Rampestamper wrote:weinig verschil in kwaliteit of inspiratie.
Fout.
De kwaliteit is hoger geworden, de sounds klinken over t algemeen voller, helderder en scherper. Echter de inspiratie is minder, want na pak 'm beet 6 jaar 'melodietjeshardstyle' zitten we nog steeds in 90% van de nummers met een midintro, een break, een opbouw met melodie, een climax en een outro. De inspiratie was er 6 jaar geleden wel. De arrangementen van tracks werden gewijzigd tot wat nu de standaard opbouw van een plaat is. Maar sindsdien is alleen de kwaliteit van de sounds toegenomen maar de creativiteit niet echt. Het wordt hoog tijd dat mainstream hardstyle dit sjabloon gaat loslaten want ze roesten vast in hun eigen gewoonte. 80% van de mainstreamtracks vind ik na 5 keer luisteren niet meer leuk, terwijl ik vroeger alles grijs draaide, en die tracks bleven ook langer vet. Terwijl het in essentie dezelfde muziek is. Het is alleen allemaal al een keer gedaan en daarom hoop ik dat producers de arrangementen gaan veranderen. Om te beginnen: Minder breaks, langere (mix)intro's zodat er meer ge-DJ't kan worden. Maar vooral: Stop met zingende vrouwen in tracks aub!!!