Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 11:18 

Aan het typen...

Tja wat moet ik met zulke reacties :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 11:21 

Artiest

Lyst schreef:
Tja wat moet ik met zulke reacties :(

Je kunt het denk ik beter eens van de andere kant bekijken.

Verder ga ik dr geen tijd meer aan besteden. Verwacht dat genoeg mensen snappen wat ik bedoel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 11:24 

Hardtraxx Veteran

Lyst, je weet er wel weer een mooi verhaaltje van te maken. Je schiet echter op 1 punt gigantisch uit de bocht: een iemand 16 luistert Headhunterz (leuk dat je "toevallig" deze naam weer gebruikt) omdat ie het leuk vind. Maar wil dat zeggen dat hij automatisch de oudere hardstyle leuk zou vinden.
Andersom geldt dat dus voor jou, jij vind de oude mooi, de nieuwe niet.

Maar mijn vraag is dan: Wat is dan het grote probleem?
Er zijn een aantal early hardstyle concepten of feesten waar dit langer dan 1 set word gedraaid. Ga daar eens kijken zou ik zeggen. Op Thrillogy had je op zich prima de kans, van 10 tot halverwege de avond oude hardstyle, je had Pavo & Zany in de ZAK laatst en af en toe een early hardstyle area op een groter feest. Er is echt wel ruimte, maar alleen minder dan de nieuwe, populairdere, beweging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 11:35 

Aan het typen...

Mag ik dan ook even weten welke andere kant, want ik zie, vanuit welk perspectief dan ook, niet in waarom het luisteren naar oude lullen muziek van je vader noch gewenwording enigszins van toepassing is op de verandering van hardstyle.

@Khadber, ik gebruik die naam niet toevallig, ik reageer op FearFM die zegt:
Citaat:
Ik weet bijna zeker als je aan iemand van 16 gaat vragen wat hij/zij van HHZ vind dat die veel positiever zal zijn dan iemand van 20+

En ik zeg ook niet dat hij oudere hardstyle leuk zal vinden en dat hoeft ook helemaal niet. Ik zeg dat als mensen zich verdiepen ze er nu eenmaal vaak achterkomen dat headhunterz niet de creme de la creme is van de scene. Kijk zelf anders even naar de generatie uit 2007, hoeveel mensen daarvan nog headhunterz kunnen waarderen. Of ze na het verdiepen andere mainstream, raw of early zijn gaan luisteren heb ik me niet over uitgelaten.

Mijn grote probleem heet CVS, ik kan 's nachts niet uit ;) Anders was ik daar zeker weten wel naar toe geweest.
Hardstyle is voor mij dus voornamelijk muziek die ik thuis beluister en een paar festivals die ik in de zomer bezoek. Early Hardstyle wordt ook meer en meer gebruikt, op zowel feesten als in mp3 shops. Helaas slaat het meestal alleen op de tijd en wordt er geen aandacht gegeven aan de "early" van nu. Dat is mijn punt ook helemaal niet, er zijn mensen die hier een onderverdeling/splitsing ontkennen en dat maakt het voor ons moeilijker om iets te doen voor onze scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 11:42 

Hardtraxx Veteran

Maar je punt is dus dat je meer hardstyle met een oudere feel wilt horen? Dat is wat je althans in je laatste alinea zegt.

Waar wil je dat horen? In sets? In producties? Op events?

Wat ik gewoon apart vind is dat je dus zegt het thuis te luisteren, maar daar kun je opzetten wat je wilt en dus eigenlijk je eigen smaak prima luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 11:54 

Aan het typen...

Ik wil gewoon meer aandacht voor early in het algemeen.
Voor mezelf heb ik het liefst producties, omdat je ook wel graag eens wat nieuws wil horen.
Ik wil meer early in sets om de sets diverser te maken ipv alleen de hitjes van 2010. Ik doe zelf dan nu de Early Hours radioshow en daar zijn 269 tracks gedraaid, waarvan slechts 12 nummers twee keer voor kwamen. Terwijl als je kijkt naar de early setjes van grote artiesten, vaak dezelfde platen worden gedraaid.
En ik wil meer early hardstyle op feesten, zodat mensen ook eens in aanraking komen met early, waardoor er altijd wel wat mensen zijn die het mooi vinden, onze scene groeit en er dus meer mogelijkheden zijn voor early-feesten en sommige producers, die de liefde voor early nog hebben, eerder geneigd zijn om weer zoiets te maken. Ik pleit overigens niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de mede early-liefhebbers die wel naar alle feesten kunnen. En met een erkende onderverdeling/opsplitsing (dat laatste is het te laat voor) is het voor ons makkelijker om onze scene weer langzaam op te bouwen.
Ja ik kan mijn eigen smaak prima luisteren, maar je begrijpt toch ook wel dat je naar nieuwe tracks verlangt, nieuwe dingen wil ontdekken. En ik draai al zolang mee in de early scene, dat ik vrijwel alles wel ken. Wat overigens niet inhoud dat ik er niet meer naar kan luisteren. Als ze nu opeens met z'n allen zouden stoppen met hardstyle produceren, dan zou jij toch ook graag willen dat er weer wat nieuws kwam?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 12:02 

Lyst schreef:
Ik wil gewoon meer aandacht voor early in het algemeen.
Voor mezelf heb ik het liefst producties, omdat je ook wel graag eens wat nieuws wil horen.
Ik wil meer early in sets om de sets diverser te maken ipv alleen de hitjes van 2010. Ik doe zelf dan nu de Early Hours radioshow en daar zijn 269 tracks gedraaid, waarvan slechts 12 nummers twee keer voor kwamen. Terwijl als je kijkt naar de early setjes van grote artiesten, vaak dezelfde platen worden gedraaid.
En ik wil meer early hardstyle op feesten, zodat mensen ook eens in aanraking komen met early, waardoor er altijd wel wat mensen zijn die het mooi vinden, onze scene groeit en er dus meer mogelijkheden zijn voor early-feesten en sommige producers, die de liefde voor early nog hebben, eerder geneigd zijn om weer zoiets te maken. Ik pleit overigens niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de mede early-liefhebbers die wel naar alle feesten kunnen. En met een erkende onderverdeling/opsplitsing (dat laatste is het te laat voor) is het voor ons makkelijker om onze scene weer langzaam op te bouwen.
Ja ik kan mijn eigen smaak prima luisteren, maar je begrijpt toch ook wel dat je naar nieuwe tracks verlangt, nieuwe dingen wil ontdekken. En ik draai al zolang mee in de early scene, dat ik vrijwel alles wel ken. Wat overigens niet inhoud dat ik er niet meer naar kan luisteren. Als ze nu opeens met z'n allen zouden stoppen met hardstyle produceren, dan zou jij toch ook graag willen dat er weer wat nieuws kwam?

Ja maar Early zal nooit meer 'groot' worden ben ik bang voor, heb zelf eerder ook veel Early geluisterd maar de 'nieuwere' hardstyle trekt me nu gewoon meer aan van euforisch tot raw etcetera hoewel ik Theracords ook erg kan waarderen wat ook wel een beetje early achtig is af en toe. Ik heb trouwens nog wel een Hardstyle the ultimate collection volume 3 uit 2004 hier liggen die ik wel erg lekker vind. Mij lijkt het ook vet als er meer Early Hardstyle zal worden gemaakt, maar denk niet meer dat dit erg zal toenemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 12:06 

Hardtraxx Veteran

Maar nogmaals: Ik weet zeker dat mensen het zouden luisteren als ze dat vet vonden. Het punt is echter dat blijkbaar meer mensen voor de nieuwe dan voor de oude stijl te porren zijn. Het klinkt heel recht voor zijn raap maar toch: je bent qua muzieksmaak gewoon in de minderheid.
Bovendien maken producers echt wel wat zij zelf het mooiste vinden klinken. Als zij de nieuwe stijl ook meer waarderen doen ze daar ook meer mee.
Voorbeeldje: Ik heb op The Qontinent op de zaterdag een early-hardstyle stage gezien. Tijdens Isaac of Activator stonden er 200 man, voor de rest was dit echt maximaal 20 man. De stijl leeft gewoon veel minder in vergelijking met wat het nu is. Dat is gewoon zo.

Aan de andere kant denk ik dat er over het algmeen echt wel wat aandacht voor is. Zelfs op Qlimax word het eerste uur hardstyle tot 2004 en Stephanie gaat hoogstwaarschijnlijk 2004-2008 dingen draaien. Dus zelfs op Qlimax is er ruimte voor.

Er zijn nu in 2010 zoveel alternatieven met internet etcetera. Theracords is uitgegroeid tot een volwassen label, je hebt Spoontech records en zelfs Tuneboy heeft aardig wat in de oude stijl gemaakt. Er is meer ruimte voor diversiteit gekomen. Is dat dan niet genoeg? De hedendaagse variant zal altijd de meerderheid blijven vormen.

En tot slot geef ik je als partytip nog even deze mee (overdag): http://partyflock.nl/party/185426:Hard_ ... _2011.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 12:19 

Artiest

Ik vraga me toch af...
Lyst... wat verwacht jij van een goede hardstyle plaat? Som even wat dingen op waardoor jij early zo goed vindt, ik ben wel benieuwd op welke punten de moderne hardstyle "faalt" in jouw ogen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 12:32 

Aan het typen...

Ik vind het echt niet erg om in de minderheid te zijn en mijn streven is ook helemaal niet om groter te worden dan de nieuwe hardstyle scene noch jullie scene kapot maken. Ze zouden het inderdaad luisteren als ze het vet vinden, maar er heerst nu meer een haalplicht bij early hardstyle. Je komt niet zo makkelijk meer met early hardstyle in aanraking, je moet je eerst verdiepen in de huidige hardstyle, wil je weten dat onze scene ook nog bestaat en wat het inhoud. En ik kan mij goed voorstellen dat er mensen zijn die de huidige hardstyle totaal niet interesseren, maar early hardstyle eigenlijk wel te gek vinden, maar hiermee nog nooit in aanraking zijn geweest. Ons streven is dan ook om mensen makkelijker met early hardstyle in aanraking te doen komen. Maar doordat mensen ontkennen dat onze muziek anders is dat de huidige hardstyle en door dat er binnen onze scene onenigheid heerst over de naam en de manier waarop we het moeten aanpakken is het lastig om ons genre meer te promoten. Zo vind de een dat early hardstyle slaat op de periode 1999-2002, de ander op 2002-2006 en weer een ander vind dat sommige tracks van nu ook onder de early vallen. Voor de eerste groepen is dit gewoon hardstyle, maar is de huidige hardstyle nustyle. Het loopt dus niet alleen tegen de mensen op dit forum aan die enige vorm van onderverdeling ontkennen, maar ook tegen onenigheid binnen onze eigen scene. Ik doe er in ieder geval alles aan om mensen in aanraking te laten komen met early hardstyle, de ontkenning te doorbreken en eenheid te creëren in onze scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 12:36 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het alleen bijzonder dat je elke keer dat vingertje weer hebt van: Jij moet je meer verdiepen, jij moet onderverdeling maken, jij moet in aanraking komen met oudere hardstyle.
Mensen luisteren muziek uit vrije wil, als mensen er geen trek in hebben is dat gewoon zo. Het is geen jehova of iets dergelijks.

Mensen luisteren wat ze zelf leuk vinden en ik denk dat er genoeg exposure is voor de oudere kanten om in ieder geval een beeld te krijgen wat de stijl inhoud. Verder moeten mensen zelf weten wat ze doen met de muziek.

Ik stop nou maar met de discussie, want ik heb zo'n gevoel dat het bij jou toch geen zin heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 12:49 

Hardtraxx Veteran

ik vind dat de jonge talentjes grotere kansen moeten krijgen, bijv nu waverider op euphoria en countdown! Zo'n dingen moeten vaker gebeuren, en niet die dj's ergens in een klein zaaltje stoppen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 12:57 

Aan het typen...

Goede vraag skedoedele,
Ik luister namelijk op een hele andere manier naar hardstyle, dan de meesten van de nieuwe generatie.
Er zijn meerdere dingen die ik vet vind aan de oude hardstyle:
1. Dat mensen in staat zijn om met allerlei vage geluiden (screeches etc.) iets te creëren wat heerlijk is om naar te luisteren, vind ik een hogere vorm van "kunst" dan als iemand een melodie maakt. Ik vind dat een simpele melodie beter is dan een ingewikkelde 16 of 32 bar melodie. Je kunt dit vergelijken met een speech, ik heb liever iemand die duidelijk en kort verteld waar hij voor staat, dan een lang technisch verhaal.
2. De reverse bass in early hardstyle geeft mij energie. Met mijn ziekte voel ik mij vaak duf en lam, echter als ik deze muziek op zet voel ik gewoon meer energie lopen door mijn lichaam. De reverse bass voegt echt drive toe aan nummers, ik was vorig jaar op defqon toen headhunterz afsloot. Ik heb de hele set zowat stil gestaan, totdat the summer of hardstyle kwam met die reverse bassline. Het is gewoon een wereld van verschil vergeleken met de huidige basslines.
3. Ik vind de oude hardstyle vaak meer een eenheid, daarmee bedoel ik dat de track 1 geheel vormt. Tegenwoordig haal je heel makkelijk de melodie en de kick uit de climax of midintro. In de oude hardstyle zat dit meer verweven. Daarnaast mis ik ook de percussie en fx, die voegen zoveel meer energie toe aan tracks. Het draait tegenwoordig (nouja het gaat geleidelijk de goede kant op) teveel om de melodie of de kicks. Een nummer staat of valt bij een goede resp. slechte melodie. Er zijn echter zoveel meer aspecten in een track.
En dat zijn DE drie redenen waarom ik hardstyle ben gaan luisteren en die dingen mis ik erg vaak in de nieuwe hardstyle. Daarom trekt de nieuwe hardstyle mij dus totaal niet.

@Khadber, hoe komt iemand die geen nieuwe hardstyle luistert in aanraking met de early hardstyle? En de enige manier om als hardstyle luisteraar in aanraking te komen met early hardstyle is je verdiepen. Voor ons op een forum is het misschien allemaal duidelijk wat early inhoudt, hoewel dat toen ik hier net registreerde ook niet helemaal het geval was. Wij willen gewoon als scene bij het volwassen worden van de scene een eigen plek krijgen of bij het knappen van de zeepbel, niet mee ten onder gaan. En ik vind inderdaad dat je je moet verdiepen, als je je in discussies als deze mengt. Kijk, iedereen is vrij om zich wel of niet te verdiepen in de scene. Maar als je je niet verdiept hebt heb je ook geen reëel/volledig beeld van zaken en kun je je beter niet in de discussie mengen, vooral als je helemaal geen onderbouwing hebt, wat bij de discussie rondom een onderverdeling helaas nogal vaak het geval is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 13:33 

Artiest

maar de dingen die jij noemt komen ook wel voor in moderne hardstyle platen, de reversed bass hoor je nog wel eens en fx en screeches hoor je heel vaak nog in tracks, alleen spelen ze niet meer de hoofdrol zoals vroeger. Dus dan kan je aan de ene kant toch nog wel een positieve visie hebben op de hardstyle platen van tegenwoordig of zie ik dat verkeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 13:44 

Aan het typen...

Skedoedelefloeps schreef:
maar de dingen die jij noemt komen ook wel voor in moderne hardstyle platen, de reversed bass hoor je nog wel eens en fx en screeches hoor je heel vaak nog in tracks, alleen spelen ze niet meer de hoofdrol zoals vroeger. Dus dan kan je aan de ene kant toch nog wel een positieve visie hebben op de hardstyle platen van tegenwoordig of zie ik dat verkeerd?

Dat is hetzelfde als je tegen iemand die van pop/rock houdt zegt van dat er ook gitaren in death metal zitten. :P Bovendien zijn screeches en reverse bass alleen in de midintro's te vinden, dat gedeelte van tracks vindt ik meestal ook nog wel goed, hoewel ik soms het gevoel heb dat er niet veel aandacht aan besteed wordt. Maar dan komt de break... "euforische" melodie met of afschuwelijke pitchkicks of kicks met een slappe punch en een overload aan bass. En als ik alleen naar mindintro's van tracks zou luisteren, die overigens vaak niet de kracht hebben van een echte climax, dan mis ik dingen als opbouw etc in de track. ;) Diezelfde energie als vroeger zit vaak gewoonweg niet in deze tracks, ookal hebben ze een rev bass of draai je ze @ 158 bpm. En de hele kunst van het muziek maken met vage geluiden is weg, daarom kan ik tracks als huh? ook erg waarderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 13:48 

Artiest

maar vind je dan alle melo's meteen slecht?
als ik bv kijk naar Beholder platen, die zijn ook melodisch, maar alles behalve euforisch.
Neem ff een voorbeeld, To Protect And Serve, wat vind je van zoiets dan? Of van een intro zoals Be Amazed, dat lijken mij dan dingen waar jij van kunt genieten. Als het allemaal niet verkeerd begrijp dan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 13:54 

Aan het typen...

Nee en soms geven de complexe melodieën me zelfs kippenvel, voice of noize en atmosphere bijvoorbeeld. Ik ben ook echt niet anti alle hardstyle van vandaag de dag, ik heb ook gewoon tracks als chemical hoog in mijn lijstje staan. Alleen de mainstream hardstyle trekt mij totaal niet, omdat daar de focus te vaak ligt op het pingel melodietje met de zwaar irritante pitchkicks. Alleen spreekt early me wel veel meer aan dan de rauwe hardstyle ongeveer 75/25.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 14:04 

Artiest

ok, duidelijk.
Weet de hardtraxx community, iig ik, ook meteen meer van jouw muziekkeuze en waarom :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 14:21 

Donateur

Wij wisten al lang dat je die zeikerd niet zo serieus moet nemen :D :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 14:23 

Aan het typen...

Afbeelding :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 14:47 

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 14:53 

Hardtraxxer

Ja ik wil ook zo'n shirt :D
dawasiknie schreef:
Wij wisten al lang dat je die zeikerd niet zo serieus moet nemen :D :kiss:

Waarop baseer jij deze zin? :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 15:12 

Hardtraxxer

@Lyst

Wat betreft je eerste opmerking: Over de ervaringen die je zelf hebt.
Een feest is maar een voorbeeld van dingen die op je afkomen. Maar op die leeftijd ga je ook een duidelijke eigen voorkeur ontwikkelen, dus ook voor muziek en de ervaring ervan...

Wat betreft je 2e opmerking: ik luister vrijwel alleen nog maar muziek uit de "goede oude tijd"
Ik denk dat je daar juist met de hamer perfect op de kop van de spijker slaat.
Jij bent de persoon die niet wilt veranderen puur omdat je de muziek van vroeger beter vond.
Dat is natuurlijk je goed recht, maar vergeet niet dat het niet meer terug komt.
De rollingstones zijn inmiddels ook al "vergane glorie" (lees goed voor de jeugd).
Maar waarom vind je die muziek zo mooi? Wellicht omdat je die muziek hebt leren kennen op een moment dat je er juist gevoelig voor was (hormonen etc.).

Wat ik ermee wil zeggen: vraag een 100 mensen van welk deel van hun leven ze de leukste ervaringen (neem dit breed op) hebben. Dan zul je merken dat de meeste onder ons die pubertijd als heel speciaal hebben ervaren. En vaak horen daar zaken als muziek / vriendin / brommer / vrienden / etc. wel degelijk bij.
Bij de een blijft het wat langer hangen dan bij de ander. Voor sommige mensen is deze periode zo belangrijk geweest dat ze er zelfs een gedeelte van hun leven erop aan gaan passen (denk aan jou muziekkeuze).

Wat de opmerking betreft over HHZ: Je gaf aan dat mensen onder de 18 gevoeliger zijn voor mening van anderen. Daar heb je gelijk in en daarom zullen ze wss ook zeggen dat HHZ vroeger beter vonden dan nu.
Althans tegen jou.
Nu moet ik wel lachen, want laatst zag ik jou opmerkingen maken over Fear.FM tegen ene Edwinn of Erwinn? Dat jij vond dat hij nogal positief was over Fear.FM. Echter hoe langer het gesprek met hem duurde hoe verder hij jou verhaal aan ging nemen. (je had opmerkingen geplaatst over jou show vs fearfm welke niet zou passen en dat sommige HS luisteraars Fear.FM niet mogen ;) ).

Maar goed, ik kan zo nog wel een aantal dingen toelichten. Ik denk dat je het verhaal niet te letterlijk moet lezen wat ik heb geschreven om te begrijpen wat ik bedoel.
Zo hoef of moet jij niks natuurlijk, maar het feit dat jij overal jou mening aan het verdedigen bent over het punt dat het vroeger beter was is wel iets wat ik bedoel waarmee ik mezelf zou afvragen "voel ik mezelf wel lekker in mijn vel zitten?". Het kost namelijk veel energie en uiteindelijk is de vraag wat je ermee opschiet?
Denk je dat de rollingstones weer terug komen?

Kortom denk er over na en neem mijn woorden niet te letterlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 15:58 

Aan het typen...

Damn net een reactie getyped, crasht mijn firefox.

Maar het kwam ongeveer neer op dat ik me juist goed voel als ik mezelf ben, dat wil zeggen ik me eigen mening niet verloochen. Ik vind het juist leuk om te discussiëren, dus of ik hierbij lekker in me vel zit? Zeker.
Anders was ik niet in zoveel discussies te vinden :P

En ik denk persoonlijk niet dat hormonen zo'n groot effect hebben op iemands muziekkeuze, omdat het meerendeel van de jeugd juist zwerft van stijl naar stijl, enerzijds de mensen die luisteren naar wat "in" is, anderzijds de mensen die op zoek zijn naar hun perfecte stijl. Zouden hormonen etc. zo'n groot effect hebben gehad, dan was er veel minder gezwerf geweest denk ik. De muzieksmaak van velen is vooral afhankelijk van wat ze aangeboden krijgen; iemand die net hardstyle luistert vind dbstf bijvoorbeeld erg vet, maar luisteren ze wat langer dan blijkt vaak dat er nog betere muziek is. En het is heel erg afhankelijk van dat wat andere mensen vinden. Dus je omgeving.
Ik denk trouwens dat er best plaats is voor early hardstyle binnen het genre, kijk maar naar het hardcore genre.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 16:12 

Hardtraxxer

Q-dance moet gewoon weer een qlubtempo hebben ^^
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen