Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 15:56 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Het gaat helemaal niet over het samplen van muziek, of het nou uit Hip Hop of uit een Carnavalskraker is. Het gaat om direct jatten uit andermans studio. En nog onvoltooid werk ook. Totaal niet vergelijkbaar met het samplen van (delen van) platen.

Scenario 1; ik schrijf een scriptie, jij komt mij helpen en besluit de hele boel naar mij te verzenden om er vervolgens je eigen voordeel uit te halen. Je doet dit stiekem en enkel met het oogpunt jezelf voordeel toe te doen.
Scenario 2; ik heb een scriptie gekregen, een studententien gehaald, deze is gepubliceerd, en jij besluit bepaalde delen te gebruiken voor je eigen scriptie.

Heeft niets van doen met Hip-Hop, de puberteit of een andere 'kijk' op zaken hebben. Het kan gewoon niet. En als iemand dit herhaaldelijk gedrag vertoont is het echt zorgelijk. Al ben je 12 en gaat het om een boekbespreking. Fix gewoon je eigen werk man wtf. Kan er echt met m'n verstand niet bij dat je dit kunt bagatelliseren door te claimen dat je het vanuit een andere invalshoek bekijkt.


Ok goede punten. :thumbup:

Je hebt gelijk dat jatten gewoon not done is. Aan de andere kant zie je dat velen hardstyle producers, inclusief ik als beginner (ik heb gebruik gemaakt van Diablo III voice overs) acapella's gebruiken van artiesten, zonder hier enige credit voor te geven. Dit kun je ook zien als jatten. Uiteraard is het een stuk minder persoonlijk dan het jatten van iemands werk uit ZIJN studio. Maar toch, het blijft "jatten" wanneer er geen fatsoenlijke credits worden gegeven.

Vind ik dit erg? Nee. Omdat de nummers alsnog goed zijn. Hoe erg je iemand ook niet mag, wat voor onbetrouwbare klootzak het ook is, als je luisterd naar het nummer en denkt: "Damn, dit is vet", dan blijft dat ook zo voor mij. Ondanks de verhalen eromheen. Heb ik respect voor de producer? Nee niet echt als je dat soort dingen flikt. Al rip je iemands kick en het is een tof nummer, dan blijft het voor mij een tof nummer. Maar uiteraard heb ik meer respect voor een producer wanneer zij zelf alles maken. Je kan als producer die de kick heeft gemaakt boos worden en zeggen dat het oneerlijk is, of je voelt je vereerd dat iemand jouw kick heeft gebruikt in zijn productie. Er zijn altijd twee kanten. Het gaat uiteindelijk om de muziek.

Ik zie veel mensen veranderen na hun 21e. Ze zien hun fouten uit het verleden als pubers en verbeteren zichzelf. Ik wil niet zeggen dat Thyron dit gaat doen, misschien wordt hij nog erger, dat kan. Maar ik probeer te relativeren en hem niet meteen af te schrijven als waardeloze producer die alle sounds jat. Ik denk dat hij weldegelijk gevoel heeft voor hardstyle en ook best zelf wat kan. Hij is jong en heeft tijd om te veranderen en om te leren van zijn fouten. En dat moet hij dan ook laten zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 16:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

D33m schreef:
Vind ik dit erg? Nee. Omdat de nummers alsnog goed zijn. Hoe erg je iemand ook niet mag, wat voor onbetrouwbare klootzak het ook is, als je luisterd naar het nummer en denkt: "Damn, dit is vet", dan blijft dat ook zo voor mij. Ondanks de verhalen eromheen. Heb ik respect voor de producer? Nee niet echt als je dat soort dingen flikt. Al rip je iemands kick en het is een tof nummer, dan blijft het voor mij een tof nummer. Maar uiteraard heb ik meer respect voor een producer wanneer zij zelf alles maken. Je kan als producer die de kick heeft gemaakt boos worden en zeggen dat het oneerlijk is, of je voelt je vereerd dat iemand jouw kick heeft gebruikt in zijn productie. Er zijn altijd twee kanten. Het gaat uiteindelijk om de muziek.

Om te beginnen; als jij iets uit een welbekende game/film samplet zal het voor iedereen duidelijk zijn dat het is gesampled uit die game/film. Alleen maar positief gevolg. Als jij iets van een producer jat en het in je eigen platen gebruikt is dat moeilijk te herleiden, en buiten dat is het moraal echt heel erg onverklaarbaar.

Verder; dat het gaat om de muziek. In dit geval gaat het dus juist niet om de muziek. Het gaat om het niet naleven van doodnormale omgangsvormen, benadelen van collega's ('vrienden') en bovendien het misleiden van het publiek (en dus mij) aangezien hij in het verleden werk van anderen heeft gebruikt om zelf te releasen. En dan heb ik het niet over 'samplen'

Bovendien vind ik juist een van de charmes aan deze scene dat artiesten redelijk toegankelijk zijn. Artiesten als Tartaros of B-Front zijn vrij makkelijk te benaderen. Als iedereen zo'n zwart/wit invalshoek als jou zou hanteren zou het een grote kille bende worden. Kijk maar eens hoe dat gaat in de house scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 19:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

:corn: psychologische oorlogsvoering hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 22:12 
 
Hardtraxx Elite

Thyron schreef:
Back in the studio working with some hard-hitting reversed basses!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 22:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wilde een grap maken en vragen van wie hij die nu weer heeft gestolen, maar toen bedacht ik me dat die grap vast al gemaakt is en dan zou ik Thyron 2.0 zijn...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 22:55 
 
Hardtraxx Elite

zucht... begint beetje flauw te worden ofniet? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 22:57 
 
Hardtraxxer

J oey schreef:
Ik wilde een grap maken en vragen van wie hij die nu weer heeft gestolen, maar toen bedacht ik me dat die grap vast al gemaakt is en dan zou ik Thyron 2.0 zijn...


Ah ik zal hem wel voor je maken

Thyron schreef:
Back in my bedroom working with some stolen reversed basses!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 23:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nah, nu is het niet meer grappig. :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 23:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Thyron schreef:
Back in the studio working with some hard-hitting reversed basses!


Lijkt dan weer op een Audiofreq track... :lol:

Sometimes.... :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 08:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

D33m schreef:
Je hebt gelijk dat jatten gewoon not done is. Aan de andere kant zie je dat velen hardstyle producers, inclusief ik als beginner (ik heb gebruik gemaakt van Diablo III voice overs) acapella's gebruiken van artiesten, zonder hier enige credit voor te geven. Dit kun je ook zien als jatten. Uiteraard is het een stuk minder persoonlijk dan het jatten van iemands werk uit ZIJN studio. Maar toch, het blijft "jatten" wanneer er geen fatsoenlijke credits worden gegeven.


Dan snap je weer het principe van sampelen niet, wat TimothyB hier boven net uitlegt. Als iets afgelevert en klaar ligt zoals een film/game/ander nummer, en je gebruikt het dan als sample, is er niet heel veel mis mee, wat in veel gevallen dus een vocal is of een kenmerkend foley geluid. Veel mensen vinden dit niet erg omdat het niet direct met het nummer te maken heeft (tenzij je het uit een ander hardstyle nummer haalt o.i.d.)
Als je iets pakt waar men aan werkt of iets waar ze aan hebben gewerkt (zoals eigen sounds, delen van tracks, kicks of iets anders waar ze hun eigen product beter mee maken of ze jouw product als hun eigen maken dan is het jatten, wat Thyron dus heeft gedaan.

Dus TL;DR. Vocals of Foley geluiden als een of andere toevoeging aan je nummer is niet erg omdat het niet direct er mee te maken heeft, dat is sampeling (er zijn uitzonderingen) En delen van een stuk muziek jatten en dat als je eigen presenteren is slecht, wat hij dus deed. Er zit misschien geen feitelijk verschil in maar wel een enorm moraal verschil.

D33m schreef:
Vind ik dit erg? Nee. Omdat de nummers alsnog goed zijn. Hoe erg je iemand ook niet mag, wat voor onbetrouwbare klootzak het ook is, als je luisterd naar het nummer en denkt: "Damn, dit is vet", dan blijft dat ook zo voor mij. Ondanks de verhalen eromheen. Heb ik respect voor de producer? Nee niet echt als je dat soort dingen flikt. Al rip je iemands kick en het is een tof nummer, dan blijft het voor mij een tof nummer. Maar uiteraard heb ik meer respect voor een producer wanneer zij zelf alles maken. Je kan als producer die de kick heeft gemaakt boos worden en zeggen dat het oneerlijk is, of je voelt je vereerd dat iemand jouw kick heeft gebruikt in zijn productie. Er zijn altijd twee kanten. Het gaat uiteindelijk om de muziek.
|
Ik vond een paar nummers uit zijn album ook vet, en zover ik weet heeft hij deze ook wel zelf gemaakt. Daar worden de nummers niet anders door inderdaad, maar ik krijg er geen beter beeld van, het blijft even slecht.

D33m schreef:
Ik zie veel mensen veranderen na hun 21e. Ze zien hun fouten uit het verleden als pubers en verbeteren zichzelf. Ik wil niet zeggen dat Thyron dit gaat doen, misschien wordt hij nog erger, dat kan. Maar ik probeer te relativeren en hem niet meteen af te schrijven als waardeloze producer die alle sounds jat. Ik denk dat hij weldegelijk gevoel heeft voor hardstyle en ook best zelf wat kan. Hij is jong en heeft tijd om te veranderen en om te leren van zijn fouten. En dat moet hij dan ook laten zien.


Dat is echt onzin. Ik ken mensen van 17 en 18 die al hun eigen bedrijf hebben en zich meer volwassen gedragen dan sommige 24 en 26 jarigen. Dat heeft niks met puberen maar met opvoeding en sociale omgeving te maken. En zijn sociale omgeving is al een paar keer ingestort omdat hij dit zo vaak heeft gedaan en de repercussie heeft niet geholpen. Dus kun je leeftijd echt niet er aan koppelen. Hij kan net zo goed een dwangneurose voor zoiets hebben, weet jij veel. Er zijn zat mogelijkheden in zijn persoonlijke omgeving waar het door kan komen, maar sinds niks duidelijk naar buiten komt is het gewoon persoonlijke domheid, zeker als je al 3/4 keer eerder bent gepakt voor hetzelfde. Als een kind van 6 betrapt word op jatten en er mee word geconfronteerd stoppen ze al wel.

Voor mijn part gaat hij gerust door met produceren maar hij blijft door het herhalen van hetzelfde feit gewoon onbetrouwbaar. Iemand een 6/7/8e kans geven is te veel. Hij leert niet van zijn fouten, best, dan produceert hij in zijn eentje maar en begint hij een eigen label voor zichzelf, dat verdiend hij na zoveel keren ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 20:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thyron
Citaat:
On my way home from MY BRAND Amsterdam! Picked up some new clothes for tomorrow’s photoshoot, great stuff!


Het ziet er naar uit dat hij nog niet bezig is met het uitzoeken van een opleiding :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 20:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
studententien gehaald

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Thyron
Citaat:
On my way home from MY BRAND Amsterdam! Picked up some new clothes for tomorrow’s photoshoot, great stuff!


Het ziet er naar uit dat hij nog niet bezig is met het uitzoeken van een opleiding :D


Benieuwd waar die mee komt dan op muzikaal gebied
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als ik zeg dat daar toch alles hetzelfde klinkt krijg ik dan boze reacties naar mn hoofd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 21:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Thyron
Citaat:
On my way home from MY BRAND Amsterdam! Picked up some new clothes for tomorrow’s photoshoot, great stuff!


Het ziet er naar uit dat hij nog niet bezig is met het uitzoeken van een opleiding :D


Zijn er al weddenschappen op hoelang hij het deze keer volhoud?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 22:55 
 
Hardtraxxer

sonnebloem schreef:
Als ik zeg dat daar toch alles hetzelfde klinkt krijg ik dan boze reacties naar mn hoofd?


Nope. Je hebt gelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap dat die grappen wel een beetje oud worden, maar deze... tja.
Thyron in een fotoshoot met het woord 'Saint' (=heilige) op z'n shirt. Hoe verzint 'ie het. :lol:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 20:34 
 
Hardtraxx Addict

idd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 21:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Is wel lef hebben haha


Nee hij heeft schijt aan ons xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 21:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hij schijnt reacties te verwijderen op die foto. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 21:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja hij had mijn reactie verwijderd. :list: :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 21:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het valt me nog mee dat mijn reactie er nog staat. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 23:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 00:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha deze stond er ook tussen, gvd zeg xd

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 17:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hahaha
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen