Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:15 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Daarom roepen zoveel mensen ook dat een bepaalde track geweldig is of zelfs track of the year en als je ze dan vraagt om een onderbouwing, het neerkomt op dat de melodie geweldig is en de kicks bijvoorbeeld slechts oké zijn. Een melodie trekt nu eenmaal veel meer aandacht dan de andere elementen.
De kwaliteit van de kicks is toch ook geen absolute wiskunde met een vast bepaald antwoord? Dit kan voor iedereen toch anders ervaren worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:16 

Hardtraxxer

Ik hoor hier veel gezegd worden dat er vroeger minder snel een nummer gereleased werd omdat de kosten van vinyl hoger waren. Maar er wordt toch al heel lang niet meer met vinyl gedraaid? Ik heb in ieder geval nooit een hardstyle dj met vinyl zien draaien op een feest (ik ga sinds begin 2010) en volgens mij geldt dat ook al voor een aantal jaren daarvoor. Dus dan zou die ontwikkeling van releases die van mindere kwaliteit worden toch al veel langer moeten spelen dan sinds de laatste paar jaar? Aangezien de kosten van een CD of een webrelease een stuk lager zijn. Nu moet ik zeggen dat ik hier weinig verstand van heb, dus als iemand wel weet hoe dat precies zit, hoor ik het uiteraard graag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:22 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Daarom roepen zoveel mensen ook dat een bepaalde track geweldig is of zelfs track of the year en als je ze dan vraagt om een onderbouwing, het neerkomt op dat de melodie geweldig is en de kicks bijvoorbeeld slechts oké zijn. Een melodie trekt nu eenmaal veel meer aandacht dan de andere elementen. Laat je die weg, dan kun je het allemaal veel minder verbloemen. En ik heb het over dat het moeilijker is om een track te maken die aanslaat zonder melodie dan het is met melodie. Dan kan het misschien zijn dat een melodieuze plaat technisch moeilijker is om te maken (al denk ik dat kicks en dingen als distortion lastiger te beheersen zijn dan een melodie), maar in creatief opzicht moet je veel meer moeite steken in een track zonder melodie, wil je het interessant maken.

Maakt het nogal anders hè over aanslaan van een track. Melodie is voor het grote publiek over het algemeen gewoon aantrekkelijker (in ieder genre). Dit heeft dan ook niet te maken met of het lastiger is om te maken of niet. Ook niet of het lastiger is om de track interessanter te maken. Daar hangt ook een grote mate van subjectiviteit aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:25 

Hardtraxx Addict

rich schreef:
Ik hoor hier veel gezegd worden dat er vroeger minder snel een nummer gereleased werd omdat de kosten van vinyl hoger waren. Maar er wordt toch al heel lang niet meer met vinyl gedraaid? Ik heb in ieder geval nooit een hardstyle dj met vinyl zien draaien op een feest (ik ga sinds begin 2010) en volgens mij geldt dat ook al voor een aantal jaren daarvoor. Dus dan zou die ontwikkeling van releases die van mindere kwaliteit worden toch al veel langer moeten spelen dan sinds de laatste paar jaar? Aangezien de kosten van een CD of een webrelease een stuk lager zijn. Nu moet ik zeggen dat ik hier weinig verstand van heb, dus als iemand wel weet hoe dat precies zit, hoor ik het uiteraard graag :)

Het bekender worden van de scène en het eenvoudiger worden van tracks op download portals krijgen speelt hier ook bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:26 

Hardtraxx Newbie

MonsieurDori schreef:
Waarom proberen dj's in plaats van tig nummers uit te poepen niet gewoon zoals vroeger ff een tijdje bezig zijn met een nummer en te werken naar perfectie? Proberen zichzelf te onderscheiden, gevarieerde setjes draaien(kan bij elke dj wel raden wat hij gaat draaien) en dat principe van HHZ/NC/Wildstylez van een paar jaar geleden te herontdekken(NIET ALS TEMPLATE GEBRUIKEN); Dikke kicks, pompende intro's en outro's en zwaar euforie- en emotierijke climaxen.

Tuurlijk komen er nog steeds dikke platen uit, rauw(in mindere mate in dit geval), euforisch, Nederlandstalig etc. maar het lijkt wel een exorsist wat hier gaande is in de scene. Lijkt wel op een handje vol dj's na(die gewoon doen wat ze leuk vinden en er ook daadwerkelijk goed in zijn) dat niemand eigenlijk een idee heeft van wat diegene nou wil bereiken met zijn platen behalve faam krijgen en sletten regelen en misschien ooit nog wel een keer draaien op qlimax..

Zonder publiek zouden er ook geen dj's zijn dus in principe zijn wij degen die bepalen wat een dj zou moeten doen om zijn carrière op niveau te houden. En dan kom je weer terug bij het feit dat het overgrote deel wat tegenwoordig bij die feesten komt blij is met niks, en dus de maat veel te laag komt te liggen wat ten koste gaat van de kwaliteit van de muziek en het spel bederven voor de liefhebbers.

Doet me denken aan die southpark aflevering ''Raising the Bar''. De maatstaf word verhoogd en de kwaliteit van hun televisie gaat weer omhoog. Misschien iets mee doen..

Iedereen blij pats boem wraptastic
Dus we weten het antwoord...James Cameron is de enige die hardstyle kan redden :worship: :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:37 

Hardtraxxer

Digital Mindz
Very cool track! I guess you like the generic screech pattern after all, Sam? @2.20

Shots fired.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:39 

Hardtraxx Veteran

Wat een kneus. Komt zelf nog niet tot aan de enkels van Sam qua producerkwaliteiten, jezus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:40 

Hardtraxx Veteran

zet al die zeikende dj's maar tegenover elkaar met een hardbass knock out :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:49 

Kraak... Piep...

Shots fired van zo'n amateurtje die nog geen fatsoenlijke kicks in elkaar kan zetten tegen een persoon die enorm gevarieerd kan produceren?

Meer een kleutertje dat een volwassene in z'n been port.

En @ de discussie van Lyst e.d.

Lyst heeft wel enigzins gelijk. Als je kijkt naar het absolute hoofd element van Hardstyle is dat de kick. Zonder kick, geen hardstyle. Zonder melodie heb je nog steeds hardstyle.
Door de switch in stijl jaren geleden is melodie wel het een na belangrijkste element geworden maar nog steeds een element dat verworpen kan worden.
En noch Raw noch melodieus, of tenminste het gros er van, weten niet creatief om te gaan buiten de vaste lijntjes. Bijna alle nummers zijn intro->break->build-up->(anti)climax->break->(anti)climax->outro. Daar kun je gewoon niet om heen. En er zijn maar weinig, en dan ook echt heel weinig producers die buiten dit patroon gaan.
Geck-O, Wavolizer en Digital Abuse zijn de enige die ik zo kan verzinnen.
En dat is deels een gebrek aan creativiteit, het gros van schapen in de hele scene (zowel artiesten als consumenten) die achter elke willekeurige trend aan gaan want commercialiteit is belangrijker dan identiteit en originaliteit en de trends die gezet worden door het forceren van een bepaald genre, wat het tweede veroorzaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 14:13 

Kraak... Piep...

Klopt, een andere sound dan de rest zou al een begin zijn tegenwoordig. Als iedereen out of the box zou produceren krijg je ook een heel onduidelijk en verspreid genre. Maar dat mini groepje van nu tegenover de platte meerderheid die het zelfde klinken is ook niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 14:22 

Hardtraxx Veteran

Hard Invasion schreef:
Digital Mindz
Very cool track! I guess you like the generic screech pattern after all, Sam? @2.20

Shots fired.

Lol, deze kick van Audiofreq is al harder dan alle Digital Mindz kicks gecombineerd. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 14:32 

Aan het typen...

Phase 2 schreef:
Lyst schreef:
Daarom roepen zoveel mensen ook dat een bepaalde track geweldig is of zelfs track of the year en als je ze dan vraagt om een onderbouwing, het neerkomt op dat de melodie geweldig is en de kicks bijvoorbeeld slechts oké zijn. Een melodie trekt nu eenmaal veel meer aandacht dan de andere elementen. Laat je die weg, dan kun je het allemaal veel minder verbloemen. En ik heb het over dat het moeilijker is om een track te maken die aanslaat zonder melodie dan het is met melodie. Dan kan het misschien zijn dat een melodieuze plaat technisch moeilijker is om te maken (al denk ik dat kicks en dingen als distortion lastiger te beheersen zijn dan een melodie), maar in creatief opzicht moet je veel meer moeite steken in een track zonder melodie, wil je het interessant maken.

Maakt het nogal anders hè over aanslaan van een track. Melodie is voor het grote publiek over het algemeen gewoon aantrekkelijker (in ieder genre). Dit heeft dan ook niet te maken met of het lastiger is om te maken of niet. Ook niet of het lastiger is om de track interessanter te maken. Daar hangt ook een grote mate van subjectiviteit aan.

Voor mij is interessant maken en aanslaan 1 op 1. Iets wat niet interessant is slaat ook niet aan, iets wat wel interessant is wel. Daarover heb ik het al sinds het begin van deze discussie: Het is veel moeilijker om een plaat zonder melodie interessant te maken en te houden. Jij bent degene die mijn woorden verdraait :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 15:02 

Hardtraxx Addict

Nee interessant houden en aanslaan is zeker niet gelijk. Jij vindt volgend mij heel veel tracks kut (dus niet interessant) die heel erg populair zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 15:03 

Aan het typen...

Oke, daarin had ik duidelijker kunnen zijn, interessant voor de gemiddelde luisteraar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 15:04 

Hardtraxx Addict

Qre8ive schreef:
Je kunt best binnen die richtlijnen nog steeds creatief zijn hoor. Niet iedereen is een kunstenaar die buiten richtlijntjes kan werken. Alleen laten sommige artiesten dat nooit echt zien en krijg je van die tracks waarvan iedereen gelijk denkt dat het een andere producer is of dat ze een ghost producer hebben.

Het is ook niet zo dat iedere producer binnen de richtlijnen blijft omdat hij denkt dat het moet of wat dan ook. Het is ook dat een producer dat soms doet omdat hij dat het mooiste vindt. Dus dan kan hij net zo creatief zijn als iemand die erbuiten gaat. Buiten de richtlijnen werken maakt een producer ook niet direct beter/creatiever dan een producer die binnen de richtlijnen blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 15:07 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Oke, daarin had ik duidelijker kunnen zijn, interessant voor de gemiddelde luisteraar.

Ja maar dan snap ik je punt niet helemaal wat je ermee wilt bereiken of basis van de berichten daarvoor, omdat het vrij normaal is dat een track met melodie toegankelijker is voor het grote publiek. Dat is in iedere stijl zo. Kan zijn dat ik de oorspronkelijke discussie beetje uit het oog ben geraakt hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 15:10 

Hardtraxxer

Originaliteit is in elk muziekgenre tegenwoordig ver te zoeken.

Ik persoonlijk word helemaal gek van elke fucking track, of het nou hardstyle is of trance, een fucking build up te horen met dezelfde snares over en over en over again. Nu ik het toch over build ups heb, die mogen ook origineler. Evenals de diepe kick met een cymbal waar een fx en delay op zit aan het einde van de maat/melodie

echt waar, ELKE fucking track hoor je hetzelfde bijna.

Verder vind ik het enorm jammer dat Audiofreq niet (op russian sleep experiment na) raw produceert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 15:20 

Donateur

Lyst schreef:
Niet ieder nummer heeft een hoofdelement.

Ieder nummer heeft wel één element wat een track echt goed maakt. Zelfs vrij complexe nummers met enorm veel uiteenlopende elementen (zoals, om maar een oud voorbeeld te noemen, Dana - Back In Time) hebben iets wat de track dusdanig uit laat blinken waardoor er weinig boeiends meer over zou blijven als je het weg zou halen, of in ieder geval is de glans er dan behoorlijk van af.

Ik ben het verder wel met je eens wat betreft hoe een melodie een track beheerst en dat je daarmee weinig andere elementen eromheen nodig hebt, maar een goede melodie vereist ook behoorlijk wat muzikaal vermogen hoor. Want er waren (vooral een paar jaar geleden toen mainstream helemaal uit zn voegen barstte) ook ontzettend veel producers die er niet in slaagden om goede melodieën te maken en die zakken vervolgens behoorlijk door de mand. Je doet producers die de melodieuze weg kiezen in mijn ogen te kort. Maar dit blijft een eindeloze discussie met jou :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 15:38 

Aan het typen...

Phase 2 schreef:
Lyst schreef:

Ja maar dan snap ik je punt niet helemaal wat je ermee wilt bereiken of basis van de berichten daarvoor, omdat het vrij normaal is dat een track met melodie toegankelijker is voor het grote publiek. Dat is in iedere stijl zo. Kan zijn dat ik de oorspronkelijke discussie beetje uit het oog ben geraakt hoor.

Citaat:
Wat mij het meeste stoort is de houding van de raw fansboys tegenover de mainstream. Als er een plaat met een dikke melodie is wordt het als commerciele zooi omschreven, terwijl een melodie veel moeilijker is om te maken dan een anti met geripte hardcore kicks. Raw is dusdanig simpel tegenwoordig dat je zonder creativiteit een plaat kan maken. Voor de melodieuze kant MOET je creativiteit hebben.

Daar was mijn reactie op. Je zult over het algemeen creatiever moeten zijn om een plaat zonder melodie te maken die aan slaat, dan eentje met melodie.

@Dawasiknie, ik vind Back In Time geen hoofdelement hebben, natuurlijk als je een deel weglaat, wordt de plaat minder, maar dat komt vooral door het samenspel tussen de verschillende onderdelen. Of het nu de bassline is, de percussie, de FX, alle melodieën, de synths, de midintro of de climax is, allen dragen ongeveer evenveel bij aan de track. Maar nu is Back In Time voor mij ook wel zo'n beetje de hardstyle plaat die het dichtst bij perfectie komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 15:45 

Hardtraxx Veteran

Hard Invasion schreef:
Digital Mindz

Shots fired.

Hahaha wat een vreselijke droeftoeter die Digital Mindz. Hou gewoon je smoel als je er niks van begrijpt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 16:45 

Kraak... Piep...

Je mag daar tegenover ook redelijk wat kennis hebben wil je een melodie maken die echt episch is.
Melodieus is ook 3/4 niet interessant omdat de melodie gewoon een riedeltje is met een klein beetje achtergrond. De riedeltjes zijn dan ook vaak vrij kort.

Wanneer zie je nog een nummer die een melodie heeft die zo lang doorgaat als een Blame It On The Music.

Daarom, de melodieuze interessante nummers zijn de gene die ook daadwerkelijk een goeie melodie hebben.
En niet een of ander kort riedeltje. Kan wel aanslaan maar dat is dan meer omdat het catchy is, en niet omdat het goed uitgewerkt is of goed gecomponeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 17:50 

Hardtraxx Crew

Broken Balance schreef:
Wanneer zie je nog een nummer die een melodie heeft die zo lang doorgaat als een Blame It On The Music.

D-Block & S-Te-Fan - From The Hard heeft een lange melodie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 17:57 

Kraak... Piep...

wootum schreef:
Broken Balance schreef:

Dat is dan dus ook een van de interessantere en betere. En dat bedoel ik dus..
De melodieuze hardstyle is net zo'n platte mengelmoes als de raw.

Er zijn een paar uitzonderingen die er uit steken maar het gros is hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 18:10 

Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
wootum schreef:
Broken Balance schreef:

Dat is dan dus ook een van de interessantere en betere. En dat bedoel ik dus..
De melodieuze hardstyle is net zo'n platte mengelmoes als de raw.

Er zijn een paar uitzonderingen die er uit steken maar het gros is hetzelfde.
Ik sta achter je punt. Neem bijvoorbeeld deze vers geuploade track.

[youtube]/watch?v=ZgqVshJY5HU[/youtube]

Het slaat gewoon niet toe. Het is so saai als de neter, en naar een paar dagen weer vergeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 18:17 

Donateur

Ik ben wel benieuwd wat die toenemende interesse in < 2010 hardstyle op gaat leveren. Ik merk om me heen steeds meer mensen die na deze periode zijn gaan luisteren terwijl ze voorheen een paar jaar alleen 'raw' hebben geluisterd omdat de mainstream te kut was. Heb er nog steeds goede hoop op dat er artiesten zijn die elementen uit die tijd terug gaan vinden zoals je bijvoorbeeld bij die Wildstylez plaat zag laatst.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen