Lyst schreef:
Een melodietje is gewoon makkelijk scoren, vind ik. Maar tegenwoordig worden er wat noten achter elkaar gezet en er is weer een nieuwe plaat klaar, dat gevoel krijg ik.
D'r zijn een hoop die dat doen, maar er zijn ook genoeg artiesten die hele mooie, logische melodieën tot stand krijgen. Kijk bijv. naar The Pitcher en Wildstylez. Waarvan jij ook hebt gezegd dat ze hele sterke melodieën maken maar dat jij een melodie die naar het vrolijke toeneigt niet kan waarderen. Dat jij er geen fan van bent kan natuurlijk, maar er worden heel veel hardstyle-tracks met melodieën gemaakt waar waanzinnig veel gevoel en euforie in zit. Zoiets doe je niet zomaar, dus het label "goedkoop scoren" vind ik een goedkoop scoren opmerking

Dan kan ik ook zeggen dat wat random screeches en geluiden achter elkaar zetten werk is wat de gemiddelde josti nog voor elkaar krijgt, en dan maar hopen dat het ergens op lijkt...
De kracht van early is idd de simpelheid en de drive door de reverse bass. Niet alles hoeft altijd even moeilijk te zijn. Hier thuis geven de meeste early-platen meer bass weg dan de hedendaagse hardstyle-plaat, maar ik heb ook geen "propah woofah" om echt eerlijk te vergelijken.