Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 13:57 

Hardtraxx Veteran

Wat boeit dat? Als hij liever niet gaat dan is dat toch prima? Hij vindt het hier gezellig op het forum, maar hoeft niet speciaal mensen te ontmoeten. Als hij dat wil is dat prima. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 14:22 

Artiest

roberttt schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Dakpan schreef:

Bijna 3000 posts en maar niet naar meetings komen, internetheld. :$

Ik ga niet speciaal naar meetings op feesten omdat ik da zonde van m'n tijd vind >.<

Je durft gewoon niet ^^

Ik ben eigenlijk gewoon bang voor massive butt raping :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 14:29 

Hardtraxx Veteran

off-topic/het-grote-almachtig-zever-topic-2-t14060.html

Hou het ontopic jongens ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 17:05 

Hardtraxx Addict

Qre8ive schreef:

Aan de ene kant wel... aan de andere kant zijn er ook VEEL nieuwelingen die de oude stijl niet kunnen/willen respecteren. Mensen die vragen wat voor rare kut trance je aan het draaien bent als je wat early hardstyle op hebt staan bijvoorbeeld.

Mja daar stoor ik me ook dood aan. Zit je rustig op youtube te luisteren en dan zie je weer 12jarige jochies die zoiets als:
Citaat:
0mfG Thiz iZ n0t hArDsTyle wheRe Is tHe MelodY And tHe bass SouNds LiKe A F4rt!1!!11! You n00B thIs is tecHnoTraNce!

posten :sick:

maar idd hij had die mensen juist moeten leren early te accepteren. Hij had moeten proberen een plekje voor early in de scene te krijgen ipv de hele scene maar proberen te verbieden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 17:25 

Artiest

hidde schreef:
Qre8ive schreef:

Aan de ene kant wel... aan de andere kant zijn er ook VEEL nieuwelingen die de oude stijl niet kunnen/willen respecteren. Mensen die vragen wat voor rare kut trance je aan het draaien bent als je wat early hardstyle op hebt staan bijvoorbeeld.

Mja daar stoor ik me ook dood aan. Zit je rustig op youtube te luisteren en dan zie je weer 12jarige jochies die zoiets als:
Citaat:
0mfG Thiz iZ n0t hArDsTyle wheRe Is tHe MelodY And tHe bass SouNds LiKe A F4rt!1!!11! You n00B thIs is tecHnoTraNce!

posten :sick:

maar idd hij had die mensen juist moeten leren early te accepteren. Hij had moeten proberen een plekje voor early in de scene te krijgen ipv de hele scene maar proberen te verbieden.

Early krijgt genoeg waardering, alleen staan de feestjes er niet vol mee, maar dat is logisch aangezien early geen geld binnen laat stromen zoals hardstyle dat van nu doet. Plus early klinkt vaak erg leeg vergeleken met complexiteit van tegenwoordig imo, dus ik hoop niet dat het terug komt om de scene weer over te nemen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 17:32 

Hardtraxx Addict

Scene over nemen? Waar haal je dat vandaan? Early hoeft echt niet de scene over te nemen hoor... Maar is het zo veel gevraagd om nog een beetje early te tolereren? Neem Defqon... 4(!) areas vol hardstyle en geen één bevat ook maar één early act...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 18:06 

Hardtraxx Addict

hidde schreef:
Scene over nemen? Waar haal je dat vandaan? Early hoeft echt niet de scene over te nemen hoor... Maar is het zo veel gevraagd om nog een beetje early te tolereren? Neem Defqon... 4(!) areas vol hardstyle en geen één bevat ook maar één early act...

Q-Dance wil gewoon zoveel mogelijk geld binnen halen. En hoeveel % van Defqon.1 is dagjesmens? Dat is echt n hoog percentage.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 18:09 

Artiest

early klinkt vaak erg leeg vergeleken met complexiteit van tegenwoordig imo

Ben ik het niet mee eens. Er waren toen lege en volle platen net zoals die er nu zijn.

Dat wordt wel vaak op een andere manier ingevuld. In oude tracks zitten vaak smerige effecten en veel percussie die voor de opvulling zorgen, terwijl tegenwoordig veel instrumenten en complexe effecten daarvoor zorgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 18:24 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
hidde schreef:

Q-Dance wil gewoon zoveel mogelijk geld binnen halen. En hoeveel % van Defqon.1 is dagjesmens? Dat is echt n hoog percentage.

Ja maar kijk naar de animo voor Defqon. Het verkoopt uit binnen 2 uur en tienduizenden zitten altijd zonder kaartje. Ga me niet vertellen dat met één mainstream hardstyle area minder Defqon ineens niet uitverkoopt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 18:30 

Hardtraxx Veteran

Defqon.1 was vorig jaar toch in een klein half uurtje uitverkocht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 18:30 

Donateur

hidde schreef:
marsiascout schreef:
hidde schreef:

Ja maar kijk naar de animo voor Defqon. Het verkoopt uit binnen 2 uur en tienduizenden zitten altijd zonder kaartje. Ga me niet vertellen dat met één mainstream hardstyle area minder Defqon ineens niet uitverkoopt...

Je ze doen wat het grootte publiek wil. Geef ze is ongelijk, blijft een bedrijf wat winst wil maken. En dat doen ze op deze manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 18:36 

Hardtraxx Addict

Daveytl schreef:
Defqon.1 was vorig jaar toch in een klein half uurtje uitverkocht?

Oh kijk daar ga je al.
roberttt schreef:
hidde schreef:
marsiascout schreef:

Je ze doen wat het grootte publiek wil. Geef ze is ongelijk, blijft een bedrijf wat winst wil maken. En dat doen ze op deze manier.

Tuurlijk willen ze winst maken. Maar met 4 hardstyle areas maak je echt niet meer winst dan met 3 hoor. Uiteindelijk past hetzelfde aantal mensen op dat feest en dat gaat hoe dan ook bereikt worden. 1hs area minder = dus niet minder winst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 18:39 

Artiest

Maar early is zo goed als dood het is gewoon lastig om daar op in te gaan spelen als Q-Dance/B2S zijnde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 18:42 

Hardtraxx Addict

B2S bewijst anders wel het tegendeel met Remember. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 18:47 

Artiest

hidde schreef:

Let op het woordje lastig, niet onmogelijk :P
Plus het feit het valt maar te bezien of zoiets daadwerkelijk lekker verkoopt.
Verder hebben jullie Theracords >.< leef jullie zelf uit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 21:46 

Aan het typen...

hidde schreef:

Let op het woordje lastig, niet onmogelijk :P
Plus het feit het valt maar te bezien of zoiets daadwerkelijk lekker verkoopt.
Verder hebben jullie Theracords >.< leef jullie zelf uit :P

Bij de bekendere artiesten in de Remember area, staat die area vaak wel redelijk vol. Voller iig dan zo'n freestyle area. Op Hard Classics komt ook zo'n 700-800 man op af, lijkt me wel meer dan genoeg om een klein tentje te vullen.

Theracords staat ook niet op defqon :/
Ze kunnen de areas niet eens vullen, moet je kijken hoeveel artiesten er 2x staan:
Headhunterz, Wildstylez, Bas(NC), Deepack, Scope DJ, A-lusion...

En ik denk zelfs dat gemiddeld genomen de tracks tegenwoordig leger zijn dan vroeger, veel tracks tegenwoordig bestaan enkel uit een kick en een melodie. Zowel in de intro's als in de climax. Vroeger werd er veel meer gebruik gemaakt van percussie, fx kicks etc. Natuurlijk had je ook lege tracks, net zoals er tegenwoordig ook wel tracks zijn met heel veel lagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 22:02 

Artiest

Kijk dat er verschillende hi-hats en snares en claps in zit en dat dat geweldig is is allemaal prachtig, maar een hardstyle track van tegenwoordig kent veel synths, veel sterkere kicks uit meerdere lagen opgebouwd en er zitten veel meer geluiden in dan je daadwerkelijk hoort. Als je maar goed oplet hoor je dingen die je eerst nooit hoorde. Technisch is het sterker en daarom vind ik veel early tracks niet om aan te horen.
Plus dat er veel meer harmonie zit in tracks van tegenwoordig (o.a. omdat melo's veel belangrijkere rol spelen) en ik kan daar van genieten. Daarom kan ik ook genieten van sterke pitch kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 22:14 

Aan het typen...

De kicks zijn inderdaad complexer, maar dat maakt ze niet beter vind ik, je kunt bij 90% van de de huidige kicks de punch en de tail zonder al teveel moeite onderscheiden. Ik vind alleen The Machine zijn tracks harmonisch, daar valt geen enkel element op, want alle elementen vormen een geheel. En ik luister altijd wel dieper naar tracks, maar juist daarom mis ik iets bij mainstream, dat draait alleen om de melodietjes. En hoe de pitchkicks over het algemeen gebruikt worden heeft weinig nog met harmonie te maken. Ze springen alle kanten op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 23:17 

Artiest

Lyst schreef:
De kicks zijn inderdaad complexer, maar dat maakt ze niet beter vind ik, je kunt bij 90% van de de huidige kicks de punch en de tail zonder al teveel moeite onderscheiden. Ik vind alleen The Machine zijn tracks harmonisch, daar valt geen enkel element op, want alle elementen vormen een geheel. En ik luister altijd wel dieper naar tracks, maar juist daarom mis ik iets bij mainstream, dat draait alleen om de melodietjes. En hoe de pitchkicks over het algemeen gebruikt worden heeft weinig nog met harmonie te maken. Ze springen alle kanten op.

Fuck hardstyle is een perfect voorbeeld van hoe pitch kicks harmonisch toegevoegde waarde hebben tot het geheel. Frontliner kicks zijn vaak een voorbeeld van hoe het niks toevoegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 23:42 

Hardtraxx Addict

Soms voegt het iets toe maar vaak voegt het ook helemaal niets toe. Frontliners kicks idd vliegen met hele octaven rond.

Ik vind dat pitchen een beetje over-used is eigenlijk. Mensen denken maar dat het moet maar een kick op één noot houden werkt vaak prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 23:50 

Hardtraxxer

persoonlijk vind ik een kick/bass alleen leuk klinken als hij samengaat met een simpele/catchy melodie. ik erger me er kapot aan als je een super complexe melodie hebt met 1 basstoon. maargoed das een pure kwestie van smaak. je kunt dus niet zeggen dat het niets toevoegt, omdat dit vaak de tonen van de melodie ondersteunen. (de ondernoten van een melodie zijn dan ook vaak de noten van de bass)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 23:55 

Artiest

Markienl schreef:
persoonlijk vind ik een kick/bass alleen leuk klinken als hij samengaat met een simpele/catchy melodie. ik erger me er kapot aan als je een super complexe melodie hebt met 1 basstoon. maargoed das een pure kwestie van smaak. je kunt dus niet zeggen dat het niets toevoegt, omdat dit vaak de tonen van de melodie ondersteunen. (de ondernoten van een melodie zijn dan ook vaak de noten van de bass)

true, maar je kick hoeft die bassline niet te volgen. Ik pitch mijn kicks zelden, nu vind ik ook dat in de duistere/ruigere dingen (die ik dan maak) het nutteloos om een harmonie toe te voegen met kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 00:00 

Hardtraxxer

Daar heb je ook gelijk in :), neem maar als voorbeeld the pitcher - smack, die heeft toch een vrij ingewikkelde melodie met de kick/bass op 1 toon. dus het kan ook zeker wel mooi / harmonisch zijn, alleen als een artiest ervoor kiest zijn kick te pitchen voegt dit zeker wel iets toe aan de track. of mensen het mooi vinden is gewoon een kwestie van smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 01:34 

Hardtraxx Elite

Maar early is zo goed als dood het is gewoon lastig om daar op in te gaan spelen als Q-Dance/B2S zijnde.

Op in te spelen, op wat voor manier? Want als je bedoelt dat het niet populair genoeg is voor de mensen die er heen gaan: area's als green en silver met techno en industrial zijn nog veel weirder wat dat betreft, en staat nóg verder af van het dagjesvolk dan early. En die area's zijn er wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 02:16 

Hardtraxx Addict

Markienl schreef:
Daar heb je ook gelijk in :), neem maar als voorbeeld the pitcher - smack, die heeft toch een vrij ingewikkelde melodie met de kick/bass op 1 toon. dus het kan ook zeker wel mooi / harmonisch zijn, alleen als een artiest ervoor kiest zijn kick te pitchen voegt dit zeker wel iets toe aan de track. of mensen het mooi vinden is gewoon een kwestie van smaak.

Tjah, maar bij sommige tracks vind ik een pitchkick heel veel toevoegen. Wanneer een track een melodische, met een droevig sfeertje, climax heeft dan vind ik soms juist een omhoogpitchende kick in het begin van de melo heel veel tpe kunnen voegen aan de energie erin.
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen