Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 08:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Wie heeft deze ouwe koe uit de sloot gevist dan?


Global Hardstyle is pas sinds Zondag ofzo echt dood :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 09:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Olijfboompje schreef:
Als ik een track niet leuk vind, druk ik op ''stop'' en staat hij uit.
Dan ga ik naar een track die ik leuk vind en druk ik op ''play''.
Dan krijg ik een happy face en doe ik een dansje.

Kijk je doet er nu wel zo makkelijk over, maar het ligt wel degelijk anders. De muziek die jij luistert is nog genoeg aandacht voor en wordt geproduceerd. Early daarintegen wordt door (bijna) niemand meer gemaakt en krijgt totaal geen aandacht. Tot voor kort waren er bijna geen early feesten en was het compleet ingenomen door de hardstyle van nu. Ik kan het wel begrijpen als dus in feite andere muziek jou muziek inneemt zodat het geen aandacht meer krijgt dat je er boos/teleurgesteld of wat dan ook van wordt. Maar zo extreem als hun het doen hoeft nou ook weer niet.

Makkelijk...nee.
Ik ben het ook met je oneens.
Early=vroeger
Oftewel dat was een tijdperk, de meeste muziek is niet tijdsgebonden.
Deze toevallig wel.

Het is de naam gegeven early...als mensen het stijltje zouden willen doen herleven zou men moeten kijken naar aspecten, kenmerken en daar meer tracks van ontwikkelen.
Ik vind het meer een eigen tenietdoening van early hardstyle.
Het is zelf zo op den duur benoemd door fans, mensen hebben het zelf in een hokje geplaatst. Nogal logisch dat iets wat groter is, iets wat kleiner is vervangt op den duur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 10:15 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
Lyst schreef:
Er zitten net zoveel haters op GHF als simpele meningloze meelopende schaapjes op hardtraxx.
Vooroordelen :thumbdown:


Over vooroordelen gesproken.......

Doh, ik gaf het als voorbeeld dat vooroordelen altijd gebaseerd zijn op verhalen die je via via hoort. >.< :P Of dat ze het gedrag van enkele leden doortrekken naar de hele community.

Olijfboompje schreef:
Makkelijk...nee.
Ik ben het ook met je oneens.
Early=vroeger
Oftewel dat was een tijdperk, de meeste muziek is niet tijdsgebonden.
Deze toevallig wel.

Het is de naam gegeven early...als mensen het stijltje zouden willen doen herleven zou men moeten kijken naar aspecten, kenmerken en daar meer tracks van ontwikkelen.
Ik vind het meer een eigen tenietdoening van early hardstyle.
Het is zelf zo op den duur benoemd door fans, mensen hebben het zelf in een hokje geplaatst. Nogal logisch dat iets wat groter is, iets wat kleiner is vervangt op den duur.

Om zulke uitspraken kan ik echt boos worden. Het heette hardstyle en is ook gewoon nog steeds hardstyle. Toen kwam jullie genre erbij, ook onder de noemer hardstyle en die was commercieel gezien veel interessanter. De oude fans wilden dat de stijl werd opgesplitst, dat de harstyle van nu gewoon door ging onder een andere naam. (Als dat gewoon was gebeurt, waren er een hele hoop problemen nooit geweest). Echter gebeurde dat nooit, omdat het commercieel gezien ook interessanter was om dezelfde term voor het genre te blijven gebruiken. Daarna is het door jullie, en diezelfde commerciële bedrijven die ervoor kozen om de naam aan te blijven houden, een paar jaar later bestempeld als early hardstyle. Echter was er toen al nauwelijks nog wat van onze scene over. En nu ga je jullie eigen terminologie tegen ons gebruiken als argument van "Ja early dat was vroeger, het heet niet voor niets early".

En het is helemaal niet nogal logisch dat iets groters iets wat kleiner is vervangt. Ten eerste heette onze stijl destijds nog gewoon hardstyle en is de term early een paar jaar later pas bedacht, bovendien niet eens door onszelf. Als jou logica zou gelden, dan zou heel de wereld naar popmuziek moeten luisteren en heeft alle andere muziek geen bestaansrecht. Want popmuziek is veel groter dan bijvoorbeeld hardstyle, dus het is logisch dat popmuziek hardstyle vervangt. Iedereen heeft een andere smaak, dus er zijn ook "kleinere" muziekstromingen (ik zeg "", want in onze tijd was een Qlimax ook gewoon uitverkocht). En die stromingen zouden ook een bestaansrecht moeten hebben. Maar voor sommige mensen is geld belangrijker dan muziek en dat maakt muziek kapot. Daarnaast doe je net alsof er tijdens de verandering de paar honderd man die nu nog over is, in die tijd ook nog maar over was. Er zijn heel veel mensen gestopt met luisteren, dankzij de verandering. Er heeft dus geen verandering plaats gevonden, omdat er nog maar weinig mensen interesse hadden.

Overigens sta ik zelf achter de term early hardstyle, omdat hij door jullie meer geaccepteerd is. Dan is het gemakkelijker voor ons om dingen te organiseren om te proberen onze scene weer een beetje op de kaart te zetten. Kortom een deel van ons heeft zich aangepast, om nog tig jaar aan conflicten uit de weg te gaan en vervolgens gebruik jij het als argument om ons bestaansrecht onmogelijk te maken. Lekker is dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 11:12 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Dat was juist niet het doel van GHF. Je mocht daar niet je eigen smaak of mening hebben, behalve als je hield van "echte hardstyle" (wie is Scul in godsnaam om te bepalen wat echte hardstyle is).

GHF was een forum voor eerlijke, volwassen muziek en muziek-liefhebbers :') Maar dan mocht je niet de minste of geringste waardering voor zogenaamd kinderachtige muziek laten blijken anders was het gelijk exit. Ondertussen wel lekker hypocriet doen. Echt volwassen man ;)

Ook dat is weer uit zijn verband getrokken. Ja GHF was de laatste 1-2 jaar gericht op wat ik early hardstyle noem en wat een aantal daar "echte Hardstyle" noemen. Zoals ik al zei, sommigen bleven te lang in hun onmogelijke ideeën hangen. Omdat de terminologie die Scul gebruikte provocerend was, kwamen er allerlei trolls het forum verneuken. Ook kwamen er allemaal newbies op het forum die niet snapten wat er nu bedoeld werd met echte hardstyle (vind je het gek lol), die vervolgens het forum weer vol gooiden met DBSTF en HHZ spul. Wat weer leed tot conflicten enz. enz. Toen heeft Scul het forum offline gehaald, om het vervolgens weer online te zetten als een private forum. Zodat wij gewoon zonder al die problemen over de oude hardstyle konden praten. Vervolgens is besloten om het forum weer publiekelijk te maken, zodat de nieuwe generatie ook de kans had om kennis te maken met onze stijl. Echter waren de regels en motto weer uiterst provocerend en gericht op het kapot maken van nustyle. En toen was de community het zat, ze wilden zich richten op de stijl die ze mooi vonden ipv telkens maar weer ruzie zoeken met de nieuwe hardstyle. Scul was echter van mening dat het geen zin had om energie te steken in de oude hardstyle zolang de nieuwe hardstyle nog bestond. Een aantal mensen zwichtten daarvoor, omdat ze bang waren van het forum verwijderd te worden. Je moet je voorstellen dat sommige leden daar al 7 jaar zitten, sommigen erg goede vrienden met elkaar zijn geworden etc. etc. Als er geen goed alternatief is, dan ga je niet zo snel weg. Echter nadat er steeds meer mensen werden verbannen om de meest stupide redenen, kwamen er steeds vaker conflicten tussen Scul en de rest van GHF. Met uiteindelijk dit als resultaat.

Kortom als wij volgens jullie allemaal net zo denken als Scul, hoe verklaar je dan dat het forum nu offline is gegaan? Jullie baseren jullie mening alleen maar op de verhalen die jullie horen; bijna niemand van jullie is actief lid geweest op GHF (ik ook niet trouwens, alleen de laatste tijd).

En Hidde, je moet niet op Almighty ingaan, hij heeft altijd al getrold. Zolang hij geen moeite doet om zijn standpunten te onderbouwen, hoef je dat ook niet serieus te nemen, want dan zijn ze alleen maar bedoeld om een reactie uit te lokken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 11:24 
 
Artiest

Ik heb 1x een email discussie met hem gevoerd en daaruit blijkt gewoon dat iets niet helemaal klopt. IRL heb ik ook wel eens met hem gesproken en dan reageert hij compleet anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 11:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

@ Lyst laatste post, dat veranderd niets aan het punt ook al zet jij nu het juiste verband erbij. Je was alleen welkom als je van "hun hardstyle" hield, daar veranderd niks aan. En ik vind dat op zich geen probleem, maar de manier waarop mensen/newbies behandeld werden als ze net even buiten dat andere hardstyle-hokje gingen, was lachwekkend. En buiten dat hypocriet, gezien de in stand houding van Global hardcore.

@ Lyst zn vorige post
Jullie jullie jullie. Zet die eierdop eens af man. Dat ge-jullie is het hele probleem van GHF geweest sinds de verandering van de hardstyle.

Alsof alles in 1 klap van 0 naar 180 graden draaide door "ons", de boosdoeners die het heilige early-genre teniet hebben gedaan. Early is sinds 2005 afgebouwd en in 2008, na de laatste Qlubtempo, ook helemaal verdwenen doordat dergelijke muziek niet meer werd geproduceerd. Wie, behalve 50 verdwaasde GHF-ers, heeft dat erg gevonden? He le maal NIEMAND. Er was toen nooit een grote opstand of een grote schare mensen die de early hardstyle zo in leven wilden houden zoals hardstyle bedoeld was. Conclusie, mensen gaven 7 jaar geleden ook geen flikker om de muziek, zoals dat nu ook het geval is als ik naar de grote massa kijk. Een kern met liefhebbers heeft ieder genre wel. Want waarom hield Q-dance op met Qlubtempo? Waarom waren er geen early-feesten? Omdat mensen toen zooooo ontzettend veel animo hadden voor early hardstyle zeker...

Niet zo vreemd ook dat destijds binnen die 2/3 jaar veranderings-fase IEDEREEN de oude hardstyle de rug toe keerde, en dan heb ik het over alle grote artiesten van Activator tot Zatox, de organisaties rondom ID&T. Zo is dat nou eenmaal vanzelf gegaan! Niemand heeft toen gezegd dat we het in 1 klap over een commerciële boeg moesten gooien, want hardstyle was in de early-tijd al een commercieel aantrekkelijk product dat alleen maar beter liep. Daar was het dus simpelweg niet voor nodig geweest. Maar de stijl is nou eenmaal vanzelf veranderd door oa artiesten als Zany/Pollen, Deepack, de Saifam-groep, The Prophet, Zatox (allemaal namen die door early-liefhebbers ook op handen worden gedragen). Deze artiesten, DIE moet je verwijten dat zij de oude stijl in de steek hebben gelaten. Dat was de aanleiding dat "jullie" genre is afgestorven, en niet Q-dance en Scantraxx of wat dan ook.

En over die zinloze naam-kwestie, who cares? Als Q-dance destijds had gezegd "we noemen het nu-style" was er alsnog geen drol veranderd, want early was hoe dan ook afgestorven. Naamsverandering heeft niets te maken met het in stand houden van een genre. De artiesten en het kudde-publiek lieten het toch al in de steek. In de hardcore-scene doet niemand er kinderachtig over dat hardcore anno 2011 niets meer te maken heeft met de hardcore van 2001, maar wel nog steeds hardcore heet. Daar leeft iedereen en ieder genre gewoon vredig met elkaar.

Ik vind het jammer dat early verdwenen is, laat dat voorop stellen. Maar niets blijft voor eeuwig. Zo ga ik het ook wel jammer vinden als de huidige hardstyle veranderd in iets waar ik weinig mee kan en huidige producers het in de steek laten. Maar dat lieve mensen, is nou eenmaal het lot van muziek en elk genre dat erbij hoort. Er wordt ook geen 70's, 80's en 90's muziek meer gemaakt, of early rave, classics (house), trance in de stijl van 1998-2004... Niets blijft voor eeuwig. Hoe jammer en zwaar dat ook is als je van een bepaald genre houdt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik sluit mij aan bij dawasiknie.
Je schuift heel veel af op anderen en je blijkt ook erg goed te zijn in het uit het verband trekken van zaken.
Daarnaast geef je mijn woorden een andere betekenis en leg je ze mij in de mond met je eigen mening.
Heel apart dat jij zo discussies voert.

Ik ben van mening dat hardstyle gewoon hardstyle is en dat je binnen hardstyle melodieuze hardstyle en duistere hardstyle.
Early had gewoon precies hetzelfde...je hebt blije early tracks en minder blije.
Ik vind heel die onderverdeling ook je reinste flauwekul en als er een onderverdeling zou moeten komen, zou er een categorie moeten komen met melodieus sinds je deze duidelijk kan onderscheiden.
Dat early ''oude hardstyle'' is is inmiddels wel duidelijk.
Over een tijdje zal Scantraxx Rootz ook wel als early worden beschouwd als mensen zo blijven redeneren.

Je hebt echt een bord voor je kop als je niet ziet dat hardstyle van vroeger gewoon nog precies hetzelfde principe is alleen in een ander jasje en met toevoegingen.
Daarnaast dat geblaat over bestaansrecht...kom op man, ik zei helemaal niet dat early hardstyle wegmoet en dat over popmuziek laat ik maar helemaal achterwege.
Je ziet het niet of je wilt het niet zien.
Ik zeg het tweede stukje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:12 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Een aantal artiesten hebben de scene de rug toegekeerd omdat ze niet meer geboekt werden. Artiesten als Zatox en Activator waren niet populair meer onder het huidige publiek. Het een is dus het gevolg van het ander.

De laatste Qlubtempo was overigens gewoon uitverkocht. Het zelfde geldt voor de grote feesten vlak voor de omslag. Die waren allemaal gewoon uitverkocht. Het is dus een onzin verhaal dat er geen interesse meer was in de oude hardstyle. Ja, na de omslag toen is de scene leeg gelopen. Men ging andere genres luisteren en alleen zij die hardstyle als de perfecte muziek beschouwden, zij bleven. Net zoals de massa die nu hardstyle luistert weggaat en de meeste mensen op de fora overblijven.

Hardtrance heeft weinig te lijden gehad onder de opkomst van hardstyle. Terwijl als de stijl hardtrance was blijven heten en dus de muziek van nu ook hardtrance had geheten, dan vraag ik mij af wat er nog over was gebleven van het oorspronkelijke genre. En je doet nu net alsof er bij hardcore geen problemen zijn geweest. Ja nu zijn die problemen er niet meer, nu early hardcore zijn eigen plekje heeft binnen de scene en er ook meer dan genoeg feesten voor hun worden georganiseerd. Wij zijn op dit moment helemaal blij als B2S 1 feestje organiseert. Dat vind ik nogal een verschil.

En iemand zei net dat onze stijl heel erg tijdgebonden was. Dat is natuurlijk onzin, want als je kijkt naar bijvoorbeeld de Make it Loud (hhz remix), dan zijn velen helemaal weg van die reverse bass. Dat is waar heel ons genre om draaide..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:
Dat early ''oude hardstyle'' is is inmiddels wel duidelijk.
Over een tijdje zal Scantraxx Rootz ook wel als early worden beschouwd als mensen zo blijven redeneren.

:') Wat een onzin redenering. Early zegt helemaal niks over de tijd wanneer het gemaakt is. Het gaat over kenmerken in de muziek. Early heet bij veel mensen early omdat deze sound vroeger zo was en nu in verval is geraakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:34 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:
Ik sluit mij aan bij dawasiknie.
Je schuift heel veel af op anderen en je blijkt ook erg goed te zijn in het uit het verband trekken van zaken.
Daarnaast geef je mijn woorden een andere betekenis en leg je ze mij in de mond met je eigen mening.
Heel apart dat jij zo discussies voert.

Jij zei dat het logisch is dat iets wat groter is de plaats van iets wat kleiner is in neemt. Nou als dat logisch is, dan mag ik die logica ook doortrekken. Maar schijnbaar gaat het dan opeens niet meer op, omdat het jou zelf treft.

Citaat:
Ik ben van mening dat hardstyle gewoon hardstyle is en dat je binnen hardstyle melodieuze hardstyle en duistere hardstyle.
Early had gewoon precies hetzelfde...je hebt blije early tracks en minder blije.
Ik vind heel die onderverdeling ook je reinste flauwekul en als er een onderverdeling zou moeten komen, zou er een categorie moeten komen met melodieus sinds je deze duidelijk kan onderscheiden.

Onderverdelingen komen vanuit een grotere gezamenlijke mening. Als er veel mensen binnen een genre de ene stijl wel leuk vinden en aan de andere een hekel hebben, dan is een onderverdeling of opsplitsing een uitkomst, afhankelijk van het aantal dat beide mooi vind. De kern van de oude generatie is daar vrijwel allemaal wel over eens dat ze de nieuwe hardstyle niet mooi vinden en de oude hardstyle wel. Als veel mensen dat vinden, dan betekent dat dus dat er wel degelijk een 'groot' verschil is tussen beide (sub-)genres.
Andersom is het natuurlijk onzin, als er heel breed wordt geproduceerd en zo goed als iedereen vind vrijwel al de substijlen mooi, dan is een onderverdeling niet nodig. Ookal zijn er veel technische etc. verschillen.

Citaat:
Dat early ''oude hardstyle'' is is inmiddels wel duidelijk.
Over een tijdje zal Scantraxx Rootz ook wel als early worden beschouwd als mensen zo blijven redeneren.

Nee blijkbaar dus niet, early is de oude hardstyle sound. Volgens mij komen de nieuwe mainstream hardcore tracks uiteindelijk ook niet in het early hardcore genre. Early Hardcore is zover ik weet ook gebaseerd op de sound en niet op een jaartal dat steeds opschuift. Scantraxx Rootz zal dus nooit onder de zelfde noemer kunnen vallen, omdat de mensen die early hardstyle mooi vinden dat soort muziek niet kunnen waarderen. Als er ooit weer een forse verandering plaats zal vinden binnen hardstyle, dan zal de huidige hardstyle ook onder een andere noemer vallen. Net zoals je binnen hardcore oldschool en early hebt.

Citaat:
Je hebt echt een bord voor je kop als je niet ziet dat hardstyle van vroeger gewoon nog precies hetzelfde principe is alleen in een ander jasje en met toevoegingen.

Oja, daarom heeft de kern van de oude hardstyle ook gezamenlijk zo'n hekel aan de muziek. Omdat de muziek nog gewoon hetzelfde is met hier en daar wat toevoegingen. Zal ik de verschillen even voor je opsommen? Reverse Basslines vs Pitchende kicks, korte diepe kicks vs kicks met lange tail, 140-145 bpm vs 150-155 bpm, met aparte sounds iets vets maken vs de melodietjes, breaks waren vroeger een uitzondering, tegenwoordig een must-have. De oude hardstyle lijkt nog meer op hardtrance (en dat zijn wel twee verschillende genres), dan dat het op de nieuwe hardstyle lijkt. Maar goed het zal wel aan ons liggen, wij hebben allemaal hetzelfde bord voor onze kop. Op de manier hoe jij het beschrijft is hardstyle ook gewoon trance, het is alleen in een ander jasje met wat toevoegingen. Moeten we hardstyle nu ook trance noemen?

Citaat:
Daarnaast dat geblaat over bestaansrecht...kom op man, ik zei helemaal niet dat early hardstyle wegmoet en dat over popmuziek laat ik maar helemaal achterwege.
Je ziet het niet of je wilt het niet zien.
Ik zeg het tweede stukje.

Misschien dat ik je op dat punt verkeerd begrepen heb, maar voor mij komt het over als Early=Vroeger en is het nogal logisch dat die stijl niet meer bestaat, omdat onze stijl groter is. Ofterwijl, omdat wij minder aanhangers hebben dan jullie is het helemaal geen probleem dat ons genre wordt vervangen. Daarom begon ik over bestaansrecht en daarom begon ik over popmuziek, want dat is weer groter dan hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:36 
 

Lyst schreef:
En Hidde, je moet niet op Almighty ingaan, hij heeft altijd al getrold. Zolang hij geen moeite doet om zijn standpunten te onderbouwen, hoef je dat ook niet serieus te nemen, want dan zijn ze alleen maar bedoeld om een reactie uit te lokken.

Pffoe jahoor, jij hoeft hem niet te vertellen wat wel en niet te doen :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:39 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ok waarom wil je standpunt dan niet onderbouwen en moet je toch iedere keer weer provocerend reageren? In mij ogen is dat gewoon trollen, als je deel wilt nemen aan een discussie ok, maar neem dan ook deel en ga niet alleen maar de boel lopen op stoken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Olijfboompje schreef:
Dat early ''oude hardstyle'' is is inmiddels wel duidelijk.
Over een tijdje zal Scantraxx Rootz ook wel als early worden beschouwd als mensen zo blijven redeneren.

:') Wat een onzin redenering. Early zegt helemaal niks over de tijd wanneer het gemaakt is. Het gaat over kenmerken in de muziek. Early heet bij veel mensen early omdat deze sound vroeger zo was en nu in verval is geraakt.

Tja..mensen maken dit ervan.
Ik vind dat er genoeg kenmerken van early terugkomen in de hedendaagse hardstyle.
Bijvoorbeeld de reversed bass, maar om de reversed bass geheel toe te kennen aan early vind ik bullshit.
Bass is een onderdeel van hardstyle en zo ook de reversed bass en niet alleen van de early hardstyle.

Daarnaast @ Lyst.
Wanneer een multinational restaurant keten een plekje wilt van een of ander klein eenmans bedrijfje, dan zal deze zeker ingenomen worden.
Geldt ook voor muziek.
Popmuziek is toch groter als hardstyle, dus zou het logisch zijn als hardstyle eerder verdwijnt dan popmuziek?
Logische gevolgtrekking.
Je hebt natuurlijk allerlei factoren van invloed die het kunnen veranderen, maar als je louter uit grootsheid in verband met tijdsduur is wel degelijk logisch dat groot klein vervangt.

Daarnaast snap ik niet dat alle sounds van ''early'' worden toegekend aan early hardstyle.
Dat zijn sounds van hardstyle, niet van het subgenre ''early hardstyle''.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
omdat de mensen die early hardstyle mooi vinden dat soort muziek niet kunnen waarderen

Wat een onzin. Spreek alsjeblieft even voor jezelf man ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:48 
 

Opstoken of niet, het is echt wat ik ervan vond.

Mede door de Admin ben ik al wat bevooroordeeld over het forum. Heb er eens even op gekeken, bijv. bij nieuwe tracks een previewtje van een Scantraxx plaat. Binnen no-time stond dat topic vol onzin, kinderachtige plaatjes, doodswensen van mensen binnen Scantraxx en andere rare zaken. Gestimuleerd onder het regime van de Admin.

Misschien had ik teveel vooroordelen over GHF na ScuL (Helemaal na die brief), misschien had ik me er in moeten verdiepen, maar ik was er op dat moment ervan overtuigd dat het maar een haatzaaiend forum was, dat ook nog eens gestimuleerd werd door de Admin.


Beter dat er nu een nieuw forum komt met een andere leider(s). Die scul wens ik niet veel goeds toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:54 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:
Daarnaast @ Lyst.
Wanneer een multinational restaurant keten een plekje wilt van een of ander klein eenmans bedrijfje, dan zal deze zeker ingenomen worden.
Geldt ook voor muziek.
Popmuziek is toch groter als hardstyle, dus zou het logisch zijn als hardstyle eerder verdwijnt dan popmuziek?
Logische gevolgtrekking.
Je hebt natuurlijk allerlei factoren van invloed die het kunnen veranderen, maar als je louter uit grootsheid in verband met tijdsduur is wel degelijk logisch dat groot klein vervangt.

Daarnaast snap ik niet dat alle sounds van ''early'' worden toegekend aan early hardstyle.
Dat zijn sounds van hardstyle, niet van het subgenre ''early hardstyle''.

Niet mee eens, ik geloof niet dat er later nog maar een soort muziek bestaat, omdat daar simpelweg het meeste geld te halen valt. Zolang er duizenden mensen zijn die bijvoorbeeld hardstyle waarderen, dan horen er ook gewoon hardstyle feesten te zijn. Je moet namelijk die mensen ook in hun behoefte voorzien. Ik vind ook dat de analogie met de normale markt en de muziekwereld niet op mag gaan. Je hoort muziek te maken, omdat je het mooi vind en niet omdat je er geld mee kunt verdienen. Natuurlijk is het mooi als je met het geld dat je verdient met je muziek rond kunt komen, want dan heb je meer tijd voor muziek, maar zodra het je muziek gaat beïnvloeden dan ben je naar mijn idee verkeerd bezig en meer uit op geld en faam dan op het maken van de muziek die je het mooist vind. Muziek en geld horen dus wat mij betreft helemaal los van elkaar te staan.
En de sounds worden toegekend aan early hardstyle, omdat het daar een grote gemeenschappelijke deler is. En in de huidige stijl een element wat in hier en daar een track voorkomt. Zelfde als de hardcore kicks in bijvoorbeeld Pattern 2 toegekend word als een hardcore element, omdat het daar een ggd is en hier iets wat in hier en daar een track voorkomt.

@Almighty, dat is al een hele andere benadering. Wij zijn het ook niet eens met wat Scul doet en er zijn inderdaad nog meer mensen op het forum die net als Scul zijn. En omdat we het niet met Scul eens waren, is nu GHF gesloten. Er zijn mensen bezig om wat nieuws op te zetten, waar ze zich precies op gaan richten weten ze nog niet, maar ze willen gewoon een forum waar iedereen gewoon normaal met elkaar om kan gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 12:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Olijfboompje schreef:
Daarnaast @ Lyst.
Wanneer een multinational restaurant keten een plekje wilt van een of ander klein eenmans bedrijfje, dan zal deze zeker ingenomen worden.
Geldt ook voor muziek.
Popmuziek is toch groter als hardstyle, dus zou het logisch zijn als hardstyle eerder verdwijnt dan popmuziek?
Logische gevolgtrekking.
Je hebt natuurlijk allerlei factoren van invloed die het kunnen veranderen, maar als je louter uit grootsheid in verband met tijdsduur is wel degelijk logisch dat groot klein vervangt.

Daarnaast snap ik niet dat alle sounds van ''early'' worden toegekend aan early hardstyle.
Dat zijn sounds van hardstyle, niet van het subgenre ''early hardstyle''.

Niet mee eens, ik geloof niet dat er later nog maar een soort muziek bestaat, omdat daar simpelweg het meeste geld te halen valt. Zolang er duizenden mensen zijn die bijvoorbeeld hardstyle waarderen, dan horen er ook gewoon hardstyle feesten te zijn. Je moet namelijk die mensen ook in hun behoefte voorzien. Ik vind ook dat de analogie met de normale markt en de muziekwereld niet op mag gaan. Je hoort muziek te maken, omdat je het mooi vind en niet omdat je er geld mee kunt verdienen. Natuurlijk is het mooi als je met het geld dat je verdient met je muziek rond kunt komen, want dan heb je meer tijd voor muziek, maar zodra het je muziek gaat beïnvloeden dan ben je naar mijn idee verkeerd bezig en meer uit op geld en faam dan op het maken van de muziek die je het mooist vind. Muziek en geld horen dus wat mij betreft helemaal los van elkaar te staan.
En de sounds worden toegekend aan early hardstyle, omdat het daar een grote gemeenschappelijke deler is. En in de huidige stijl een element wat in hier en daar een track voorkomt.

Oke, ik begrijp je standpunt.
Ik kan volgens mij constateren dat het hier dus gewoon puur om meningen en interpretaties van mensen.
Sommige mensen vinden het heel interessant om geld te verdienen met muziek en andere puur voor de lol.
Het is maar net hoe een persoon is.

Wat ik begrijp is dat we dus discussiëren over meningen, personen en visies.
Hoe kan je daar over discussiëren?
Dat je pissed bent over het feit dat er weinig ''only'' early hardstyle feesten zijn ala, maar om mensen af te rekenen en jezelf als echte liefhebber te scharen omdat je early beter vindt is wat...oppervlakkig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 13:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@ Olijfboompje ben ik het niet geheel mee eens.
Dat een syle stuk valt/ veranderd betekend niet dat het overgenomen is overname kan je vindt ik personlijk niet toepassen in de muziek.
Ook al wordt het minder/amper meer geproduceerd blijven mensen er trouw aan het zal blijven bestaan ook al is het ergens in een klein keldertje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 13:06 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb ook (misschien op de eerste 1/2 jaar na, wat je misschien ook wel kunt begrijpen door de frustratie) altijd respect gehad voor ieders mening. Ik had en heb nog steeds alleen een hekel aan het meelopersgedrag en mensen die alles maar mooi vinden. Die mensen kan ik nooit onder liefhebbers scharen. Voor de rest is iedereen die zich gewoon een beetje verdiept heeft, zoals vrijwel heel actief hardtraxx een liefhebber en val ik daar dus net zo goed onder.

Edit: Het is inderdaad over meningen discussiëren, maar het gaat mij er niet om om iemand te overtuigen, het gaat mij erom dat mensen ook kunnen begrijpen waarom wij zo denken en daardoor het verhaal vanuit beide kanten kunnen beoordelen en dus een meer waarheidsgetrouw beeld hebben van wat er nu daadwerkelijk speelt. En dat was er in het geval van GHF dus niet totaal niet, omdat mensen hier alleen maar een kant van het verhaal kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 13:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:
Ik vind dat er genoeg kenmerken van early terugkomen in de hedendaagse hardstyle.
Bijvoorbeeld de reversed bass, maar om de reversed bass geheel toe te kennen aan early vind ik bullshit.
Bass is een onderdeel van hardstyle en zo ook de reversed bass en niet alleen van de early hardstyle.

En ik vind dat er te weinig kenmerken van de early hs terugkomen in de hedendaagse hardstyle. :/
Bass is gewoon een onderdeel van de muziek en het fenomeen reversed bass komt ook voor in verschillende stijlen. Geen enkele early liefhebber zal de reverse bass compleet toekenen aan early hs. Early Hs wordt alleen oa. gekenmerkt door het veel te gebruiken van deze bass.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 13:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:

Popmuziek is toch groter als hardstyle, dus zou het logisch zijn als hardstyle eerder verdwijnt dan popmuziek?


Popmuziek verdwijnt niet. Popmuziek is gewoon de muziek die het populairst is in een land, dit is geen stijl gebonden muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik heb ook (misschien op de eerste 1/2 jaar na, wat je misschien ook wel kunt begrijpen door de frustratie) altijd respect gehad voor ieders mening. Ik had en heb nog steeds alleen een hekel aan het meelopersgedrag en mensen die alles maar mooi vinden. Die mensen kan ik nooit onder liefhebbers scharen. Voor de rest is iedereen die zich gewoon een beetje verdiept heeft, zoals vrijwel heel actief hardtraxx een liefhebber en val ik daar dus net zo goed onder.

Edit: Het is inderdaad over meningen discussiëren, maar het gaat mij er niet om om iemand te overtuigen, het gaat mij erom dat mensen ook kunnen begrijpen waarom wij zo denken en daardoor het verhaal vanuit beide kanten kunnen beoordelen en dus een meer waarheidsgetrouw beeld hebben van wat er nu daadwerkelijk speelt. En dat was er in het geval van GHF dus niet totaal niet, omdat mensen hier alleen maar een kant van het verhaal kennen.

Aaah zo...
Dat GHF gebeuren weet ik ook allemaal niet.
Het zal mij worst wezen, maar de discussie dat Early beter zou zijn als hedendaagse vond ik een beetje kortzichtig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 14:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik geeft het maximaal een maand voor het forum weer open is :-) Zoiets noemen we volgens mij een obsessie :P


Een obsessie is dwangmatig denken, een geestestoestand waarin een persoon bezeten is van een specifiek idee. Een persoon die ergens door geobsedeerd is, kan de gedachten niet uit zijn hoofd zetten, hoewel hij dit meestal wel wil. Het dwangmatig denken leidt vaak tot dwanghandelingen, ook wel compulsies genoemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 14:30 
 
Artiest

marsiascout schreef:
Olijfboompje schreef:

Popmuziek is toch groter als hardstyle, dus zou het logisch zijn als hardstyle eerder verdwijnt dan popmuziek?


Popmuziek verdwijnt niet. Popmuziek is gewoon de muziek die het populairst is in een land, dit is geen stijl gebonden muziek.


Vandaar idd de benaming >>>>pop<<<<muziek, wat gewoon staat voor popular music, dus in theorie zou zelf hardstyle tot popmuziek kunnen behoren.

En voor de mensen die early de bom vinden en hardstyle zoals we het nu kennen niks, ik zou zeggen haal je platenspeler tevoorschijn en draai lekker oude plaatjes. Ben overigens benieuwd of GHF forum leden hiernaartoe komen en vervolgens een vloedgolf aan negatieve reacties komen op Scantraxx en het ophemelen van Theracords.
Ik wil niet elk GHF forum lid over één kam scheren, maar uit ervaring blijkt dat dit vaak toch wel het geval is bij fans van vroeger.

Waar ik overigens een hekel aan heb is dat mensen die early geweldig vinden en dus die tijden goed mee maakte, zich beter voelen (ik zeg niet allemaal, maar genoeg) dan fans van nu. Soms lijkt het alsof de enige echte hardstyle liefhebbers de early fans zijn en mensen zoals ik (die sinds 2007 hardstyle luisteren) als onwetende dagjesmensen worden beschouwd. Dat wekt bij mij in ieder geval irritatie op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 15:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
marsiascout schreef:
Olijfboompje schreef:

Popmuziek is toch groter als hardstyle, dus zou het logisch zijn als hardstyle eerder verdwijnt dan popmuziek?


Popmuziek verdwijnt niet. Popmuziek is gewoon de muziek die het populairst is in een land, dit is geen stijl gebonden muziek.


Vandaar idd de benaming >>>>pop<<<<muziek, wat gewoon staat voor popular music, dus in theorie zou zelf hardstyle tot popmuziek kunnen behoren.

En voor de mensen die early de bom vinden en hardstyle zoals we het nu kennen niks, ik zou zeggen haal je platenspeler tevoorschijn en draai lekker oude plaatjes. Ben overigens benieuwd of GHF forum leden hiernaartoe komen en vervolgens een vloedgolf aan negatieve reacties komen op Scantraxx en het ophemelen van Theracords.
Ik wil niet elk GHF forum lid over één kam scheren, maar uit ervaring blijkt dat dit vaak toch wel het geval is bij fans van vroeger.

Waar ik overigens een hekel aan heb is dat mensen die early geweldig vinden en dus die tijden goed mee maakte, zich beter voelen (ik zeg niet allemaal, maar genoeg) dan fans van nu. Soms lijkt het alsof de enige echte hardstyle liefhebbers de early fans zijn en mensen zoals ik (die sinds 2007 hardstyle luisteren) als onwetende dagjesmensen worden beschouwd. Dat wekt bij mij in ieder geval irritatie op.


Precies, je hoort ook steeds meer house e.d. op de radio, wat dus dan ook al popmuziek is.

Ik ben zelf 16, dus heb de early tijd niet echt meegemaakt. Dat wil toch niet zeggen dat ik minder om hardstyle geef als de gene die dit wel hebben gedaan?
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen