Wat me echt opvalt, en dat is niet alleen in dit topic (ook wat vind jij wat beter kan in de scene topic of iets in die richting). Is dat veel mensen zomaar reageren dat 'raw' Hardstyle op moet komen en de euphorische dood moet gaan laat maar zeggen. Ik ben ook een voorstander van deze 'raw' Hardstyle (de naam vind ik totaal misplaatst) maar ben nog meer voorstander van diversiteit.
Op elk gebied in de scene is er echt te veel van hetzelfde. Als er nieuwe artiesten aan komen zetten, zijn dit meestal onorginele producers die gewoon een stijl van iemand hebben gekopieeerd. Mij lijkt het juist mooi als een nieuwe artiest juist wat met zich meebrengt de scene in
Hieronder een lijst waar ik graag meer diversiteit in zie komen met uitleg:
Verschillende basslijnenEen hele avond hardstyle klinkt als een mooi sprookje, ik erger me er ook totaal niet aan. Maar de hele avond naar dezelfde basslijn moeten luisteren is ook wel iets te veel van het goede.
Verschillende opbouwen in tracksDe meeste tracks zijn zo gigantisch standaart opgebouw, namelijk: intro - mid-intro (+ 2de mid) - break - climax - outro. Nummers zoals Chemicals/Sexual Thrill/Smasher/Feedback vind ik echt geweldig, dit omdat het totale nummer een opbouw is. Van hard naar nog harder, maar ze blijven bij hetzelfde concept. Je ziet de standaard opbouw veelste veel terug bij bekendere artiesten, zodat de tracks makkelijk te herkenbaar zijn voor het publiek heb ik het gevoel. Maar ook de nieuwere artiesten pakken deze standaard geval over, en zoals eerder aangegeven mogen ze van mij iets nieuws mee nemen. Dan hebben ze voor mij al een pluspunt.
Verschillende opbouwen in tracklistsAls ik op een feest sta, ga ik naar een act om de nummers van die act te horen. Dit omdat het gewoon niet anders is tegenwoordig. Het is een en al zelf promoting met af en toe een nummer van een andere artiest wat erop lijkt er tussendoor. De meeste tracklisten bevatten meer dan 50% eigen nummers en zo recent mogelijk. Je weet van te voren al wat je kan verwachten, en dat vind ik juist heel jammer. Ik zou het leuk vinden om naar een artiest te gaan die me elke keer weer verrast met een zeer diverse tracklist maar tegelijkertijd ook zijn eigen sound promoot met 2 tot 3 nummers en het hoeft van mij geen eens recent te zijn. Goed voorbeeld hiervan: Slim Shore!
MixwerkTegenwoordig staan er te veel producers die een avondtje curcus dj'en hebben gevolgt op grotere podia's. Het mixwerk is af en toe om te huilen, het ligt niet recht of zelfs uit de maat. Ook deze producers blijven maar bij 1 standaard mix, de save-mix. Gewoon lekker rustig een hele track afspelen en op het einde fadertje op en fadertje neer, klaar! Neem wat meer de tijd thuis achter de tafels dan achter het bureau. De kenner herkent heust wel af je gewaagt mixt of standaard mixt. De partyganger dat komt om te feesten (de zogenaamde dagjesvolk) zegt toch altijd wel dat het goed was... Van een goede tracklist krijg ik veel energie, maar van gewaagd mixwerk nog meer!
Orginelere artiesten/dj namenDit spreek denk ik wel voorzich, de nieuwere artiesten die in de scene komen. De verplichte Z... Alsjeblieft kap daar eens mee. Namen zoals Catatonic Overload bijvoorbeeld vind ik een zeer orginele naam!
Veel meer diversiteit met line-upsHier mag zeker veel meer aandacht voor worden geven. Voornamelijk op grotere feesten kom je alleen maar dezelfde namen tegen. Het liefste zie ik het zo: Elke stage heeft zijn eigen sound, maar op de main-stage komen alle sounds bij elkaar. Het valt me gewoon op dat alleen maar bekendere mensen op de main staat. En telkens maar weer dezelfde sound. Ook nog iets over dezelfde namen, er zijn zo gigantisch veel artiesten die een plekje op feesten verdienen. Niet alleen producers/curcus dj's maar ook dj ONLY!
Ben een paar punten vergeten tijdens het schrijven van dit stuk, ook nog gegeten tussendoor. Maar als ik het me weer te binnenschiet, komt het hier zo snel mogelijk.
En voor diegene die geen zin hadden in mijn verhaal, dus kort samengevat:
Meer diversiteit!