Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 16:40 

Hardtraxx Elite

Zullen we het inderdaad niet over timetables / feestopbouw gaan hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 16:58 

Hardtraxx Addict

Rawbin schreef:
Ze zouden Thera gewoon elk feest moeten laten afsluiten als op Loudness :whistle:

+1 :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 10:32 

Hardtraxxer

Wat ik niet heel goed begrijp is dat de Hardstyle van vroeger niet is zoals vroeger. Hardstyle staat voor iets, en dat was de sound van vroeger.

Merk je dat er verandering plaats vind in Hardstyle zoals dat nu het geval is, dan maak je van de sound van nu een andere stroming. en blijft Hardstyle zoals het was.

Headhunterz is in mijn ogen hiermee begonnen vanaf 2007 / 2008. Ik was naar DefQon 2008 geweest en wat mij opviel is dat de hardstyle zoals het nu is toen pas echt begon. DefQon was vele malen drukker en toen ik moest pissen kon ik achteraf mijn vrienden niet meer weer vinden.

Headhunterz heeft zich een tijd geleden zich ook gemengd in het raw en niet raw hardstyle, en vond dat hij wel zou bepalen wat hardstyle moet inhouden. complete onzin. Hij is uiteindelijk afhankelijk wat het publiek leuk en mooi vind, en Hardstyle niet beperken zoals het er nu aan toe gaat om het "grote" publiek te bereiken.

Q-Dance heeft met Theracords dingen gedaan en zal alsnog maar meer worden is mijn verwachting. Vorig jaar sprak Q-Dance over Theracords dat dit niet het gene is wat verkoopt, maar uiteindelijk als andere organisaties vernieuwingen zoeken zoals een theracords stage en / of een raw stage zal Q-Dance wel moeten.

Vind het overigens wel te vergelijken met zoals het ging met Hardcore, en daar zijn ook verschillende stromingen in, dus ook al had hardstyle moeten zijn zoals het was ben ik wel voor de subgenres zoals het nu ontstaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 12:19 

Aan het typen...

Eens dat het zich in 2006 al had moeten distantiƫren van hardstyle, echter is het daar nu een beetje veel te laat voor en is die optie met de jaren alleen maar onrealistischer geworden. Als je daar vandaag de dag nog aan vast wilt houden, stagneer je eigenlijk het hele proces om in dit geval early een eigen identiteit te geven. Daarom is zoals je al zegt subgenres (dan maar een andere naam), een realistischer en daardoor dus ook een betere oplossing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 13:49 

Hardtraxx Elite

Ik vind het vooral interessant om te zien dat mensen zich hier zo druk over kunnen maken. Leef en laat leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 14:08 

Aan het typen...

Omdat dit soort dingen erg belangrijk zijn voor hoe de scene zich ontwikkelt. Mijn favoriete muziek (early hardstyle) is tijden in een hoekje gedrukt, waar me maar moesten vechten voor onze eigen identiteit, terwijl de nieuwe hardstyle de markt overnam. Als we allemaal de instelling als jij hadden gehad, dan was early hardstyle nu echt verleden tijd geweest, terwijl nu er toch weer meer belangstelling voor early komt, ook vanuit de nieuwe generatie. Leef en laat leven is een instelling voor mensen die altijd maar met de wind meewaaien, mensen die nergens voor staan en nergens om geven. Ik snap niet dat mensen zich niet kunnen druk maken over de toekomst van hun muziek, als ze een echte liefhebber zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 14:13 

Hardtraxx Elite

Dat is wel heel dramatisch hoe je dat daar onder woorden brengt.
Ik ben gewoon van mening dat deze eeuwige discussie weinig zal helpen.
Natuurlijk is het leuk om de ander z'n visie te horen en daar weer op te reageren.
Maar het is nou eenmaal moeilijk om tegen die kudde op te boksen met de huidige ontwikkelingen.
Ik had ook graag meer early gezien in de scene van nu maar daar kan ik in m'n eentje helaas niks aan veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 14:23 

Aan het typen...

Er verandert niets omdat iedereen zo denkt als jij. Bijna iedereen waait met de wind mee. Mensen staan nergens voor. En ja in je eentje bereik je niet veel, hoewel als je je best doet je wel zeker een steentje bij kunt dragen. Zoals Edwin bijvoorbeeld energie steekt in een early hardstyle/hardtrance stream.
Maar het meeste bereik je natuurlijk als je met z'n velen bent, daar heb je gelijk in. Maar ja als iedereen blijft denken dat ze zelf niets kunnen veranderen, dan zal er dus ook nooit wat veranderen, in ieder geval niet zoals jij het zelf wilt hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 14:29 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Er verandert niets omdat iedereen zo denkt als jij. Bijna iedereen waait met de wind mee. Mensen staan nergens voor. En ja in je eentje bereik je niet veel, hoewel als je je best doet je wel zeker een steentje bij kunt dragen. Zoals Edwin bijvoorbeeld energie steekt in een early hardstyle/hardtrance stream.
Maar het meeste bereik je natuurlijk als je met z'n velen bent, daar heb je gelijk in. Maar ja als iedereen blijft denken dat ze zelf niets kunnen veranderen, dan zal er dus ook nooit wat veranderen, in ieder geval niet zoals jij het zelf wilt hebben.

Daar heb je een punt inderdaad! Toch heb ik alle vertrouwen dat de early, misschien niet zo sterk als vroeger, waardig terugkomt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 17:28 

Aan het typen...

Qre8ive schreef:
Mee eens dat je gewoon moet vechten voor wat je lief hebt, maar wel op een positieve manier (bijv. zo'n stream runnen). Zeker m.b.t. Early Hardstyle etc. denk ik dat het beter werkt om mensen de muziek te leren i.p.v. het afzeiken van de nieuwe muziek wat door sommige personen in het verleden regelmatig gebeurde.

Eensch, hoewel dat meer emotie van hen was dan dat het een doordacht plan was om early weer op de kaart te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 13:08 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Khadber schreef:
Toch vind ik het jammer dat er dus zo een dergelijke scheur ontstaat. Waarom zou je niet gewoon een 50/50 op een avond kunnen hebben? Gewoon Wildstylez, Noisecontrollers etc wat vroeger, Frontliner, Headhunterz, The Pitcher en vergelijkbaar middenin en Thera, Crypsis, Zany oid aan het eind.. Iedereen wat wils en toch een beetje opbouw op een avond.

Verhaal

Ik denk dat dit ook met markteting te maken heeft. Als je een grote bekende act laat afsluiten kun je meer mensen aan je binden tot het eind, die meer drinken, meer eten etcetera. Neemt natuurlijk niet weg dat het erg jammer is dat het zo moet.
Decibel is wel een beetje een voorbeeld van wat ik daarin bedoel. Psyko Punkz als laatste Hardstyle op de main, Noisecontrollers in de Euphoria. Met name die tweede is jammer omdat daar JUIST een beetje opbouw in zat.

Toch denk ik dat er eventueel betere opties zijn. Headhunterz lijkt zich bijvoorbeeld de laatste tijd ook zeer goed aan te kunnen passen aan een tijdstip, dit liet hij ook zien op Euphoria in mei waar hij rustig Haunter Of The Dark etcetera erin heeft gegooid. Ik hoop eigenlijk dat DJ's daar een beetje een vervolg aan kunnen geven en naast hun eigen producties, die gewoon verplichte kost zijn, ook zich wat meer laten leiden door de tijd waar ze op staan.

Gisteren op een housefeest in Bloemendaal was ook duidelijk een volgorde en een verhaal in de muziek te vinden, van rustige zomerse beats naar latin house tot gewoon de pure house waar het voor staat. Dat gaf wel een heel strak geheel. Het is dus wel mogelijk in een commercieel succesvolle scene. Zo zou ik het wel graag ook willen zien in de hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 14:18 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Gangsterdwerg schreef:
Khadber schreef:
Toch vind ik het jammer dat er dus zo een dergelijke scheur ontstaat. Waarom zou je niet gewoon een 50/50 op een avond kunnen hebben? Gewoon Wildstylez, Noisecontrollers etc wat vroeger, Frontliner, Headhunterz, The Pitcher en vergelijkbaar middenin en Thera, Crypsis, Zany oid aan het eind.. Iedereen wat wils en toch een beetje opbouw op een avond.

Verhaal

Ik denk dat dit ook met markteting te maken heeft. Als je een grote bekende act laat afsluiten kun je meer mensen aan je binden tot het eind, die meer drinken, meer eten etcetera. Neemt natuurlijk niet weg dat het erg jammer is dat het zo moet.
Decibel is wel een beetje een voorbeeld van wat ik daarin bedoel. Psyko Punkz als laatste Hardstyle op de main, Noisecontrollers in de Euphoria. Met name die tweede is jammer omdat daar JUIST een beetje opbouw in zat.

Toch denk ik dat er eventueel betere opties zijn. Headhunterz lijkt zich bijvoorbeeld de laatste tijd ook zeer goed aan te kunnen passen aan een tijdstip, dit liet hij ook zien op Euphoria in mei waar hij rustig Haunter Of The Dark etcetera erin heeft gegooid. Ik hoop eigenlijk dat DJ's daar een beetje een vervolg aan kunnen geven en naast hun eigen producties, die gewoon verplichte kost zijn, ook zich wat meer laten leiden door de tijd waar ze op staan.

Gisteren op een housefeest in Bloemendaal was ook duidelijk een volgorde en een verhaal in de muziek te vinden, van rustige zomerse beats naar latin house tot gewoon de pure house waar het voor staat. Dat gaf wel een heel strak geheel. Het is dus wel mogelijk in een commercieel succesvolle scene. Zo zou ik het wel graag ook willen zien in de hardstyle.

Hier heb je volledig gelijk in. Maar heb zonet de TT van decibel gezien. Je kan toch onmogelijk van een dj als b-front verwachten dat hij een set gaat spelen die mooi voor die van hhz past?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 14:37 

Hardtraxx Veteran

je heb 2 opties

1. als b-front gedraaid heeft ga je lekker naar huis

2. of fuck de boel en maak je niet druk om wie hoelaat en wat draait

ze gaan echt niet ineens de TL veranderen omdat een paar mensen het niet vinden kunnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 14:43 

Hardtraxx Veteran

The Anim0l schreef:
je heb 2 opties

ze gaan echt niet ineens de TL veranderen omdat een paar mensen het niet vinden kunnen

Ik stel toch geen eisen of iets dergelijks? Ik ga heus niet met een protestbord bij de organisatie staan. Het enige wat ik doe ik iets openlijk jammer vinden, mag dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 14:52 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
The Anim0l schreef:
je heb 2 opties

Ik stel toch geen eisen of iets dergelijks? Ik ga heus niet met een protestbord bij de organisatie staan. Het enige wat ik doe ik iets openlijk jammer vinden, mag dat?

van mij mag je
maar kzie dat mensen er wel heel veel waarde aan hechten en altijd maar lopen te bitche over de TL
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 14:58 

Aan het typen...

The Anim0l schreef:
je heb 2 opties

3. Of je zegt niets en slikt altijd alles maar wat je opgedrongen wordt

Wat is TL overigens? Zoiets heet een timetable (TT)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 15:09 

Hardtraxx Veteran

das een foutje
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 22:55 

Hardtraxx Veteran

Waar ik deze zondag op Insomina weer achter kwam is weer een soort van vooroordeel bevestigd: de rauwe hardstyle is nog niet breed genoeg, of wordt niet breed genoeg gedraaid.

Ik ben in totaal een uurtje of 4 in de Insomnia tent geweest:
1330-1400 Alphaverb
1630-1730 Ran-D
1900-1930 Jack Of Sound Vs. Titan
2145-2300 Crypsis Vs. The Machine & Deepack Ft. Stereotuners

Ik heb toch zoveel platen vaker gehoord, Gangsta Shit zelfs 3 keer in 1 area in deze korte tijd. Ik zou dat bij veel feesten als minpunt neerzetten, toch hoor ik er zo weinig mensen over. Hoe komt dat?
Is het niet mogelijk om wat diverser te draaien en bijvoorbeeld af en toe ook een oudere plaat te pakken? Er zijn vast wel "rauwe" plaatjes uit het verleden die prima passen in zo'n feestje. De eerste die in mij opkomen zijn Pure & het hele Zany album, oudere Zatoxplaten en zelfs oudere SAIFAM platen als Disk Warrior.

In de meer melodieuze scene beginnen de oudere platen ook weer terrein te winnen. Frontliner (voor zover melodieus) draaide ook gewoon Reloaded p2, Arise Remix en een edit van Stampuhh. Headhunterz draaide ook zijn orginele Rock Civilisation. Waarom wordt dat op Insomnia/vul rauw feest in minder gedaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 22:58 

Aan het typen...

Ik denk dat dit probleem zich in de hele scene speelt hoor, op de mainstream stages zul je ook tig keer dezelfde platen voorbij horen komen. Ik snap ook niet waarom ze er niet eens wat oudere platen doorheen gooien, er is als dj toch niets mooier dan creatief bezig te zijn met o.a. de tracklist?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 23:02 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik denk dat dit probleem zich in de hele scene speelt hoor, op de mainstream stages zul je ook tig keer dezelfde platen voorbij horen komen. Ik snap ook niet waarom ze er niet eens wat oudere platen doorheen gooien, er is als dj toch niets mooier dan creatief bezig te zijn met o.a. de tracklist?

Toch merk ik dat harder bij de rauwe kant voor mijn gevoel.

Zoals ik al zei: een aantal grotere, bekendere artiesten zijn al bezig met het draaien van (evt eigen) ouder materiaal. Ik mag dat wel en het zou mensen sieren als het meer gedaan werd.

Een plaatje dubbel is niet het grootste probleem vind ik, echter in een tijdsbestek van een uur of 3 a 4 wel. Er is zoveel uitgebracht dat je prima orgineel kan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 23:09 

Hardtraxx Veteran

Daarbij komt ook nog dat je met een paar platen/sets gehoord te hebben nog niet echt een goed oordeel kan vellen. Dan drukt 1 'oudere' plaat veel meer door dan als je meer platen/sets hebt gehoord. Verder kan het ook liggen aan de artiesten die je hebt bezocht ik denk dat een Solutio & The I's dat die al meer oude platen er doorheen gooien of een Chris One bijvoorbeeld met Who Want This.. Ik denk dat het al met al elkaar niet zoveel zal verschillen hoe 'origineel' of hoeveel 'oude' platen ze draaien. Maar ik deel wel je mening dat het bij beide meer gedaan mag worden, want als je soms tracklisten zien draaien ze inderdaad alleen maar de laatst uitgebrachte platen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 23:11 

Hardtraxx Veteran

Tja, op het moment worden alleen Who Wants This en Back Again als rauwe oudere platen gedraaid lijkt het wel.
Zany wil dan nog wel eens een Pwoap! (livemix) er doorheen gooien, supervet!

Daar houdt het voor mijn gevoel dan ook echt op helaas!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 23:13 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Lyst schreef:

Toch merk ik dat harder bij de rauwe kant voor mijn gevoel.

Zoals ik al zei: een aantal grotere, bekendere artiesten zijn al bezig met het draaien van (evt eigen) ouder materiaal. Ik mag dat wel en het zou mensen sieren als het meer gedaan werd.

Een plaatje dubbel is niet het grootste probleem vind ik, echter in een tijdsbestek van een uur of 3 a 4 wel. Er is zoveel uitgebracht dat je prima orgineel kan zijn.

De grootste klacht is dan nog wel dat dj's niet opletten wat de dj's voor hun draaien. Want al die dj's waren gewoon gedurende de andere sets aanwezig, en toch hoor je Put It On en Gangsta Shit elke set voorbij komen inderdaad....
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 23:16 

Donateur

Lyst schreef:
3. Of je zegt niets en slikt altijd alles maar wat je opgedrongen wordt

Wat is TL overigens? Zoiets heet een timetable (TT)

Dat zouden heel veel mensen die niet tegen kritiek van anderen kunnen eens goed in hun oren moeten knopen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 23:21 

Aan het typen...

Je zou de schuld zelfs deels bij de organisatie kunnen leggen, dat de lineup niet divers genoeg is, als je weet dat djs het niet snappen :P
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen