Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 11:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb even goed gespeurd naar een soort gelijk topic, maar ik kon echt niks vergelijkbaars vinden op het gesloten 'Discussie-topic' na. Verwar dit topic overigens ook niet met 'Hardtraxx vandaag de dag'.

De naam zegt denk ik al genoeg. Ik ben benieuwd hoe de mensen hier tegen de hedendaagse hardstyle aankijken. En dan doel ik niet alleen op tracks maar ook op livesets en dergelijke.

Om maar af te trappen: ik mis tracks die je echt goed kan inmixen. Mix-intro's zijn vaak maar een aantal seconden lang en vaak ontbreekt er een mid-intro en zelfs een mid- en/of mix-outro. Dat maakt het voor een DJ toch totaal niet interessant meer? Kritiek hierover heb ik onlangs nog geplaatst in Audiotricz & Villain - World Is Mine (SOH004). Dat is mijn ogen een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.
Hoe denken jullie hierover?

Wat betreft over de huidige hardstyle muziek: ik begin zelfs de rauwe kant meer en meer te waarderen! En ook de euforische tracks beginnen weer terrein te winnen waar toch mijn hart ligt. Dus dat is zeer fijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 11:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Voorbeeld hoe het wel moet Noisecontrollers - Spirit Of Hardstyle.

Ik merk inderdaad ook dat veel nummers gewoon een mixintro -> break -> climax -> 2e climax -> mixoutro hebben tegenwoordig.

Voor het zelf luisteren naar setjes vind ik dit chill, maar om te mixen enorm saai. Ik merk wel dat veel raw dit niet heeft. Die hebben vaak nog wel mid-intro's. Maar veel van deze intro's zijn alles behalve interessant.

Over hardstyle zelf, er zijn inderdaad veel betere platen uitgekomen, dit omdat men ook wel een uniek aspect opzoekt waardoor de plaat er uit springt (Psy Kicks, Gated Kicks, Tijdmachine achtige platen). Dat wordt natuurlijk ook opgepakt.

Aan de andere kant zijn er nog steeds wel artiesten en labels die imo echt doorbreien op het succes wat ze een paar jaar terug gaan en niet echt meegaan of iets nieuws proberen.

Voor sommigen wil je dat, zoals E-Force, Warface, Frequencerz. Als ze weer wat verschillende platen maken, waardoor ze een breder publiek pakken dan waarderen mensen ze meer.

Dat zie je wel bij Radical, wat heel erg het een of het ander is.

Aan de andere kant hebben artiesten een stijl waarvan je wilt dat ze het niet veranderen zoals B-Front en Spoontech, die hebben al jaren de zelfde sound, maar niemand bekritiseerd ze er echt voor.

Ik denk dat dat gevaarlijk is en ik denk dat hun wel een voorbeeld kunnen nemen aan Phuture Noize, Radical Redemption of Noisecontrollers. Hun hebben hun eigen stijl nog steeds maar evolueren het wel en nemen soms uitstapjes naar andere stijlen. Ik denk als artiesten die insteek houden, dat ze langer blijven hangen samen met de artiesten die met een nieuwe stijl komen die wat toevoegt (Sub Zero Project, Myst).

Want als je kijkt naar EoL, Fusion, Theracords, Gearbox, DWX, Scantraxx e.d. heb je echt enorm veel artiesten op die labels zitten waar niemand echt wat van hoort, en veel hoeven dat ook niet. Die mensen maken gewoon het zelfde als de tig andere artiesten, als ze zich uiteindelijk onderscheiden zullen ze bij de top horen (Atmozfears, Bass Modulators, Deetox). Maar als ze dat niet doen verdwijnen ze vanzelf weer.

tl;dr Als deze positieve trend in HS door wil blijven gaan moeten artiesten zich blijven evolueren en moeten nieuwe artiesten hun eigen stijl vinden waarbij ze echt iets toevoegen aan de scene en niet de zoveelste Rebelion/Warface/Radical/Bass Modulators/Wasted Penguinz zijn.

Wat een goede trend is imo, want als je kijkt wie is blijven hangen al die tijd, zijn dat de artiesten die bleven evolueren of met nieuwe dingen kwamen. De hele Gearbox hype zal ook wel overwaaien, net als de Theracords hype, de Dubstyle hype, Housenummers remixen hype, Tijdmachine platen in moderne setjes hype, de Raw vs Euforisch hype en al die dingen eigenlijk ook wel zijn overgewaaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 11:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mixen van hardstyle platen die tegenwoordig uitkomen is inderdaad echt retesaai. Je hebt vaak niet eens meer een leuke doorlopende vocal in een mix intro, bij mainstream platen valt er vaak niets te teasen en de lengte van mix intro's laat inderdaad ook veel te wensen over.

Ook releasebeleid (qua timeline), 1 trackers en sommige artiesten die slechts radio edits van platen vrijgeven maken het er niet leuker op. Komt voornamelijk natuurlijk ook omdat er geen snars meer verdient wordt aan platen, zodat artiesten hun eigen act interessant moeten houden. Daarnaast liggen er ook nog wat inkomsten bij Youtube, en daar heb je weer geen interessante original mix voor nodig. Integendeel juist.

Allemaal voornamelijk kut voor de huis-tuin-en-keuken-DJ. Overigens een hobby waarvan elke DJ om het hardst roept dat ze hem vroeger op hun zolderkamertje dag en nacht uitvoerde. The irony :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 11:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben het wel eens met het mix-intro verhaal. Vooral bij de meer euforische platen gebeurt dit duidelijk vaker en vaker. Meestal volgt er meteen een break van 1-2 minuten wat in mijn ogen alle drive uit een set haalt. Dit is misschien wel één van de redenen waarom ik op feesten bijna geen euforische setjes meer bezoek. Thuis kan ik er zeker van genieten, maar op een feest wil ik gewoon heel de dag / weekend losgaan.

De raw hardstyle van tegenwoordig is in mijn ogen opgesplitst in 3 delen.
1: Raw met een euforisch sausje. Dan denk ik voornamelijk aan artiesten zoals B-Front, Phuture Noize en MYST.
2: "Experimentele" raw (bv: Vazard, Delete, Vyral, D-Verze, ...)
3: "Hardere/snellere" raw. Harde (nja, wat is hard) kicks, voornamelijk anticlimaxen en een hoog bpm (bv: Malice en Warface).

Natuurlijk overlappen deze groepen enorm, maar ik ben voornamelijk voorstander van de eerste 2.

Ik moet zeggen dat 2017 tot nu toe al een goed jaar is geweest. Ik heb zelfs van artiesten waar ik normaal gezien niks van moet weten, al prima nummers gehoord. Er zijn helaas ook wel wat artiesten zwaar afgezwakt in de loop der jaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 12:00 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik merk dat de focus sinds vorig jaar weer meer gelegd is op het creëren van een bepaalde sfeer in de nummers in plaats van het zo hard mogelijk willen zijn. Dit kan ik alleen maar waarderen en er zijn het laatste jaar dan ook ontzettend veel gave platen uitgekomen. Het gaat na een flink aantal magere jaren weer de goeie kant op!

Ben het eens met dat het qua mixwerk allemaal een stuk minder leuk is geworden. Echter is het voor producers geen must meer om een vinyl te hoeven vullen met nummers van 7 minuten lang, maar ligt de focus op de interesse van je publiek vast te proberen houden. Dit resulteert dan logischerwijs (?) in kortere platen omdat een (2e) midintro / mixoutro niet meer 'verplicht' is. Al zijn er zat voorbeelden waarbij dit echt wel een toegevoegde waarde kan zijn voor je track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 12:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Klopt, boekingen betalen je brood tegenwoordig, platen releases niet, de muziekproductie wordt alleen gebruikt om de boekingen te krijgen eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 12:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeker gekeken naar dit jaar en eind vorig jaar zit hardstyle weer in de lift bij mij. Wordt veel geëxperimenteerd met andere soorten kicks, wat ik alleen maar toejuich, alhoewel niet alles even goed in de smaak valt.

Enige punt waar ik me nog aan stoor zijn de gepitchte kickrolls. Vind het niet beter klinken dan kickrolls die vrijwel op dezelfde toonhoogte blijven. Wordt dit veelvuldig toegepast in een nummer moet de rest van het nummer wel steengoed zijn wil ik er fatsoenlijk naar kunnen luisteren.

Adaro - The Sky Is The Limit geeft me dan weer een beetje hoop. Het is vooralsnog dan maar 1 nummer, maar het toepassen van de kicks en kickrolls in die plaat vind ik zeer fijn, en doet me ook weer een beetje terugdenken aan 2011/2012. Hopelijk volgen meer producers dit voorbeeld, om de nummers op dat vlak weer iets simpeler te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb stiekem best wel de hoop dat tracks ook wel weer zo gemaakt gaan worden om vet te mixen. Ik heb het idee dat de hardstyle al een beetje terug gaat naar de basis. Dat is ook de reden dat ik huidige hardstyle veel interessanter vind dan de periode begin 2015 - eind 2016. Ik was de hardstyle echt verloren. Volgde het total niet meer. Ook de raw kant niet. En nu begin ik het weer op te pakken. Vooral de mainstream kant vind ik best goed geworden. Spirit of Hardstyle als perfect voorbeeld. Zo is hardstyle bedoelt. De overdreven rauwe kant van de hardstyle vind ik nog steeds niets. Ik was tot 2015 behoorlijk Minus Is More fan/liefhebber. Maar daarna is dat bij mij echt weggegaan. Niet interessant meer. Ik verheug me op de terugkeer van Headhunterz en wat dat met zich meebrengt. Het gevoel in de hardstyle gaat alweer terug naar jaren geleden. Nu de mix introtjes nog. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 14:18 
 
Hardtraxx Veteran

Helicaze schreef:
Ik ben het wel eens met het mix-intro verhaal. Vooral bij de meer euforische platen gebeurt dit duidelijk vaker en vaker. Meestal volgt er meteen een break van 1-2 minuten wat in mijn ogen alle drive uit een set haalt. Dit is misschien wel één van de redenen waarom ik op feesten bijna geen euforische setjes meer bezoek. Thuis kan ik er zeker van genieten, maar op een feest wil ik gewoon heel de dag / weekend losgaan.

De raw hardstyle van tegenwoordig is in mijn ogen opgesplitst in 3 delen.
1: Raw met een euforisch sausje. Dan denk ik voornamelijk aan artiesten zoals B-Front, Phuture Noize en MYST.
2: "Experimentele" raw (bv: Vazard, Delete, Vyral, D-Verze, ...)
3: "Hardere/snellere" raw. Harde (nja, wat is hard) kicks, voornamelijk anticlimaxen en een hoog bpm (bv: Malice en Warface).

Natuurlijk overlappen deze groepen enorm, maar ik ben voornamelijk voorstander van de eerste 2.

Ik moet zeggen dat 2017 tot nu toe al een goed jaar is geweest. Ik heb zelfs van artiesten waar ik normaal gezien niks van moet weten, al prima nummers gehoord. Er zijn helaas ook wel wat artiesten zwaar afgezwakt in de loop der jaren.

Dit vooral.


Verder vind ik dat Hardstyle zich in het algemeen uit een diep dal aan het trekken is. Alleen vind ik het jammer dat tracks inderdaad tegenwoordig niet meer zo diepgaand en lang zijn. Vaak is een track al wel klaar binnen 3 minuut 30 en dat vind ik persoonlijk heel erg jammer. Maar waarom zouden ze ook inderdaad. Zolang ze maar weer een jaar verzekerd zijn van hun plek op de verschillende feesten.

Ik zal in ieder geval met genoegen het vervolg van de hardstyle(scene) weer gaan volgen.
Vind trouwens het jongere publiek wat de feesten aantrekt wel veel minder sociaal dan mijn leeftijdsgenoten van 21+
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Verplicht stellen aan labels dat ze elke release ook weer op vinyl moeten drukken. Dan zul je zien dat de kwaliteit weer om hoog gaat en de lengtes van de tracks weer normaal worden.
Mja dit krijg je niet in de wet ben ik bang. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 14:50 
 

Parvuz schreef:
Verplicht stellen aan labels dat ze elke release ook weer op vinyl moeten drukken. Dan zul je zien dat de kwaliteit weer om hoog gaat en de lengtes van de tracks weer normaal worden.
Mja dit krijg je niet in de wet ben ik bang. :lol:

doe dan maar cd, dat speelt wat beter af.

niet iedereen heeft een platenspeler liggen terwijl
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Vind trouwens het jongere publiek wat de feesten aantrekt wel veel minder sociaal dan mijn leeftijdsgenoten van 21+


Zou dit niet een leeftijd dingetje zijn? Dat tieners zich nog beetje stoer voelen/gedragen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 21:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk dat 2017 weer het begin van een nieuwe hoofdstuk in de hardstyle gaat worden.
In ieder geval aan de euforische kant. Er zijn al best veel goeie tracks uitgekomen die men weer doet denken aan de oudere periode.
D-Block & Stefan zijn weer keihard terug, Headhunterz is terug, Spirit of Hardstyle heeft alleen nog maar mooie dingen gebracht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 10:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
Parvuz schreef:
Verplicht stellen aan labels dat ze elke release ook weer op vinyl moeten drukken. Dan zul je zien dat de kwaliteit weer om hoog gaat en de lengtes van de tracks weer normaal worden.
Mja dit krijg je niet in de wet ben ik bang. :lol:

doe dan maar cd, dat speelt wat beter af.

niet iedereen heeft een platenspeler liggen terwijl

Cd kan ook. Maar de vinyl zorgde er voor dat labels echt na gingen denken over wat wel en niet een release waard was. Pas als het kwaliteit was kwam het op vinyl. Te duur om zomaar elke scheet te releasen. Nu boeit een label het niet echt. Als het ruk is en niet verkoopt heeft het ook geen geld gekost. Er zijn denk ik de afgelopen jaren genoeg tracks uitgebracht die nooit een vinyl hadden gehaald. Dan had je een magazijn vol matige platen gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 01:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ff geen zin om te quoten, maar Broken Balance, zei/vind je nou op dat mid-intro's in de raw saaier zijn dan mid-intro's van euforische platen (mochten die er zijn)? Daar ben ik het echt totaal niet mee eens haha. Als er platen zijn met saaie mid-intro's dan zijn het wel de euforische platen van tegenwoordig. Gelukkig maken de climaxen wel veel goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 08:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nee, meer: euforisch heeft sowieso al geen mid, raw heeft mids maar vaak niet interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 09:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
jeffrey2107 schreef:
Parvuz schreef:
Verplicht stellen aan labels dat ze elke release ook weer op vinyl moeten drukken. Dan zul je zien dat de kwaliteit weer om hoog gaat en de lengtes van de tracks weer normaal worden.
Mja dit krijg je niet in de wet ben ik bang. :lol:

doe dan maar cd, dat speelt wat beter af.

niet iedereen heeft een platenspeler liggen terwijl

Cd kan ook. Maar de vinyl zorgde er voor dat labels echt na gingen denken over wat wel en niet een release waard was. Pas als het kwaliteit was kwam het op vinyl. Te duur om zomaar elke scheet te releasen. Nu boeit een label het niet echt. Als het ruk is en niet verkoopt heeft het ook geen geld gekost. Er zijn denk ik de afgelopen jaren genoeg tracks uitgebracht die nooit een vinyl hadden gehaald. Dan had je een magazijn vol matige platen gehad.


Jij schrijft hier het enige juiste Parvuz. Bring back the vinyl! En dan beginnen waar Fusion is gestopt (Fusion 071 2010) xd
Oh wat zou ik nog graag tracks willen hebben die toen alleen digitaal zijn uitgebracht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 10:16 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Nee, meer: euforisch heeft sowieso al geen mid, raw heeft mids maar vaak niet interessant.

Waar heeft dat mee te maken eigenlijk. Dat de een niet een mid heeft en de ander wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 10:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Combinatie van geen zin, geen vraag en:

Bass Modulators schreef:
2. We merken dat de spanningsboog van mensen op de dansvloer een stuk korter is. Sowieso is de mixintro van 50sec. naar 25sec. gegaan. De midintro's bestonden vroeger al gauw uit 2x 3 parts. Dit doen wij tegenwoordig niet meer, simpelweg omdat we merken dat als we een lange midintro draaien, mensen na 2 parts al stil beginnen te staan. Hetzelfde verhaal voor de breaks en de melodie parts. Als parts sneller opgevolgd worden, blijven mensen wat meer geboeid.


Denk ik..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Combinatie van geen zin, geen vraag en:

Bass Modulators schreef:
2. We merken dat de spanningsboog van mensen op de dansvloer een stuk korter is. Sowieso is de mixintro van 50sec. naar 25sec. gegaan. De midintro's bestonden vroeger al gauw uit 2x 3 parts. Dit doen wij tegenwoordig niet meer, simpelweg omdat we merken dat als we een lange midintro draaien, mensen na 2 parts al stil beginnen te staan. Hetzelfde verhaal voor de breaks en de melodie parts. Als parts sneller opgevolgd worden, blijven mensen wat meer geboeid.


Denk ik..

Ja, dat verhaal van BM vind ik dus onzin. Je kan dan toch nog steeds inmixen op die mid of ervoor zorgen dat je mid super vet is. Neem als voorbeeld Oxygen van Zatox & Activator. Bovendien staat 3/4 van het volk vaak na 16 beats in de climax ook al stil. Gaan er dan binnenkort ook kortere climaxen zijn? Een tweede climax zal dan na een paar jaar ook wel niet meer nodig zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 10:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Ja, dat verhaal van BM vind ik dus onzin. Je kan dan toch nog steeds inmixen op die mid of ervoor zorgen dat je mid super vet is.

Helemaal eens met dit. Aantal jaar terug kon je echt genieten van vette overgangen. Juist door die dikke mid's. Krijg je alleen maar drive van in je set. Met die mix introtjes van nu krijg je geen drive in je set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 10:59 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

We moeten natuurlijk nog wel genoeg tijd over houden om samen met Villain een plastic bekertje de lucht in te gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 11:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het lijkt mij ook onzin al kan ik me voorstellen dat ze in Japan niet massaal op mid-intro's zitten te wachten, maar goed dan kun je altijd nog besluiten om hem niet (volledig) te draaien. Dan blijft gewoon het vraag gedeelte staan. Waarom iets produceren waar drie en een halve paardekop op kutforum op zitten te wachten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 11:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bass Modulators hebben gewoon gelijk hoor wat betreft stilstaan van mensen xd . Valt mij zelf ook op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 11:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Geloof niet dat dat zoveel te maken heeft met wat er voor geschoteld wordt, maar meer met zaken als hoe verwend is het publiek, hoe groot is het percentage "dagjesmensen". Bass Modulators op de Defqon main bijvoorbeeld: staat er gewoon 50000 te zweven, Bass Modulators op Tijdmachine is weer een heel ander verhaal.
1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen