Lyst schreef:
Nou het verhaal waarom early kapot is gegaan is simpel. De nieuwe stijl was toegankelijker en trok 10x meer mensen. Q-dance etc. kunnen kiezen tussen beide stijlen, waarbij de nieuwe veel meer geld in het laadje brengt. Omdat beide onder de hardstyle noemer vielen, had de oude hardstyle het nakijken. Daarom was o.a. ik ook voor een afsplitsing, net zoals hardstyle afgesplitst is van hardtrance etc. Maar omdat de grote jongens in de hardstyle scene de hardstyle term wilden behouden, waarschijnlijk vanwege de naamsbekendheid die de term al had opgebouwd, is onze scene dusdanig kleiner geworden (minder feesten etc.) dat meer en meer mensen de scene verlieten. Uiteindelijk bleven alleen nog de mensen over voor wie hardstyle echt een grote passie is. En die mensen worden nu afgezet als zeikerds en mensen die maar eens verder moeten gaan met hun leven. Wij hadden overigens helemaal niet gevraagd om die desbetreffende verandering. Het waren voornamelijk nieuwe mensen die van de nieuwe hardstyle muziek hielden en ze kwamen dan ook met massa's tegelijk toen de jumphype over was. Dan is er naar mijn mening geen sprake van een evolutie, maar van in de steek laten. Vandaar dat er ook een grote haat is tegenover steeds commerciëler worden vanuit de oude generatie. Dat is precies hetgeen dat ons genre heeft doen verdwijnen.
Ik pak geen 2 verschillende stijlen, ik pak een voorbeeld nummer, wat toevallig sinds vandaag ook een geluid heeft. Ik kan moeilijk praten over sounds die nog niet bestaan. Daarom maak ik de vergelijking met iets wat je je wel kunt voorstellen. Het gaat er dan ook niet om of het al bestaat of niet, maar om dat een sound die dusdanig afwijkt in de plaats komt van de stijl die je passie is, tenminste dat dacht ik, maar schijnbaar heb je er direct vrede mee als deze muziek je ontnomen wordt (je trekt je er niet veel van aan).
Ten eerste Q-dance speelt in op populariteit, geef het eens ongelijk het wilt gewoon geld binnen halen. Dat gebeurt, is normaal in de wereld. Niemand zegt dat jullie rom gevraagd hebben, maar steeds lijkt het alsof mensen die in 2006 binnen kwamen wandelen de schuld krijgen van early aanhangers. Wat je zegt is die mensen die hielden van die muziek, die komen niet binnen wandelen en zeggen HEY!!! DIT MOET ANDERS! nee die komen binnen wandelen als ze muziek horen die ze vet vinden. Veranderingen vonden dus al plaats voor die tijd.
Commercieel is iets van de organisaties en misschien labels, artiesten staan daar los van een ook muziek.
De vraag die de fans van hardstyle zich af zullen vragen ten opzichte van fans van early is, als jullie dit zo ongelooflijk kut vinden, wtf doe je hier dan nog? Waarom luister je er dan naar, ga dan muziek luisteren die je wel mooi vind in plaats van hardstyle zoals we het nu kennen en zeuren dat het zoals vroeger moet. Dat is het punt waar de meesten hier ook bij GHF zullen denken opgeruimd staat netjes. Niemand had er last van en iedereen mag een mening hebben van mij, maar er zijn momenten bij early fans dat ik denk wat doe je hier nog...
Je legt woorden in mijn mond, je zegt ik heb er vrede mee als hardstyle zou veranderen in iets wat ik niet mooi vind. Nou ik kan denken VIVE LA RESISTANCE!!! En ik kan muziek luisteren die ik wel mooi vind. Ik kan ook misschien mee groeien en open staan voor vernieuwing. Waarom kunnen artiesten als Luna, Deepack, The Prophet, Tuneboy etc. wel gewoon mee gaan met hun tijd en genieten van muziek van nu en jullie niet?
Misschien is het ook een kwestie van er niet voor open staan, als grote voorbeelden van vroeger het vet kunnen vinden, de mensen die immers de platen destijds maakte, kunnen jullie het misschien toch ook wel.