Sunboom schreef:
Het probleem is dat mensen wel van mainstream van The Pitcher en Zatox houden, en niet van BH en Wildstylez! Dat mensen wel The Crew vet vinden, maar dat Surge Of Power absoluut niet in het 'rauw, hard en duister'-topic mag omdat het van The Noisecontrollers is!
Dat eerste heeft weinig te maken met een onderverdeling. Men vind ten eerste dat Brennan Heart te lang dezelfde kicks/synths gebruikt en vond dat wildstylez t.o.v. zijn oude platen achteruit is gegaan. Terwijl Zatox juist vooruit is gegaan voor veel mensen (ik vind zelf van niet, maar goed), daarom krijgt zatox veel lof en krijgen die andere 2 kritiek. Wat volgens mij volstrekt logisch is, lof als je iets goed doet en kritiek als je iets fout doet. Natuurlijk zijn er wel mensen die gewoon een ander napraten, maar daar gaat jou argument niet over.
En producers die proberen om hardstyle nog softer/toegankelijker te maken krijgen die shit over zich heen, omdat een deel van de scene niet wil dat hardstyle nog verder die kant opgaat.
Sunboom schreef:
Dat The Pitcher wel een leuk festivalplaatje heeft gemaakt met Twist 'n Shout, maar dat Technoboy commercieel bezig is als hij een popsample gebruikt in zijn break!
Dat is een vertekening van de werkelijkheid, Jump & Shout is net zo goed afgekraakt. Dusverre dat The Pitcher heeft besloten de plaat niet uit te brengen. Die paar mensen die riepen dat het een lekker plaatje is voor een festival, die riepen dat ook bij bijvoorbeeld een popbreak.
Sunboom schreef:
Dat Tatanka zijn set begint met een jump-track, en dat dat wel vet gevonden word, maar dat het absoluut verkeerd is dat Headhunterz en Brennan Heart een stukje drum 'n bass gebruiken in hun tracks!
Er is ook een verschil tussen het draaien van een track van een ander genre in een set en het maken van een track met elementen van een ander genre en die onder hardstyle laten vallen. Nu vind ik zelf de creativiteit van d&b of dubstep in een hardstyle nummer wel geweldig, men zou meer moeten experimenteren. Maar ik zie vervolgens dan niet in, waarom de hele genre het dan weer moet kopiëren (over kuddegedrag gesproken).
Sunboom schreef:
Met andere woorden: dat mensen hun oordeel niet baseren op de muziek, maar op een beeld dat ze van een artiest hebben! En natuurlijk spreek ik niet iedereen aan hier, maar wel een boel mensen.
Ja er zijn mensen die de mening van een ander achterna lopen, maar ik denk dat dit in een vele malen grotere mate speelt bij het nieuwe publiek dan bij die paar mensen die nu stoer lopen te doen dat ze van raw-hardstyle houden. Daarom vond ik de insteek van dit topic nogal vreemd, omdat er alleen over die laatste groep gezeurd werd, terwijl het grootste deel van het probleem werd genegeerd.
En tenslotte natuurlijk ben ik het eens dat mensen een eigen mening moeten vormen, in plaats van de massa achterna lopen.