MeneerEend schreef:
nieuwe topics openen ipv in het wjd topic discussieren. was een goed idee, maar heeft het helaas maar 2 dagen volgehouden
Volgens mij waren veel mensen het hier niet mee eens, dan heeft het ook niet zoveel zin om het op volle kracht door te drukken. Zonder draagvlak red je zoiets niet, aangezien het initiatief in dezen voornamelijk van de leden zelf zal moeten komen (je kunt niet verwachten dat de mods netjes alle topics openen). Overigens is er naar mijn mening best wat ruimte voor discussie in het WJD, maar mogen reacties als ‘Benieuwd!’, ‘+1’ of emoticons (waar 90% van de non-wistjedatjes op neerkomen) best achterwege blijven.
The Skribbler schreef:
Iets heel belangrijks is daarin wel dat wij als leden gewoon op de 'meld'knop klikken als je vindt dat iets niet kan, in plaats van er zelf tegenin te gaan.
De meldknop kan denk ik inderdaad wel wat vaker gebruikt worden. SVB is hier in mijn ogen wel een goed voorbeeld van. Ik zie steeds vaker een ‘Mod edit: weg’ op de plek waar iets aanvallends richting hem stond, in plaats van dat Sander reageert, en vervolgens daar weer 10 mensen op gaan reageren, et cetera.
Houd ook in je achterhoofd dat een melding niet automatisch een warn o.i.d. betekent, meldingen worden per geval beoordeeld door de moderators. Als je niet zeker weet of iets volgens het beleid wel of niet door de beugel kan, kun je het dus ook gewoon reporten (eventueel met een toelichting). Om opnieuw SVB als voorbeeld te gebruiken; veel opmerkingen jegens hem zijn niet echt waarschuwing-waardig, maar ik kan me goed voorstellen dat ze voor hem vervelend zijn om te lezen. In dat geval haalt een mod de post gewoon weg en kan men in het betreffende topic weer door met de orde van de dag.
@ SVB; conclusie: het reglement moet soepeler, maar de naleving strenger?