Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 23:25 

Hardtraxx Veteran

Seneeq schreef:
De grootste klacht is dan nog wel dat dj's niet opletten wat de dj's voor hun draaien. Want al die dj's waren gewoon gedurende de andere sets aanwezig, en toch hoor je Put It On en Gangsta Shit elke set voorbij komen inderdaad....

Dat komt ook omdat bijna elke DJ niet verder kijkt dan z'n neus lang is. Als DJ's is een originele platentas mee zouden nemen en niet eentje met alle tracks van dit moment die alle andere DJ's ook al bij zich hebben dan krijg je dus veel originelere tracklist en verklein je de kans op dubbel gedraaide platen. Dan hoeft die DJ ook niet van tevoren aanwezig te zijn omdat die kans klein is dat net zijn platen al gedraaid zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 23:29 

Hardtraxxer

edit: verwijder maar
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 23:42 

Donateur

Tsja ik heb bijv. Ran-D al een half jaar bijna op elk feest horen draaien, tering wat komen zijn sets mij de strot uit.... wan na een tijdje heb je alles ook wel een beetje te vaak gehoord en er zijn DJ's die gewoon weigeren te willen verrassen en alleen hun eigen nummers/label/vriendjes promoten. Niet alleen Ran-D trouwens maar ook Chain Reaction, Alpha2, B-Front etc. En als dat ook nog allemaal vriendjes van elkaar zijn krijg je dus herhaaldelijk dezelfde platen op een dag.

Er is genoeg variatie binnen raw hardstyle. Maar dan moet je wel de juiste DJ's hebben die het draaien. Zany, Luna, Thera (hangt er ook een beetje van af hoe en wanneer) en opkomende gasten als Degos en Re-Done, Chris One, CO2, Jack Of Sound... zet dat soort jongens eens op een avond neer en kijk dan nog maar eens hoe gevarieerd je dag wordt :)

Want geloof me, op de eerste Loudness bijvoorbeeld heb ik geen enkele plaat dubbel gehoord...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 09:11 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Tsja ik heb bijv. Ran-D al een half jaar bijna op elk feest horen draaien, tering wat komen zijn sets mij de strot uit.... wan na een tijdje heb je alles ook wel een beetje te vaak gehoord en er zijn DJ's die gewoon weigeren te willen verrassen en alleen hun eigen nummers/label/vriendjes promoten. Niet alleen Ran-D trouwens maar ook Chain Reaction, Alpha2, B-Front etc. En als dat ook nog allemaal vriendjes van elkaar zijn krijg je dus herhaaldelijk dezelfde platen op een dag.

Er is genoeg variatie binnen raw hardstyle. Maar dan moet je wel de juiste DJ's hebben die het draaien. Zany, Luna, Thera (hangt er ook een beetje van af hoe en wanneer) en opkomende gasten als Degos en Re-Done, Chris One, CO2, Jack Of Sound... zet dat soort jongens eens op een avond neer en kijk dan nog maar eens hoe gevarieerd je dag wordt :)

Want geloof me, op de eerste Loudness bijvoorbeeld heb ik geen enkele plaat dubbel gehoord...

Sasha F - Artificial Reality :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 09:16 

Donateur

Chris One en...?
Mja alsof dat een straf was om die 2 keer te horen, die plaat wordt verder nooit door iemand gedraaid :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 09:17 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Chris One en...?
Mja alsof dat een straf was om die 2 keer te horen, die plaat wordt verder door niemand gedraaid :P

Zeh Machine.

Was inderdaad geen probleem. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 09:18 

Donateur

Oh ja en Lets get Durty werd gedraaid door Frontliner en Crypsis :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 09:25 

Hardtraxx Veteran

Loudness 2 daarintegen ging het al snel bergafwaarts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 09:46 

Donateur

Viel toch wel mee. Heb Bringing The Funk remix maar 4 keer gehoord...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 15:52 

Hardtraxx Addict

Denk toch dat Hardstyle binnen nu en 5 jaren uit 2 Sub-Genres bestaat. Grote namen als HHZ geven nu ook al toe dat Hardstyle 2 verschillende kanten heeft. Zoals eerder werd gezegt Early Hardstyle begint weer een beetje terug te komen, terwijl de melodieuze/commerciele kant nu steeds meer vormen van House aan gaat nemen (DA kicks / nog softere melodiƫn). Daarnaast kun je ook zien dat Hardstyle steeds populairder word, dus ik denk dat deze onderverdeling alleen maar voordelen heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 16:01 

Hardtraxxer

Als er een apart genre komt voor "de vergeten jaren" 2005-2008 komt hoor je mij niet klagen. Mooi dat early een beetje begint op te komen, maar de (imo) beste jaren schijnt iedereen te vergeten. Zo jammer dat bijna alle dj's alleen maar nieuwe dingen draaien. Ik vind het een beetje te voorspelbaar geworden allemaal, het is al een tijdje geleden dat ik nog kippenvel kreeg van een nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 16:15 

Hardtraxxer

eensch(met bovenstaand)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 19:30 

Hardtraxx Veteran

Squid schreef:
Denk toch dat Hardstyle binnen nu en 5 jaren uit 2 Sub-Genres bestaat. Grote namen als HHZ geven nu ook al toe dat Hardstyle 2 verschillende kanten heeft. Zoals eerder werd gezegt Early Hardstyle begint weer een beetje terug te komen, terwijl de melodieuze/commerciele kant nu steeds meer vormen van House aan gaat nemen (DA kicks / nog softere melodiƫn). Daarnaast kun je ook zien dat Hardstyle steeds populairder word, dus ik denk dat deze onderverdeling alleen maar voordelen heeft.

Melodieus is JUIST niet zachter aan het worden voor mijn gevoel. Een DA kick rolt teminste weer, een echte diepe kick in plaats van die metalen dingen waar we in 2010 mee zaten in de melodieuze scene.

De hele scene trekt een beetje naar de rauwere kant omdat daar nu op het moment de nieuwe trend ligt. Daar is niets mis mee.

Hardstyle is naar twee kanten geschoten omdat velen de combinatie niet willen. De rauw liefhebbers willen geen Headhunterz op het begin van de avond en de melodieuzere fans willen geen Titan hebben. Dat heeft meer te maken met het publiek en de "eisen" die het tegenwoordig stelt, met vervolgens organisaties die erop inspringen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 20:22 

Artiest

lol, hardstyle de house kant op slaat helemaal nergens op :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 20:49 

Hardtraxx Veteran

Ik hoop ook niet dat het de 'Patrick Jumpen' kant opgaat. Maar wat ik wel jammer vind, is dat er bij minder feesten ruimte is voor een echt goede opbouw van de main of enige stage.
Op feesten kan ik alles wel waarderen, als er maar een goede opbouw in zit! Dus niet netzoals bij Defqon en Intents van die anticlimaxen qua muziek in de Timetable.
En bij grote festivals/feesten met meerdere area's, zo'n timetable als bij Decibel is niet echt handig, dus doe maar een goed opgebouwde timetable, met evt. gaten erin om uitstapjes te maken :) .
Qua hardstyle zelf, onderverdeling: Early (Mondello, Pavo, Trance Generators, Derb etc.), Mainstream (Wildstylez, HHZ, NC, TnT), Raw (Titan, B-front, Thera, Co2).

Het enige onhandige in deze onderverdeling, is dat de scheidingslijn tussen Raw en Mainstream nog niet echt bestaat. Er zijn dj's die er een beetje tussenin zweven, zoals Zatox, Digital Punk en uiteraard Ran-D. Maar deze verdeling wil niet zeggen dat alle dj's per genre op moeten treden, mixen is ook leuk :) !
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen