Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 18:01 

Donateur

Citaat:
waarvan de kern van elke stroming niet echt op kan schieten met de andere stroming?

Is dat het geval binnen de hardstyle? Ik denk het niet.
Early en hedendaags kan goed met elkaar aangezien de hedendaagse muziek nog steeds elementen bevat van early-hardstyle en aan de andere kant early-tracks nog steeds gedraaid worden door DJ's in sets met nummers van vandaag de dag (ook bij DJ's als Headhunterz).

Tuurlijk is er een duidelijk verschil tussen beide stijlen en vind ik ook dat je daar een afscheiding kan maken, maar voor de rest, maar bijv. het verschil tussen "nu-style" en "raw-hardstyle" is nog veel te moeilijk om een duidelijke lijn te trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 18:02 

Aan het typen...

Onder welke steen heb jij gelegen? Waarom denk je dat GHF offline is gehaald? Omdat nu en early zo goed met elkaar op konden schieten :lol:
Andersom net zo, als je een plaat als ombrello maledetto uitbrengt, dan vind het nu-publiek het kut omdat er geen melodie in zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 18:10 

Hardtraxxer

Ik heb deze discussie al even niet meer gevolgd.
Maar is het niet zo dat het een beetje strand op het punt wie met de eer van de naam weg loopt?
Daarmee bedoel ik, jantje zegt RAW, pietje zegt NU-style etc etc. en wat wordt het? En wie bepaald die onderverdeling? Als artiest zou ik toch graag de trend zetter willen zijn om later te kunnen zeggen: Kijk ik ben de grondlegger geweest van xxxx style...

Zal in ieder geval goed zijn voor de boekingen als je dat kan zeggen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 18:16 

Donateur

Citaat:
Onder welke steen heb jij gelegen? Waarom denk je dat GHF offline is gehaald? Omdat nu en early zo goed met elkaar op konden schieten
Andersom net zo, als je een plaat als ombrello maledetto uitbrengt, dan vind het nu-publiek het kut omdat er geen melodie in zit.

Dat mensen op één website er een teringzooi van maken omdat een paar kleuters elkaar met felle taal afzeiken wil nog niet zeggen dat het niet met elkaar kan. Tuurlijk kan het wel met elkaar, mensen gaan op feesten vaak behoorlijk uit hun bol als er een early-plaat gedraaid wordt. En hoe vaak zijn er wel niet mensen die roepen "dit is mijn 6e keer Defqon en het blijft leuk", geeft al aan dat liefhebbers van toen de muziek van nu ook best kunnen waarderen.

Ik zou dus niet te snel over stenen en eronder kruipen beginnen, toen OM gedraaid werd op de mainstage van InQontrol door Technoboy ging de zaal helemaal uit z'n dak, met je nu-publiek. Je gaat geen feest meer af maar denkt wel over de mensen die in zo'n zaal staan te oordelen, alleen omdat jij wat kinderachtige dingen op GHF en wellicht een enkeleing hier hebt gelezen. Lijkt me niet verstandig oud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 19:46 

Donateur

Ik hoor het verschil wel maar we moeten niet doen alsof het niet aan elkaar aan kan sluiten en niet met elkaar kan. Hoe verklaar je anders dat Technoboy een nummer als Rage en Ombrello Maladetto in 1 set kan draaien en iedereen op beide nummers uit z'n dak gaat? Dan is het verschil zo groot nou ook weer niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 19:55 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:
Ik hoor het verschil wel maar we moeten niet doen alsof het niet aan elkaar aan kan sluiten en niet met elkaar kan. Hoe verklaar je anders dat Technoboy een nummer als Rage en Ombrello Maladetto in 1 set kan draaien en iedereen op beide nummers uit z'n dak gaat? Dan is het verschil zo groot nou ook weer niet.

Of het publiek is niet zo veeleisend.. Of beide platen zijn gewoon leuk. Als er subgenres zijn betekent het niet dat je maar van 1 subgenre kan houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 21:20 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Mijn punt is dit:
Als je ergens oprecht een mening over hebt, kom er dan ook voor uit. Ga niet mee met dingen die andere mensen zeggen. En zoals ook al in bovenstaande quote staat, heb een beetje respect voor de mensen die ervoor zorgen dat wij naar de muziek kunnen luisteren waar wij allemaal van houden. Het is nergens voor nodig om iemand gelijk af te branden wanneer diegene iets doet wat niet helemaal jou ding is.

Er zitten zo gigantisch veel onwaarheden in je verhaal, het is gewoon niet te geloven.
Er is inderdaad sprake van kuddegedrag en mensen mogen inderdaad wat vaker kritisch zijn over ALLE artiesten in het genre, niet alleen degenen die zij haten. Ja, ik betrap mijzelf er ook op dat ik af en toe denk: ow god, weer zo'n jengel-liedje van HHZ.

Feit blijft dat ZIJ HET ER ZELF NAAR MAKEN. Het is leuk dat Willem en Dov willen gaan voor een breder publiek dan alleen 'de harde kern' (zoals jij dat noemt), maar dan moet je niet pissig worden als je oude achterban afhaakt. Ja, the Sacrifice en Subsonic waren megaplaten... maar het is niet zo dat wanneer je in het verleden superplaten hebt gemaakt je dan maar kan rechtvaardigen dat je nu pure smurrie de markt op gooit.

In jouw woorden: "en gelijk is Headhunterz maar klote". Je hebt de afgelopen jaren onder een steen gelegen of niet? Wordt eens wakker en realiseer dat er ook mensen waren die jaren geleden al afhaakten. Niet iedereen is een 'kuddedier'; er zijn ook mensen die wel al kritisch waren en besloten dat wat Willem deed, niet langer hun favoriete muziek was. Niks ten nadele van Willem (of Joram, of Dov, of Bas en Arjen, of Showtek....) maar ze hebben maar te accepteren dat niet iedereen je muziek tof kan vinden. Ga je voor mainstream... dan ben je mij helaas kwijt. Het gezeik is dus terecht... je bent pas echt een kuddedier als je maar alles gaat zitten slikken want: 'het is wel Headhunterz waar je het over hebt, hoor!'...

Naar mijn mening: Het gezeik moet zeker blijven, maar blijf wel kritisch. Het feit dat sommige artiesten een bak stront over zich heen krijgen kan twee dingen betekenen:
1) Het publiek zeurt gewoon te veel
2) De artiest is gewoon echt aan het klootviolen
Ik denk dat de meeste mensen hier wel over nagedacht hebben en terecht kritiek uiten op artiesten die zij niet tof vinden. Je hoeft het uiteraard niet met elkaar eens te worden... maar is openlijk discussie voeren niet JUIST de PRIMAIRE FUNCTIE van een forum?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 22:28 

Hardtraxx Elite

Martinos schreef:
TakkU schreef:
Mijn punt is dit:
Als je ergens oprecht een mening over hebt, kom er dan ook voor uit. Ga niet mee met dingen die andere mensen zeggen. En zoals ook al in bovenstaande quote staat, heb een beetje respect voor de mensen die ervoor zorgen dat wij naar de muziek kunnen luisteren waar wij allemaal van houden. Het is nergens voor nodig om iemand gelijk af te branden wanneer diegene iets doet wat niet helemaal jou ding is.

Er zitten zo gigantisch veel onwaarheden in je verhaal, het is gewoon niet te geloven.
Er is inderdaad sprake van kuddegedrag en mensen mogen inderdaad wat vaker kritisch zijn over ALLE artiesten in het genre, niet alleen degenen die zij haten. Ja, ik betrap mijzelf er ook op dat ik af en toe denk: ow god, weer zo'n jengel-liedje van HHZ.

Feit blijft dat ZIJ HET ER ZELF NAAR MAKEN. Het is leuk dat Willem en Dov willen gaan voor een breder publiek dan alleen 'de harde kern' (zoals jij dat noemt), maar dan moet je niet pissig worden als je oude achterban afhaakt. Ja, the Sacrifice en Subsonic waren megaplaten... maar het is niet zo dat wanneer je in het verleden superplaten hebt gemaakt je dan maar kan rechtvaardigen dat je nu pure smurrie de markt op gooit.

In jouw woorden: "en gelijk is Headhunterz maar klote". Je hebt de afgelopen jaren onder een steen gelegen of niet? Wordt eens wakker en realiseer dat er ook mensen waren die jaren geleden al afhaakten. Niet iedereen is een 'kuddedier'; er zijn ook mensen die wel al kritisch waren en besloten dat wat Willem deed, niet langer hun favoriete muziek was. Niks ten nadele van Willem (of Joram, of Dov, of Bas en Arjen, of Showtek....) maar ze hebben maar te accepteren dat niet iedereen je muziek tof kan vinden. Ga je voor mainstream... dan ben je mij helaas kwijt. Het gezeik is dus terecht... je bent pas echt een kuddedier als je maar alles gaat zitten slikken want: 'het is wel Headhunterz waar je het over hebt, hoor!'...

Naar mijn mening: Het gezeik moet zeker blijven, maar blijf wel kritisch. Het feit dat sommige artiesten een bak stront over zich heen krijgen kan twee dingen betekenen:
Ik denk dat de meeste mensen hier wel over nagedacht hebben en terecht kritiek uiten op artiesten die zij niet tof vinden. Je hoeft het uiteraard niet met elkaar eens te worden... maar is openlijk discussie voeren niet JUIST de PRIMAIRE FUNCTIE van een forum?

Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb het erover dat er zat mensen zijn die op forums hun scheur open zetten en verkondigen dat Headhunterz kut is, dat Wildstylez ineens uit het niks bergafwaarts gaat, en Scantraxx een grote melkkoe is, maar ondertussen vooraan staan mee te schreeuwen als dat nieuwe Headhunterz nummer gedraait wordt. Als je het echt oprecht ruk vind, dan mag je natuurlijk gewoon voor je mening uitkomen. Maar wat het merendeel doet is meepraten met een aantal mensen. Meningen die van de ene op de andere dag veranderen, omdat er toevallig een groepje is die er zo over denkt. Dat is de reden waar ik dit topic voor geopend heb.

Dat jij de 'mainstream Hardstyle' niet leuk vind is jou mening, en die respecteer ik ook. Waar ik dus moeite mee heb is dat mensen die gisteren het allemaal geweldig vonden vandaag gaan lopen zeiken. Er zijn altijd mensen die het niks vinden. Ikzelf bijvoorbeeld heb wel veel early geluisterd, ben zelf ingehaakt op Hardstyle rond 2002 ongeveer, maar ik zal nu niet snel meer naar een early set luisteren.

Waar het mij erom gaat dat er geen achterban is die afhaakt omdat ze het slecht vinden, maar dat er mensen beweren af te haken omdat ze het zogenaamd slecht vinden, terwijl ze eigenlijk meepraten met anderen. Het is niet voor niets dat de Scantraxx artiesten nog altijd veel geboekt worden en het ook meestal volle bak is.
Dus ter duidelijkheid, ik val je mening niet aan dat je er niet van houd, absoluut niet! ik ben er gewoon op tegen dat er meegepraat wordt terwijl diezelfde lui vooraan staan mee te schreeuwen op een zogenaamd 'kut nummer'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 23:44 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Martinos schreef:
TakkU schreef:
Mijn punt is dit:

Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb het erover dat er zat mensen zijn die op forums hun scheur open zetten en verkondigen dat Headhunterz kut is, dat Wildstylez ineens uit het niks bergafwaarts gaat, en Scantraxx een grote melkkoe is, maar ondertussen vooraan staan mee te schreeuwen als dat nieuwe Headhunterz nummer gedraait wordt. Als je het echt oprecht ruk vind, dan mag je natuurlijk gewoon voor je mening uitkomen. Maar wat het merendeel doet is meepraten met een aantal mensen. Meningen die van de ene op de andere dag veranderen, omdat er toevallig een groepje is die er zo over denkt. Dat is de reden waar ik dit topic voor geopend heb.

Dat jij de 'mainstream Hardstyle' niet leuk vind is jou mening, en die respecteer ik ook. Waar ik dus moeite mee heb is dat mensen die gisteren het allemaal geweldig vonden vandaag gaan lopen zeiken. Er zijn altijd mensen die het niks vinden. Ikzelf bijvoorbeeld heb wel veel early geluisterd, ben zelf ingehaakt op Hardstyle rond 2002 ongeveer, maar ik zal nu niet snel meer naar een early set luisteren.

Waar het mij erom gaat dat er geen achterban is die afhaakt omdat ze het slecht vinden, maar dat er mensen beweren af te haken omdat ze het zogenaamd slecht vinden, terwijl ze eigenlijk meepraten met anderen. Het is niet voor niets dat de Scantraxx artiesten nog altijd veel geboekt worden en het ook meestal volle bak is.
Dus ter duidelijkheid, ik val je mening niet aan dat je er niet van houd, absoluut niet! ik ben er gewoon op tegen dat er meegepraat wordt terwijl diezelfde lui vooraan staan mee te schreeuwen op een zogenaamd 'kut nummer'.

Citaat:
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb het erover dat er zat mensen zijn die op forums hun scheur open zetten en verkondigen dat Headhunterz kut is, dat Wildstylez ineens uit het niks bergafwaarts gaat, en Scantraxx een grote melkkoe is, maar ondertussen vooraan staan mee te schreeuwen als dat nieuwe Headhunterz nummer gedraait wordt. Als je het echt oprecht ruk vind, dan mag je natuurlijk gewoon voor je mening uitkomen. Maar wat het merendeel doet is meepraten met een aantal mensen.

Het zijn allemaal dingen DIE JE NIET KUNT WETEN omdat je al die mensen niet kent, tzijn allemaal maar speculaties ....
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 23:45 

Aan het typen...

@dawasiknie, tja als jij het grootste hs forum afschuift als een stel kleuters. Als je al die comments negeert van "waar is de melodie" en vervolgens ook nog eens de feesten gaat bezoeken waar de mensen die enkel van early houden niet komen, en die als voorbeeld neemt... Tja zo kan ik ook wel een schijnwerkelijkheid creeren.. Ieder tune of the week topic zie je de verschillen weer. Deze week vind ik zelf wel een mooi voorbeeld. Alle 3 subgenres worden gewaardeerd door een bepaalde groep die bij elke totw hetzelfde kiesgedrag vertoont. Degos & re-done met de raw, acti met (grotendeels) early en frontliner met mainstream.
En je weet wss ook dat ik alleen dagfestivals kan bezoeken. Ik ben vorig jaar op defqon en decibel geweest en wat ik zag was dat de mensen het hardst uit hun dak gingen bij de popmuziek in de intros. Als ik daar mn conclusie op moet gaan baseren...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 23:48 

Jor-D: kan hier niet een slotje op? dit wordt vrijvervelend!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 23:49 

Hardtraxx Veteran

biscuit schreef:
Jor-D: kan hier niet een slotje op? dit wordt vrijvervelend!

Heel simpel als het vervelend is moet je er niet naar kijken kerel :) Het topic heet toch echt Gezeik over hardstyle
OT dus weer
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 23:51 

Aan het typen...

xd
Vind dat het nog wel een redelijke discussie blijft en geen flamewar, dus ik zie niet in waarom er een slotje op moet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 23:52 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
xd
Vind dat het nog wel een redelijke discussie blijft en geen flamewar, dus ik zie niet in waarom er een slotje op moet..

Idd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 00:11 

Donateur

Lyst schreef:
@dawasiknie, tja als jij het grootste hs forum afschuift als een stel kleuters. Als je al die comments negeert van "waar is de melodie" en vervolgens ook nog eens de feesten gaat bezoeken waar de mensen die enkel van early houden niet komen, en die als voorbeeld neemt... Tja zo kan ik ook wel een schijnwerkelijkheid creeren.. Ieder tune of the week topic zie je de verschillen weer. Deze week vind ik zelf wel een mooi voorbeeld. Alle 3 subgenres worden gewaardeerd door een bepaalde groep die bij elke totw hetzelfde kiesgedrag vertoont. Degos & re-done met de raw, acti met (grotendeels) early en frontliner met mainstream.
En je weet wss ook dat ik alleen dagfestivals kan bezoeken. Ik ben vorig jaar op defqon en decibel geweest en wat ik zag was dat de mensen het hardst uit hun dak gingen bij de popmuziek in de intros. Als ik daar mn conclusie op moet gaan baseren...

Je pikt in het eerste stukje ook weer een extreem voorbeeld eruit. Als ik het topic van de Tuneboy-release hier doorlees stuit ik van de mening van ca 20 leden hoogstens op 1 of 2 die OM kut vinden omdat er geen melodie in zit. Bovendien is die release totw geworden, je kan hieruit echt alleen concluderen dat dit soort hardstyle OOK gewaardeerd wordt door verschillende groepen.

Wat betreft het stemgedrag heb je gelijk, maar dat is toch ook een beetje logisch? Je hebt altijd een bepaalde voorkeur voor iets. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat je daardoor het andere niet kan waarderen, snap je :) . Op het moment dat ik op Frontliner stem wil ik nog niet zeggen dat ik niet van Activator hou en die vlieger geldt voor anderen ook op.

En de mainstage van Defqon is nou ook niet echt dé afspiegeling van al het hardstylepubliek. Daar zitten ook teveel mensen tussen die er niet in eerste instantie om de muziek of het feesten komen. Ging je een van de HS-tenten in ging het op iedere beat keihard los, dus wat dat betreft...
Ik weet dat je alleen dagfeesten kan bezoeken maar dan moet je wel een beetje uitkijken met je mening over de mensen die er tegenwoordig op af komen. Ik geef toe dat er op veel feesten wel eens wat harder gefeest mag worden, maar wat ik absoluut niet kan herkennen is dat een DJ met een rauwe of een early-plaat heel de zaal stil laat staan. In tegendeel, juist dát zijn de nummers die een zaal op z'n kop kunnen stellen vandaag de dag. Althans, zo beleef ik het en ik kijk echt goed om me heen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 00:25 

Aan het typen...

Dat komt omdat een groot deel van het nieuwe publiek de "ik vind het mooi en anders houd ik mijn kop" mentaliteit heeft, waardoor het lijkt dat er niemand early niks vind. Want als iedereen early zo te gek vind als jij beweert, waarom is er dan zon gebrek aan aanbod?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 01:52 

Hardtraxx Elite

Martinos schreef:
TakkU schreef:
Mijn punt is dit:

Maar dat mensen niet van mainstream houden, is ook helemaal geen probleem! Ieder zijn smaak!

Het probleem is dat mensen wel van mainstream van The Pitcher en Zatox houden, en niet van BH en Wildstylez! Dat mensen wel The Crew vet vinden, maar dat Surge Of Power absoluut niet in het 'rauw, hard en duister'-topic mag omdat het van The Noisecontrollers is!

Dat The Pitcher wel een leuk festivalplaatje heeft gemaakt met Twist 'n Shout, maar dat Technoboy commercieel bezig is als hij een popsample gebruikt in zijn break!

Dat Tatanka zijn set begint met een jump-track, en dat dat wel vet gevonden word, maar dat het absoluut verkeerd is dat Headhunterz en Brennan Heart een stukje drum 'n bass gebruiken in hun tracks!

Met andere woorden: dat mensen hun oordeel niet baseren op de muziek, maar op een beeld dat ze van een artiest hebben! En natuurlijk spreek ik niet iedereen aan hier, maar wel een boel mensen.

Het word tijd dat mensen eens eerlijk gaan zijn naar zichzelf en niet de rest achterna lopen om massaal, onterecht, een artiest te bashen of een onsterfelijkheidsstatus te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 11:18 

Donateur

Lyst schreef:
Dat komt omdat een groot deel van het nieuwe publiek de "ik vind het mooi en anders houd ik mijn kop" mentaliteit heeft, waardoor het lijkt dat er niemand early niks vind. Want als iedereen early zo te gek vind als jij beweert, waarom is er dan zon gebrek aan aanbod?

Omdat iedereen een overduidelijke voorkeur zal blijven hebben voor hardstyle van nu. Ik merk echter wel steeds meer dat early meer populariteit aan het winnen is, vergeleken met een paar jaar terug. Dit hoor je ook terug in veel tracks de laatste tijd, en ook in sets komt het vaker terug. Geef het wat tijd en het gaat een eigen plekje krijgen met een grote, eigen doelgroep. Net als early rave :) Maar dat had ook tijd nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 11:38 

Aan het typen...

We zijn al net zo lang op zoek naar een eigen plekje, als dat nustyle bestaat.
Er komen nu inderdaad wat early liefhebbers bij ja. Omdat de eerste generatie sinds 2007 zich eindelijk verdiept heeft en er achter is gekomen dat er meer hardstyle is dan alleen de mainstream. Ik heb in de periode 2002-2004/5 me ook niet verdiept. Dus misschien kost het wel gewoon tijd.

ps. het boeit me niet of je na je verdiept te hebben je het meest interesseert voor mainstream, raw of early, dat is smaak. Maar zolang je je nooit verdiept heb, vind ik dat je ook geen eerlijk oordeel kunt vellen.
Zelfde als al die mensen die nu een top25 aller tijden in gaan sturen, terwijl ze alleen de nummers van de laatste 2-3 jaar kennen. Dan denk ik, verdiep je of stuur niks in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 12:28 

Lyst schreef:
nustyle

:')
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 12:59 

Hardtraxx Elite

Sunboom schreef:
Martinos schreef:
TakkU schreef:
Mijn punt is dit:

Maar dat mensen niet van mainstream houden, is ook helemaal geen probleem! Ieder zijn smaak!

Het probleem is dat mensen wel van mainstream van The Pitcher en Zatox houden, en niet van BH en Wildstylez! Dat mensen wel The Crew vet vinden, maar dat Surge Of Power absoluut niet in het 'rauw, hard en duister'-topic mag omdat het van The Noisecontrollers is!

Dat The Pitcher wel een leuk festivalplaatje heeft gemaakt met Twist 'n Shout, maar dat Technoboy commercieel bezig is als hij een popsample gebruikt in zijn break!

Dat Tatanka zijn set begint met een jump-track, en dat dat wel vet gevonden word, maar dat het absoluut verkeerd is dat Headhunterz en Brennan Heart een stukje drum 'n bass gebruiken in hun tracks!

Met andere woorden: dat mensen hun oordeel niet baseren op de muziek, maar op een beeld dat ze van een artiest hebben! En natuurlijk spreek ik niet iedereen aan hier, maar wel een boel mensen.

Het word tijd dat mensen eens eerlijk gaan zijn naar zichzelf en niet de rest achterna lopen om massaal, onterecht, een artiest te bashen of een onsterfelijkheidsstatus te geven.

Dit is dus exact waar ik op doel, en waarom ik dit topic geopend heb. Dit is gewoon kuddegedrag, en dat mag wel afgelopen zijn van mij...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 13:24 

Aan het typen...

Sunboom schreef:

Dat eerste heeft weinig te maken met een onderverdeling. Men vind ten eerste dat Brennan Heart te lang dezelfde kicks/synths gebruikt en vond dat wildstylez t.o.v. zijn oude platen achteruit is gegaan. Terwijl Zatox juist vooruit is gegaan voor veel mensen (ik vind zelf van niet, maar goed), daarom krijgt zatox veel lof en krijgen die andere 2 kritiek. Wat volgens mij volstrekt logisch is, lof als je iets goed doet en kritiek als je iets fout doet. Natuurlijk zijn er wel mensen die gewoon een ander napraten, maar daar gaat jou argument niet over.
En producers die proberen om hardstyle nog softer/toegankelijker te maken krijgen die shit over zich heen, omdat een deel van de scene niet wil dat hardstyle nog verder die kant opgaat.

Sunboom schreef:

Dat is een vertekening van de werkelijkheid, Jump & Shout is net zo goed afgekraakt. Dusverre dat The Pitcher heeft besloten de plaat niet uit te brengen. Die paar mensen die riepen dat het een lekker plaatje is voor een festival, die riepen dat ook bij bijvoorbeeld een popbreak.

Sunboom schreef:

Er is ook een verschil tussen het draaien van een track van een ander genre in een set en het maken van een track met elementen van een ander genre en die onder hardstyle laten vallen. Nu vind ik zelf de creativiteit van d&b of dubstep in een hardstyle nummer wel geweldig, men zou meer moeten experimenteren. Maar ik zie vervolgens dan niet in, waarom de hele genre het dan weer moet kopiëren (over kuddegedrag gesproken).

Sunboom schreef:

Ja er zijn mensen die de mening van een ander achterna lopen, maar ik denk dat dit in een vele malen grotere mate speelt bij het nieuwe publiek dan bij die paar mensen die nu stoer lopen te doen dat ze van raw-hardstyle houden. Daarom vond ik de insteek van dit topic nogal vreemd, omdat er alleen over die laatste groep gezeurd werd, terwijl het grootste deel van het probleem werd genegeerd.
En tenslotte natuurlijk ben ik het eens dat mensen een eigen mening moeten vormen, in plaats van de massa achterna lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 15:21 

Hardtraxxer

@Lyst
Heb jij ook nog wat anders te doen dan de hele dag iedereen zijn posts te verbeteren? Allemachtig zeg :huh: Kijk dat jij er alles van af weet dat weten we ondertussen wel, maar sommige mensen hebben er gewoon een andere kijk op als jij. En daar zullen absoluut af en toe wat foutjes in staan.. Maar omdat nou constant en overal te gaan verbeteren. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 15:32 

Aan het typen...

Er werd hier iets beweerd (wat uit zijn verband getrokken is) en dat werd door sunboom bevestigd met argumenten die er helemaal niet toe doen. Dan mag ik toch wel laten zien dat die argumenten niet gelden, dus de bewering nog steeds uit zijn verband getrokken is?

Zo iets heet volgens mij discussiëren, tegenargumenten geven of laten zien waarom gegeven argumenten niet gelden. Dat was ook hier van toepassing en als je dus "foutjes" als argumenten gebruikt, dan zijn die argumenten in mijn optiek niet geldig.

En nogmaals ik ben het met takku en sunboom eens dat het eens afgelopen moet zijn met het nagepraat en kuddegedrag, ik beweer alleen dat dit meer voorkomt onder de massa dan onder de groep die in de OP genoemd werd. En dat het nogal overdreven wordt hoeveel mensen er hier een ander na praten of alleen kijken naar de artiest en niet naar de muziek, wat sunboom zo even beweerde.

Het is iets anders als je mensen op kleine dingen gaat verbeteren zoals spelfouten of "foutjes" die er in de argumentering toch niet toe doen. Maar dan hoor je mij toch ook niet? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 17:19 

Hardtraxx Elite

Het probleem van kuddegedrag zal inderdaad nog groter zijn bij de massa. Maar dat dit topic als insteek heeft om juist het kuddegedrag onder de vermeende liefhebbers aan te kaarten, is helemaal niet zo vreemd: dat er kuddegrag onder de massa plaats vindt is namelijk vanzelfsprekend, iedereen (op het forum) is hier zich al bewust van. Het is al genoeg aangekaart.

Het kuddegedrag onder liefhebbers is echter veel 'onzichtbaarder' en ook relatief nieuw denk ik. Bijna niemand kaart het aan en degenen die dat wel doen (zoals ik soms) krijgen kritiek over zich heen. Want ja, ik bekritiseer de liefhebbers en dat mag niet.

Over die voorbeelden die ik gaf: het zijn maar een paar voorbeeldjes en ik kan nog zeeën opnoemen. inderdaad, The Pitcher kreeg kritiek, maar liep er door even te zeggen dat het een experimentje was en niet uitgebracht zal worden, geen reputatieverlies mee op. Er word echter nog bijna dagelijks gerefereerd naar Down With The Hardstyle. En een track uit een ander genre draaien is inderdaad een beetje anders dan een ander genre in je track verwerken, maar maakt het echt uit voor het argument? Ik denk niet dat de mensen die The MF Point Of Perfection het eerst hoorden, anders hadden gereageerd als de heren live DNB hadden ingemixt in plaats van in de studio. En ik weet zeker dat Headhunterz uitgekotst zou worden als hij met een jump-track zou openen.

Ik denk echt dat het probleem groter is dan jij je voorstelt. Bovendien vind ik dit probleem kwalijker. Can't blame the massa, zo werkt die nou eenmaal, maar juist van de kenners mag je wel verwachten dat ze objectief kijken en zich niet alleen maar als pubers afzetten tegen de mainstream in ALLES.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen