Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:05 

Hardtraxx Veteran

Minder kutventjes met petjes en diamanten oorbellen die hardstiele luisteren.

Raw komt wel goed, zit nu in de lift. Wel een beetje een overkill nu opeens iedereen dat vet vindt en niks meer moet hebben van de rest. Terwijl ik melodic ook zeer kan waarderen mits het een goede track is. Bijvoorbeeld tracks van Alphaverb. Niet heel melodieus maar ook niet 100% 'raw'. Komt omdat hij muziek maakt met zijn hart en niet met zijn portemonnee (Willem R.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:05 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Edwinn schreef:
@Tel: Ik ben het helemaal met je eens, ik wil juist niet alleen maar Raw Hardstyle, want dat wordt ook eentonig. Doe mij inderdaad maar gewoon meer diversiteit zoals Theracords. :)

Dan ben jij het er dus waarschijnlijk niet mee eens. Zeker gezien je vorige reactie.

Wat hij wil is meer diversiteit, wat jij wil is dat alles 1 kant op gaat, namelijk de theracords/rauwe kant. Die kant is misschien al divers vanuit zichzelf maar houdt anno 2010 niet de diversiteit van het complete hardstyle-genre in. Diversiteit houdt in dit geval ook in dat er zogenaamde nu-style is met vrolijke melodieën, breaks en pitchkicks.
Ik vind dit soort meningen sowieso veel te geforceerd, waarschijnlijk vind jij tracks als Builder - Her Voice en vergelijkbare klassiekers uit de nu style net zo goed als ik. Sterker nog, je bent fan van Avio en dat is net zo nu-style als het gros van de mainstream-hardstyle, alleen dan misschien net wat harder. Het is dus kortom gelul en lijkt meer stoerdoenerij.

Niks mis met vrolijke hardstyle. Maar niet de hele dag/avond zoals op Qlimax vorig jaar het geval was.

Ik wil niet dat alles de kant op gaat van theracords/raw, maar daar mag wel meer van zijn, want daar houd ik wel van. Waar nu juist veel van is is nu-style met een break die niks toevoegd en pitchkicks die ook niks toevoegen. Dat mag van mij veel minder. Natuurlijk mogen er nummers blijven met een break, maar dan moet die wat toe voegen en als alles hetzelfde zou zijn is het ook niet leuk meer. Ik zie weinig tracks meer met reversed bass, vandaar dat ik zeg meer reversed bass, dat betekend niet dat ik gelijk wil zien dat alle tracks reversed bass hebben.
Avio nummers zijn best happy, maar er zit wel een portie energie achter die ik waardeer. Maar dat zijn ook lang niet alle track. Ik ben veel meer fan van de sets van Alphaverb, dat zijn lekkere setjes als je het toch over diversiteit hebt.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:07 

Hardtraxx Elite

Khadber schreef:
Maar TiLLT heeft zeker met Gold! best wel een troef te pakken! Melodieus combineren met toch een vrij harde bass etcetera. Dat is wat mij betreft echt een gouden middenweg!

Inderdaad, Gold heeft zo zijn voordelen. Ze kunnen hiermee alle kanten opgaan die ze willen. Want dit is ook een punt waar aandacht aan geschonken moet worden.

Tegewoordig produceren producers eigenlijk alleen maar hun eigen sound. Je hoort vanaf de eerste screech/melodie/kick van welke artiest dit af komt. Ik vind het alleen maar goed dat iemand zijn eigen sound heeft, maar afwisseling kan geen kwaad. Kijk Wildstylez - Feedback, het is een plaat wat je van Wildstylez niet zou verwachten want het is zijn huidige stijl niet. Maar toch hoor je veel in het nummer wat van hem is.

Als je kijkt naar een producer zoals Thera, hij heeft al een hele waslijst aan diverse nummers achter zijn naam staan. Maar niet alles klinkt hetzelfde, alhoewel het zeker zijn sound is maar minder herkenbaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:13 

Hardtraxx Veteran

tomb schreef:
Komt omdat hij muziek maakt met zijn hart en niet met zijn portemonnee (Willem R.)

Kuchmeeloper.

Kijk uberhaupt eens naar hoe hij op een podium staat. Hij gaat los achter de knoppen. Dan mag je hem niet tof vinden, maar een hart voor wat hij doet heeft hij absoluut en dat valt niet te ontkennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:18 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
tomb schreef:
Komt omdat hij muziek maakt met zijn hart en niet met zijn portemonnee (Willem R.)

Kuchmeeloper.

Kijk uberhaupt eens naar hoe hij op een podium staat. Hij gaat los achter de knoppen. Dan mag je hem niet tof vinden, maar een hart voor wat hij doet heeft hij absoluut en dat valt niet te ontkennen.

Ik heb een steeds sterker wordend gevoel dat hij gaat terugslaan op alle kritiek. Weet niet hoe het komt, maar hopelijk is het zo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:21 

Hardtraxx Veteran

Dat hoop ik ook. 2010 is niet echt zijn jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:24 

Hardtraxx Veteran

tomb schreef:

Hij heeft alleen maar een aantal flinke dansvloerklappers afgeleverd plus een album en een eigen X-Qlusive in 2010.

Mensen willen het hem niet gunnen dit jaar ofzo. Psychedalic: je had de reacties na Qlimax 2009 moeten horen..
XQ Headhunterz waar over het algemeen goed op gereageerd was. Het studioalbum wat op zich goed verkocht is met hier en daar toch wel interessant en controversieel werk (LTBK). Nu met Club Bizarre en Robotics Dream toch weer 2 klappers in handen. Shreek remix die ik persoonlijk aardig geslaagd vond (ik kan blijven luisteren naar die melodie die net verschoven is).

Zijn enige 'mindere' zet was zijn set op Defqon, die gewoon niet in goede aarde viel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:24 

Hardtraxx Veteran

KickinAzz schreef:
Khadber schreef:
tomb schreef:

Kuchmeeloper.

Ik heb een steeds sterker wordend gevoel dat hij gaat terugslaan op alle kritiek. Weet niet hoe het komt, maar hopelijk is het zo :P

Hoe bedoel je? Dat hij totaal om gaat slaan met zijn stijl qua producen en/of draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:30 

Hardtraxx Addict

Edwinn schreef:
Hoe bedoel je? Dat hij totaal om gaat slaan met zijn stijl qua producen en/of draaien?

Dat hij weer een beetje teruggaat naar de stijl van zijn wat oudere nummers, hardere kicks gaat gebruiken (dus niet van die pitchkicks zoals in Emptiness), kortere breaks gaat maken (dus niet dat Al-Qaida gezang van Psychedelic), melodieus zich wat verbetert (alhoewel ik dat de laatste tijd nog niet eens zo heel slecht vind) en wat vernieuwendere tracks gaat maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 22:08 

Artiest

KickinAzz schreef:
Edwinn schreef:

Dat hij weer een beetje teruggaat naar de stijl van zijn wat oudere nummers, hardere kicks gaat gebruiken (dus niet van die pitchkicks zoals in Emptiness), kortere breaks gaat maken (dus niet dat Al-Qaida gezang van Psychedelic), melodieus zich wat verbetert (alhoewel ik dat de laatste tijd nog niet eens zo heel slecht vind) en wat vernieuwendere tracks gaat maken :)

Headhunterz is bij mij een producer die laatste tijd geen echte tracks meer maakt zoals de knallers van ene paar jaar geleden en toch blijft hij (ondanks dat het helemaal niet meer mijn prior-taste is) voor mij speciaal omdat zijn tracks mij wel de hardstyle in hebben gekregen. Met tracks als Subsonic, Digiwave, Victim of my rage etc. had hij zulke lekkere knaller, ik wacht nog altijd op flinke knallers in de scene van hem en die komen vast nog wel.
tracks als Psychedelic en dreamcatcher enzo sloegen opzich wel aan, alleen het probleem aan die tracks is dat er geen eigen gedachtegang meer achter lijkt te zitten, beide tracks, toch wel het voornaamste deel ervan, puur gekeken naar andere nummers en hergebruikt in hardstyle, dat vind ik zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 22:12 

Hardtraxx Veteran

Ik hoop dat bijvoorbeeld B-Front een keer een anthem mag maken, al vind ik de laatste paar anthems zeker niet slecht.
Kan nog behoorlijk kippenvel krijgen van No Time To Waste (herinneringen komen boven), Alpha2 hebben een zeer acceptabele remix gemaakt van het Qbase 'anthem'.
Ook lijkt het me wel leuk als het eventjes groot wordt, alleen al om te horen wat mijn vrienden er dan van vinden.
Ik vind dat er verder niet echt heel veel moet gebeuren, vind het meer dan prima zo! :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 23:02 

Donateur

Khadber schreef:
tomb schreef:

Hij heeft alleen maar een aantal flinke dansvloerklappers afgeleverd plus een album en een eigen X-Qlusive in 2010.

Mensen willen het hem niet gunnen dit jaar ofzo. Psychedalic: je had de reacties na Qlimax 2009 moeten horen..
XQ Headhunterz waar over het algemeen goed op gereageerd was. Het studioalbum wat op zich goed verkocht is met hier en daar toch wel interessant en controversieel werk (LTBK). Nu met Club Bizarre en Robotics Dream toch weer 2 klappers in handen. Shreek remix die ik persoonlijk aardig geslaagd vond (ik kan blijven luisteren naar die melodie die net verschoven is).

Zijn enige 'mindere' zet was zijn set op Defqon, die gewoon niet in goede aarde viel.

Ik vind Robotics Dream en al helemaal Save Your Scrap for Victory niet om aan te horen. Club Bizarre is ook niet echt geweldig. En wat betreft zijn nummers op dat album, die heeft hij jammer genoeg tot in den treure dood lopen draaien. Met als hoogte/dieptepunt die remix van Let The Bass Kick.

Vind het overdreven als mensen zeggen dat hij dat alleen voor z'n portemonnee doet. Bedoel hij is populair bij het grote publiek en dat heeft een ander verwachtingspatroon dan de liefhebber die het liever wat gevarieerder ziet. Maar hij mag nu wel eens kappen met het uitmelken van z'n Headhunterzhitjes...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 23:02 

Hardtraxx Veteran

terror-stukjes in tracks ipv dubstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 23:09 

Hardtraxx Elite

Josh-T schreef:
terror-stukjes in tracks ipv dubstyle

Oke, we hebben hier een na mijn mening boeiende discussie lopen. Als je moeite had gedaan om de vorige pagina's te lezen kun je er uit blijken dat we hier met onderbouwde meningen naar voren komen.
Dus even voor de rest van dit topic aan te sturen, roep alsjeblieft niet zomaar wat in het ronte. Geef ook aan waarom je het wilt of waarom niet... We hebben het hier dus over de Hardstyle-scene, iets waar ik en vele andere op dit forum veel om geven. Hier zou uiteindelijk nog wat uit kunnen komen.

En Josh-T? Laat zulke onserieus reacties ook even buiten dit topic als je wilt? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 23:29 

Hardtraxx Addict

Ik vind dat er veel meer durf moet komen van organisaties,
en daar bedoel ik mee niet een BH een anthem te laten maken, maar gewoon een talent zoals B-Front, Beat Providers, Ran-D, Digital Punk. Of gewoon een talent laten afsluiten, t is nu allemaal zo standaard.. je had kunnen verwachte aan het begin dat 2010 dat frontliner, wildstylez, BH & Noisecontrollers een anthem zou maken (Dat was in iedere geval mijn verwachting). Ook vind ik dat er meer durf in de Line-ups moeten komen, en dat mensen in line-ups moeten staan waar ze horen, de timetable van Q-Dance presents Fusion is een goed voorbeeld, dat is een goede timetable. En over de tracks: Creativiteit.

in 1 zin: Er Moet meer durf komen door artiesten & organistaties in de HS scene
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 23:33 

Artiest

WZY schreef:
Ik vind dat er veel meer durf moet komen van organisaties,
en daar bedoel ik mee niet een BH een anthem te laten maken, maar gewoon een talent zoals B-Front, Beat Providers, Ran-D, Digital Punk. Of gewoon een talent laten afsluiten, t is nu allemaal zo standaard.. je had kunnen verwachte aan het begin dat 2010 dat frontliner, wildstylez, BH & Noisecontrollers een anthem zou maken (Dat was in iedere geval mijn verwachting). Ook vind ik dat er meer durf in de Line-ups moeten komen, en dat mensen in line-ups moeten staan waar ze horen, de timetable van Q-Dance presents Fusion is een goed voorbeeld, dat is een goede timetable. En over de tracks: Creativiteit.

ik vind dat een producer een anthem moet verdienen en dus is het misschien wat snel voor een b-front en een ran-d om een anthem te maken. Al zeg ik daarmee niet dat ze het niet verdienen of niet kunnen, maar ik snap de keuze voor de ervaring wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 23:50 

Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
ik vind dat een producer een anthem moet verdienen en dus is het misschien wat snel voor een b-front en een ran-d om een anthem te maken. Al zeg ik daarmee niet dat ze het niet verdienen of niet kunnen, maar ik snap de keuze voor de ervaring wel.

Hoezo ik spreek mezelf tegen? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 01:23 

Hardtraxx Addict

WZY schreef:

Pff, er zijn een paar artiesten die gedurft hebben om met originaliteit te komen dubstyle, undersound, brennan heart met die ene hiphop track op zn album, de 2 proppy en heady tracks met veel, zeg maar gerust alleen maar, early invloeden... En wat zie je dan als je de zojuist genoemde voorbeelden ziet? Scantraxx (undersound daar gelaten)
En welk label zit deze periode in de hoek waar de klappen vallen? Scantraxx.
Sorry maar originaliteit werkt haast alleen maar averechts als ik soms de reacties mag lezen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 08:14 

Hardtraxx Addict

Guide4U schreef:
WZY schreef:

Pff, er zijn een paar artiesten die gedurft hebben om met originaliteit te komen dubstyle, undersound, brennan heart met die ene hiphop track op zn album, de 2 proppy en heady tracks met veel, zeg maar gerust alleen maar, early invloeden... En wat zie je dan als je de zojuist genoemde voorbeelden ziet? Scantraxx (undersound daar gelaten)
En welk label zit deze periode in de hoek waar de klappen vallen? Scantraxx.
Sorry maar originaliteit werkt haast alleen maar averechts als ik soms de reacties mag lezen :thumbup:

Ik denk niet dat originaliteit alleen maar averechts is, je moet alleen weten wat echt origineel is en of mensen het ook leuk gaan vinden. Kijk naar Theracords, dat moet toch wel het beste voorbeeld van originaliteit staan, Theracords staat toch voor een apart stijltje binnen de hardstyle (alhoewel je zie niet echt in een 'hokje' kunt plaatsen) en Theracords heeft de afgelopen jaren zeker veel aanhangers gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 09:53 

Hardtraxx Veteran

KickinAzz schreef:
Hoezo ik spreek mezelf tegen? xd

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 10:10 

Artiest

Mensen in de hardstyle scene moeten eens meer naar muziek luisteren ipv dr alleen over te praten :)

Dr is geen enkele scene die zo bekropt is dan deze scene en dat ligt echt niet aan de artiesten. Als de artiesten wat creatief willen proberen beginnen mensen te klagen. Neem nu eens als voorbeeld de trance scene. Helemaal vrij, heerlijk experimenteel.

Maargoed, dit is slechts mijn mening dus voel je niet aangesproken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 10:41 

Hardtraxx Veteran

Nego schreef:
Mensen in de hardstyle scene moeten eens meer naar muziek luisteren ipv dr alleen over te praten :)

Je hebt wel gelijk :)

Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik alleen maar hard en raw wilde. Sloot me volledig af voor al het andere met het idee "te soft, troep, niets aan". Maar dan luister je dus totaal niet meer (op de juiste manier) naar de muziek.
Als ik dan even de moeite deed om er gewoon neutraal naar te luisteren bleek dat ik het eigenlijk toch best wel leuk vond.

Voorbeeldje: DBSTF- Anger & Revelation.
Eerst wilde ik er niets van weten... Kick klonk kut dus laat maar. Nu vind ik het (vooral Anger) toch best wel vette platen. Ok, de kick blijft een beetje matig dus kippenvel kan ik er niet van krijgen, maar ik kan zeker van die platen genieten. Ze zitten gewoon goed in elkaar, hebben een lekkere drive en in de melodie/synth zit best wat power.

Dat primitieve denken doen we veeeel te veel, en daar moet het publiek van af. Want ook daardoor gaat de sfeer op een feest er op achteruit, niet alleen door stilstaande dagjesmensen, ook door mierenneukerige "liefhebbers".
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 10:49 

Hardtraxxer

Nego schreef:

Dr is geen enkele scene die zo bekropt is dan deze scene en dat ligt echt niet aan de artiesten. Als de artiesten wat creatief willen proberen beginnen mensen te klagen. Neem nu eens als voorbeeld de trance scene. Helemaal vrij, heerlijk experimenteel.

Maargoed, dit is slechts mijn mening dus voel je niet aangesproken :)

Ik ben het met je eens, sinds project one luister ik hardstyle.
Daarvoor altijd hardcore, maar bij de hardcore heb je alleen gezeur over nummers zoals nobody said it was easy (logica.)
Maar bij hardstyle zie ik bijna niets anders, alleen maar gezeik. een artiest probeert iets nieuws en word meteen de grond in getrapt.
De meeste willen wel verandering zien, maar zodra het gebeurt is er zeker weer 80% die het kut vind.
Ik zie zelf niet echt een heldere toekomst voor hardstyle, maarja wie weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 10:55 

Donateur

Onzin, moet je voor de gein maar eens gaan verdiepen in fora als global hardcore of op partyflock. Daar krijgt de mainstream het net zo loodzwaar te verduren als in de hardstyle. Dit is echt niet iets wat typisch hardstyle is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 12:11 

Hardtraxxer

Daar gaat het ook niet om, er wordt gewoon gezegd dat er niet zoveel gezeurd moet worden om alles. En daar ben ik het wel mee eens. Ik kan van een melodieuze plaat net zoveel genieten als van een lekkere harde plaat, het is net waar je, je op instelt. En ik vindt dat er tegenwoordig wel erg veel standaard wordt ingesteld op de ''raw'' kant. En omdat raw nou eenmaal in de minderheid is wordt er automatisch veel gezeken op de rest van de scene.
Maar ik zat laatst te denken; hoelang zal het duren voordat bijvoorbeeld een B-Front of een Ran-D de lul zijn? Want ze zijn nu zo heilig als een boontje, want ze komen met kei harde en vette producties (iets nieuws) en wat nieuw is spreekt al snel aan. Maar B-Front en Ran-D worden ook steeds bekender bij het grote publiek. Wat met Headhunterz ook gebeurde. Hij kwam nieuw in de scene, alles was vet dat die deed, hij maakte toffe producties. En totdat die ''te commercieel'' werd en hij wordt ineens door veel mensen gehaat. Dus nu ben ik wel benieuwd hoe lang dat gaat duren voordat, dat bij een B-Front gebeurd. Hij is tenslotte ook upcomming, net als dat Headhunterz was toen. En ik denk dat B-Front net zo populair gaat worden. Ook bij het grote publiek, zal hij dan ook zo gehaat gaan worden. Omdat hij opeens bekend is bij het ''dagjesvolk''?
Verder vind ik dat er veel objectiever naar de scene gekeken moet worden, en dat we ons allemaal niet zo moeten ergeren aan bijv. dagjesmensen of hobby dj's die gebruik maken van VDJ. Kijk eens hoe vooruit strevend we zijn in Nederland met de Hardstyle en hardcore scene. En over het algemeen de hele dance scene. Daar mogen we echt wel trots op wezen! Dus wees trots op onze DJ's en trots op je land en geniet ervan wat ons allemaal geboden wordt! ^^
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen