Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 19:12 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Ik ben wel benieuwd wat die toenemende interesse in < 2010 hardstyle op gaat leveren. Ik merk om me heen steeds meer mensen die na deze periode zijn gaan luisteren terwijl ze voorheen een paar jaar alleen 'raw' hebben geluisterd omdat de mainstream te kut was. Heb er nog steeds goede hoop op dat er artiesten zijn die elementen uit die tijd terug gaan vinden zoals je bijvoorbeeld bij die Wildstylez plaat zag laatst.
Over welke Wildstylez track heb je het over?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 00:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Full Impact schreef:
TiMOTHYb schreef:
Ik ben wel benieuwd wat die toenemende interesse in < 2010 hardstyle op gaat leveren. Ik merk om me heen steeds meer mensen die na deze periode zijn gaan luisteren terwijl ze voorheen een paar jaar alleen 'raw' hebben geluisterd omdat de mainstream te kut was. Heb er nog steeds goede hoop op dat er artiesten zijn die elementen uit die tijd terug gaan vinden zoals je bijvoorbeeld bij die Wildstylez plaat zag laatst.
Over welke Wildstylez track heb je het over?

Ik denk R.U.S.H.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 18:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind de raw scene tegenwoordig niks meer aan. overigens vind wat RR doet wel vet. er zit toch meestal een vette melodie met een dikke kick er onder. maar waar ik mij echt aan irriteer tegenwoordig is anti climaxes. Hardstyle is mijn ogen is een harde kick met een dikke opbouw naar een vette climax en niet een ongeïnspireerde anti climax. (screechje en een kickje)

Het maakt mij niet uit hoe hard de kick is zo lang ze de kick blijven vernieuwen/verbeteren met een vette melodie.

Het woordje raw was voormij hardere hardstyle dat een beetje als vroeger klonk. niet de overdreven kale screechje hardcore kick tracks. Grenzen verleggen heb ik geen problemen mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 18:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Je zegt RR en een dikke kick? xd
Als er nu iemand geforceerde kick's heeft dan is hij het wel met paar uitzonderingen na.
En hardstyle is volgens jou een harde kick en vervolgens zeg je als het jou niet uit maakt hoe hard de kick is.
Beetje raar allemaal ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 19:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

b-plan schreef:
Je zegt RR en een dikke kick? xd
Als er nu iemand geforceerde kick's heeft dan is hij het wel met paar uitzonderingen na.
En hardstyle is volgens jou een harde kick en vervolgens zeg je als het jou niet uit maakt hoe hard de kick is.
Beetje raar allemaal ;)


Dat is jou mening ik vind zijn tracks best origineel. Natuurlijk spreek ik niet over elke track.
Met "het maakt mij niet uit hoe hard de kick is" bedoel ik hoe hard de kick uit eindelijk is, zoals een hardcore achtige kick. uit eindelijk gaat het om het eind resultaat. natuurlijk vind ik hardere kick leuker dan zachtere kicks. maar ja, voor 1 is het hard en voor de ander niet etc ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 10:51 
 
Hardtraxxer

Ik vind het wel jammer dat hardcore artiesten nu overstappen op hardstyle. Ik vond Hellsystem bijvoorbeeld altijd wel een goede producer maar dat hij voor het geld gekozen heeft door hardstyle te gaan maken valt me wel tegen. Blijkbaar is de hardcore die niet hardcore genoemd mag worden toch nog niet zo populair als hardstyle dat je er veel geld mee kan verdienen.

Mooie reactie van Promo ook weer. Hij relativeert het allemaal en durft gewoon te zeggen dat hardstyle alleen bestaat voor het geld (dat zegt hij niet letterlijk, maar ik wel). Toch mooi dat veel mensen in sprookjes geloven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gast, ben jij nera ofzo?

edit: Dat 'Hardstyle alleen bestaat voor het geld' is gewoon onderschrift materiaal xd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 11:10 
 
Hardtraxx Veteran

HC_Blaster schreef:
... dat hardstyle alleen bestaat voor het geld (dat zegt hij niet letterlijk, maar ik wel).

haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 11:16 
 
Hardtraxx Addict

HardstyleForEvah schreef:
edit: Dat 'Hardstyle alleen bestaat voor het geld' is gewoon onderschrift materiaal xd.


Elke keer dat iemand van stijl veranderd naar een ook maar iets bekendere stijl is het voor het geld, je kan bekendere stijlen namelijk niet daadwerkelijk vet vinden, alleen onbekendere stijlen.

/s
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 11:24 
 
Hardtraxxer

Laten we niet doen of hardstyle ooit nou zo underground is geweest in Nederland. Dat is de bovenlaag (daarmee bedoel ik: meest populaire laag) van hardcore overigens ook niet. Het heeft gewoon altijd pakkende elementen gehad waardoor het aanslaat bij de grote massa en waarmee er geld verdiend wordt. Dat is in de 2005-2010 periode ook zo. Zachte kicks en wat blije melodieën vinden veel mensen gewoon prettig om aan te horen. Het schrikt niet af. Jullie denken zeker dat die stijl weer op een spontane manier opleeft? Nee ze halen nu alles uit de kast om het geld eruit te wringen omdat hardstyle nog nooit zó groot was als nu.

Is er iets mis mee? Nee totaal niet. Ontken het dan ook niet en durf logische conclusies te trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geachte mods, een Ip-check kan geen kwaad denk ik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 11:58 
 
Hardtraxx Veteran

Hardstyle bestaat omdat mensen de stijl waarderen. Niets meer niets minder. Dat er geld mee wordt verdiend is een gevolg, geen oorzaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HardstyleForEvah schreef:
Gast, ben jij nera ofzo?

edit: Dat 'Hardstyle alleen bestaat voor het geld' is gewoon onderschrift materiaal xd.


ik moest lachen :D
goed gedaan taam :D ik dacht hetzelfde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 12:06 
 
Hardtraxxer

Tuurlijk kan je overstappen op andere genres omdat je die muziek mooi vindt. Maar ik denk dat het in dit geval niet zo is. Ik kan daar echter geen argumentatie voor geven omdat ik niet in iemands hoofd kan kijken. Maar ik vind het wel naief als gedacht wordt dat de overstap van hardcore naar hardstyle in dit geval puur voor de muziek is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 12:11 
 
Hardtraxxer

Maar betekent dit nu ook dat Negative A hardstyle gaat maken want volgens mij maakt hij wel eens een track voor Day-mar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 12:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HC_Blaster schreef:
Maar betekent dit nu ook dat Negative A hardstyle gaat maken want volgens mij maakt hij wel eens een track voor Day-mar?



er bestaat ook nog gewoon iets als je muziek keuze uitbreiden....of mag een dj volgens jouw logica maar 1 muziekstijl maken/draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 12:21 
 
Hardtraxxer

Ja dat is net zo goed naïef. Ik zie echter meer reden om te denken dat ze het voor het geld doen gezien de ontwikkelingen in hun producties. Naïef is het zeker, maar er is ook zoiets als beoordeling op gevoel.

@Anithing:
Het was gewoon een vraag. Ik bedoel er verder niks mee. Maar als je er naar vraagt. Het zou vrij onlogisch zijn als iemand die bekend staat om darkcore nu hardstyle gaat maken. Dat zou kunnen hoor, maar ik neem m niet meer serieus dan. Dat is mijn goedrecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 12:37 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Je generaliseert nog al, ik geloof best dat je in bepaalde gevallen gelijk hebt, vooral als ze de overstap pas maken als iets erg succesvol is, maar om nu te zeggen dat iedere Hardcore producer Hardstyle gaat maken voor het geld is onzin. Er zijn genoeg Hardcore producers die nu meer verdienen dan als ze een bepaald soort Hardstyle zouden gaan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 13:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Je generaliseert nog al, ik geloof best dat je in bepaalde gevallen gelijk hebt, vooral als ze de overstap pas maken als iets erg succesvol is, maar om nu te zeggen dat iedere Hardcore producer Hardstyle gaat maken voor het geld is onzin. Er zijn genoeg Hardcore producers die nu meer verdienen dan als ze een bepaald soort Hardstyle zouden gaan maken.


Ja en nee.
Artiesten als Angerfist en Tha Playah blijven grotendeels bij hun eigen stijl en worden daarvoor ook geboekt.
De nieuwe artiesten op TiH en ook het gros van oude artiesten produceren met zin steeds trager en richting Raw hardstyle omdat het dan ook aanslaat bij het hardstyle publiek. Kijk maar naar Art Of Fighters/Amnesys/Endymion/Mad Dog. En Traxtorm, Neophyte Records, Next Cyclone en Adrenaline Records zijn tegenwoordig wel een groot deel van de mainstream scene.

De enige andere grote labels die er nog bij zitten zijn Masters Of Hardcore, Enzyme, TT3DM, en Noize Records en in mindere zin Hardcore Blasters en Afterlife.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 17:01 
 
Hardtraxx Addict

Snap nooit waarom mensen gelijk denken als iemand switcht naar een stijl die populairder is er dan gelijk gedacht wordt dat het voor het geld is. Alsof je als producer altijd moet blijven zitten waar je bekend mee bent geworden. Een switch naar een populairdere stijl betekent ook niet automatisch succes in die stijl en meer geld. Smaak van een persoon kan gewoon veranderen en ja dat kan veranderen in die stijl die dan populairder is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 17:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hard Invasion schreef:
Digital Mindz
Very cool track! I guess you like the generic screech pattern after all, Sam? @2.20



Shots fired.


triest... jammer ook gewoon. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ik mij dan altijd afvraag: hoe kan het dat "uitbreiding" van je smaak, inhoud dat je een genre opzoekt dat populairder is. Ik kan me namelijk geen enkel voorbeeld bedenken van mensen die "moeilijker" zijn gaan produceren. Zo kan ik me geen hardstyle artoest bedenken die ook maar enigszins aan de hardcore is gegaan. Dan is het imo wel heel erg naïef om te denken dat alles uit creatieve redenen gebeurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 19:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kan zo zijn maar als er opeens een hele grote groep switch over een kleine periode kan je toch wel zeker weten dat het gros er van voor de populariteit gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 19:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Dus omdat het niet "moeilijker" is om te produceren moet geld de reden zijn?

Lees nou eens een keer. Nergens zeg ik dat het alleen daarom gaat. Ik zeg alleen dat wanneer alles maar 1 kant op gaat en heel toevallig de meer toegankelijke kant, het naïef is om te denken dat dit enkel uit creatieve intenties is, vooral als alles uit dezelfde stal komt (je andere vraag, recent dus Day-Mar, Lowroller en Hellsystem, allen toevallig Most Wanted, dat toevallig een incestrelatie heeft met Art of Dance dat toevallig meer met HS wil doen).

Maar goed, ze doen maar, aanslaan zal het toch wel weer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 23:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Wat ik mij dan altijd afvraag: hoe kan het dat "uitbreiding" van je smaak, inhoud dat je een genre opzoekt dat populairder is. Ik kan me namelijk geen enkel voorbeeld bedenken van mensen die "moeilijker" zijn gaan produceren. Zo kan ik me geen hardstyle artoest bedenken die ook maar enigszins aan de hardcore is gegaan. Dan is het imo wel heel erg naïef om te denken dat alles uit creatieve redenen gebeurt.

Ze zijn er wel hoor. Rephex bijvoorbeeld of Wavolizer met zijn release op Noisj. Of Thera voorheen met zijn Hardtrance, wat een bijna dood genre is, al hoor ik daar de laatste tijd ook niks meer van op dat vlak. Maar het merendeel zal altijd kiezen voor het genre waarin ze nog groter kunnen worden. Ik denk ook dat dat een grotere rol speelt dan het geld. De drang naar alsmaar meer.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen