Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2010 21:10 

Hardtraxx Addict

Ten eerste: goed topic. Fijn dat het op deze manier (een beetje) tot dit topic beperkt kan worden en dat er dus niet elk topic uitloopt in een discussie over Early vs Nu.

Ik ben van mening dat er inderdaad (minstens) een tweesplitsing is in Hardstyle. De scheiding tussen Ealry Hardstyle en de Hardstyle van nu (of je het nou "Nustyle" wilt noemen of niet, je weet wat ik bedoel) is het duidelijkst. De muziek spreekt voor zich, en er zijn veel mensen die het ook horen.
Verder zie ik een scheiding tussen de harde kant en de meer melodieuze kant. Nummers als

De naamgeving van de verschillende subgenres vind ik een lastig punt. Hoewel Early Hardstyle nu zo veel gebruikt wordt (en bijna wel geaccepteerd is), vind ik het toch geen naam die de hele lading dekt. Met name het feit dat er een tijd aan verbonden lijkt te zijn, kan voor mensen die er niet veel van af weten erg verwarrend zijn. Sommige track van nu (Welcome To The Records Shop, veel Theracords tracks) kunnen goed bestempeld worden als Early Hardstyle omdat ze (vrijwel) alle overeenkomsten hebben met Hardstyle uit bijv 2003. Een naam zonder tijdsaanduiding is dus, denk ik, veel handiger. Maargoed, nu is het daarvoor toch wel te laat, vermoed ik.

Over het algemeen ben ik het met Lyst eens. Toch denk ik niet dat de grens altijd zo duidelijk is als jij doet vooorkomen. Als ik bijvoorbeeld eens de Titanic releases naluister, kan ik geen track aanwijzen waarvan ik zeg: dat is Early Hardstyle en hier begint Nustyle. Bij Titanic zou ik misschien aan Into Deep denken als eerste Nustyle release, maar Just a Detail heeft ook al een vrij lange break en de opbouw van een Nustyle nummer. Het heeft vrij veel melodie maar er zit toch een Reverse Bass in. De discography van Titanic (en van vrijwel elk groot Hardstyle label) is een goed voorbeeld dat de verandering in muziek geleidelijk verandert. Het hele "argument" van 'Style Evolves Until it has Reached The Point of Perfection' is daarmee -denk ik- ook ontkracht.
Maargoed, de vraag is dus: waar trek je de grens? Ik vind zelf dat de grens onduidelijk is. En waar sommige mensen 2005 (of begin 2006) noemen als het eindje van de Early, daar noem jij, Lyst, het 2007 (of bedoelde je alleen dat ze toen de naam hadden moeten veranderen?).

Verder ben ik het er mee eens dat er veel kuddegedrag is. Toch denk ik dat het niet zo is dat sommige artiesten een onvewoestbare naam hebben gekregen. The Pitcher werd genoemd als altijd geweldig. Toch werd zijn Twist & Shout behoorlijk afgekraakt, zo erg zelfs dat er in de eerste instantie werd gezegd dat hij nit uitgebracht zou worden! Of dit nou in de eerste instantie ook de bedoeling was of niet is natuurlijk niet zeker..
Nog een voorbeeld: Showtek heeft bij verre weg het grootste gedeelte van dit forum (en van de die-hard Hardstyle liefhebbers) een bijzonder slechte naam opgebouwd/gekregen. Toch heb ik verschillende reacties gelezen over Generation Kick & Bass waarin mensen het een erg goeie track noemen. Hoewel ik zelf eigenlijk nooit Showtek werk kan waarderen (hun laatste album vond ik ronduit niet te pruimen), vind ik dat een erg goeie plaat! En ik (net als een aantal andere mensen) komen daar ook gewoon voor uit. Dat vind ik leuk om te lezen! De naam is dus niet altijd zo veelbepalend dat een goeie track niet meer herkent wordt.
Hoewel dit maar 2 voorbeelden zijn, zullen er nog wel meer zijn. Dat hoop ik dus ook meer te zien. Ik hoop dat mensen echt naar muziek kunnen luisteren en hun mening daarover vormen, en niet al hun oordeel vellen omdat de naam waaronder de plaat uit wordt gebracht goed is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2010 21:30 

Donateur

Lyst schreef:
Wat een onzin, mijn eerste plaat was een early plaat, hoe kan het ook anders: het was 2002. :P
En zo waren er met mij nog tig duizenden anderen. Toegankelijke platen zijn om meer aan te trekken en niet om mensen later met early/raw te introduceren.

Ja maar voor mij is de interesse in hardcore ook begonnen met de party animals toen ik een jaar of 6 was. Je begint toch vanzelf bij bekendere platen, want dat zijn de eerste die je te horen zal krijgen. Althans zo zal het voor 90% van alle muziekliefhebbers van een bepaald genre zijn.

Meer mainstream-gerichte platen hoeven in mijn ogen ook niet gelijk gericht te zijn om meer mensen te trekken. Het kan gewoon een keuze zijn van een artiest om andere muziek te maken. Ik vind het altijd een beetje lullig om mensen te demoniseren puur omdat een plaat iets toegankelijker is. Kijk maar naar Showtek, die zijn gewoon een totaal andere weg in geslagen en krijgen van veel mensen een bak stront over zich heen omdat het "veel te commercieel is". Nee, het is gewoon niet de muziek die je aanspreekt, klaar. Zij willen gewoon andere muziek maken en het doel daarvan hoeft in de eerste plaats niet eens te zijn om meer geld te willen verdienen.

Daarnaast vind ik het ook niet in orde om Scantraxx alleen de schuld te geven dat het veels te commercieel is geworden. Hoe kan het nou dat omstreeks 2005/2006 ineens IEDERE producer van enig formaat melodietjes in de nummers ging stoppen? Dus niet alleen Headhunterz, maar ook ineens Zany, Zatox, De Saifam-aliassen, Tatanka, Deepack en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is gewoon een trend die door iemand is gezet en die steeds meer producers gingen volgen. Daar zijn ze allemaal mee verantwoordelijk voor geweest en niet alleen 1 label of 1 organisatie. Ik beschouw het weldegelijk als een evolutie die vanzelf heeft plaatsgevonden en niet een geforceerde verandering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2010 21:47 

Aan het typen...

Natuurlijk mogen mensen iets anders en toegankelijkers gaan maken, maar houdt dan niet de naam hardstyle aan, want hardstyle stond niet voor melodieen, breaks en pitchkicks. Want doordat een artiest de stijl gaat veranderen (reden waarom doet er niet toe) en door toegankelijke nummers een nieuwe veel grotere generatie aantrekt, de originele stijl belemmerd wordt in zijn voorbestaan. En als dan ook nog eens de grote organisatoren inzien dat je met melodietjes mensen aan kunt trekken en vervolgens de liefhebber van de originele hardstyle vergeet...

Daarbij komt ook nog het fenomeen dat al eerder is gebeurt bij trance, hardcore en jumpstyle.
Door iedere keer de platen een beetje meer toegankelijk te maken, trek je nieuw publiek aan. De huidige generatie op dat moment zegt, ok dit is voor mij nog net hardstyle, maar veel softer moet het niet worden.
Wat gebeurt er nu, de mensen die worden aangetrokken door de iets wat meer toegankelijke muziek zijn opeens in de meerderheid. De stijl wordt nog iets toegankelijker, de generatie die het nu voor het zeggen heeft vind weer dat het allemaal nog net kan. Met elke generatie schuift die grens van wel en niet kan op en met elke nieuwe generatie wordt de oude generatie steeds meer vergeten. Tot op het punt dat je bent beland bij de mensen die muziek als een soort mode zien. Iedere paar jaar is er weer andere muziek "in". Dus als die hype over is dan is er geen nieuwe generatie meer en zijn veel liefhebbers uit de oudere generatie al vertrokken, omdat ze vinden dat ze in de steek zijn gelaten.

En doordat die mensen de scene verlaten worden een aantal artiesten gedwongen om "mee te gaan met de tijd", omdat het anders niet meer rendabel voor hen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2010 23:25 

Hardtraxx Addict

@ lyst

Ja maar je kunt het natuurlijk ook anders zien. Natuurlijk weet ik van de jump hype af en dit zie ik persoonlijk nog niet gebeuren met hardstyle.
Ik ben ook van menig dat het niet softer hoeft. En misschien is het ook wel toegankelijker geworden.
Maar dan een vraag voor jou hoe ben jij bij jouwn eerst hardstyle plaat gekomen?
En daarbij sommige mensen die nu laten we zeggen Nu-style? luisteren willen zich ook wel verdiepen in early-hardstyle.
En sommige mensen kunnen zowel raw- als melodie hardstyle waarderen. Het punt dat ik probeer te maken.
Schreeuw niet te snel dat er een te grote massa is probeer de mensen die er tijd en moeite in willen steken er maar uit te vissen.
Dan zul je er achter komen dat die erg genoeg zijn en ook nog aan zitten te komen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 00:05 

Aan het typen...

Natuurlijk, des te meer nieuwe hs luisteraars des te groter de kans dat er ook een early fan bijzit. En ik heb ook niks tegen nieuwe mensen die zich wel gewoon verdiepen, maar je moet niet vergeten dat op een forum die verhouding een beetje scheef ligt. Mensen die zich helemaal niet verdiepen zitten hier niet. Oa dit forum representeert maar een procent van de hele scene.

Het punt wat ik probeer te maken is dat je door hardstyle toegankelijker te maken misschien wel een paar nieuwe ehs fans ontdekt, maar je er tevens ook een 1000 mensen bijkrijgt die zich 1. niet zullen verdiepen en 2. van de nieuwe toegankelijkere hardstyle houden. Ja smaken verschillen, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat die grote groep mensen heeft bepaald hoe de scene er nu uitziet en niet die paar mensen die zich wel verdiept hebben. En met iedere keer dat de scene weer iets meer toegankelijk wordt heeft de kern van de scene steeds minder invloed. En of dat nu de kern is van de early, raw of melodische hardstyle doet er niet toe, zolang ze allemaal onder dezelfde noemer blijven vallen zal elk (sub)genre daar in meegesleurd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 07:53 

Hardtraxx Addict

ja dat is natuurlijk waar.
Maar hoe ben jij bij je eerste hardstyle plaat terecht gekomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 16:33 

Hardtraxx Addict

ik vond onderstaande wel leuk om hier neer te zetten..
ik ben normaal niet zo goed in mezelf te verwooden, en heb hier toch wat tijd ingestoken :P

ik zat op PF bij The Qontinent te kijken, en toen zag ik deze reactie ;
Uitspraak van _ProjeQtOne_ op dinsdag 15 juni 2010 om 15:57:
Heel mooi allemaal maar toch relatief weinig hardstyle voor een feestje van Q ...

ik heb hier het volgende op gereageerd.

ik zie dat jij vanaf 2010 pas bent begonnen feesjes te bezoeken.
aan je nickname te zien (project one) reffereer je naar het album van hhz & wildstylez... denk ik
menig hardstyle liefhebber hier luistert tussen 3en7 jaar hardstyle... en het album project one is vrij _oud_
menig hardstyle liefhebber hier, luistert ook steeds minder hhz en wildstylez.. aangezien deze nu al vrij bekend zijn door het gehele publiek heen.
menig hardstyle liefhebber hier weet dat er meer is dan hhz dbstf en NC..

als jij zegt 'relatief weinig hardstyle' bedoel je waarschijnlijk dat er meer scantraxx in de lineup moet zitten..
_gelukkig_ is er bij de Qontinent nog een organisator aanwezig die weet hoe lineups qua opbouw in elkaar steken
als jij naar de feesten van Q-Dance afgelopen jaar bent gweest (XQ hhz, inqontrol e.d) zie je dat daar grotendeels scantraxx artiesten staan in de lineup..... deze is gelukkig iets afwisselender :) niet dat scantraxx slecht is, maar alle hitjes kennen we tegenwoordig wel ( ook dit jaar weer music made addict op defqon )

dit is een heerlijke lineup, en mensen zoals jij brengen de organisatoren in de war ;-)
*volgens mij is dit allemaal mooi en zacht verwoord om ruzies te vermijden xD*

ik denk dat ik hiermee aardig heb laten zien aan een dagjesvent hoe het in elkaar steekt

Citaat:
Het is gewoon een trend die door iemand is gezet en die steeds meer producers gingen volgen. Daar zijn ze allemaal mee verantwoordelijk voor geweest en niet alleen 1 label of 1 organisatie. Ik beschouw het weldegelijk als een evolutie die vanzelf heeft plaatsgevonden en niet een geforceerde verandering.

juist, zo heb ik het ook altijd bekeken.
na-apen doen we immers allemaal soms bewust, meestal onbewust
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 00:03 

Hardtraxx Addict

hej mooi verwoord :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 09:21 

Donateur

iSenSe` :thumbup: Mooi gezegt
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 10:56 

Aan het typen...

Ik zat net weer de comments te lezen bij dat youtube filmpje van Decade of Dedication..
Twee dagen geleden stond er een comment met iets van 40x duim omhoog, die nogal negatief was over het anthem dat eigenlijk geen anthem is. Ik keek vandaag weer en hij stond niet meer bij hoogst beoordeelde reacties. Dus ik ben alle reacties afgelopen en wat blijkt, de hele reactie is verdwenen.

Ook het aantal negatieve beoordelingen is minder dan 2 dagen geleden.

Niet dat mij die mensen op youtube wat boeit, maar dit is toch gewoon censuur?

Dit is trouwens niet de eerste keer dat zoiets gebeurt..
http://partyflock.nl/artist/21761:Headhunterz.html
http://partyflock.nl/artist/53229:Gostosa.html

Check het verschil in de kleuren van de beoordelingen.
Bij headhunterz is geen enkele rode beoordeling te vinden. Terwijl hij nou niet door iedereen bepaald geliefd is.
http://partyflock.nl/donation/
Kijk eens wie daar op de 2e plek staat.

Ik vind dat ze een schijnwerkelijkheid aan het creëren zijn :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 11:51 

Artiest

Lyst schreef:
Ik zat net weer de comments te lezen bij dat youtube filmpje van Decade of Dedication..
Twee dagen geleden stond er een comment met iets van 40x duim omhoog, die nogal negatief was over het anthem dat eigenlijk geen anthem is. Ik keek vandaag weer en hij stond niet meer bij hoogst beoordeelde reacties. Dus ik ben alle reacties afgelopen en wat blijkt, de hele reactie is verdwenen.

Ook het aantal negatieve beoordelingen is minder dan 2 dagen geleden.

Niet dat mij die mensen op youtube wat boeit, maar dit is toch gewoon censuur?

Dit is trouwens niet de eerste keer dat zoiets gebeurt..
http://partyflock.nl/artist/21761:Headhunterz.html
http://partyflock.nl/artist/53229:Gostosa.html

Check het verschil in de kleuren van de beoordelingen.
Bij headhunterz is geen enkele rode beoordeling te vinden. Terwijl hij nou niet door iedereen bepaald geliefd is.
http://partyflock.nl/donation/
Kijk eens wie daar op de 2e plek staat.

Ik vind dat ze een schijnwerkelijkheid aan het creëren zijn :x

Wat een onzin kwaam je hier weer uit. Het is een keuze van Partyflock om negatieve berichten niet meer rood te kleuren want ik zie het nergens meer bij een artiest.

Puur omdat mensen toch maar zitten te bashen om met andere mee te kunnen lopen. Heeft dus helemaal niks met censuur te maken.

En wat heeft het ermee te maken dat Prophet groot donateur van PF is? Tenminste wel iemand die een product wat hij gratis kan en mag gebruiken in waarde laat. Beetje kortzinnig om dan te roepen dat dit verband heeft met "censuur" volgens jouw, die er overigens niet eens is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 11:57 

Donateur

Nego schreef:
Het is een keuze van Partyflock om negatieve berichten niet meer rood te kleuren want ik zie het nergens meer bij een artiest.

Bij Gostosa nog wel toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 12:01 

Aan het typen...

Kijk dan zelf op de gostosa pagina...
Die is een en al rood.
Afbeelding

En die keuze van partyflock kwam pas na de kritiek op partyflock dat er bij o.a. hhz profiel negatieve berichten verwijderd werden en rode waarderingen geneutraliseerd.

En die comment van Decade of Dedication is ook weg, foetsie! Gebeurde ook met Down with the Hardstyle, daar werden in het begin ook alle negatieve comments verwijderd.

Ik snap niet dat je dit af kunt stempelen als onzin. Het bewijs ligt voor je -.-

Kun je als artiest trouwens zelf reacties verwijderen / beoordelingen neutraliseren op partyflock?
Zo ja, dan neem ik dat oordeel over de donaties van the prophet terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 12:26 

Hardtraxx Beheerder

Lyst schreef:
Kun je als artiest trouwens zelf reacties verwijderen / beoordelingen neutraliseren op partyflock?.

Ik niet... Weet niet of ze je extra rechten kunnen geven om dat wel te doen.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen