Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 12:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Ik zou het sowieso fijn vinden als acts niet meer samen worden geboekt in de hangar. Als je artiesten daar neerzet geef ze dan de volle 1,5 uur om echt iets speciaals neer te zetten. Ik heb hier, als ik terugkijk, toch wel de vetste (solo) setjes meegemaakt. Nu krijg je bovenstaand doordat er duidelijk weinig voorbereid is en de artiesten gewoon hetzelfde draaien als in andere setjes. Kortom het werk van nu.


Dit, maar geldt eigenlijk voor elk feest

Digital Punk en E-Force stonden heel de zomer bijna altijd samen geboekt, soms zelfs 1 uur ipv 1.5 dan. Dit is van de redenen dat hun set altijd erg standaard was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 13:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Want dan kun je niet origineel draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 13:42 
 
Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Want dan kun je niet origineel draaien?

Kan wel maar beide willen toch hun laatste tracks draaien dus minder ruimte voor andere tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 13:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het is wel een sensatiestuk hoor trouwens van de Volkskrant. Had dan de (negatieve) ontwikkeling in de dance wereld omschreven aan de hand van verschillende voorbeelden. Die show van Afrojack was blijkbaar gericht op mensen vanaf 14 (?) jaar. Hij gaf bijvoorbeeld ook van tevoren al aan dat show tijdens het event belangrijker was dan de muziek. Wat moest hij dan? Bassswitches en teases? Hij staat daar voor uit de hand gelopen tieners die over het algemeen veel meer waarde hechten aan show en zijn grootste hitjes dan aan originaliteit.

Waar je je in mijn ogen dan beter op zou kunnen focussen; hoe is het gekomen dat je voor dit publiek komt te staan? Dat komt door het totale gebrek aan originaliteit in zowel mixen als produceren (in zijn geval). En dat probleem ligt echt niet in deze ene show. Die ontwikkeling zie je in mindere mate ook gewoon op hardstyle mainstages terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 14:58 
 
Hardtraxx Elite

TiMOTHYb schreef:
Het is wel een sensatiestuk hoor trouwens van de Volkskrant. Had dan de (negatieve) ontwikkeling in de dance wereld omschreven aan de hand van verschillende voorbeelden. Die show van Afrojack was blijkbaar gericht op mensen vanaf 14 (?) jaar. Hij gaf bijvoorbeeld ook van tevoren al aan dat show tijdens het event belangrijker was dan de muziek. Wat moest hij dan? Bassswitches en teases? Hij staat daar voor uit de hand gelopen tieners die over het algemeen veel meer waarde hechten aan show en zijn grootste hitjes dan aan originaliteit.


En hij heeft voor die show gezorgd. Volgens mij heeft hij dat publiek daar goed vermaakt en dat is toch de taak van een DJ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 17:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Het is wel een sensatiestuk hoor trouwens van de Volkskrant. Had dan de (negatieve) ontwikkeling in de dance wereld omschreven aan de hand van verschillende voorbeelden. Die show van Afrojack was blijkbaar gericht op mensen vanaf 14 (?) jaar. Hij gaf bijvoorbeeld ook van tevoren al aan dat show tijdens het event belangrijker was dan de muziek. Wat moest hij dan? Bassswitches en teases? Hij staat daar voor uit de hand gelopen tieners die over het algemeen veel meer waarde hechten aan show en zijn grootste hitjes dan aan originaliteit.

Waar je je in mijn ogen dan beter op zou kunnen focussen; hoe is het gekomen dat je voor dit publiek komt te staan? Dat komt door het totale gebrek aan originaliteit in zowel mixen als produceren (in zijn geval). En dat probleem ligt echt niet in deze ene show. Die ontwikkeling zie je in mindere mate ook gewoon op hardstyle mainstages terug.


het stond ook aangegeven als concert.....en niet als 18+ party......snap daarom ook idd het hele gezeik niet :P....afrojack heeft gewoon van te voren aangegeven wat de bedoeling was van zijn show....heeft ie zich volgens mij gewoon aardig aan gehouden + mensen die tegenwoordig reviews schrijven zijn volgens mij bang om een keer wat positiefs te schrijven over de dance scene....gaat of altijd over drugs of over hoe simpel dj's mixen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 18:44 
 
Hardtraxx Addict

AniThing schreef:
TiMOTHYb schreef:
Het is wel een sensatiestuk hoor trouwens van de Volkskrant. Had dan de (negatieve) ontwikkeling in de dance wereld omschreven aan de hand van verschillende voorbeelden. Die show van Afrojack was blijkbaar gericht op mensen vanaf 14 (?) jaar. Hij gaf bijvoorbeeld ook van tevoren al aan dat show tijdens het event belangrijker was dan de muziek. Wat moest hij dan? Bassswitches en teases? Hij staat daar voor uit de hand gelopen tieners die over het algemeen veel meer waarde hechten aan show en zijn grootste hitjes dan aan originaliteit.

Waar je je in mijn ogen dan beter op zou kunnen focussen; hoe is het gekomen dat je voor dit publiek komt te staan? Dat komt door het totale gebrek aan originaliteit in zowel mixen als produceren (in zijn geval). En dat probleem ligt echt niet in deze ene show. Die ontwikkeling zie je in mindere mate ook gewoon op hardstyle mainstages terug.


het stond ook aangegeven als concert.....en niet als 18+ party......snap daarom ook idd het hele gezeik niet :P....afrojack heeft gewoon van te voren aangegeven wat de bedoeling was van zijn show....heeft ie zich volgens mij gewoon aardig aan gehouden + mensen die tegenwoordig reviews schrijven zijn volgens mij bang om een keer wat positiefs te schrijven over de dance scene....gaat of altijd over drugs of over hoe simpel dj's mixen


Ja en er wordt gedaan alsof de huidige dj's altijd premixed draaien. Het wordt ook regelmatig geroepen over sets en dan blijkt het niet te kloppen. Het komt voor, maar doen alsof er niets anders gebeurt is overdreven vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 08:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Er zijn sowieso zo weinig mensen die wat zinnigs over dance schrijven inderdaad. Hoe vaak ik ook niet een interview zit te lezen waarbij er mij minstens 5 nieuwe en 10 vervolgvragen te binnen schieten die niet worden gesteld. Er is, vooral binnen de Hardstyle scene, echt bar weinig om te lezen als je je nog wat verder wil verdiepen. Daarnaast is er blijkbaar (nog) te weinig vraag naar, en willen artiesten ook niet echt mee werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2014 13:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

http://www.speld.nl/2014/10/29/d66-wil- ... en-testen/

Oke, het is De Speld. Maar het is wel een heerlijke uithaal naar de dance-industrie. Er zit een kern van waarheid in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2014 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2014 15:17 
 
Hardtraxx Veteran

JeftaElachouri schreef:
http://www.speld.nl/2014/10/29/d66-wil-dancemuziek-op-feesten-testen/

Oke, het is De Speld. Maar het is wel een heerlijke uithaal naar de dance-industrie. Er zit een kern van waarheid in.


Je slaat de plank echt volledig mis...
Als je het in de context van dit topic leest dan klopt je interpretatie maar het gaat over drugs en het mogelijk laten testen op feesten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2014 15:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat was ik er inderdaad nog vergeten bij te vermelden! xd
Maar onbewust is dit ook een sneer naar de dance-industrie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2014 21:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
http://www.speld.nl/2014/10/29/d66-wil-dancemuziek-op-feesten-testen/

Oke, het is De Speld. Maar het is wel een heerlijke uithaal naar de dance-industrie. Er zit een kern van waarheid in.


''De huidige tests kunnen alleen maar aantonen óf er daadwerkelijk herrie gedraaid wordt, maar niet hoe hard, en ook niet of er nog nepherrie of achtergrondmuziek doorheen gemengd is.
Daardoor zouden deze tests alleen maar schijnveiligheid opleveren.''

heerlijk als je het vragenuurtje hebt gezien :lol:
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen