Qlown schreef:
Thyron schreef:
Ik hoop dat degenen die op dit moment minder interesse hebben in de hedendaagse (raw) hardstyle alsnog respect hebben voor degenen die daar nog wel van kunnen genieten.
Ik vind het vooral jammer dat het omgekeerde ook erg de kop op steekt. Als men een mening geeft over de huidige situatie in het rauwere gedeelte, ben je meteen een hater en moet je opzouten want 'fuck the mainstream' etc.
Begrijp me niet verkeerd, komt ook zeker van beide kanten hoor, vandaar dat ik zeg 'Ieder zijn mening, heb respect voor die van elkaar'!
En tja, 'mainstream', 'raw'... Hokjes zijn prima als richtlijnen wat mij betreft. Om een beetje ordening te brengen in wat zonder hokjes allemaal 'muziek' zou zijn. Maar al dat geleuter over mainstream vs raw is iig niet aan mij besteed. Tracks van artiesten als B-front, Freqz, E-Force, Radical etc zijn ook enorm populair, is dat daarmee ook mainstream? Of is het dan rauw? En als een track geen screeches of hardcore kicks heeft, maar wel een duistere melodische climax en stevige kicks, mag het dan nog 'rauw' genoemd worden?
Met andere woorden er zijn teveel afwijkingen van de 'hokjes' om eraan vast te houden. Daarom zie ik ze vooral als richtlijnen die je helpen ipv regels die je beperken of tegen anderen opzetten. (Heeft misschien niet direct meer met de titel van het topic te maken, maar ook iets wat ik regelmatig voorbij zie komen op het internet)
Dat is natuurlijk slechts mijn mening t.o.v. al dat gedoe. Ook hier heeft iedereen weer zijn eigen kijk op
HenkVos schreef:
Raw Hardstyle is ongeïnspireerde kut bagger.
Ik snap wat je ermee wilt zeggen en zoals ik al zei, ieder zijn mening, maar dit is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht
Misschien is het dan wat minder bekend of in een kleinere hoeveelheid, maar er zijn nog steeds een hoop rauwe/stevige hardstyle platen die niet binnen de hypes vallen. Denk aan artiesten als Chris One, Hardstyle Mafia/Freakshow, een aantal Gearbox artiesten, maar ook bijv. Delete, die weliswaar wel screeches gebruikt maar dit alsnog op zijn eigen manier doet en een originele sound heeft.
Persoonlijk heb ik uiteindelijk nog steeds het meeste met een lekker sfeervolle (/duistere), melodische climax
Heb vandaag een hoop dingen op Twitter gelezen en las net wat opmerkingen in dit topic en in het WJD-topic, vandaar dat ik de behoefte voelde om hierover ook mijn mening te geven.