Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende

Is de opening van slamhardstyle negatief te noemen voor de scene?
Ja, nu krijgen we de nieuwe Patrick Jumpen etc. 19%  19%  [ 35 ]
Ja, zo komen er nog meer dagjesmensen 22%  22%  [ 42 ]
Nee, goed dat hardstyle meer aandacht krijgt 18%  18%  [ 34 ]
Nee, het zal allemaal wel meevallen 41%  41%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 188
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 22:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk die autoplay
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 22:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
Als dit aanslaat gaat Slam het grootser aanpakken, mark my words... En daar zullen er veel niet blij van worden ;).


Dit dus. Eerst deze aparte internetradio. Hierna af en toe een plaatje op de ether ... :( Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar realiseer dat deze kans er wel is en ik denk niet dat vele van hier dat positief gaan oppakken incl. mezelf!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 22:53 
 
Artiest

urbandesigner schreef:
Als dit aanslaat gaat Slam het grootser aanpakken, mark my words... En daar zullen er veel niet blij van worden ;).


Die weddenschap wil ik wel aangaan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 22:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dark Pact schreef:
urbandesigner schreef:
Als dit aanslaat gaat Slam het grootser aanpakken, mark my words... En daar zullen er veel niet blij van worden ;).


Die weddenschap wil ik wel aangaan :D

Het zou niet erg zijn dat er 's nachts een feest wordt uitgezonden ofzo.. Maar ik doel meer op Gabber Piet etc toestanden... En dat het in de top 40 komt blabla
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 23:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dark Pact schreef:
Citaat:
Nee een hele zaal vol liefhebbers die constant over alles zitten te klagen dát is genieten.

whahahahaha :lol: :lol: :lol:


Hahahahaha die zit toch wel :lol:

Ene kant wel goed, andere kant niet.
Ik vind het best dat hardstyle meer publiciteit krijgt of op de ether komt maar als er meer van dat volk dat de spacer remuxxx al te hard vind dan laat maar.

Maar goed, ik ben over de tijden al weer teruggezweeft naar hardcore dus /care :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 23:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vind het beter als de grote namen hierdoor meer bekendheid krijgen, en meer geld verdienen. Mits dit de kwaliteit van de tracks niet aantast.

Maar hoop niet dat er meer van die 16 jarige kleuters ruimte in gaan nemen op feesten omdat ze de hele tijd met hun mobieltje in de lucht staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 23:23 
 
Hardtraxx Veteran

Basscow schreef:
Vind het beter als de grote namen hierdoor meer bekendheid krijgen, en meer geld verdienen. Mits dit de kwaliteit van de tracks niet aantast.

Maar hoop niet dat er meer van die 16 jarige kleuters ruimte in gaan nemen op feesten omdat ze de hele tijd met hun mobieltje in de lucht staan.


Ik zie dit zó gebeuren door deze Slam-crap. DJ's hoeven volgens my niet meer geld, de echten zien veel liever de HELE zaal voor zich losgaan, in plaats van 1/4 wat nu al bijna het geval is. De rest kent het nummer niet en staat met zijn zonnebril maar wát mooiboy om zich heen te staren, wondering whatthefuck iedereen staat te doen.

Met een beetje mazzel is bij de volgende editie van weet ik veel welk feest de helft dagjesmensen, ja dagjesmensen. Laat die lui weggeblazen worden door Theracords of dergelijk geweld en we zien ze nooit meer terug. Hail to the king.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 23:32 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Wat een gedoe :lol:

Het boeit mij gewoon echt geen flikker, sommige mensen moeten niet zo snel en zo erg overdrijven, ik hoor sommigen als zeggen dat dit het einde van hardstyle is, of dat het niet meer underground is nu xd God jullie moesten jezelf eens horen.

Gewoon lekker laten gaan dit, als je er niet wil naar luisteren dan doe je het niet, laat die 'dagjesmensen' maar lekker luisteren en hun kennis wat verbreden, misschien is het juist wel goed voor ze, helemaal als er divers wordt gedraaid, van early tot raw tot mainstream en weet ik het wat allemaal nog meer.

Ik ga er in ieder geval geen tijd en aandacht meer aan besteden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 00:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind de vergelijking met het 'ten ondergaan' van de hardcore een beetje gaar.
Hardcore is gewoon nu nog steeds een vrij breed genre, met alleen duidelijkere subgenres (Industrial, Terror etc.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 01:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Ik vind de vergelijking met het 'ten ondergaan' van de hardcore een beetje gaar.
Hardcore is gewoon nu nog steeds een vrij breed genre, met alleen duidelijkere subgenres (Industrial, Terror etc.)


Hardcore is toen een aantal jaar dood geweest en de muziek is er flink door veranderd.

Ik hoop dat er flink veel early en 'raw' gedraaid gaat worden op deze zender.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 01:28 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat heeft ook weer de nodige jaren gekost hoor. Ik beweer overigens niet dat deze internetradio hardstyle kapot zal maken, maar slechts dat het weer een stap in die richting is. Een richting die je als muziekliefhebber niet op moet willen. Maar goed, schijnbaar moet men zich eerst zelf tegen die steen stoten, voordat ze dat willen begrijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 01:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zag dit allang aankomen, en eerlijk gezegd boeit het me niet zo heel veel. Zou het aan de andere kant best vet vinden als dit op de ether komt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 02:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Allemaal leuk en aardig maar er klopt echt geen reet van de huidige trackinfo, hoor nu Fear No More en er staat Gangsters Don'T Dance.. zucht, zo komt het natuurlijk nooit goed met de nieuwe generatie stampertjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 02:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Allemaal leuk en aardig maar er klopt echt geen reet van de huidige trackinfo, hoor nu Fear No More en er staat Gangsters Don'T Dance.. zucht, zo komt het natuurlijk nooit goed met de nieuwe generatie stampertjes.


Inderdaad. Wel beter trouwens dat ze nu Age of Reverse Bass draaien :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 02:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ik niet snap:
Mensen zagen Showtek op TMF: de scene gaat kapot
Mensen zagen Fresh FM een hardstyle channel krijgen: de scene gaat kapot.
Mensen zagen bands op Mysteryland: de scene gaat kapot
Mensen zagen feesten in 1 dag uitverkoch: de scene gaat kapot.
Mensen zien een internetradio van Slam FM (voorheen ID&T Radio met Hardstyle en al): ja nu gaat de scene ECHT kapot.

JA de scene is inderdaad aan bekendheid gegroeid. Maar dan nog, er is diversiteit genoeg mocht je het niet zien zitten in de populairste tracks. Ga je dan daar op focussen en haal daar je positieve energie en beleving uit in plaats van alleen maar gal te spuwen over andere tracks die je niets vind. Daar spreek ik niemand persoonlijk nu mee aan, maar over het algemeen zou het wel misschien handiger zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 10:54 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Op welke manier helpt dat onze scene om niet nog toegankelijker/commerciëler te gaan? Ik vind dat je hoofd in het zand steken en niet denken, of mag ik zelfs zeggen, niets geven om de toekomst van je favoriete muziek.

Vroeger hadden we een diversiteit aan tracks, van tracks met hardtrance en hardhouse invloeden tot tracks met hardcore en jump invloeden tot echte hardstyle. Rond 2006 werd het genre een stuk toegankelijker waardoor er ineens massa's nieuwe mensen bijkwamen (waaronder de meeste van jullie). Drie keer raden wat daar nog van over is? Dan kun je wel zeggen, jongens ga je lekker focussen op de early hardstyle in plaats van negatief te zijn over de nieuwe stijl. Maar ondertussen sterft je favoriete muziek keihard uit. Het is dat Hard Classics en Remember nog een paar feesten per jaar geven, maar zelfs dat was er 2-4 jaar geleden niet meer.
Het toegankelijker/commerciëler maken van de scene leidt dus niet automatisch tot meer diversiteit, maar vooral tot een verschuiving. Waarom zou je een early hardstyle stage maken, als er maar een paar duizend liefhebbers zijn. Een tweede mainstream stage is veel interessanter. Dat wordt dus nimmer nooit een stage voor de huidige liefhebbers, maar een stage voor de mensen die de laatste 2 jaar zijn begonnen met luisteren.

Dan kun je wel zeggen dat we ons teveel richten op feesten, skedoedel, maar ik denk dat het verschuiven van de markt op de feesten geleid heeft tot minder instroom van nieuwe liefhebbers, tot het verdwijnen van boekingen van de artiesten die niet met de tijd meegingen (waardoor ze uiteindelijk ook gestopt zijn met produceren) en tot een andere stijl bij de mensen die wel met de tijd zijn meegegaan. Alles omwille van het altijd maar groter willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 11:08 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Hé Lyst, hoeveel feesten heb jij in 2011 bezocht eigenlijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 11:09 
 

Catatonic Overload schreef:
Hé Lyst, hoeveel feesten heb jij in 2011 bezocht eigenlijk?

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 11:15 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Catatonic Overload schreef:
Hé Lyst, hoeveel feesten heb jij in 2011 bezocht eigenlijk?

Ground Zero, Defqon, Decibel en Hard Classics on the Beach. Ik kan alleen naar dagfestivals, vanwege medische redenen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 11:15 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Catatonic Overload schreef:
Hé Lyst, hoeveel feesten heb jij in 2011 bezocht eigenlijk?

:lol: :lol:


Gewoon een oprechte vraag hoor.
Ik waardeer zijn purisme wel en begrijp zijn visie ook wel. Echter denk ik dat purisme vaak schreeuwen langs de zijlijn is voor een organisatie. Je kunt wel makkelijk roepen dat de 'dagjesmensen' geen verstand van de muziek hebben en wat achter de meute aan lopen, maar ik heb genoeg van die 'dagjesmensen' in mijn vriendengroep, die wel veel geld achter laten bij organisaties, door veel feesten te bezoeken. Van Extrema tot Defqon. En dat zijn niet de mensen die op internet alles bijhouden over hun favoriete artiest of muziekstijl. Dat zijn mensen die zich gewoon goed willen amuseren op een feest en waarom zou je ze dat kwalijk nemen? Feit blijft ook dat die groep mensen op de meeste feesten in grotere getale aanwezig is dan de purist (of liefhebber zoals jullie het noemen).

Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je de muziek op die groep moet gaan aanpassen/veranderen. Het is juist goed om meer mensen op die manier aan te spreken, want misschien creëer je er nog nieuwe liefhebbers door, die zich wel meer gaan verdiepen in de muziek, of hun favo label of artiest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 11:17 
 

Catatonic Overload schreef:
Almighty schreef:
Catatonic Overload schreef:
Hé Lyst, hoeveel feesten heb jij in 2011 bezocht eigenlijk?

:lol: :lol:


Gewoon een oprechte vraag hoor.

Oo, oke. Ik heb al vaak een soort van Flamewars meegemaakt die begonnen met die vraag :P (Partyflock e.d.)
Excuus
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even een kleine mededeling van mij: ik zie in de afgelopen 4 nummers 3 tracks staan die gisteren ook tussen 17.30 & 19.00 zijn gedraaid. Zullen ze zo'n kleine database hebben of is het puur toeval?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 11:25 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

@CO2
Eens, ik heb ook niets tegen mensen die naar feesten gaan zonder zich verdiept te hebben, het is immers geen verplichting om je te verdiepen in muziek. Het punt is alleen, dat als je puur naar het muziekaspect kijkt, het slecht is als je je als artiest/organisatie op die groep gaat richten. Waarvan ik niet zeg dat het niet begrijpelijk is; meer fans, meer boekingen, meer geld en ook nog eens een stuk makkelijker publiek; maar muzikaal gezien is het beter dat je je richt op de liefhebbers, want mensen die letten op mixwerk zorgen ervoor dat je als DJ moet zorgen dat je naadloos mixt, hetzelfde geldt voor originaliteit in tracklists/lineups, creativiteit in tracks etc. etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 11:46 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
@CO2
Eens, ik heb ook niets tegen mensen die naar feesten gaan zonder zich verdiept te hebben, het is immers geen verplichting om je te verdiepen in muziek. Het punt is alleen, dat als je puur naar het muziekaspect kijkt, het slecht is als je je als artiest/organisatie op die groep gaat richten. Waarvan ik niet zeg dat het niet begrijpelijk is; meer fans, meer boekingen, meer geld en ook nog eens een stuk makkelijker publiek; maar muzikaal gezien is het beter dat je je richt op de liefhebbers, want mensen die letten op mixwerk zorgen ervoor dat je als DJ moet zorgen dat je naadloos mixt, hetzelfde geldt voor originaliteit in tracklists/lineups, creativiteit in tracks etc. etc.


Ik denk dat een artiest sowieso zich moet richting op hetgeen dat hij/zij zelf muzikaal vet vindt als deze zich wilt blijven ontwikkelen. Organisatie kijken vooral naar de populariteit van een artiest en proberen de trend zo kort mogelijk te volgen. Muziek blijft ook telkens ontwikkelen en veranderen, daar doe je niks tegen. Dat gebeurt ook al sinds muziek bestaat. Artiesten willen hun ideeën en creativiteit kwijt en dat doe je meestal niet door iets te reproduceren.

Dus ik denk niet dat het slecht is voor de muziek an sich.
Maar uiteraard is het niet slecht als mensen een beetje kritisch blijven, maar aan de andere kant denk ik dat wij Nederlanders zowat het meeste kritische volk van deze aardbol zijn.


Over SLAM:
Is er ergens iets te lezen over hoe ze dit concept gaan invullen? Of blijft het bij een vergaarbak van plaatjes die aangestuurd wordt door een autoplay?
Ik zou het wel cool vinden als ze op basis van requests hun playlist opstellen. Zo kunnen jullie (liefhebbers) jullie stem laten horen en de meer underground/experimentele/early/whatever tracks ook aan de man brengen. Dat is goed voor de diversiteit en zo krijg je ook dat 'dagjesmensen' meer in aanraking komen met de tracks die jullie vet vinden.

Ook radioshows/podcasts/e.d. van bekendere en upcomming DJ's/artiesten zou tof zijn, zoals Clock Kid al aangeeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Wat ik niet snap:
Mensen zagen Showtek op TMF: de scene gaat kapot

Dat was jij zelf :lol:

Ik denk niet dat de scene nu kapot gaat, maar kan ook niet zeggen dat ik dit een mooie ontwikkeling vind. Vooral omdat 't gemiddelde SLAM publiek mij niks aan staat...

Verwacht wel dat Hardstyle na House en Dubstep wel eens de volgende hype zou kunnen worden (in hoeverre het dat nu nog niet is) en dan verwacht ik wel dat het over de kop gaat.
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen