@Gangsterdwerg, je weet blijkbaar helemaal niet wat er komt en dat ene argument dat je aanhaalt is nog altijd meer dan jij ooit hebt gebruikt in een discussie, dus als iemand hier geen recht van spreken heeft.. Probeer eens iemand op inhoud aan te vallen in plaats van dat getroll van je.
FearFM schreef:
Ik denk dat veel mensen een belangrijk ding vergeten, namelijk de belevingswereld.
Als je jong bent dan beleef je alles anders dan als je ouder bent, daarnaast spelen de hormonen ook parten en gaat er een wereld voor de mensen open als ze 16+ worden.
Tot zover het gedeelte waar ik het mee eens ben
Citaat:
Dit kun je ook spiegelen naar de muziek beleving, als je 16+ bent en je mag naar die gruwelijke feesten toe en dan is dat iets wat als zeer groot en vet wordt ervaren. Dus ook de muziek komt dan heel anders over dan als je het zomaar even ergens hoort. Vergeet niet muziek moet je leren luisteren / begrijpen / voelen.
Ik zal het eens weerleggen aan de hand van mijzelf. Ik luister sinds mijn 12e/13e naar hardstyle, ik had hiervoor nooit enige interesse in muziek; de enige artiest die ik kende was Michael Jackson. Toen ik voor het eerst hardstyle hoorde was ik verkocht, ik had zowat bij elk nummer kippenvel en heb zelfs op oudjaarsdag binnen gezeten om naar mijn eerste harstyle-cd te luisteren. De muziek was gewoon perfect. Naarmate dat ik ouder werd ben ik me meer gaan verdiepen en heb daarbij nog vettere tracks ontdekt. Kortweg: de muziek waar ik verliefd op ben heeft niks te maken gehad met de beleving van een feest. Sterker nog, in de tijd dat ik naar de eerste feesten ging, was de hardstyle al veranderd in dat wat het nu is en waar ik vrij weinig mee heb. Volgens jouw redenatie zou ik dus de nieuwe hardstyle mooi moeten vinden, omdat dat een grote indruk bij mij heeft achtergelaten op feesten. Het tegendeel is waar.
Citaat:
Ben je ondertussen al wat ouder geworden dan is het allemaal niet zo cool meer en zul je zo nu en dan weer terug denken aan die "goede oude tijd / belevingswereld".
Daarmee ga je ook andere eisen aan je omgeving stellen, vaak zonder dat je het zelf door hebt. Want die dj die een paar jaar geleden helemaal de bom was is dat nu ineens niet meer. Vind je het gek? Je hebt hem al tig keer gehoord en gezien en je bent daarmee min of meer gewend aan zijn stijl.
Nu ben ik ouder geworden (nee geen vader

) en ik luister vrijwel alleen nog maar muziek uit de "goede oude tijd". Maar niet omdat ik andere eisen ben gaan stellen, ik stel dezelfde eisen als ik vroeger stelde en aangezien de muziek veranderd is en ik mijn eisen nooit heb aangepast; waarom zou ik, de oude muziek was gewoon perfect voor mij; doet het mij doen voorkomen als een heel kritisch persoon. Ik heb de DJs 5 jaar lang "de bom" gevonden. Dat ik ze nu niets meer aan vind heeft dus niets te maken met gewenwording. Pas toen die producers compleet andere muziek gingen maken, toen pas ben ik gaan vinden dat ze niet meer zo goed zijn als vroeger. En gezien de muziek
veranderd is heeft dit niks met gewenning te maken, omdat gewenning alleen geldt voor dezelfde muziek. Als je elke morgen een appel eet, dan is op het eind de appel misschien minder lekker, omdat je er op uitgegeten bent. Maar neem je de volgende morgen een peer en je lust hem niet, dan kun je toch niet zeggen dat het komt door het gewend raken aan de appel.
Tenzij je een of andere vorm van autisme hebt en niet tegen veranderingen kunt, maar dat gaat voor de meeste mensen hier niet op. Gewend raken is hier dus geen geldig argument, omdat niet alleen ik, maar met mij ook vele anderen precies in diezelfde overgangsperiode hetzelfde zijn gaan vinden, dat de nieuwe hardstyle ons niet aanspreekt en de oude hardstyle vergeten wordt. Die mensen hebben allemaal verschillende leeftijden en de een luistert al 7 jaar, terwijl de ander nog maar 3. Dan kun je het moeilijk nog afschuiven op het gewend raken aan de muziek.
Citaat:
Ik weet bijna zeker als je aan iemand van 16 gaat vragen wat hij/zij van HHZ vind dat die veel positiever zal zijn dan iemand van 20+. En dan ga je de discussies krijgen zoals ze op vele fora's gevoerd worden.
De reden dat iemand van 16 headhunterz vet vindt, heeft er mee te maken dat die mensen vaak pas net komen kijken in het genre. Als je kijkt naar mensen die, om in het nieuwe hardstyle tijdperk te blijven, met 13 jaar hardstyle zijn gaan luisteren en je zal hem/haar vragen wat hij van headhunterz vindt, dan zal hij al gauw zeggen dat hij hem vroeger goed vond, maar hij nu niet meer de muziek van zijn smaak maakt en dat hij betere artiesten ontdekt heeft door zich te verdiepen in hardstyle. De leeftijd doet er dus vrij weinig toe, het is enkel toevallig dat mensen vaak rond hun 16e in aanraking komen met hardstyle. Bovendien zijn mensen onder de 18 gevoeliger voor de mening van anderen, omdat ze bang zijn buiten de groep te vallen.
Citaat:
Ook is een evolutie in de muziek ook niet meer dan normaal. Als dit er niet zou komen of zijn dan maakt de muziek geen kans meer. Want wie van 16 wilt nu geassocieerd worden met iemand met de muziek keuze van zijn vader? (oude lullen muziek)
Als je het er niet mee eens bent kun jezelf misschien het best eens afvragen of je zelf geen "oude lul" aan het worden bent? (waar je overigens niet voor hoeft te schamen ik ben inmiddels ook 36+ en heb een zoon en bijna een 2e kindje en luister nog steeds HC / HS / etc. maar krijg de meeste kriebel bij happy hardcore

)
Ten eerste gaat dat voor hardstyle niet op, gezien het amper 10 jaar bestaat en er dus nauwelijks vaders en zoons zijn die beiden van hardstyle houden.
Ten tweede, als iemand van 16 niet geassocieerd wil worden met de muziek van zijn vader, dan gaat het over de invloed van de omgeving op de mening van een persoon en niet om wat de persoon nu daadwerkelijk van de muziek vind. Zo'n iemand noem ik ook wel een meeloper. Iemand die hardstyle luistert, omdat het cool is en je bij de groep hoort, maar ook iemand die geen hardstyle luistert, omdat het dan niet cool is (want je vader luistert het??) en misschien buiten de groep valt. Als iemand zijn mening dusdanig laat afhangen van dat van anderen, dan kan ik zo'n iemand moeilijk beschouwen als een liefhebber van bepaalde muziek.
En ten derde, als iemand niet geassocieerd wil worden met de muziek van zijn vader, dan is het toch juist goed dat er een splitsing plaats had gevonden. Ik had dan hardstyle geluisterd en mijn zoon had <vul hier een goede naam in voor de nieuwe hardstyle> geluisterd. Dan is er toch helemaal geen probleem meer? Ze hebben juist de naam aangehouden, dus vader en zoon luisteren beide nog naar hardstyle, terwijl het misschien over 2 verschillende stijlen gaat, namelijk de oude en de nieuwe.
Citaat:
Kortom open je mind wees niet te bekrompen en sta open voor veranderingen anders maak je het voor jezelf zo saai (en in sommige momenten ook heel moeilijk).
Dus ik moet open staan voor de nieuwe hardstyle, terwijl ik die muziek niet mooi vind, omdat anders later mijn zoon, wacht nu slaat je betoog helemaal nergens meer op

, naar dezelfde oude lullenmuziek moet luisteren als ik en ik teveel gewend ben geraakt aan de oude hardstyle, dat ik die nog steeds vet vind?
En ik daarom dus naar nieuwe hardstyle moet gaan luisteren. Volgens mij zit er nauwelijks nog logica in de laatste zinnen.