Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:30 

Hardtraxx Elite

Als ze goed gebruikt worden zijn ze echt geniaal bijv in Let It Go en nieuwe Gunz4hire
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:35 

Aan het typen...

Ik vind sowieso dat je onderscheid moet maken tussen die hoge pitchkicks of kicks die van toonhoogte variëren. Van die eerste wordt ik bijna letterlijk misselijk van, zo lelijk.
Voor drive heb je reverse basslines, die hebben echt 100x zoveel drive dan pitchkicks.
En voor de extra kracht hoef je ook geen pitchkicks te gebruiken, de hardste nummers hebben ze ook niet.
Voor harmonie met de melodie kan ik me het voorstellen, maar ik zit niet te wachten op harmonieuze platen, gewoon hard, rauw en energiek. En niet melodieus, harmonieus en gevoelig.

Het enige wat hoge pitchkicks doen is je lichaam meer laten mee resoneren. En aangezien het grote deel van de nieuwe generatie vind hoe meer bass hoe harder, tja dan kan ik me ook wel voorstellen dat dit soort kicks het goed doen. Ik blijf ze echter afschuwelijk vinden.

Kicks die omlaag pitchen zijn overigens wel vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:36 

Hardtraxxer

Titatovenaar schreef:
Als ze goed gebruikt worden zijn ze echt geniaal bijv in Let It Go en nieuwe Gunz4hire

Inderdaad, in Let it go zijn ze te heilig :yay:
Bij juist gebruik heb ik er niks op tegen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:41 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:

Het is wel vaak zo dat als kicks te laag pitchen ze evengoed hun bass verliezen. Stoor je je daar niet aan dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:43 

Aan het typen...

Moet je een betere subwoofer kopen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:46 

Artiest

D-Teq schreef:
Lyst schreef:

Het is wel vaak zo dat als kicks te laag pitchen ze evengoed hun bass verliezen. Stoor je je daar niet aan dan?

Een lage kick heeft zo'n lekkere bass, dat is gewoon ongekend >.<
Die stompen als het ware op je lichaam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:48 

Aan het typen...

Bij hoge pitchkicks gaat je lichaam trillen, bij lage trilt de grond :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:50 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
Soms zijn ze wel irritant, met name die ultralelijke kicks van Zatox in de remix van Bringing The Funk :')

Dat, vre-se-lijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 20:04 

Bierkoning

Sommige stoor ik me aan, sommige vind ik vet, sommige vallen me niet echt positief of negatief op.

Waar ik dus echt niet tegen kan zijn die pitchkicks van bijv. Frontliner - Expressionz of Bringing The Funk Zatox Remix

Welke ik dan bijv. wel weer dik vind zijn idd The R3bels - The Shade en ook Snatchcity Remix :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 23:56 

Hardtraxx Veteran

Ik heb niet per definitie een hekel aan pitch kicks, ik heb wél een hekel aan OVERDREVEN gepitchte kicks. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 23:57 

Lyst schreef:
Ik vind sowieso dat je onderscheid moet maken tussen die hoge pitchkicks of kicks die van toonhoogte variëren. Van die eerste wordt ik bijna letterlijk misselijk van, zo lelijk.
Voor drive heb je reverse basslines, die hebben echt 100x zoveel drive dan pitchkicks.
En voor de extra kracht hoef je ook geen pitchkicks te gebruiken, de hardste nummers hebben ze ook niet.
Voor harmonie met de melodie kan ik me het voorstellen, maar ik zit niet te wachten op harmonieuze platen, gewoon hard, rauw en energiek. En niet melodieus, harmonieus en gevoelig.

Het enige wat hoge pitchkicks doen is je lichaam meer laten mee resoneren. En aangezien het grote deel van de nieuwe generatie vind hoe meer bass hoe harder, tja dan kan ik me ook wel voorstellen dat dit soort kicks het goed doen. Ik blijf ze echter afschuwelijk vinden.

Hier sluit ik me volledig bij aan! Het is gewoon vreselijk irritant dat op grote systemen die pitched kicks ongelooflijk doordreunen in je oren. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 00:00 

Hardtraxx Elite

Mooi: Phuture Noize - Sleep
Lelijk: D-block & S-te-fan - Revelation
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 00:13 

Hardtraxx Addict

DJ's als Alpha2, Brennan Heart, The Pitcher en Wildstylez weten hun kicks vrijwel altijd zo te pitchen dat het ook echt iets toevoegt aan de melodie en de sfeer van de plaat.. dat vind ik altijd erg fijn om aan te horen (bijvoorbeeld in Let It Go, L.S.D, Serenity, Back 2 Basics om er maar eens een paar op te noemen) :)
Kicks die nutteloos pitchen zoals in Bringing The Funk Remix, of te hoog zoals Frontliner en Wasted Penguinz weleens willen doen, die kan ik echt niet waarderen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 10:23 

Donateur

Hangt er maar net van af hoe ze zijn toegepast en hoe hoog ze gaan. Die hele hoge, lelijke poinpoing-kicks (voorbeeld: Tatanka - Tokyo) vind ik niet om aan te horen, maar hoe bijv. The Pitcher zijn pitchkicks toepast vind ik het wel veel aan de track toevoegen (niet geheel toevallig dat hij dat zo goed kan met zo'n naam :D ). Heel veel oudere platen, vooral van Saifam, hebben perfecte pitchkicks die niet overdreven meegaan maar wel precies dat stukje extra meegeven wat zo'n nummer nodig heeft.

Een pitchkick moet ondersteunend zijn, niet overheersend ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 12:34 

Hardtraxx Veteran

De reden dat ik verliefd werd op hardstyle waren vooral de pitchkicks. Dat vond ik echt machtig mooi! Tegenwoordig hou ik er nog steeds heel erg van maar niet altijd. er zit niet echt een systeem achter waarbij ik zeg van als de bassline zo gaat dan is het vet. Ik vind bijvoorbeeld expressions niks maar on the rise wel. beiden hebben extreme pitchkicks. Ook bringin the funk remix vind ik beter dan het origineel en ik vind dat de pitchkicks wel wat toevoegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:17 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
De reden dat ik verliefd werd op hardstyle waren vooral de pitchkicks. Dat vond ik echt machtig mooi! Tegenwoordig hou ik er nog steeds heel erg van maar niet altijd. er zit niet echt een systeem achter waarbij ik zeg van als de bassline zo gaat dan is het vet. Ik vind bijvoorbeeld expressions niks maar on the rise wel. beiden hebben extreme pitchkicks. Ook bringin the funk remix vind ik beter dan het origineel en ik vind dat de pitchkicks wel wat toevoegen.

Bringing the Funk is voor mij zo ongeveer het nummer waar pitch kicks het slechts tot hun recht komen en al helemaal geen verbetering van het origineel :sick:

Haha, zo zie je dus maar weer dat ook dit weer zooo smaak gerelateerd is :P, het is iig duidelijk welke producers er van houden en welke niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:30 

Hardtraxxer

Pitchkicks over het algemeen vind ik zelf erg vet, maar als ze verkeerd gebruikt worden (imo) vind ik echt een verkrachting van de hele track. (bijvoorbeeld de 2de climax van Frontliner - on the rise). pitchkicks in bijvoorbeeld The pitcher - Sky rocket vind ik dan weer super vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:59 

Gangsterdwerg schreef:

Dit heb ik ook, vind het wel iets hebben bij bringin the funk terwijl heel veel mensen het spuuglelijk vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:05 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

Ze moeten toch ook weer ene keertje omhoog. :innocent:

Nee k begrijp wat je bedoeld. Back 2 basics is een goed voorbeeld, met een goed systeem valt er dan echt geen bass weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:16 

Hardtraxx Veteran

p-stylez schreef:
Lyst schreef:

Nee k begrijp wat je bedoeld. Back 2 basics is een goed voorbeeld, met een goed systeem valt er dan echt geen bass weg.

Under Attack & Haunter of the Dark (L) :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:19 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
p-stylez schreef:
Lyst schreef:

Under Attack & Haunter of the Dark (L) :loving:

Haunter of the dark heeft wel echt een sicke pitchkick. Gruwelijk gewoon!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 15:29 

Hardtraxx Veteran

Tha Playah - Keep Them Titties Jumping heeft ook goed pitchkicks ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 15:36 

Hardtraxx Veteran

Fade To Black heeft ook echt zieke in de 2e climax. Als die omlaag gaan trilt de aarde mee. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 16:12 

Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
Fade To Black heeft ook echt zieke in de 2e climax. Als die omlaag gaan trilt de aarde mee. :cool:

:worship:
Sowieso een geniaal nummer!
Dat stuk na 'Darkness' is ook heerlijk, voor de 1e climax nog :drool:
Dan gaat het gebouw echt op zijn kop :yay:

Bij Let It Go klinkt het ook gruwelijk, die omlaag-pitchende kicks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 16:57 

Artiest

Heerlijk! geeft een extra gevoel bij een melodie
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen