Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende

Is de opening van slamhardstyle negatief te noemen voor de scene?
Ja, nu krijgen we de nieuwe Patrick Jumpen etc. 19%  19%  [ 35 ]
Ja, zo komen er nog meer dagjesmensen 22%  22%  [ 42 ]
Nee, goed dat hardstyle meer aandacht krijgt 18%  18%  [ 34 ]
Nee, het zal allemaal wel meevallen 41%  41%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 188
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:06 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Mensen waren al bang dat Hardstyle een hype zou worden toen dubstep nog niet eens bestond. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:08 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Catatonic Overload schreef:
Mensen waren al bang dat Hardstyle een hype zou worden toen dubstep nog niet eens bestond. ;)

Dubstep is in dezelfde tijd als hardstyle ontstaan :P Wat dat betreft is het wel in chronologische volgorde. Eerst hardcore, toen trance, toen jumpstyle en nu bijna tegelijkertijd Dubstep en Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:15 
 
Artiest

Hardstyle is denk ik net iets ouder dan dubstep, maar laten we eerlijk zijn. Dubstep klinkt naar mijn mening veel minder toegankelijk qua sounds en opbouw dan hardstyle, zeker sinds 2006 is het veel harmonischer geworden. Dus ik denk dat als het nog niet gebeurd is dat hardstyle een soort jumpstyle voor de wereld gaat worden dat het nooit gaat gebeuren. Het wordt wel steeds populairder, maar een tweede jumpstyle zie ik niet gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:19 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Noem me eens een dubstep track voor 2001 dan. ;)
En daarbij is dubstep ook veel later internationaal bekend geworden, dan bij hardstyle het geval was. (pas een paar jaar geleden)
De populariteits-stijging van dubstep is ook wel wat harder gegaan dan bij hardstyle.
Denk ook dat hardstyle wel een gezonde basis heeft en niet zo vatbaar is om over de kop te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou niet weten waarom Hardstyle niet zelfde zou kunnen gebeuren als Dubstep.

In mijn ogen klinkt Dubstep veeel minder toegankelijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Rik schreef:
In mijn ogen klinkt Dubstep veeel minder toegankelijk?


Omdat wij Nederlanders opgegroeid zijn met dikke harde beats, denk ik.
Voor een ander zal een track als Nero - Promises 'toegankelijker' zijn dan een track als 'Wake Up' of 'Lose My Mind', om maar wat mainstream tracks te noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er komen teveel kanalen naar mijn mening! Enige wat mij boeit is TMS en HWS en de rest heb ik gewoon geen tijd voor om te luisteren.

Een dikke NEE van mij ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Foxbuster schreef:
Er komen teveel kanalen naar mijn mening! Enige wat mij boeit is TMS en HWS en de rest heb ik gewoon geen tijd voor om te luisteren.

Een dikke NEE van mij ;)

Waarom is iedereen zo tegen wat concurrentie voor TMS? De doelgroep is om te beginnen veel anders, het grootste gedeelte van de scene luistert toch niet naar hardere artiesten die ze inplannen.. Laat TMS lekker concurreren met SLAM, dat hoeft toch niet bij voorbaat slecht te zijn. Ben juist wel benieuwd of ze wat leuks kunnen verzinnen..

En hoezo dan teveel kanalen? Je hoeft ze echt niet allemaal aan te hebben hoor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:40 
 
Artiest

Best komisch overigens dat TMS ook eerst veel commerciëler moest worden voordat het zo populair werd in de scene. Toen het nog bij RHR zat was het namelijk veel minder bekend, nu t bij het grote, commerciële q-dance zit heeft het veel meer aanhang. Dus commerciëler is niet altijd slechter. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Catatonic Overload schreef:
Rik schreef:
In mijn ogen klinkt Dubstep veeel minder toegankelijk?


Omdat wij Nederlanders opgegroeid zijn met dikke harde beats, denk ik.
Voor een ander zal een track als Nero - Promises 'toegankelijker' zijn dan een track als 'Wake Up' of 'Lose My Mind', om maar wat mainstream tracks te noemen.

Ja als je naar "hardheid" kijkt, zul je misschien gelijk hebben.

Maar qua onregelmatigheid/vaagheid :P vind ik 't veel minder toegankelijk over komen.


Ik bedoel de Hardstyle hitjes zijn erg voorspelbaar en "makkelijk"
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Komt omdat hardstyle toch eigenlijk opgekomen is door (duidelijke) invloeden uit meerdere bestaande genre's waaronder hardcore en/of hardtrance. Bij dubstep heb ik geen idee uit wat voor genres dat is voortgekomen, ik kan in elk geval niet duidelijk iets bedenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:49 
 
Artiest

TiMOTHYb schreef:
Komt omdat hardstyle toch eigenlijk opgekomen is door (duidelijke) invloeden uit meerdere bestaande genre's waaronder hardcore en/of hardtrance. Bij dubstep heb ik geen idee uit wat voor genres dat is voortgekomen, ik kan in elk geval niet duidelijk iets bedenken.


Beetje DNB invloeden denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 13:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nope :D

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De toegankelijke varianten van dubstep hebben veel house, techno en DnB invloeden. Klinkt ook echt wel toegankelijker dan hardstyle hoor.

@ Lyst
Tja, je moet niet vergeten dat genres door evolueren. Kijk naar elk willekeurig genre over de afgelopen 10 jaar. Ze zijn gewoon allemaal veranderd, no exceptions. Zie het als een rivier. De rivier neemt vanuit de bron steentjes mee tot het einde. Maar onderweg legt het ook steentjes op de bodem. Deze bodem is waar het steentje zich het best voelt, ookal is het niet zo ver (nieuw) als het had kunnen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 13:52 
 

Citaat:
Nee, het zal allemaal wel meevallen


Als het echt zo serieus was hadden ze de launch wel wat professioneler aangepakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 14:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik denk dat het wel zal meevallen, je zou hetzelfde kunnen denken over alle podcasts die er zijn (Headhunterz, TNT, Isaac, Alphaverb, Luna, TMS etc.) maar daar hoor je niemand over, verder lijkt me dit niet echt professioneel opgezet om groots te kunnen uitpakken. Vooralsnog maak ik me er dus niet druk over
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 14:23 
 
Hardtraxx Newbie

Tip: gewoon alle pauper nummers :thumbdown: doen en dan de hele tijd F5en tot die in de min staat en alle goede nummers :thumbup: +F5en
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 14:25 
 
Hardtraxx Elite

Stem: Ja, zo komen er nog meer dagjesmensen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 14:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Hardcore en jump bestaan ook nog steeds ondanks de vroegere hype :P Misschien is het even de stijl om bij te horen, maar dat verandert toch om de zoveel tijd. Ik laat mijn muzieksmaak niet leiden door wat anderen toevallig populair of niet populair vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 15:05 
 
Hardtraxx Veteran

Jammer dat hardstyle 'cool' wordt. Teveel 13 en 14 jarigen bij mij op school hoor ik hardstyle luisteren, Bassboom en MMA welteverstaan. Vindt dat gewoon jammer. Slam zit deze stoere boys alleen maar aan te moedigen
zie hardstyle gewoon een hype worden :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zal vast wel, net als bij jump, een hele commerciele kant ontstaan. Gewoon niet naar luisteren en doen alsof het er niet is. Dan sterft dat vanzelf een eenzame dood en dan blijven de echte liefhebbers wel over!

Samen staan we sterk!!
:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 16:27 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Site is uit de lucht :thumbsup:


Idd,
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als dat maar niet komt door teveel bezoekers :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 17:02 
 
Hardtraxxer

Hij is er nog gewoon hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 17:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja en er wordt op 148 bpm gedraaid :/
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen