocatenkantoren waarbij B. werkzaam was ten tijde van zijn advies. Deze zaak komt in juni voor de rechter in Amsterdam.

De fiscus deed dinsdag een inval bij het advieskantoor van Frank B. (58), omdat uit onderzoek zou zijn gebleken dat B. vermogende Nederlandse artiesten heeft geholpen bij het opzetten van illegale belastingstructuren. Het gaat vooral om dj's zoals Afrojack en Tiësto. Ook Linda de Mol deed al jaren zaken met B.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 17:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah ja. Weet niet, het is sowieso een heel grijs gebied en er zal heel veel context missen. Maar zoals ik het begrijp vond hhz het na een tijdje niet meer goed voelen dus is ie eerlijk naar de belastingdienst gestapt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 17:49 
 
Hardtraxx Veteran

Maar dat er gesuggereerd wordt dat hij het later allemaal pas doorhad dat het niet klopte snap ik niet :huh: 'ja joh verhuis ff op papier naar Cyprus niks aan de hand allemaal legaal'

Dat er dan geen stemmetje in je achterhoofd zit die het niet vetrouwt maakt het een vaag verhaal. Zelfde geldt voor Afrojack, Tiesto en Linda de Mol. Je zoekt toch dingen uit voor je iets ondertekent
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 17:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hij had wel door wat er gebeurde, maar vgm vertrouwde hij op een gegeven moment niet meer. Het is ook maar heel vaag en ik pas maar op met oordelen want we zullen gewoon echt veel informatie/context missen. Maar dit is wel een smetje op zijn carrière.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 18:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Hij had wel door wat er gebeurde, maar vgm vertrouwde hij op een gegeven moment niet meer. Het is ook maar heel vaag en ik pas maar op met oordelen want we zullen gewoon echt veel informatie/context missen. Maar dit is wel een smetje op zijn carrière.


Messi is er ook geen minder grote voetballer op geworden.. vergeet iedereen na een tijdje dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 18:31 
 
Hardtraxx Elite

Geef hem groot gelijk, in Nederland moet je helaas heel veel belasting betalen als je veel geld krijgt. Gekke belastingconstructies heb je nu eenmaal en vaak werkt het ook.

makrooy schreef:
Maar dit is wel een smetje op zijn carrière.

Onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 19:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Maar dat er gesuggereerd wordt dat hij het later allemaal pas doorhad dat het niet klopte snap ik niet :huh: 'ja joh verhuis ff op papier naar Cyprus niks aan de hand allemaal legaal'

Dat er dan geen stemmetje in je achterhoofd zit die het niet vetrouwt maakt het een vaag verhaal. Zelfde geldt voor Afrojack, Tiesto en Linda de Mol. Je zoekt toch dingen uit voor je iets ondertekent


Wat zou jij doen als je tonnen kan besparen, dan ga je ook wel wat overwegen. Daarnaast kan Heady niet tot zijn 65e blijven optreden ik kan best begrijpen dat je wat wil achter stallen voor je oude dag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 19:58 
 
Hardtraxx Veteran

Das precies wat ik zeg op de vorige pagina. :P Ik begrijp het ook, alleen wordt er in de krant gesugerreerd dat hij er niks vanaf wist dat dit verkeerd was etc. Die berichtgeving is altijd zo lekker.. beschermend :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 11:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Ik vraag me alleen af, die mensen verdienen echt genoeg. Is het nu zo erg om wat meer belasting te betalen? Ik wil best wel een miljoen belasting betalen. Dat zou namelijk betekenen dat ik minimaal het dubbele verdien.
Betaal gewoon je belastingen en draai een uurtje extra zou je zeggen..


Dit is wel heel erg naïef gedacht Rick :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 19:05 
 
Hardtraxxer

Ik geloof dit soort dingen nooit.. Heady en zakenlui gaan akkoord met een contructie omdat er mooie voordelen zijn te halen, vervolgens kom je er niet zomaar vanaf terwijl je dit wel wilt voor wat voor reden dan ook, geeft het aan bij de belasting en je krijgt vervolgens een schokkende naheffing.. nah geven we financieel adviseur toch de schuld? :thumbsup: - gewoon de normale manier van zaken doen, overal, op wat voor niveau dan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2018 04:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
RTM93 schreef:
Ik vraag me alleen af, die mensen verdienen echt genoeg. Is het nu zo erg om wat meer belasting te betalen? Ik wil best wel een miljoen belasting betalen. Dat zou namelijk betekenen dat ik minimaal het dubbele verdien.
Betaal gewoon je belastingen en draai een uurtje extra zou je zeggen..


Dit is wel heel erg naïef gedacht Rick :P


Naïef of gewoon eerlijk? Die belastingen zijn er ook om een reden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2018 14:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Relentless Bass schreef:
Wat zou jij doen als je tonnen kan besparen, dan ga je ook wel wat overwegen. Daarnaast kan Heady niet tot zijn 65e blijven optreden ik kan best begrijpen dat je wat wil achter stallen voor je oude dag.

Ik weet niet wat ik zou doen, maar als iedereen zo zijn eigen pensioen bij elkaar gaat harken van achtergehouden belastingcenten wordt het een aardige puinhoop.

In dat geval zou je ontduikers - gechargeerd gesteld - ook uit moeten sluiten van overheidsvoorzieningen: niet meer op de snelweg met je dikke bmw en als je ziek wordt betaal je het maar lekker van je eigen onbelast binnen geharkte fortuin. Het is namelijk een beetje krom dat je daar wel recht op zou hebben terwijl je er zelf in verhouding minder of niet aan hebt meebetaald. Ons belastingstelsel is nu eenmaal wat nivellerend.

Trouwens: ik denk dat alle stratenmakers, verplegers, timmermannen en vuilnismannen echt een rolberoerte krijgen als ze lezen dat jij stelt dat een producer niet tot zijn 65e zou kunnen werken. :lol:

Valt me wel op dat het een redelijk uitgebreid artikel met naam en toenaam is. Zelf de pers gebeld? Afrojack en Tiesto worden een keer zijdelings genoemd, maar kan nergens een artikel vinden met hun verklaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2018 18:43 
 
Hardtraxx Veteran

Verhaal heeft wel altijd twee kanten inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2018 09:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Afbeelding

https://www.facebook.com/djtechnoboy/posts/10160262880725235
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2018 10:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:cry:
Vorige  1 ... 2747, 2748, 2749, 2750, 2751, 2752, 2753 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen