Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 23:48 

Donateur

Ben met je eens dat 155 BPM wel een beetje de grens is, maar het duurt vaak lang op een feest
voordat ze naar 155 BPM gaan, mag van mij wel wat sneller ^^ Ook mogen platen wel wat meer geproduceerd
worden richting die grens, zoals My Style Is Dutch op 153 :D Alles is 150 tegenwoordig.
Kan je natuurlijk zelf pitchen, maar nummers hebben minder drive. Al is TTC wel goed bezig lately.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 23:49 

Aan het typen...

Inno schreef:

_dp_ schreef:
Luister gewoon eens naar een oud hardstyle nummer en een nieuwe, het verschil is toch echt duidelijk. Dat is geen mening maar gewoon een feit. De reversebass is vervangen door pitch kicks, meer melodie en de snelheid is omhoog gegaan. Nu-style is gewoon een benaming van een subgenre binnen hardstyle. Hardstyle is nu eenmaal zo breed geworden dat er echt duidelijk subgenres zijn ontstaan.
En waarom zou de term commercieel niet gebruikt mogen worden? Leef jij echt nog in het sprookje dat hardstyle underground is en dat iedereen dit als hobby doet?

Fout!

"Nu-style" is verzonnen door zeikerds op fora.
Er is inderdaad een naam verzonnen, maar voor de oude style. Dat heet "Early Hardstyle" en de 'nustyle' noemt men gewoon Hardstyle. Klaar. Dus rot op met die kut term, want iedereen gebruikt m anders en geeft er z'n eigen draai aan.

Hardcore is ook verdeeld in 'hardcore' en 'early hardcore'. Waarom wordt het daar wel geaccepteerd dat het oude van naam is veranderd?

1. Die zeikerds waar je het over hebt was vroeger de kern van de hardstylescene.
2. Waarom kan een term niet verzonnen door de scene zelf, maar mag een commerciele organisatie als Q-dance dat wel bij het ontstaan van hardstyle.
3. Waarom is de term early die min of meer door diezelfde "zeikerds" is bedacht wel goed, maar bij nustyle niet.
4. Waarom moet nustyle hardstyle genoemd worden en mag de term early wel gebruikt worden.
5. Hardcore heeft wel degelijk zulke subgenres, alleen daar heet het mainstream.

@Skoedele
Ik ging niet alleen uit van hoe lang jij luistert, maar baseerde dit ook op de dingen die je hier op hardtraxx roept. Bovendien doe je het weer. Hardstyle=hardstyle, want hardstyle is hardstyle en commerciele djs bestaan niet, want die bestaan niet. Je kunt je standpunt niet onderbouwen met hetzelfde/een standpunt en gezien je die niet wilt/kunt geven, ga ik er gemakshalve van uit dat je je standpunt gewoon niet kunt onderbouwen en je dus niet weet waar je over praat.
Ofterwijl ik zeg iets, wat een discussie uitlokt, maar ik weiger die discussie te voeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 23:56 

Artiest

Lyst schreef:

@Skoedele
Ik ging niet alleen uit van hoe lang jij luistert, maar baseerde dit ook op de dingen die je hier op hardtraxx roept. Bovendien doe je het weer. Hardstyle=hardstyle, want hardstyle is hardstyle en commerciele djs bestaan niet, want die bestaan niet. Je kunt je standpunt niet onderbouwen met hetzelfde/een standpunt en gezien je die niet wilt/kunt geven, ga ik er gemakshalve van uit dat je je standpunt gewoon niet kunt onderbouwen en je dus niet weet waar je over praat.
Ofterwijl ik zeg iets, wat een discussie uitlokt, maar ik weiger die discussie te voeren.

Het is goed met jou jongen, ik beargumenteer wel mn standpunten, maar als jij leest wat je wilt lezen moet je dat doen.
En nu over tot de orde van t topic
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 03:25 

Hardtraxxer

Yeah we gaan lekker vroeger met nu vergelijken, Als je nu een auto koopt vergelijk je hem toch ook niet met een ouder model :')
En btw. Vroeger maakte alle hardstyle dj's muziek om verlies te lijden.. Niet om geld te verdienen.. Als jij werkt laat je, je toch ook niet betalen? Wat een kansloos iets dat dj's van toen het niet deden om geld te verdienen en de dj's van nu wel :/

Citaat:
''wij zijn lyst en DP en we houden van early hardstyle''

Hou je dan ook lekker bezig met early hardstyle en ga geen mensen lastig vallen die er minder van houden..
Citaat:
''die er schijnbaar (omdat ze nooit early geluisterd hebben) geen verstand van hardstyle hebben''
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 09:38 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
maar als jij leest wat je wilt lezen moet je dat doen.

:lol:

Dat zeg je altijd als je bent uitgeluld :')

Maar inderdaad, back on topic :)

Mol schreef:
1. Meer synths
2. Minder breaks
3. Meer bass
4. Meer BPM

+1
De screeches komen al weer aardig terug de laatste tijd dat vind ik ook een goede zaak :D

Meer BPM kan ik het ook niet mee oneens zijn. Op een of andere manier klinken nummers vaak fijner als ze een paar BPM sneller gaan :D Maar het moet ook niet te veel van t goede worden. 155 als grens klinkt goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 10:45 

Aan het typen...

Als mensen het woord commercieel in een hardstyle discussie gebruiken, bedoelen ze dat de muziek toegankelijker is gemaakt, zodat er meer mensen naar kunnen luisteren (en er dus meer geld verdient kan worden), maar vooral het toegankelijker maken van de muziek. Hardstyle was vroeger gewoon op de TV (spotjes voor albums) en op de radio (Q-dance radio op ID&T radio). Het was alles behalve underground, maar als je het vergelijkt met het aantal mensen dat de nieuwe hardstyle luistert dan valt die eerste groep echt in het niets. En hoe komt het dat opeens zoveel mensen hardstyle zijn gaan luisteren, juist doordat de muziek veranderd is in een toegankelijkere stijl. Conclusie muziek is veranderd, dus het is niet hetzelfde (sub-)genre.
@struikrover
Wij zijn die discussie niet begonnen, skoedele begon met nustyle bestaat niet, hardstyle=hardstyle etc. Het is een hardstyle-(dus ook early hardstyle)forum(een plek waar discussies gehouden worden), dus hebben wij al het recht om ons standpunt hier te verdedigen. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 10:49 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
1. Meer synths
2. Minder breaks
3. Meer bass
4. Meer BPM

En nog een lijstje aan eisen, maar dit is de basis :D

Dat BPM vindt ik niet zo belangrijk, het is ook een gevoel of de plaat veel energie heeft. Zo kan een plaat van 147BPM veel sneller lijken dan 156BPM tenminste dat vindt ik..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 11:01 

Hardtraxxer

Hoe ik het zie. je hebt hardstyle bestaande uit 2 sub genres, Nu style (euforisch) en early. je hebt voor beiden stromingen een aantal goede producers.

OT: meer creativiteit, weg met de verplichte Z in iedere hardstyle alias en meer dubstyle :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 11:13 

Hardtraxxer

Markienl schreef:
Hoe ik het zie. je hebt hardstyle bestaande uit 2 sub genres, Nu style (euforisch) en early. je hebt voor beiden stromingen een aantal goede producers.

OT: meer creativiteit, weg met de verplichte Z in iedere hardstyle alias en meer dubstyle :)

oke
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 12:48 

Artiest

Mol schreef:
1. Meer synths
2. Minder breaks
3. Meer bass
4. Meer BPM

En nog een lijstje aan eisen, maar dit is de basis :D

bpm is natuurlijk al stuk omhoog sinds paar jaar geleden, alleen is 150 nu wel erg standaard geworden, maar 155 idd wel als grens, t moet niet te dicht tegen hardcore aan gaan knallen. (heerljk nummer op 154 bpm bv is Midnight van Beholder & Zany)

Mentalists hebben heel veel bass in hun tracks, heerlijk, phantom beat knalt ook lekker dus, over meer bass gedeeltde zal niemand t oneens met je zijn :P

Breaks vind ik eigenlijk wel mooi, er zijn breaks die een bepaalde sfeer creëren die je anders misschien niet kan creëren, maar sommige kunnen wel wat korter.
Meer synths vraag ik me af hoe je dat ongeveer voor je wilt zien, heb je misschien een nummer als voorbeeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 13:35 

Artiest

Markienl schreef:

dus normale hardstyle bestaat dus niet volgens jou?

heel die naam 'nu-style' zou eens moeten verdwijnen uit de scene
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 13:37 

Hardtraxx Addict

Sommige tracks klinken op de originele pitch trager, haalt de snelheid er uit!
Maar andersom zijn er ook tracks die hoog gepitcht worden en klinkt soms zelfs afgeraffeld daar door , ik probeer altijd zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven!
Een goed voorbeeld van een goed gepitchte track vind ik die not enuff remix van scope^^
152 bpm :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 13:38 

Hardtraxx Addict

wegwezen met die gare nu-style term. Zelfde geld voor de zogenaamde raw term. Laten we gewoon weer hardstyle gaan luisteren...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 13:58 

Donateur

Wat MI en PI zeggen dus!
ik vind die Nu-Style termen ook maar heel belachelijk en kinderachtig.
Het is en blijft gewoon Hardstyle of somige het nu willen of niet. Als je nu naar een feest gaat en je wilt de zogezegde Raw Hardstyle moet je niet op namen afgaan zoals HHZ, DBSTF en weet ik veel wie nog allemaal.
Voor mij is Early Hardstyle & Hardstyle Oke! Niet meer of niet minder! En als mensen zich stoerder vinden als ze zeggen "Ja, ik luister Raw Hardstyle" moeten ze dat lekker doen...
Voor mij blijft het "Ik luister Hardstyle"
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 14:44 

Hardtraxxer

Lowrenz schreef:
Wat MI en PI zeggen dus!
Het is en blijft gewoon Hardstyle of somige het nu willen of niet. Als je nu naar een feest gaat en je wilt de zogezegde Raw Hardstyle moet je niet op namen afgaan zoals HHZ, DBSTF en weet ik veel wie nog allemaal.
Voor mij is Early Hardstyle & Hardstyle Oke! Niet meer of niet minder! En als mensen zich stoerder vinden als ze zeggen "Ja, ik luister Raw Hardstyle" moeten ze dat lekker doen...

+ heel veel voor deze reactie :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 14:46 

Donateur

Daar zeg je een mooi iets Qreative, ik zie graag ook meer early en daar is vaak een wat lager BPM mooi.
Dus daar heb je een goeie!

''wat een kansloos iets dat dj's van toen het niet deden om geld te verdienen en de dj's van nu wel ''

Dat is gewoon een feit chef. Natuurlijk houden DJ's van nu ook van de muziek, maar de mensen die dit genre begonnen zijn gaven geen anus om geld. Volgens mij hebben ze geen van allen dikke inkomsten uit hun platenverkopen gehaald. Ze vonden het vet om het publiek op een andere manier te laten genieten. Helaas gaat het nu steeds meer richting de verkoop van platen, in plaats van de focus te leggen op de feesten. (Dat vind ik tenminste, dat gevoel heb ik de laatste jaren) (ook door het gebrek aan diversiteit bij releases en de vele free-releases die nergens naar klinken. ''Everyone wants a piece of the action'' Maar zonder echt kritisch te kijken of hun platen wel klinken.

@Struikrover; ze verdedigen alleen de oude garde, en daar is helemaal niks mis mee.
Ik hou zelf van beiden en ik word ook gek van 15 jarigen die mij komen vertellen wat hardstyle is.
Je vergelijking naar werk gaat niet op. Muzikant zijn gaat in de basis niet om geld verdienen, wanneer deze grove misvatting genoeg vruchtbare bodem vindt kan je het genre direct deleten. Wanneer je dit doet om bekend te worden, met mooiboy foto's en alle onzin van dien, doe je iets wat bij de MTV sector hoort. Niet bij dit genre.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 14:58 

Artiest

@Lowrenz

ben het helemaal met je eens dat termen als nu-style en raw hardstyle vergezocht zijn.
Nu vind ik wel dat de term Raw minder vergezocht is dan nu-style. je hoeft geen genie te zijn om te zien dat er dj's zijn die gewoon ruigere dingen maken dan andere dj's, je hoeft geen raket geleerde te zijn om te zien dat The Beholder een ruigere kijk heeft op hardstyle en dat in tracks verwerkt dan D-Block & S-te-fan.
Maar Hardstyle IS hardstyle!
daarom zeg ik altijd, ik luister hardstyle, maar ik houd wel meer van de wat ruigere tracks.
en laten we hardstyle pas echt opsplitsen in sub-genres op het moment dat er ook echt een drastisch verschil tussen zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 15:06 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Sterker nog, je bent fan van Avio en dat is net zo nu-style als het gros van de mainstream-hardstyle, alleen dan misschien net wat harder. Het is dus kortom gelul en lijkt meer stoerdoenerij.

Maar wel creatief in dat gebied ;) Beter als al die 13 in een dozijn plaatjes!

* Creativiteit vind in ieder geval al heel belangerijk.
* Rev. Bass
* Minder Breaks!
..

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 15:50 

Lowrenz schreef:
Wat MI en PI zeggen dus!

Dat vind ik dus ook, vandaar die zin in mijn onderschrift
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 15:51 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:
Lowrenz schreef:
Wat MI en PI zeggen dus!

vet man die zin
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 16:03 

Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
vet man die zin

Meer gewoon een feit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 16:06 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Dakpan schreef:
vet man die zin

Neen. Zelfde op The Pitcher site stond bij z'n biografie Nustyle producer, maar dat heeft er niet lang gestaan. Zo'n spijt dat ik geen print screen maakte. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 16:10 

Dakpan schreef:
Almighty schreef:
Lowrenz schreef:
Wat MI en PI zeggen dus!

vet man die zin

Stoer man jou reactie
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 16:12 

Dakpan schreef:
Inno schreef:
Dakpan schreef:
vet man die zin

Neen. Zelfde op The Pitcher site stond bij z'n biografie Nustyle producer, maar dat heeft er niet lang gestaan. Zo'n spijt dat ik geen print screen maakte. :(

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2010 11:23 

Aan het typen...

Citaat:
Pithune: heel die naam 'nu-style' zou eens moeten verdwijnen uit de scene
Mind Illusion: wegwezen met die gare nu-style term. Zelfde geld voor de zogenaamde raw term. Laten we gewoon weer hardstyle gaan luisteren...
Lowrenz: Wat MI en PI zeggen dus!
Het is en blijft gewoon Hardstyle of somige het nu willen of niet. Als je nu naar een feest gaat en je wilt de zogezegde Raw Hardstyle moet je niet op namen afgaan zoals HHZ, DBSTF en weet ik veel wie nog allemaal. Voor mij is Early Hardstyle & Hardstyle Oke! Niet meer of niet minder! En als mensen zich stoerder vinden als ze zeggen "Ja, ik luister Raw Hardstyle" moeten ze dat lekker doen...

Badtothebone: + heel veel voor deze reactie :worship:
Skedoe: ben het helemaal met je eens dat termen als nu-style en raw hardstyle vergezocht zijn. Nu vind ik wel dat de term Raw minder vergezocht is dan nu-style. je hoeft geen genie te zijn om te zien dat er dj's zijn die gewoon ruigere dingen maken dan andere dj's, je hoeft geen raket geleerde te zijn om te zien dat The Beholder een ruigere kijk heeft op hardstyle en dat in tracks verwerkt dan D-Block & S-te-fan.Maar Hardstyle IS hardstyle! daarom zeg ik altijd, ik luister hardstyle, maar ik houd wel meer van de wat ruigere tracks.
en laten we hardstyle pas echt opsplitsen in sub-genres op het moment dat er ook echt een drastisch verschil tussen zit.

Almighty: Dat vind ik dus ook, vandaar die zin in mijn onderschrift
Inno: Meer gewoon een feit :)

Ik heb alle argumenten maar even in het groen aangegeven en alle standpunten in het rood.
@Lowrenz, dus als het een andere naam had gehad die je niet kinderachtig vond, dan was er opeens geen probleem met een onderverdeling? Zeg dan, ik ben het eens met een onderverdeling, alleen ik vind de term nustyle niet mooi.
@Skedoe, denk je nu werkelijk dat er meer verschil zit tussen raw hardstyle en mainstream hardstyle dan dat er verschil zit tussen nustyle (= raw+mainstream) en early? Sorry, maar als je dat verschil niet hoort, is het je dus ook vreemd waarom er een redelijke groep mensen is afgehaakt toen de hardstyle veranderde en dat er hevige discussies zijn in de scene, omdat diezelfde groep verliefd is op het oude genre en een hekel heeft aan het nieuwe. Maar goed, volgens jouw is er geen noemenswaardig verschil en al deze mensen maken zich druk om een verschil wat niet bestaat.

Nou tot dusverre alle argumenten, conclusie: er kan best een onderverdeling early-nu komen, mits er een andere naam bedacht wordt voor nustyle.

Succes verder met het bedenken van argumenten :thumbup:
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen