TakkU schreef:
1e alinea
Even voor de duidelijkheid, ik ben het met je eens dat kuddegedrag slecht is en dat mensen eens een eigen mening moeten vormen. Maar ik vind wel dat kuddegedrag aan beide kanten voorkomt, zowel aan de kritische kant, maar ook onder de niet kritische mensen. En dan vooral onder die laatste groep. Alleen hoor je die laatste groep hier niet zo op het forum, omdat positieve mensen niet opvallen. Hoeveel mensen vinden headhunterz te gek, omdat hij populair is? Ik denk dat je je daar op verkijkt hoor. Of een ander voorbeeld, kijk even naar het opsplitsing verhaal, hoeveel mensen zeggen daar wel niet hardstyle=hardstyle? Ik denk dat dat nog in schril contrast staat met die paar mensen die hem nu bekritiseren, omdat andere mensen dat ook doen. Maar ik blijf erbij, ik heb een godsgruwelijke hekel aan kuddegedrag, maakt niet uit aan welke kant.
Ik erger me er soms dood aan dat van die meelopers ineens je gaan quoten en dan jouw mening in het extreme doortrekken, waardoor mijn mening lijkt te veranderen.
Citaat:
2e alinea
Even een correctie, headhunterz heeft ongelofelijk veel gedaan voor de nustyle scene. Of je nu termen wilt gebruiken of niet, headhunterz heeft weinig bijgedragen aan early (of raw) hardstyle. Ok het is allemaal hardstyle, maar ik denk dat je op moet passen met die zin. Want Headhunterz heeft (misschien niet bewust) ook de early scene in een verdomd klein hoekje gedrukt door zijn "evolutie" naar melodische muziek. Hij heeft daarmee een totaal nieuw publiek aangetrokken (je zegt hetzelf, hoeveel mensen zijn er pas begonnen te luisteren sinds 2007?). Daardoor waren de oude hardstyle liefhebbers ineens in de overgrote minderheid en hadden zij bijna geen invloed meer op de scene, terwijl zij de scene toen al 5-7 jaar gesteund hadden. Ik kan je vertellen dat frustraties oplevert en een afgunst naar het nieuwe publiek, ookal kunnen sommige mensen hier niks aan doen.
Over je reden waarom het defqon anthem soft moet zijn..
Dat is nu precies de reden waarom de hardstyle scene binnen nu en 2 jaar over de kop gaat. Het moet eens ophouden om zoveel mogelijk zieltjes te winnen voor de hardstyle. Hardstyle hoort hard te zijn (de naam zegt het al) en is daarom ook ontoegankelijker dan de meeste andere muziek. Natuurlijk wil ik ook een grote hardstyle scene, dan kan ik mijn passie met meer mensen in mijn omgeving delen. MAAR dan moet het wel dezelfde passie zijn! Want wat nu gebeurt is de stijl toegankelijker maken zodat meer mensen hardstyle gaan luisteren. De vraag is alleen hoe toegankelijk kun je het maken, wil het nog hardstyle zijn. Voor mij is die grens 3 jaar geleden al overschreden, voor anderen wordt die grens nu overschreden en verzamelen die mensen zich nu als raw-hardstyle liefhebbers, precies hetzelfde verhaal als 3 jaar geleden de early fans zich verzetten tegen de nustyle scene.
Een ander vervelend fenomeen is dat hoe toegankelijker de stijl wordt, hoe groter de massa wordt. En hoe groter de massa, des te minder mensen (procentueel) hebben een eigen mening. Als er ergens kuddegedrag voorkomt, dan is het in de massa. En diezelfde massa gaat ervoor zorgen dat hardstyle over de kop slaat. Er is namelijk precies hetzelfde aan de hand als met jumpstyle, alleen (nu nog?) in mindere mate. Er wordt net zolang geprobeerd om zoveel mogelijk zieltjes te winnen door de stijl alsmaar toegankelijker te maken. Tot op het punt dat er niet meer te halen valt, mensen die die verandering vervelend vonden hebben de scene al verlaten of zich op de achtergrond rustig gehouden en na 1 jaar is de hele hype over en wordt de hardstyle scene gezuiverd. Dan zullen alleen de echte liefhebbers overblijven, net als bij jumpstyle. Ja jumpstyle bestaat nog en is gelukkig weer toevertrouwd aan de mensen die er echt van houden. (ik heb jump nooit wat gevonden, maar dat is mijn smaak) Want vind je het niet vreemd dat een hele grote groep mensen jumpstyle altijd lawaaimuziek vond, 2 jaar later bijna iedereen een belachelijk dansje erop staat te doen en weer 2 jaar later iedereen binnen 1 jaar weer weg is? En dan ook nog zeggen dat jump kutmuziek is... Wel toevallig dat al die mensen allemaal dezelfde mening hebben en allemaal op hetzelfde moment vertrekken he? En daar heb je precies het probleem van het massa fenomeen te pakken. En even voor de duidelijkheid, uit een ander topic kan ik mij herinneren dat een overgroot deel van dit forum bij de jumpstyle wegkwam. Dus weet wat voor bloed je in huis hebt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Edit: En dat is precies de reden waarom ik zo graag een early subgenre zie, want dan kunnen wij ons op de achtergrond houden, genieten van de muziek die we nog wel mooi vinden (hoewel die op het moment schaars is) en we deze mensen niet kwijt raken, zodat na de hype hardstyle kan blijven bestaan. Hetzelfde geld natuurlijk voor de raw-hardstyle liefhebbers. Alleen de echte melodische liefhebbers zullen het moeilijk krijgen om zich te onderscheiden van de massa, omdat ze toevallig dezelfde smaak hebben.