Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 14:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Volgens mij snappen mensen niet dat het best oke is om ergens een nieuwe topic voor aan te maken in algemeen. Hoewel dat Atmozfears gedoe best naar off-topic had gekund imo, is er best een plaats voor dingen als een Scantraxx-leeglooptopic, "x heeft y kick gejat"-topics, "alle raw lijkt op elkaar"-topic en dat soort zaken. Een labels subforum (wat een veel te specifieke naam is voor iets algemeens) drukt die topics alleen maar uit het zicht.

Het Theracords topic was bijvoorbeeld een van de meest informatieve topics over alles wat dat label aanging. Op die manier kon je je ook makkelijk verdiepen in het label, in plaats van dat je af en toe geluk had dat je een WJD-je er over te lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 15:02 
 
Hardtraxx Veteran

Komt door "-", je moet zoeken met "Q Base", geldt btw voor alles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 15:31 
 

Qre8ive schreef:
Qlown schreef:
Komt door "-", je moet zoeken met "Q Base", geldt btw voor alles.


Dan moet de zoekfunctie verbeterd worden... gezien er voor het streepje geen spaties staan zou het gewoon moeten werken :)


Bovenstaande neemt bovendien niet je aanvankelijke probleem weg, want ook als je alleen op Onderwerpen zoekt staan alle warm-upjes en after-setjes daar ook gewoon tussen zolang ze Q-Base in de naam hebben (wat het overgrote deel wel heeft).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Fekete schreef:
Is ook niet nodig.

Dat is afhankelijk van het beleid dat jij voert. Als jij alle gesprekken die er ontstaan over labels/albums/artiesten (wat dus in een subforum labels goed zou passen) wegmodereerd is het wel degelijk nodig.

Je bent vrij om een dergelijk topic te openen. Mocht er geen interesse zijn zakt het topic gewoon weer weg. Wij halen alleen topics weg die tegen het beleid in gaan (agressie/haat/troll/etcetera.). Mocht je het er niet mee eens zijn om zo een topic dicht te doen kun je altijd PM-en. Wij bespreken dat soort dingen ook gewoon intern.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 16:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
BB code voor youtube (die ook https aan kan en & tekens)
BB code voor soundcloud (nieuwe player, deze nu is irritant met de comments)

Dit zijn dingen die volgens mij vast wel ergens kant en klaar online staan :)


U riep?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Het Theracords topic was bijvoorbeeld een van de meest informatieve topics over alles wat dat label aanging. Op die manier kon je je ook makkelijk verdiepen in het label, in plaats van dat je af en toe geluk had dat je een WJD-je er over te lezen.


Ja, maar op welke manier is dat een argument vóór een labels subforum? Denk je dat er dan meer van zulke topics komen? Interactie met labels en artiesten komt niet uit het niets. Die verschijnen niet opeens als er een subforum voor ze is. Sterker nog, het Theracords topic is misschien alleen wat het is doordat het op (lijkt me) de drukste plek op het forum staat.

Ik zou zeggen: Probeer meer label-topics te maken en probeer interactie aan de gang te krijgen. Mocht dat uit de hand lopen, dán kun je een labels subforum neerzetten.

EDIT: Ik realiseer me btw dat je wellicht doelde op mijn opmerking over het spreiden van info over meerdere topics. Juist de interactie in zo'n topic is wat het speciaal maakt. Misschien zijn er ook mensen die achteraf zo'n topic doorspitten. Dan is het ook handig. Maar verder kan die content in principe ook elders toch? Er is dan veel overlap tussen dat topic en WJD.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 18:11 
 

TiMOTHYb schreef:
PNXRMX schreef:
Volgens mij snappen mensen niet dat het best oke is om ergens een nieuwe topic voor aan te maken in algemeen. Hoewel dat Atmozfears gedoe best naar off-topic had gekund imo, is er best een plaats voor dingen als een Scantraxx-leeglooptopic, "x heeft y kick gejat"-topics, "alle raw lijkt op elkaar"-topic en dat soort zaken. Een labels subforum (wat een veel te specifieke naam is voor iets algemeens) drukt die topics alleen maar uit het zicht.

Het Theracords topic was bijvoorbeeld een van de meest informatieve topics over alles wat dat label aanging. Op die manier kon je je ook makkelijk verdiepen in het label, in plaats van dat je af en toe geluk had dat je een WJD-je er over te lezen.

Dat komt omdat Pieter daar aardig wat info in zette. Is het topic nu nog wat waard? Niet echt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 18:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

OK, wellicht een labels forum dan niet zo'n goed idee wegens bovenstaande argumenten. Het was om te beginnen ook maar een opzetje en een idee om bepaalde zaken makkelijker bespreekbaar te maken of meer interactie te vragen van het publiek.

Fekete schreef:
Als we het nu over dat Atmozfears verhaal hebben, dan ja, dat hoort hier eigenlijk ook nergens thuis. Dus in principe mag daar alles wel van weg, echter heb ik het nu laten staan. Verder geloof ik niet dat "alles" zomaar wordt "weggemodereerd". Gezonde discussies vind ik altijd prima, daar doe ik persoonlijk nooit iets mee, echter nutteloze dingen die uit de hand lopen ja, dat kap ik in ieder geval gewoon af.

Ik zei je, maar ik bedoelde jullie, aangezien jij moderator bent en ik dus vind dat je één beleid voert (of in ieder geval hoort te voeren). Hier stelt iemand een vraag over een actueel onderwerp waarop wordt ingegaan. Het is waarschijnlijk geen algemeen topic waard (en past waarschijnlijk ook niet goed in een label-topic) maar het mag ook niet in WJD besproken worden.

Mijn punt: minder oppervlakkigheid en meer diepte in het forum lijkt mij een goede ontwikkeling. Je wil toch vooral mensen aanspreken die zich interesseren in deze muziek? Nu is een zeer groot deel van HT opsomtopics met #1 WJD. Je kunt mij niet vertellen dat het openen van een aantal nieuwe topics in algemeen dat op zal lossen..

Fekete schreef:
Google heeft het hele zooitje netjes geïndexeerd nu. Daar zou ik zelf ook niks aan gaan veranderen.

Dit is misschien een argument voor een website in 2000 maar Google indexeert dus echt razendsnel. Ik wil bovendien wel eens zien waar mensen binnenkomen via Google dan. De meeste mensen zullen via nieuwe platen / nieuwe livesets binnenkomen, nou die zouden dan toch sowieso al als nieuw zijnde geïndexeerd worden.

Samengevat: het sluiten van het discussietopic is een van de beste keuzes van de afgelopen jaren (het aansturen op het openen ervan een van de stomste ideeën die ik op een forum heb meegemaakt.

Echter: Wist je dat wil je als opsomtopic voor nieuwsfeitjes e.d.
Dus: Discussie en diepgang komt niet tot stand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 18:52 
 

TiMOTHYb schreef:
Mijn punt: minder oppervlakkigheid en meer diepte in het forum lijkt mij een goede ontwikkeling. Je wil toch vooral mensen aanspreken die zich interesseren in deze muziek? Nu is een zeer groot deel van HT opsomtopics met #1 WJD. Je kunt mij niet vertellen dat het openen van een aantal nieuwe topics in algemeen dat op zal lossen..

We moeten toch ergens beginnen?

TiMOTHYb schreef:
Echter: Wist je dat wil je als opsomtopic voor nieuwsfeitjes e.d.
Dus: Discussie en diepgang komt niet tot stand.

Volkomen mee eens. Maar ik wil dat dus niet. Waarom niet, dat geef je dus al aan op het eind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 18:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
EDIT: Ik realiseer me btw dat je wellicht doelde op mijn opmerking over het spreiden van info over meerdere topics. Juist de interactie in zo'n topic is wat het speciaal maakt. Misschien zijn er ook mensen die achteraf zo'n topic doorspitten. Dan is het ook handig. Maar verder kan die content in principe ook elders toch? Er is dan veel overlap tussen dat topic en WJD.

De informatie in dat topic kwam echt niet alleen van Thera zoals Fekete aangeeft die kwam ook van fans onderling waaronder van jou bijvoorbeeld.

Wat mij opvalt is dat er het laatste jaar, om dat maar even als voorbeeld te nemen, weinig ruimte was voor discussie. Discussies in release topics konden niet, in wist je dat niet en bij feesten ook nauwelijks. Ik kan je talloze voorbeelden geven waarbij een discussie zinloos is afgekapt. Vervolgens werd er doorverwezen naar het bullshit topic van het jaar. Dit heeft, naast een hoop doelloos om zeep geholpen discussies, gezorgd dat een groot deel van de mensen die zin hadden om zich te ontwikkelen het forum hebben verlaten of simpelweg niet meer deelnemen aan discussies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 18:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Fekete schreef:
TiMOTHYb schreef:
Echter: Wist je dat wil je als opsomtopic voor nieuwsfeitjes e.d.
Dus: Discussie en diepgang komt niet tot stand.

Volkomen mee eens. Maar ik wil dat dus niet. Waarom niet, dat geef je dus al aan op het eind.

Indien er in andere delen van het forum genoeg ruimte is om in te gaan op hetgeen er in de scene gebeurt, en als daar ook echt publiek voor komt zal wist je dat waarschijnlijk wél het beste tot z´n recht komen als opsomtopic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 18:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je meer diepgang wilt kun je over bepaalde zaken toch gewoon een topic openen? Ik zie hier het probleem totaal niet in. Als je wist je dat schoon kan houden voor daadwerkelijk wist je dat kun je bijvoorbeeld in een label/artiest/feest/etcetera prima doordiscussieren.

Het probleem is de afweging van het topic. Het topic moet in de kern uiteraard wel over het topic gaan. Dan kun je wel van alles bespreken onder een track, maar als dat alle relevantie verliest doet datzelfde topic dat ook. Hoe daarmee om te gaan is een hele delicate lijn die we samen moeten zoeken. Dat discussie niet meer kan ben ik niet met je eens. Ik heb vaker iets af moeten kappen omdat het alleen maar lompe opmerkingen op de man waren.

edit: daar moet ik bij aantekenen dat de meeste discussies tegenwoordig gaan over of iets wel of niet "relevant" is. Iets waar ik sowieso al weinig baat in zie, want als iets niet relevant of tegen de regels is kunnen de moderators dat regelen. Users kunnen helpen met de report knop. Een eindeloze discussie past welles nietes hier heb je ook niets aan. Het is niet leuk, interessant, informatief of iets. Het is meer persé een gelijk willen halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 19:04 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dat discussie niet meer kan ben ik niet met je eens. Ik heb vaker iets af moeten kappen omdat het alleen maar lompe opmerkingen op de man waren.

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat het niet gebeurt.

Er worden vaak genoeg zaken afgekapt omdat het enkel uit in lompe opmerkingen maar is dat een reden om een discussie af te kappen of om berichten te verwijderen van mensen die niet normaal kunnen doen? Op een gegeven moment was het beleid zo ongeveer alles afkappen wat niet uit een positieve reactie bestond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Khadber schreef:
Dat discussie niet meer kan ben ik niet met je eens. Ik heb vaker iets af moeten kappen omdat het alleen maar lompe opmerkingen op de man waren.

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat het niet gebeurt.

Er worden vaak genoeg zaken afgekapt omdat het enkel uit in lompe opmerkingen maar is dat een reden om een discussie af te kappen of om berichten te verwijderen van mensen die niet normaal kunnen doen? Op een gegeven moment was het beleid zo ongeveer alles afkappen wat niet uit een positieve reactie bestond.


Berichten verwijderen heb ik ook tijden geprobeerd, geeft ook enorm veel weerstand. En het laatste ben ik weer niet met je eens, want als je af en toe mensen tekeer ziet gaan tegen een plaat, dat kan echt niet hoe er over een plaat gesproken wordt. Er zit een mijlengroot verschil in "iets positiefs" en grof afkraken van personen/tracks. Het laatste is er gewoon ingeslopen en zal er echt uit moeten wil je iets moois en serieus van een forum maken.
Er is gewoon ruimte voor verdieping, die kun je namelijk zelf maken door een topic te openen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 19:13 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Er zit een mijlengroot verschil in "iets positiefs" en grof afkraken van personen/tracks. Het laatste is er gewoon ingeslopen en zal er echt uit moeten wil je iets moois en serieus van een forum maken.

Dan kan ik maar één ding zeggen; strenger optreden en niet alleen reacties verwijderen/topics sluiten. Als mensen zien dat er toch niets aan gedaan wordt blijven ze alleen maar verder doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 19:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Jij bent daar over het algemeen al veel moeilijker in dan anderen. Ik, bijvoorbeeld, vind dat je zo ongeveer alles over een plaat zou mogen zeggen. Of het als zinnig kan worden gezien is weer een ander verhaal, maar dat zijn reacties als "Vet!" imo ook niet echt.

Het afkraken van personen (dus artiesten én andere forumleden) wil je inderdaad niet.

Er zit ruimte voor verdieping ja, maar vertel jij mij nu eens als moderator waarom dat de tijd amper nog voorkomt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voornamelijk omdat de artiesten wegtrekken. Goed voorbeeld: hardstyle-releases/kevin-kaos-feat-mc-i-see-destroy-you-at-once-a2rec085-t45429.html
Daaruit blijkt mensen gewoon wat roepen, maar zodra er een artiest reageert kan het blijkbaar allemaal WEL gewoon gezellig en normaal. Waarom zou dat ook niet zonder kunnen?

Wij moeten vooral de discussie afkappen omdat er meestal met de botte bijl in gegaan wordt. Misschien ligt het aan mij, aan input die ik krijg of wat dan ook, maar wat er hier over mensen gezegd wordt zou je niet als persoon tegen bijvoorbeeld de uitvoerend artiest. Ik denk dat datgene de graadmeter moet zijn.
Andere rede om discussies af te kappen: nieuwe-tracks-hs/audiofreq-tba-it-s-a-riot-t45135.html. Waar gaat dit over? Een woordspeling. Is dat een discussie waard in een track topic? Niet echt lijkt me.

Deze twee redenen zijn 99% van de tijd de rede waarom iets afgekapt wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 19:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dus wat AA of M-b in dat topic post vindt jij al over de schreef gaan? Ik vind het om te beginnen altijd nog hun mening/waarneming en daarnaast is het prima onderbouwd én totaal niet beledigend. Wat verwacht je hier precies nog meer?

Op zijn beurt reageert Kevin Kaos hier op de beste manier die er bestaat. Hetgeen hij het blijkbaar in de verste verte niet mee eens is doet hij af met een lach en hij gaat bij anderen op de inhoud in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 19:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Tweede geval; Prima toch zo? En de volgende die op die onzin reageert geef je een waarschuwing, en de daaropvolgende keer een ban. Dan is 't toch opgelost?

Nu wil het ook wel eens gebeuren dat er een discussie gaande is waar een bepaald deel van de discussie zich richt op een dergelijke "zij-discussie" en waar vervolgens alle vorm van discussie afgekapt wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 19:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee, wat ik zeg is dat er daar bij Audiofreq een discussie ontstaat die geen kant noch wal raakt.

Bij Kevin Kaos zie ik juist een voorbeeld hoe het wel zou moeten. Een aantal lui zoals ik zei roept maar iets, daar snap ik de rede nooit zo achter en dat soort reacties zie ik als de rede waarom mensen hier vertrekken. Door de beugel kon deze uitspraak wel hoor, maar het slaat gewoon nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 20:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Eens over het eerste. En deels over het tweede, het blijft een mening en hij roept niet zo maar wat maar licht het ook nog toe.

Bovendien ben ik hier niet om over jullie beleid met betrekking tot wel of niet door de beugel kunnende opmerkingen te discussieren, daar zijn jullie immers moderator voor. Als jij vindt dat iets niet kan modereer je het weg.

Mijn punt zoals ik hierboven al heb gezegd. We hebben nu een aantal jaar geprobeerd alles qua discussie naar een topic te verwijzen. Dat werkt niet, en dus zal er als je een actiever forum wilt wat moeten veranderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 21:17 
 
Artiest

Mooie discussie om even op in te haken.

Om even de situatie die timothyb als voorbeeld neemt te gebruiken.
Iedereen moet altijd zijn mening kunnen geven. Over alles. En zeker, in dit geval over muziek. Het is niet voor niks een muziekforum. Kijk de ene vind iets vet en de ander niet. Dat kan! Zal ook altijd zo blijven.
Nu moet ik zeggen dat kritiek mij helemaal niks doet. Ik doe immers wat ik vet vind! En als mensen dat tof vinden, mooi! Vinden ze dat niet, ook goed. Vooral niet luisteren en volgende keer beter;)

Wat vaak natuurlijk wel zo is dat er wat geroepen wordt zonder enige vorm van onderbouwing of feitenkennis. Zeker als het over privé aangelegenheden gaat.
Ik snap ook wel dat er geen hele technische onderbouwing bij hoeft aangezien ik denk dat meesten puur reageren als liefhebber. En voor de rest geen verstand hebben van het maken van muziek.

Blijf vooral jullie muzikale mening geven! En als je dan een keer iets privé wilt vragen of zeggen kan je de artiest altijd nog even in real life aanspreken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2014 01:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof dat je zo open reageert en blijft reageren in bovengenoemd topic van Destroy you at Once ook al staat er veel stom gelul en kritiek tussen de reacties.

Ik blijf Legend (Of is het nou Legendary zoals het op de Decibel CD stond :P ?) trouwens een geweldig nummertje vinden ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2014 07:56 
 

Onderbouwingen hoeven van mij ook lang niet altijd, zolang het maar wel een beetje netjes blijft. En dat is nu juist vaak het probleem, en daarom worden en zaken afgekapt. Zie je in dit topic discussies worden afgekapt? Nee, omdat het normaal en netjes blijft. Dat moet toch overal kunnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2014 23:40 
 
Artiest

Daveytl schreef:
Tof dat je zo open reageert en blijft reageren in bovengenoemd topic van Destroy you at Once ook al staat er veel stom gelul en kritiek tussen de reacties.

Ik blijf Legend (Of is het nou Legendary zoals het op de Decibel CD stond :P ?) trouwens een geweldig nummertje vinden ^^


Hahah thanks man, Legend staat er op!

Verschil tussen de tracks is eigenlijk alleen intro en outro. Wel grappig om te vertellen is dat dat zo is omdat wij een meningsverschil hadden welke intro toffer was.. Dus hebben we ze maar beiden gedaan! En de andere legendary genoemd;)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen