Lyst schreef:
@CO2
Eens, ik heb ook niets tegen mensen die naar feesten gaan zonder zich verdiept te hebben, het is immers geen verplichting om je te verdiepen in muziek. Het punt is alleen, dat als je puur naar het muziekaspect kijkt, het slecht is als je je als artiest/organisatie op die groep gaat richten. Waarvan ik niet zeg dat het niet begrijpelijk is; meer fans, meer boekingen, meer geld en ook nog eens een stuk makkelijker publiek; maar muzikaal gezien is het beter dat je je richt op de liefhebbers, want mensen die letten op mixwerk zorgen ervoor dat je als DJ moet zorgen dat je naadloos mixt, hetzelfde geldt voor originaliteit in tracklists/lineups, creativiteit in tracks etc. etc.
Ik denk dat een artiest sowieso zich moet richting op hetgeen dat hij/zij zelf muzikaal vet vindt als deze zich wilt blijven ontwikkelen. Organisatie kijken vooral naar de populariteit van een artiest en proberen de trend zo kort mogelijk te volgen. Muziek blijft ook telkens ontwikkelen en veranderen, daar doe je niks tegen. Dat gebeurt ook al sinds muziek bestaat. Artiesten willen hun ideeën en creativiteit kwijt en dat doe je meestal niet door iets te reproduceren.
Dus ik denk niet dat het slecht is voor de muziek an sich.
Maar uiteraard is het niet slecht als mensen een beetje kritisch blijven, maar aan de andere kant denk ik dat wij Nederlanders zowat het meeste kritische volk van deze aardbol zijn.
Over SLAM:
Is er ergens iets te lezen over hoe ze dit concept gaan invullen? Of blijft het bij een vergaarbak van plaatjes die aangestuurd wordt door een autoplay?
Ik zou het wel cool vinden als ze op basis van requests hun playlist opstellen. Zo kunnen jullie (liefhebbers) jullie stem laten horen en de meer underground/experimentele/early/whatever tracks ook aan de man brengen. Dat is goed voor de diversiteit en zo krijg je ook dat 'dagjesmensen' meer in aanraking komen met de tracks die jullie vet vinden.
Ook radioshows/podcasts/e.d. van bekendere en upcomming DJ's/artiesten zou tof zijn, zoals Clock Kid al aangeeft.