Gangsterdwerg schreef:
Khadber schreef:
Toch vind ik het jammer dat er dus zo een dergelijke scheur ontstaat. Waarom zou je niet gewoon een 50/50 op een avond kunnen hebben? Gewoon Wildstylez, Noisecontrollers etc wat vroeger, Frontliner, Headhunterz, The Pitcher en vergelijkbaar middenin en Thera, Crypsis, Zany oid aan het eind.. Iedereen wat wils en toch een beetje opbouw op een avond.
Verhaal
Ik denk dat dit ook met markteting te maken heeft. Als je een grote bekende act laat afsluiten kun je meer mensen aan je binden tot het eind, die meer drinken, meer eten etcetera. Neemt natuurlijk niet weg dat het erg jammer is dat het zo moet.
Decibel is wel een beetje een voorbeeld van wat ik daarin bedoel. Psyko Punkz als laatste Hardstyle op de main, Noisecontrollers in de Euphoria. Met name die tweede is jammer omdat daar JUIST een beetje opbouw in zat.
Toch denk ik dat er eventueel betere opties zijn. Headhunterz lijkt zich bijvoorbeeld de laatste tijd ook zeer goed aan te kunnen passen aan een tijdstip, dit liet hij ook zien op Euphoria in mei waar hij rustig Haunter Of The Dark etcetera erin heeft gegooid. Ik hoop eigenlijk dat DJ's daar een beetje een vervolg aan kunnen geven en naast hun eigen producties, die gewoon verplichte kost zijn, ook zich wat meer laten leiden door de tijd waar ze op staan.
Gisteren op een housefeest in Bloemendaal was ook duidelijk een volgorde en een verhaal in de muziek te vinden, van rustige zomerse beats naar latin house tot gewoon de pure house waar het voor staat. Dat gaf wel een heel strak geheel. Het is dus wel mogelijk in een commercieel succesvolle scene. Zo zou ik het wel graag ook willen zien in de hardstyle.