Struikrover schreef:
Daar gaat het ook niet om, er wordt gewoon gezegd dat er niet zoveel gezeurd moet worden om alles. En daar ben ik het wel mee eens. Ik kan van een melodieuze plaat net zoveel genieten als van een lekkere harde plaat, het is net waar je, je op instelt. En ik vindt dat er tegenwoordig wel erg veel standaard wordt ingesteld op de ''raw'' kant. En omdat raw nou eenmaal in de minderheid is wordt er automatisch veel gezeken op de rest van de scene.
Maar ik zat laatst te denken; hoelang zal het duren voordat bijvoorbeeld een B-Front of een Ran-D de lul zijn? Want ze zijn nu zo heilig als een boontje, want ze komen met kei harde en vette producties (iets nieuws) en wat nieuw is spreekt al snel aan. Maar B-Front en Ran-D worden ook steeds bekender bij het grote publiek. Wat met Headhunterz ook gebeurde. Hij kwam nieuw in de scene, alles was vet dat die deed, hij maakte toffe producties. En totdat die ''te commercieel'' werd en hij wordt ineens door veel mensen gehaat. Dus nu ben ik wel benieuwd hoe lang dat gaat duren voordat, dat bij een B-Front gebeurd. Hij is tenslotte ook upcomming, net als dat Headhunterz was toen. En ik denk dat B-Front net zo populair gaat worden. Ook bij het grote publiek, zal hij dan ook zo gehaat gaan worden. Omdat hij opeens bekend is bij het ''dagjesvolk''?
Verder vind ik dat er veel objectiever naar de scene gekeken moet worden, en dat we ons allemaal niet zo moeten ergeren aan bijv. dagjesmensen of hobby dj's die gebruik maken van VDJ. Kijk eens hoe vooruit strevend we zijn in Nederland met de Hardstyle en hardcore scene. En over het algemeen de hele dance scene. Daar mogen we echt wel trots op wezen! Dus wees trots op onze DJ's en trots op je land en geniet ervan wat ons allemaal geboden wordt!

Headhunterz wordt door mij niet gehaat (haten is ook een groot woord) niet alleen om hij zo commercieel bezig is. Dat kan ik nog snappen, ik zou hetzelfde doen als ik hem was, lekker geld vangen. Maar luister eens naar z'n eerste releases en die van nu.
Aiming for your Brain, The Sacrifice, Scantraxx Rootz, High Rollerz, Scar ur Face en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Dat waren echte knallers, knallers die je nu nooit meer terug ziet.
En wat hebben we nu voor softe (in mijn ogen) crap: Psychedelic (die pitchkicks

), Megsound

, Emptiness enz enz. Gewoon een hele andere stijl. Tracks zijn in mijn ogen melodieus gezien zwak, en die kicks maken het ook niet veel beter.
En ja, wie weet. Misschien gaat B-Front ook ooit die kant op als hij bij het dagjesvolk helemaal de man is.

Heb voor de rest ook niks tegen soft, zolang de artiest maar enigszins origineel blijft. Vind het heerlijk om nog naar D-Block & S-Te-Fan / The Prophet of setjes van wie dan ook te luisteren uit 2006-2008, toen er gewoon nog variatie in de tracklist zat. Niet zoals nu dat je al op een briefje kan schrijven wie welke tracks gaat draaien