Related topics
Active topics in Algemeen
Moderators
En als de onderverdeling er niet is blijf je de hele dag op dezelfde stage staan...? Wat een onzin, ook dan staan de artiesten die jij leuk vind verspreid en met een beetje geluk heb je van alle stijlen wat op de mainstage, dan blijf je daar toch lekker staan.wrote:ja dan is de opbouw in een set belangrijkwrote:Ook in raw style heb je hardere en zachtere platen, alleen is het contrast minder groot
@noisehunterz jij wil ook max enforcer en headhunterz om en om in een set horen? Nou ik niet. Ik ben dan wel geen fan van melodische hardstyle, maar ik kan me voorstellen dat je van melodisch naar hard in een set wel vet vind, maar als je het dwars door elkaar gaat draaien krijg je veel inzak momenten in je set.
kijk ik hou van early hardstyle melodiese hardstyle tot ''raw style'' dus ik denk dat als ik bijv naar decibel ging dat ik wel veel aan het lopen ben denk setje na setje
bijv als frontliner is daarheen gaan en als daarna hhz is ik dan naar bijv b front ga
Het begint steeds meer te komen idd, mar de acceptatie door de massa is er nog niet echt volgens mij.wrote:wrote: En wat wordt nou precies bedoeld met de 'splitsing'? Die is er toch al?
-
MHardtraxxer
- 153 posts member since 2010
- last seen Jul 2016
juist 
Ja oke ik drukte me wat verkeerd uit, maar ik bedoel hetzelfde iig 
ja daar word je ook zo ziek van nbody said it was easy doe dan gewoon echt harde hcwrote:
en mocht het nodig zijn sluit nog met hardcore af...en dan niet altijd handjes klap hardcore.
Nou, de afsluiter op Qlimax afgelopen jaar was toch aardig dik
Noize suppresor ging er aardig op los t laatste half uur!
Die nobody said it was easy hype is nu wel over hoop ik zo.
die is inderdaad wel ergvaak gedraait als bijna-afsluiter.
Mixwerk vind ik iig heel belangrijk, als je weet dat dat van een bepaalde dj goed is, ga ik al sneller naar zijn set kijken.
(is ook gekomen sinds ik me er zelf wat mee bezig hou).
Opbouw van een avond mag ook wel iets beter van somige feesten.
Beginnen bij melodieuz eindigen met raw.
Maar dit is allemaal al 100x gezegd dus...
die is inderdaad wel ergvaak gedraait als bijna-afsluiter.
Mixwerk vind ik iig heel belangrijk, als je weet dat dat van een bepaalde dj goed is, ga ik al sneller naar zijn set kijken.
(is ook gekomen sinds ik me er zelf wat mee bezig hou).
Opbouw van een avond mag ook wel iets beter van somige feesten.
Beginnen bij melodieuz eindigen met raw.
Maar dit is allemaal al 100x gezegd dus...
Wat er van mij mag veranderen in HS is die intro's van 25 seconden, dát maakt het mixwerk pas saai, ong. 38 seconden gaat nog wel eens, en vind ik muzikaal gezien ook een stuk logischer.
minstens 50 seconden als t aan mij ligt intro EN outro
Haha, komt door het verschil tussen thuis luisteraar en DJ denk ikwrote:minstens 50 seconden als t aan mij ligt intro EN outro
daarom knip ik die er ook altijd al vanaf als ik de samps op de sites gooi 
Oordelen over afmix na op youtube geluisterd te hebben, is ook redelijk annoying trouwens
Oordelen over afmix na op youtube geluisterd te hebben, is ook redelijk annoying trouwens
Dat is inderdaad echt klote.wrote:sommige knallen gelijk na 25 sec de lange break in
Lekker lange intro, altijd goed
De plaatjes worden ook korter en korter heb ik zo het gevoel?
Tegenwoordig somige al onder de 5 min..
-
JHardtraxx Elite
- 2259 posts member since 2009
- last seen Jan 2013
vooral Frontliner
OT Ik denk dat wanneer de line-ups gevarieerder worden, het mixwerk ook wel omhoog moet gaan. De Scantraxx Dj's weten toch wel dat ze overal staan dus waarom zullen ze alles erin gooien om een vette set neer te zetten?
OT Ik denk dat wanneer de line-ups gevarieerder worden, het mixwerk ook wel omhoog moet gaan. De Scantraxx Dj's weten toch wel dat ze overal staan dus waarom zullen ze alles erin gooien om een vette set neer te zetten?
Omdat de 95% van de aanwezige mensen niks geeft om het mixwerk.
Ze geven alleen om de populaire naam.
Ze geven alleen om de populaire naam.
Van mij mogen de intro's en midintro's, en eigenlijk gewoon tracks in het algemeen, lekker lang. Nodigt de producer hopelijk uit om met een opbouw te komen waar wat diepgang in zit
.
Idd, dat er zo'n break dan begint maakt het echt k*t. maar gelukkig zijn er ook tracks die je idd kunt door mixen, zoals bijvoorbeeld Frontliner - Toxxxic, bij die track heb je eigenlijk de keus om hem na 25 sec. helemaal in te mixen, of dat je de vorige track nog even open laat staan, zodat je een intro hebt van ongeveer 1 minuut, dat vind ik dan weer wel fijn.wrote:Ze zijn vaak kort indd... sommige tracks kun je nog wel op de midintro inmixen, sommige knallen gelijk na 25 sec de lange break inwrote:Wat er van mij mag veranderen in HS is die intro's van 25 seconden, dát maakt het mixwerk pas saai, ong. 38 seconden gaat nog wel eens, en vind ik muzikaal gezien ook een stuk logischer.
Ik houd gewoon van mooi mixwerk, en dat gaat een beetje verloren door al die tracks met zulke korte intro's. Als sommige mensen hun tracks graag snel inmixen, dat kan ook met een intro van 50 seconden, maar dan zet je de cue gewoon op de helft van de intro..
Erg goed topic dit! Interessant ook om te lezen wat een aantal mensen hier op het forum vindt dat er beter kan aan de Hardstyle scene.
Wat betreft de gene die vinden dat het mix werk spannender moet, zoude jullie mijn mix eens willen beoordelen? Ik probeer namelijk al een hele tijd mijn setjes 'anders' te mixen dan andere en wat feedback is daarbij zeer belangrijk!
Link naar de mix: Mash Presents Part 6 Remixed
Dus, ik ben wel is benieuwd of jullie mijn manier van mixen wat vinden.
Wat betreft de gene die vinden dat het mix werk spannender moet, zoude jullie mijn mix eens willen beoordelen? Ik probeer namelijk al een hele tijd mijn setjes 'anders' te mixen dan andere en wat feedback is daarbij zeer belangrijk!
-
PHardtraxx Veteran
- 3957 posts member since 2010
- last seen Jun 2017
Doen ze toch nooit. Want dan kunnen de mooiboys en het dagjesvolk niet mee klappenwrote:Opbouw in een setje is nog niet zo zeer belangrijk... meer opbouw van een feest. Niet gelijk alle remmen los na 2-3 uur van een 10 uur durend feest. Draai eens 2-3 uur early, daarna wat setjes met hardstyle van 2004-2008 en enkele nieuw tracks tussendoor.
Maarja snap wat je bedoelt, op Black bijvoorbeeld gaven Psyko Punkz een uber dikke set weg met wat dikke raw platen (neophobia, feel my fire etc.) en ze stonden van 22.30 tot 23.30
voor mij mag de variatie in tracks wel wat beter, en daarmee bedoel ik de basslines. nu klinkt het bijna allemaal hetzelfde.
Zal ik doen!wrote:Erg goed topic dit! Interessant ook om te lezen wat een aantal mensen hier op het forum vindt dat er beter kan aan de Hardstyle scene.
Dankje! Ik ben benieuwd naar je oordeel!wrote:Zal ik doen!wrote:Erg goed topic dit! Interessant ook om te lezen wat een aantal mensen hier op het forum vindt dat er beter kan aan de Hardstyle scene.
dat duswrote:minstens 50 seconden als t aan mij ligt intro EN outro
-
THardtraxx Veteran
- 5204 posts member since 2009
- last seen Oct 2021
+1 en voor somige artiesten -50 sec voor een breakwrote:dat duswrote:minstens 50 seconden als t aan mij ligt intro EN outro
Wat maakt dat uit als de raw stage dan kleiner is, als die er maar is is het toch goed?wrote:En ze dan ook niet 2 minuten laten durenwrote:voor scantraxx: niet precies bij 2minuten breaks gaan starten![]()
On-topic: misschien is het een idee om de harde en melodieuze kant van elkaar te scheiden op feesten.
Maar dan bedoel ik niet met verschillende area's. Maar bijvoorbeeld een Qlimax; maar dan met alleen maar harde artiesten. Want zoals het er nu voor staat zou de ''raw stage'' altijd een kleinere stage krijgen.