Lyst schreef:
Wat een onzin, mijn eerste plaat was een early plaat, hoe kan het ook anders: het was 2002.
En zo waren er met mij nog tig duizenden anderen. Toegankelijke platen zijn om meer aan te trekken en niet om mensen later met early/raw te introduceren.
Ja maar voor mij is de interesse in hardcore ook begonnen met de party animals toen ik een jaar of 6 was. Je begint toch vanzelf bij bekendere platen, want dat zijn de eerste die je te horen zal krijgen. Althans zo zal het voor 90% van alle muziekliefhebbers van een bepaald genre zijn.
Meer mainstream-gerichte platen hoeven in mijn ogen ook niet gelijk gericht te zijn om meer mensen te trekken. Het kan gewoon een keuze zijn van een artiest om andere muziek te maken. Ik vind het altijd een beetje lullig om mensen te demoniseren puur omdat een plaat iets toegankelijker is. Kijk maar naar Showtek, die zijn gewoon een totaal andere weg in geslagen en krijgen van veel mensen een bak stront over zich heen omdat het "veel te commercieel is". Nee, het is gewoon niet de muziek die je aanspreekt, klaar. Zij willen gewoon andere muziek maken en het doel daarvan hoeft in de eerste plaats niet eens te zijn om meer geld te willen verdienen.
Daarnaast vind ik het ook niet in orde om Scantraxx alleen de schuld te geven dat het veels te commercieel is geworden. Hoe kan het nou dat omstreeks 2005/2006 ineens IEDERE producer van enig formaat melodietjes in de nummers ging stoppen? Dus niet alleen Headhunterz, maar ook ineens Zany, Zatox, De Saifam-aliassen, Tatanka, Deepack en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is gewoon een trend die door iemand is gezet en die steeds meer producers gingen volgen. Daar zijn ze allemaal mee verantwoordelijk voor geweest en niet alleen 1 label of 1 organisatie. Ik beschouw het weldegelijk als een evolutie die vanzelf heeft plaatsgevonden en niet een geforceerde verandering.