Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 17:29 

Hardtraxxer

@ sunboom
je hebt helemaal gelijk :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 17:46 

Hardtraxx Veteran

Sunboom schreef:
Het probleem van kuddegedrag zal inderdaad nog groter zijn bij de massa. Maar dat dit topic als insteek heeft om juist het kuddegedrag onder de vermeende liefhebbers aan te kaarten, is helemaal niet zo vreemd: dat er kuddegrag onder de massa plaats vindt is namelijk vanzelfsprekend, iedereen (op het forum) is hier zich al bewust van. Het is al genoeg aangekaart.

Het kuddegedrag onder liefhebbers is echter veel 'onzichtbaarder' en ook relatief nieuw denk ik. Bijna niemand kaart het aan en degenen die dat wel doen (zoals ik soms) krijgen kritiek over zich heen. Want ja, ik bekritiseer de liefhebbers en dat mag niet.

Over die voorbeelden die ik gaf: het zijn maar een paar voorbeeldjes en ik kan nog zeeën opnoemen. inderdaad, The Pitcher kreeg kritiek, maar liep er door even te zeggen dat het een experimentje was en niet uitgebracht zal worden, geen reputatieverlies mee op. Er word echter nog bijna dagelijks gerefereerd naar Down With The Hardstyle. En een track uit een ander genre draaien is inderdaad een beetje anders dan een ander genre in je track verwerken, maar maakt het echt uit voor het argument? Ik denk niet dat de mensen die The MF Point Of Perfection het eerst hoorden, anders hadden gereageerd als de heren live DNB hadden ingemixt in plaats van in de studio. En ik weet zeker dat Headhunterz uitgekotst zou worden als hij met een jump-track zou openen.

Ik denk echt dat het probleem groter is dan jij je voorstelt. Bovendien vind ik dit probleem kwalijker. Can't blame the massa, zo werkt die nou eenmaal, maar juist van de kenners mag je wel verwachten dat ze objectief kijken en zich niet alleen maar als pubers afzetten tegen de mainstream in ALLES.

je hebt gelijk over kudde gedrag maar ik zou tog gewoon voor je mening uit komen dat doe ik ook gewoon altyd (daarom mogen mensen mij soms niet) maar ook op dit forum als veel mensen hetzelfde zeggen en ik zeg iets anders dan krijg ik gelijk kritiek over me heen. maar als artiest zou ik gewoon me eigen ding doen dan word ik maar minder gewaardeerd. later zullen mensen dan juist jou weer gaan volgen (het kudde gedrag)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 17:59 

Aan het typen...

Ik denk dat wij over 2 verschillende dingen praten hier. Er is nogal een verschil tussen je afzetten van de mainstream en meelopen/kuddegedrag. Natuurlijk mogen ook mensen die gewoon een ander napraten (in dit geval vaak om stoer te zijn/denken dat ze dan een liefhebber zijn) aangekaart worden.
En ja ik zet mij af tegen de mainstream, toevallig omdat alles wat mainstream is nogal soft, melodieus en zo totaal anders is vergeleken met de muziek waar ik houd. Ik zet me dus niet af om het afzetten (wat jij blijkbaar ziet bij veel mensen), ik zet mij af, omdat ik over het algemeen niet van de mainstream muziek houd en omdat ik vind dat de mainstream de verkeerde richting uit neigt te gaan, namelijk nog meer mainstreamer dan dat het al is :P Dus de stijl beweegt zich af van wat ik mooi vind, waardoor ik dat wat jij bedoelt met mainstream steeds slechter begin te vinden. Mainstream wordt niet meer bepaald door mensen die hetzelfde mooi vinden als ik, mainstream word bepaald door een veel grotere massa.
En zo ben ik niet de enige daarin die dat zo ervaart, dat je de grip op je genre als groep verliest. En die groep probeert er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat de mainstream niet nog toegankelijker word, want hoe toegankelijker de stijl, des te meer nieuwe mensen gaan er luisteren, des te meer raakt de groep die van de oudere hardstyle houdt in de minderheid, des te minder zijn zij in staat om het nog tegen te houden. Dus zie je dan ook als iemand probeert om weer nieuwe mensen te trekken naar de hardstyle scene door platen nog toegankelijker te maken, dat hij veel kritiek te verduren krijgt van mensen die al iets langer luisteren.
Dat zijn mensen die eenzelfde visie delen over hardstyle. Dat is iets anders dan mensen die geen eigen mening hebben en maar achter de massa aanlopen. En die laatste die kan ik hier op het forum wel op 1 (misschien 2) handen tellen. Vooral omdat er sowieso weinig kritische mensen hier op het forum zitten.
Het gaat dus niet zo zeer om je af willen zetten van de mainstream, maar meer om de stijl proberen te beschermen die jij zo mooi vind.

@sidespinnars als jij iets anders denkt dan de rest dan mag je daar zeker voor uitkomen. Het verschil zit het hem alleen in argumentatie, als jij goed kunt beargumenteren waarom jij iets vind, dan kan de ander ook zien waarom jij dat vind, of hij het er nu mee eens is of niet. En dan krijg je ook geen kritiek over je heen, althans in ieder geval niet van een normaal lid. Als je echter niet uitlegt waarom jij iets vind, maar bijvoorbeeld gewoon zegt van ik vind dat wel/niet leuk, dan snapt men niet hoe je nu in godsnaam zoiets kunt vinden en gaan ze je belachelijk maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 18:07 

Hardtraxx Elite

Ik heb ook echt geen kritiek jegens jou, want ik vind jouw mening altijd goed beargumenteerd. Over smaak valt nog altijd niet te twisten. Ik zelf trek al een lange tijd steeds meer naar de minder melodieuze kant toe, en early is vet, dus meestal ben ik het zelfs met je eens.

En dat mensen zich afzetten van de mainstream is opzich ook geen probleem, maar ik zie gewoon dat mensen van de ene artiest wel mainstream platen pikken en van de andere niet, terwijl als je die platen naast elkaar legt, ze even 'erg' zijn of soms juist andersom: de bekritiseerde plaat is harder dan degene die er onder uit komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 18:32 

Hardtraxx Veteran

wie heeft dit topic bedacht,, eindeloze discussie man :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 19:03 

Hardtraxxer

Er zou in Nederland minder moeten worden gediscussieerd/gezeikt over "hardstyle" en meer bewogen/gedanst worden op feesten.
Dit vergroot de sfeer en dat doet de muziek ook eer aan.
Dat is wat mij stoort als ik een feest bezoek in nl. De grote meute die staat te staren naar......

Verder is dit inderdaad een eindeloze discussie over smaak en een herhaling van zetten in andere bewoording.
Er is door de jaren veel veranderd in de hs en het is maar net wat je geschiedenis is qua muzieksmaak voordat je in de hs rolt.
Daarin zit imo ook een groot aandeel in wel of niet houden van een bepaalde stroming in de hs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 20:16 

Hardtraxxer

Ik hou zelf ook van de minder melodieuze harde hardstyle, maar tegelijk vind ik mainstream headhunterz platen ook fantastisch. Ja het ligt makkelijk in het gehoor voor de massa maar so what. Ik ga nogal wat grote feesten af en ik kick gewoon op die chille sfeer en de gezelligheid. Zoals ik al eerder heb gezegd denk ik dat veel minderjarige gastjes hier heel kritisch lopen te doen, als ''liefhebber'', zonder ooit de sfeer te hebben geproeft van een groot feest, waar de nummers voor bedoeld zijn.
Op mijn perfecte festival (waar jij idd niet aanwezig bent lyst, zeikerd) hoor ik samen met mn vrienden ook graag blije melodieuze shit. Euforische shit is zo ontzettend lekker met een schijnend zonnetje en een biertje en al je maten om je heen (L)

Echt mensen geniet gewoon van de feesten, nergens anders ter wereld bestaat dit.
Mensen vliegen vanaf andere continenten over om het mee te maken, en wij pakken de trein een uurtje van tevoren! don't take it for granted!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 20:39 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
(waar jij idd niet aanwezig bent lyst, zeikerd)

Omdat hij er een andere mening op na houdt is hij een zeikerd? ik heb hem nog niet zien zeiken of
doen hoor, hij geeft keurig antwoord op wat anderen zeggen en beargumenteerd zijn eigen mening.
dat is iets wat ik hier een beetje mis bij jou.. Maar goed de een vind het gewoon vetter om een melodie te hebben dan de ander, weer een ander
wil beide luisteren, en wat betreft melodieuze hardstyle wordt gemaakt voor feesten vind ik ook een beetje een rare
redenatie want vroeger waren er ook feesten en had je niet zulke melodieuze platen. het is precies zoals je het zelf
zegt: "Op mijn perfecte festival" omdat dit allemaal om meningen gaat zal het voorlopig nog wel even doorgaan
met gezeik over hardstyle ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 20:58 

Aan het typen...

Sorry, ik ben allereerst niet minderjarig.
Ten tweede ik ben helaas in staat alleen de dagfestivals bezoeken en heb wel de sfeer geproefd van die festivals.
Ten derde die feesten waar jij het over hebt wordt jouw muziek misschien gedraaid, maar mijn muziek niet, dus je hebt daar wel erg makkelijk praten. Natuurlijk moet je gewoon genieten van een feest, maar als er alleen maar muziek gedraaid wordt die jij niks vind, dan houd genieten al snel op. Dan kan ik net zo goed met vrienden naar een lokale kroeg gaan, daar kan ik het ook gezellig maken, bier drinken en naar muziek luisteren die ik niet mooi vind. Scheelt me zo even 90 euro.
Ten vierde dit is een forum, forums zijn er om discussies te houden over dingen die je wel of niet goed vind.
Ten vijfde waar jij meer kickt op sfeer en gezelligheid (vind ik natuurlijk ook belangrijk), kick ik ook vooral op de muziek die er gedraaid word.
En als laatste misschien moet je je eens leren inleven in iemand anders voordat je iemand een zeikerd noemt. Je denkt alleen maar aan je eigen situatie, zolang voor jou alles voor elkaar is, mag er niemand zeuren.

Ja, ik ben kritisch en mijn definitie van goed ligt voor mij misschien hoger dan voor andere mensen. Hardstyle is voor mij meer dan een paar feesten bezoeken elk jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 21:01 

Donateur

Wel respect voor de manier waarop hier met elkaar gediscussieerd wordt. Denk ik meld het ff. Vind het echt leuk om ook door te lezen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 21:05 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Wel respect voor de manier waarop hier met elkaar gediscussieerd wordt. Denk ik meld het ff. Vind het echt leuk om ook door te lezen :)

Idd interessant, merk dat ik me wel kan vinden in lyst haha.
Kan het alleen niet altijd even zo netjes omzetten in woorden.
En idd kheb discussies wel eens anders zien gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 21:57 

Donateur

Ik kan me ook vinden in de mening van lyst,
En ik kan het ook niet zo netjes omzetten in pagina's vol woorden.
Maar inderdaad, wat lyst zegt.
Ik snap dat hij de muziek waarvan hij houd wil "beschermen"
Ik hou evengoed van early, melodieuz en raw...
Waarom? ik heb hier geen mening voor!
ik hou gewoon van de kicks @ +-150bpm...
De gezelligheid op feesten, de sfeer in de muziek!
Maar wat lyst zegt, als je naar een feest moet gaan waar ze niet jou ding draaien zou bij mij de gezelligheid er ook snel af zijn.
Ik ga ook vooral naar feesten voor de gezelligheid, maar de muziek moet me wel liggen.
Als ik die niet goed vind amuzeer ik me ook niet, omdat bij mij de muziek de gezelligheid voor een heel groot deel meebrengt.
Zoals een heel groot deel hier denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 23:37 

Hardtraxxer

Je leeft maar 1 keer, dus maak er een feest van. Het is maar muziek en muziek hoort ontspannend te zijn.

Daarnaast heb ik er ook een hekel aan als mensen die net 2/3 jaar in de hardstyle zitten vertellen hoe het allemaal wel hoort volgens hun.

Nemen jullie is een voorbeeld aan de dance stroming house, daar word een commerciële hond als david guetta of dj chuckie gerespecteerd door de harde kern.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2010 18:52 

Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
Zoals ik al eerder heb gezegd denk ik dat veel minderjarige gastjes hier heel kritisch lopen te doen, als ''liefhebber'', zonder ooit de sfeer te hebben geproeft van een groot feest, waar de nummers voor bedoeld zijn.

Dus, zoals jij het zegt, zou ik als 14 jarige niet mogen zeuren, net als andere dat doen? Ik mag dan geen ervaring hebben met hardstyle feesten, omdat mijn leeftijd daar simpelweg niet word toegelaten (wat deels erg jammer is, maar de achterliggende redenen ben ik 't wel mee eens), maar over feesten hoor je de meeste minderjarige ook niet zeuren? (Correct me if I'm wrong?)
Daarnaast denk ik dat feesten waar dat soort muziek gedraaid word, prima bevalt qua gezelligheid en bier. Maar een feest waar early, en vooral wat hardere spul word gedraaid, en waar ik dus helemaal los zou kunnen gaan, ook geweldig is.

Maarja, dat is en blijft in my opinion..

Lyst schreef:
Best wijs verhaal voor iemand van veertien ;)
Ik weet ook best dat voor elke tig luisteraars er ook een paar bij zitten en zich verdiepen. Mensen als pnxrmx zijn ook kritisch en luisteren volgens mij ook niet zo lang. Het punt is allen voor die paar mensen die zich verdiepen krijg je een tigvoud aan oppervlakkige luisteraars erbij, die alles maar goed vinden, zolang de rest van de massa het ook goed vind. En laat nu juist die mensenn bepalen wie er op ieder feest staan en welke richting hardstyle op zal gaan in de toekomst. Gewoon omdat ze met een ruime meerderheid zijn. En dus ook meer geld in het laatje brengen.

*beetje late reactie*
dat verhaal was niet persee op jou gericht, dus niet verkeerd opvatten :P En daar ben ik 't ook helemaal met je eens. 'T ging mij er meer om (beetje tussen de regels door, maargoed), dat als ik zou zeggen dat ik Dreamers of Dreamz - Dbstf helemaal geweldig zou vinden (wat overigens (als je 't niet te vaak luistert) best een lekker nummer is :thumbsup:) zou dat gelijk een aantal reacties veroorzaken zoals eerder genoemd, en dat vind ik best wel jammer. Elkaars mening word gewoon niet gerespecteerd als 't "mainstream" hardstyle is (of juist weer sterk overdreven wel), terwijl je helemaal niet van iedereen weet waar die het meeste van houd. En dan nog, ookal houd die persoon alleen maar van mainstream shit, ik vraag me dan echt af, what should i care!? 't gaat mij dus iniedergeval niet boeie wat andere luisteren. Uiteindelijk bepaal ik wat er uit m'n surround komt zetten of niet ^^

maar nu dwaal ik wel erg af van 't subject kuddegedrag..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2010 11:29 

Hardtraxx Addict

Ik vind dat de laatste tijd de hardstyle scene achteruit is gegaan. Ik heb zeer veel respect voor producers ik baal er alleen zo enorm van dat grote mannen zoals headhunterz en wildstylez (een beetje, uitzonderingen daargelaten) een andere richting in slaan die gewoon een stuk softer is. Daarnaast heeft scantraxx dit jaar een behoorlijk aantal nieuwe producers/dj's gecontracteerd, neem nou bioweapon zijn wss groot in Australië en erg commercieel. Het lijkt wel of scantraxx een commercieel label is geworden. Neem bijvoorbeeld dj's als zatox en ran-d die blijven wel hun eigen ding doen en maken dikke en harde tracks zoals ik het graag zie.

Ik heb het bovenstaande ff snel doorgelezen. En ik ben het ook eens met het punt dat je naar een feest gaat voor de MUZIEK, GEZELLIGHEID en de SFEER.. Maar vooral de muziek is voor mij belangrijk. Als de muziek niet goed is dan ga ik niet naar een festival, daarnaast is het ook weer zo dat ik nooit alleen naar een festival ga, altijd met vrienden voor de gezelligheid! En de sfeer ja dat is aan de organisatie en de andere bezoekers!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2010 16:57 

Hardtraxx Elite

sanderovic schreef:
Ik vind dat de laatste tijd de hardstyle scene achteruit is gegaan. Ik heb zeer veel respect voor producers ik baal er alleen zo enorm van dat grote mannen zoals headhunterz en wildstylez (een beetje, uitzonderingen daargelaten) een andere richting in slaan die gewoon een stuk softer is. Daarnaast heeft scantraxx dit jaar een behoorlijk aantal nieuwe producers/dj's gecontracteerd, neem nou bioweapon zijn wss groot in Australië en erg commercieel. Het lijkt wel of scantraxx een commercieel label is geworden. Neem bijvoorbeeld dj's als zatox en ran-d die blijven wel hun eigen ding doen en maken dikke en harde tracks zoals ik het graag zie.

vergeet je niet dat ran-d ook bij scantraxx zit? :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2010 18:44 

Hardtraxx Veteran

nog niet uit gediscussieerd sjeezus :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2010 19:52 

Hardtraxx Addict

Tel schreef:
sanderovic schreef:

Ja klopt maar er zijn altijd uitzonderingen. Alpha twins zijn ook dik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2010 21:49 

Hardtraxx Elite

sanderovic schreef:
Tel schreef:
sanderovic schreef:

Ja klopt maar er zijn altijd uitzonderingen. Alpha twins zijn ook dik!

ik bedoelde eigenlijk meer op jou uitspraak.
naast die nieuwe gecontracteerde zitten beat providers pas vast bij A² -> scantraxx, hier hoor je niemand over van weer een nieuwe
over het commerciele van scantraxx vind ik niet. A²R dus ook scantraxx is niet zo heel 'commercieel' als je denkt. Neem bijvoorbeeld de mid-intro van abandoned van beat providers. Hier zullen de 'commerciele' luisteraars op afknappen.
en ja, ran-d zit bij scantraxx en blijft dikke en harde tracks maken :thumbup:

Ik vind het eigenlijk wel goed van scantraxx dat ze A²records erbij hebben gehaalt. Hierdoor hebben ze ook een 'hart' voor het rauwere werk, en wat voor werk die ze de aankomende releases hebben liggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2010 01:51 

Hardtraxx Addict

Ja ik weeet niet zo goed wat ik hier over moet zeggen.
Maar om mijn mening toch maar even te delen zal ik maar een verhaaltje opmaken.

Toen ik voor het eerst hardstyle begon te luisteren was ik een jaar 13/14.
The sacrefice of words of the gang(dbstf remix) weet het niet meer precies.
Ik vond het toen wel mooi dus ging ik maar zoeken al gauw kwam ik bij qlimax uit. Dus downloade ik qilmax livestetjes.
Een jaar daarna is het een beetje op de achtergrond geraakt vond het nog steeds wel mooi maar ging toch meer andere muziek luisteren.
Sinds me 16e (ben nu 17 bijna 18) luister ik weer vol op hardstyle,
Zou ik nu een kuddedier zijn? Omdat toevallig 1 jaartje gewoon minder heb geluisterd.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg veel main-stream luister(de) maarja ik zie nu dingen als early-hardstyle.
Daar had ik nog nooit van gehoord en daar ga ik me dan in verdiepen. Dus download ik early-hardstyle setjes van het forum.
Wat me overigens goed bevalt :)
Maar ook de rauwere/duistere kant van de hardsyle bevalt me zeer goed. Ik heb alleen de kans nog niet gehad om me hier zo in te verdiepen.
Maar hoe meer ik me hier in verdiep hoe vetter ik het vind.
Persoonlijk vind ik alle aspecten van hardstyle wel nice. Ben natuurlijk een broekie die net komt kijken :innocent: .
Maar die early-setjes die ik download vind ik lekker af en teo een rauw/duister nummer of een melodieus nummer. Ik kan het allemaal wel waarderen.

Mijn mening :

Vergeet niet dat er ook nog mensen zijn die misschien net hardstyle luisteren of 1,5/2 jaar. Die zich ook wel willen verdiepen.
Soms moet je gewoon even op weg worden geholpen.
Ik wil bijvoorbeeld ook wel me mening geven over nummers. Maarja als ik niet weet wat sommige dingen betekenen.
Hoe moet ik dan in godsnaam een onderbouwde mening geven? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2010 13:52 

Donateur

Veel lezen en luisteren, daar leer je het meeste van =]
In Algemeen staat een guide die je op weg kan helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2010 14:00 

Hardtraxx Addict

Jep, wat Mol zegt.
Ook niet altijd weer diezelfde bekende tracks luisteren (die vaak wel erg goed zijn als je der nog maar net mee bezig bent) maar luister ook is naar wat andere en nieuwere dingen binnen de hardstyle wereld of net die oude early klassiekers die voor iedereen de basis hebben gelegd.
Check ook zeker het releases topic voor nieuwe releases van artiesten en het livesets gedeelte hier waar je veel setjes kunt vinden, zowel van nu als van vroeger!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2010 15:07 

Donateur

Ik was ook een jaar of 14/15...
Het is normaal dat je op die leeftijd met de plaatjes zoals words from the gang, .... als eerste in aaraking komt.
En artisten zoals Headhunterz, DBSTF, Noisecontrollers,...
Je komt nie gelijk bij de raw en early terecht want die zijn niet zo toegangelijk als de namen die ik net vermelde.
Je moet toch eerst weten dat de hardstyle iets voor je is? Of niet soms?
En aangezien B-front, Ran-D, Thera en alles wat met early of raw te maken heeft niet zo toegangelijk is
moet je eerst wel weten of hardstyle je ding is om je er in te verdiepen.
Ik kende op het begin ook alleen Headhunterz en noisecontrollers.
Maar pas vanaf je je erin gaat verdiepen kom je nieuwe dingen te weten als Raw en early.

En ook als bij tune of the week.
Degene die dan in de fase zitten van: "hardstyle ontdekken" zijn meerendeel de nieuwe massa.
Zij kennen alleen het melodieuze omdat dat het meest toegangelijk is.
Dus dan gaan ze daarop ook stemmen. Ik stem soms ook op het melodieuze scantraxx.
Niet omdat je je er in gaat verdiepen bv de early sounds, dat je ook alles wat een early sound heeft goedvind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2010 23:09 

Aan het typen...

Wat een onzin, mijn eerste plaat was een early plaat, hoe kan het ook anders: het was 2002. :P
En zo waren er met mij nog tig duizenden anderen. Toegankelijke platen zijn om meer aan te trekken en niet om mensen later met early/raw te introduceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2010 19:31 

Aan het typen...

Vervolg vanuit wasted penguinz topic
_dp_ schreef:
Klementino schreef:
ik meen het serieus... en besides... een melodieuze track wordt minder snel origineel genoemd dan een rauwe track, maar dat wil nog niet zeggen dat een melodieuze track niet origineel kan zijn.

Tuurlijk kan een melodieuze track origineel zijn, helaas zijn ze dat op het moment niet...
Klementino schreef:
en daarnaast, er zijn meer vette originele melodieuze platen dan rauwe

Waarom presenteer je jou mening steeds als feiten? :aww:

Dat is toch een feit DP, er staan immers meer melodieuze nummers in de hardstyle top40 :lol:
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen