Phase 2 schreef:
Lyst schreef:
Oke, daarin had ik duidelijker kunnen zijn, interessant voor de gemiddelde luisteraar.
Ja maar dan snap ik je punt niet helemaal wat je ermee wilt bereiken of basis van de berichten daarvoor, omdat het vrij normaal is dat een track met melodie toegankelijker is voor het grote publiek. Dat is in iedere stijl zo. Kan zijn dat ik de oorspronkelijke discussie beetje uit het oog ben geraakt hoor.
Citaat:
Wat mij het meeste stoort is de houding van de raw fansboys tegenover de mainstream. Als er een plaat met een dikke melodie is wordt het als commerciele zooi omschreven, terwijl een melodie veel moeilijker is om te maken dan een anti met geripte hardcore kicks. Raw is dusdanig simpel tegenwoordig dat je zonder creativiteit een plaat kan maken. Voor de melodieuze kant MOET je creativiteit hebben.
Daar was mijn reactie op. Je zult over het algemeen creatiever moeten zijn om een plaat zonder melodie te maken die aan slaat, dan eentje met melodie.
@Dawasiknie, ik vind Back In Time geen hoofdelement hebben, natuurlijk als je een deel weglaat, wordt de plaat minder, maar dat komt vooral door het samenspel tussen de verschillende onderdelen. Of het nu de bassline is, de percussie, de FX, alle melodieën, de synths, de midintro of de climax is, allen dragen ongeveer evenveel bij aan de track. Maar nu is Back In Time voor mij ook wel zo'n beetje de hardstyle plaat die het dichtst bij perfectie komt.