Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 01:48 
 
Hardtraxx Newbie

Hoeveel hardcore artiesten zijn er die hardstyle maken.

[Hellsystem
Evil Activities
Endymion
Nosferatu
Daymar
Lowroller
Neophyte
Panic]

(dj promo maakten ook 2 Dubstep albums)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 10:59 
 
Hardtraxx Addict

Steffnov schreef:
Wat ik mij dan altijd afvraag: hoe kan het dat "uitbreiding" van je smaak, inhoud dat je een genre opzoekt dat populairder is. Ik kan me namelijk geen enkel voorbeeld bedenken van mensen die "moeilijker" zijn gaan produceren. Zo kan ik me geen hardstyle artoest bedenken die ook maar enigszins aan de hardcore is gegaan. Dan is het imo wel heel erg naïef om te denken dat alles uit creatieve redenen gebeurt.


Wat een onzin. Een stijl wordt populairder omdat meer mensen erin geïnteresseerd raken. Producers zijn ook mensen die kunnen dus ook interesse krijgen in die stijl. Zeg niet dat er geeneen switcht om bekender te worden hoor, maar altijd wordt geld aangehaald als reden. Het is ook vrij normaal als producer niet bij 1 ding te blijven. Je groeit door de jaren heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Steffnov schreef:
Wat ik mij dan altijd afvraag: hoe kan het dat "uitbreiding" van je smaak, inhoud dat je een genre opzoekt dat populairder is. Ik kan me namelijk geen enkel voorbeeld bedenken van mensen die "moeilijker" zijn gaan produceren. Zo kan ik me geen hardstyle artoest bedenken die ook maar enigszins aan de hardcore is gegaan. Dan is het imo wel heel erg naïef om te denken dat alles uit creatieve redenen gebeurt.


Wat een onzin. Een stijl wordt populairder omdat meer mensen erin geïnteresseerd raken. Producers zijn ook mensen die kunnen dus ook interesse krijgen in die stijl. Zeg niet dat er geeneen switcht om bekender te worden hoor, maar altijd wordt geld aangehaald als reden. Het is ook vrij normaal als producer niet bij 1 ding te blijven. Je groeit door de jaren heen.


Steffnov schreef:
Lees nou eens een keer. Nergens zeg ik dat het alleen daarom gaat. Ik zeg alleen dat wanneer alles maar 1 kant op gaat en heel toevallig de meer toegankelijke kant, het naïef is om te denken dat dit enkel uit creatieve intenties is, vooral als alles uit dezelfde stal komt (je andere vraag, recent dus Day-Mar, Lowroller en Hellsystem, allen toevallig Most Wanted, dat toevallig een incestrelatie heeft met Art of Dance dat toevallig meer met HS wil doen).

Maar goed, ze doen maar, aanslaan zal het toch wel weer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 13:47 
 

Steffnov schreef:
Zo kan ik me geen hardstyle artoest bedenken die ook maar enigszins aan de hardcore is gegaan. Dan is het imo wel heel erg naïef om te denken dat alles uit creatieve redenen gebeurt.


Hyperdrive :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Steffnov schreef:
Zo kan ik me geen hardstyle artoest bedenken die ook maar enigszins aan de hardcore is gegaan. Dan is het imo wel heel erg naïef om te denken dat alles uit creatieve redenen gebeurt.


Hyperdrive :cry:

Zat ik inderdaad aan te twijfelen om die te benoemen :P maar die is er destijds toch sowieso een hele tijd uit geweest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 15:11 
 
Hardtraxx Addict

Steffnov schreef:
Phase 2 schreef:
Steffnov schreef:
Wat ik mij dan altijd afvraag: hoe kan het dat "uitbreiding" van je smaak, inhoud dat je een genre opzoekt dat populairder is. Ik kan me namelijk geen enkel voorbeeld bedenken van mensen die "moeilijker" zijn gaan produceren. Zo kan ik me geen hardstyle artoest bedenken die ook maar enigszins aan de hardcore is gegaan. Dan is het imo wel heel erg naïef om te denken dat alles uit creatieve redenen gebeurt.


Wat een onzin. Een stijl wordt populairder omdat meer mensen erin geïnteresseerd raken. Producers zijn ook mensen die kunnen dus ook interesse krijgen in die stijl. Zeg niet dat er geeneen switcht om bekender te worden hoor, maar altijd wordt geld aangehaald als reden. Het is ook vrij normaal als producer niet bij 1 ding te blijven. Je groeit door de jaren heen.


Steffnov schreef:
Lees nou eens een keer. Nergens zeg ik dat het alleen daarom gaat. Ik zeg alleen dat wanneer alles maar 1 kant op gaat en heel toevallig de meer toegankelijke kant, het naïef is om te denken dat dit enkel uit creatieve intenties is, vooral als alles uit dezelfde stal komt (je andere vraag, recent dus Day-Mar, Lowroller en Hellsystem, allen toevallig Most Wanted, dat toevallig een incestrelatie heeft met Art of Dance dat toevallig meer met HS wil doen).


Maar goed, ze doen maar, aanslaan zal het toch wel weer..


Dan nog. Ook al gaan er veel dan hoeft geld daar niet mee te maken te hebben. Een commerciële stijl kan ook gewoon iemands ding worden he. Als iemand van stijl switcht naar een populairdere wordt er altijd geld geroepen en als het minder populaire stijl is zou het een held zijn die echt zijn ding doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 23:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

dacrazyboy schreef:
Hoeveel hardcore artiesten zijn er die hardstyle maken.

[Hellsystem
Evil Activities
Endymion
Nosferatu
Daymar
Lowroller
Neophyte
Panic]

(dj promo maakten ook 2 Dubstep albums)


Crucifier -> Crypsis
Triax -> Warface

En Promo is nog altijd een persoon.
Voor de rest hebben nog een paar artiesten platen gemaakt die enorm in de buurt van hardstyle komen, maar dan onder eigen naam.

En naast Hyperdrive heb je ook nog Carnifex -> Miosa.

En mijn god Phase 2, ben je nou echt zo naïef?
Het is niet dat iedereen geleidelijk zijn interesse verschuift, maar dat er binnen een korte tijd opeens allemaal artiesten omslaan. Dat zie je NOOIT in een genre dat niet vanaf populariteit leeft.

Kijk hoe snel de Anti-Climaxen in house zijn gegroeid, kijk hoe snel Dubstep aansloeg op zichzelf en in elk genre omdat het populair werdt, kijk hoe Pop opeens house invloeden is gaan gebruiken. Het is werkelijk overal om je heen. Hardcore heeft er op een punt 6 jaar over gedaan om echt gigantisch te veranderen, zij het vooral door de commercie van Angerfist zijn herhaalde sound destijds en de kaas van Evil Activities dat het opeens in een sneltrein ging en binnen 1 jaar alles compleet anders klonk (2006-2007).
Hardstyle heeft nog van 2005 tot 2007 gehad om zich om te slaan. Maar deze Raw hype en TiH hype begonnen in 2013 en alles is binnen een jaar al om.

Vooral omdat het gros eerder ook zei dat hun passie bij hun huidige stijl ligt, en dit hun stijl is. Dat het opeens bij veel zo verandert, dat het allemaal een eenheids moes wordt van spul wat enorm op elkaar lijkt binnen zo'n korte tijd, blijkt gewoon dat het gros voor de populariteit gaat.
Want wie wil nou met zin de zoveelste vis in de zee zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 16:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

art of fighters heeft ook nog hardstyle gemaakt
zany zat bij shadowlands terrorist
dana maakte hardcore
pavo maakte hardcore
the prophet maakte hardcore

zo heeft bijna elke artiest die aan het begin stond van de hardstyle wel hardcore gemaakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 16:18 
 
Hardtraxx Veteran

Audiofreq maakte UK Hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 17:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

DJ D heeft nog hardstyle gemaakt samen met Zatox en Zatox op zijn beurt weer met DJ D onder Guyz Of D Hell.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook in zijn eentje toch (als Diego Buffoni)? En bij die groep met Zatox zat ook Hellsystem volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2014 04:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik las iets in deze discussie over niet veel releasen door vinyl omdat het allemaal goed moest zijn en dat artiesten dat niet meer doen, er zijn er nog wel een aantal hoor.
Wavolizer, Infirium(die overigens nog maar 2 free releases heeft maar enorm goede platen) Digital Abuse (die al een tijdje niet meer actief zijn maar eerder ook al lang deden over een release) Jayson Payne, Vazard en ik denk dat wij zelf ook redelijk lang doen om een track perfect te krijgen. (D-Verze dus)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2014 08:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
dana maakte hardcore
pavo maakte hardcore

Die maakten toch niets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2014 11:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
AniThing schreef:
dana maakte hardcore
pavo maakte hardcore

Die maakten toch niets?


Pavo wel
Promo produceerde voor Dana inderdaad
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 11:09 
 
Hardtraxx Addict

Distinctive schreef:
ik las iets in deze discussie over niet veel releasen door vinyl omdat het allemaal goed moest zijn en dat artiesten dat niet meer doen, er zijn er nog wel een aantal hoor.
Wavolizer, Infirium(die overigens nog maar 2 free releases heeft maar enorm goede platen) Digital Abuse (die al een tijdje niet meer actief zijn maar eerder ook al lang deden over een release) Jayson Payne, Vazard en ik denk dat wij zelf ook redelijk lang doen om een track perfect te krijgen. (D-Verze dus)


Hoe lang je aan een track werkt zegt nog niets over kwaliteit. hoe lang iemand aan een track heeft gewerkt weet je ook niet. Het goedkoper en eenvoudiger kunnen releasen zorgt voor meer releases maar ook een hoop amateur labels. Die zullen de releases wel goed vinden en mogelijk is er ook lang aan gewerkt. Het niveau is alleen nog niet goed genoeg. Bij een vinyl release zou er veel minder uitkomen en minder snel. Paar slechte verkochte releases is gewoon veel verlies voor een label.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 15:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
TiMOTHYb schreef:
AniThing schreef:
dana maakte hardcore
pavo maakte hardcore

Die maakten toch niets?


Pavo wel
Promo produceerde voor Dana inderdaad


Pavo - Communicate
Producer, Written-By - Bas Oskam :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 15:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Gaat om de Hardcore, de hardstyle werd bij Dana gedaan door Tommy Pulse.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 17:37 
 
Hardtraxx Elite

ycon schreef:
Producer, Written-By - Bas Oskam :whistle:

Net als Raven toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 19:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
ycon schreef:
Producer, Written-By - Bas Oskam :whistle:

Net als Raven toch?

Nee dat ben ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2014 04:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ycon schreef:
Broken Balance schreef:
AniThing schreef:
dana maakte hardcore
pavo maakte hardcore


Pavo wel
Promo produceerde voor Dana inderdaad


Pavo - Communicate
Producer, Written-By - Bas Oskam :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2014 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Communicate jonge hardcoreplaat alles
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2014 15:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Communicate jonge hardcoreplaat alles


Lekker hakken op rawwww
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2014 15:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Gaat om de Hardcore, de hardstyle werd bij Dana gedaan door Tommy Pulse.

Don't Fake The Funk is mede geproduceerd door Bryan Arcady (alias van Promo), volgens mij Ultrasonic ook...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.volkskrant.nl/dossier-muziek ... e~a3772052

Interessant artikel over house-muziek en naar mijn mening ook de algehele tendens binnen de (raw) Hardstyle. De meeste DJ's worden lui, pakken niet meer snel oude/afwijkende/onbekende platen er bij, mixen simpel, gooien maar gewoon wat random platen achter elkaar maar verdienen toch bakken met geld.

Perfect voorbeeld is naar mijn mening de set van Crypsis & Digital Punk @ Qbase.

Tracklist:
1. Crypsis - Break Down Low
2. Brennan Heart - F.I.F.O. (Outbreak Remix)
3. Act of Rage - Confronting Reality
4. Hard Driver & Digital Punk ft. MC DL - Crash 'N' Burn
5. Crypsis - Trapped
6. Digital Punk & Frequencerz ft. MC Nolz - We Don't Give a F*ck (Qapital Edit)
7. Frequencerz - Bitch (Crypsis Remix)
8. B-Front & Frequencerz - Fatality (Edit)
9. Crypsis & Chain Reaction - Before The Storm
10. Outbreak - #Bassface
11. Crypsis - You Know
12. Adaro - Raggamuffin
13. Alpha Twins & Jack Of Sound - Das Weite Land
14. Ran-D & Digital Punk - Born To Die
15. Minus Militia - Endless Void
16. Crypsis - On The Loose
17. Hard Driver & Radical Redemption - United For The Start
18. B-Front - Blackness
19. B-Front & Frequencerz - Psycho
20. Radical Redemption - The Black Demon (Digital Punk Remix)
21. Minus Militia - Reign Supreme
22. Outbreak & Digital Punk - Prison of Commercializm
23. Luna & Crypsis - Torture
24. Digital Punk & Crypsis - Radiant
25. Chain Reaction - The Record Breaking
27. Hard Driver - Crank It Up
28. Crypsis - Strike
29. Minus Militia - Genisis
30. Frequencerz & Jack Of Sound - Hollow
31. Digital Punk - Firestorm
32. Crypsis & Chain Reaction - Furious

Dit is toch te schandalig voor woorden :lol: Mixwerk is niks bijzonders, er zit to-taal geen variatie in de set, 2/3 van de gedraaide platen zijn eigen platen en de rest van de platen zijn promotie van het label waar ze bij zitten en overspeelde hitjes. 0(!) platen die je niet kunt verwachten in een set als deze & het publiek slikt het als zoete koek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 12:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik zou het sowieso fijn vinden als acts niet meer samen worden geboekt in de hangar. Als je artiesten daar neerzet geef ze dan de volle 1,5 uur om echt iets speciaals neer te zetten. Ik heb hier, als ik terugkijk, toch wel de vetste (solo) setjes meegemaakt. Nu krijg je bovenstaand doordat er duidelijk weinig voorbereid is en de artiesten gewoon hetzelfde draaien als in andere setjes. Kortom het werk van nu.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen