Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wat als de hardstyle van nu evolueert naar iets wat je niet mooi vind.
Ik verlaat gewoon het genre waar ik gek op was, muziek evolueert en i have to deal with it. 23%  23%  [ 13 ]
Ik blijf luisteren want Hardstyle = Hardstyle. 39%  39%  [ 22 ]
Ik probeer met anderen, de sound die ik te gek vond weer terug te krijgen. 38%  38%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 56
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 00:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
frankhardenberg schreef:
Als Hardstyle een hype word blijf ik het luisteren, ik luister al sinds 2003/2004 dus ik blijf het luisteren ook of nu opeens de hele wereld het mooi vind of niet

En als je het zelf nou helemaal niet meer mooi gaat vinden? Kan toch zijn dat het zich zo ontwikkeld dat het 1 grote blije hitjesparade wordt (wat het in bepaalde mate nu al is) en je het echt niet meer mooi vind?

Ik vind trouwens niet dat de oude stijl weer helemaal terug moet, maar als ik kijk naar het jaar 2006 (voor mij het hoogtepunt binnen de muziekstijl) vind ik het toch op enkele vlakken minder geworden sinds dat jaar...


Idd 2006 was echt het topjaar van de hardstyle tot nu toe :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 03:38 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Het begint al te veranderen.. Ik kom op school steeds meer gasten tegen met de broek op half 7 die claimen hardstyle liefhebber te zijn, maar hebben nog nooit gehoord van labels als DMW, Scantraxx of Fusion.. Daar schijt ik op. Ze kennen alleen Showtek en hebben vaag ergens van Headhunterz gehoord. Sowieso zijn wannabe's altijd kud. Persoonlijk heb ik graag een beetje kennis van de muziek waar ik naar luister.. Als Hardstyle evolueert naar een neppe style zoals hiphop, so be it, dan blijf ik wel kleven bij de Early of Italian..

Taaac! (dit is een irrelevante uitsmijter)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 11:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

StylxZ schreef:
Het begint al te veranderen.. Ik kom op school steeds meer gasten tegen met de broek op half 7 die claimen hardstyle liefhebber te zijn, maar hebben nog nooit gehoord van labels als DMW, Scantraxx of Fusion.. Daar schijt ik op. Ze kennen alleen Showtek en hebben vaag ergens van Headhunterz gehoord. Sowieso zijn wannabe's altijd kud. Persoonlijk heb ik graag een beetje kennis van de muziek waar ik naar luister.. Als Hardstyle evolueert naar een neppe style zoals hiphop, so be it, dan blijf ik wel kleven bij de Early of Italian..

Taaac! (dit is een irrelevante uitsmijter)


De Italian sounds die SAIFAM op het moment maakt word ik nou ook niet vrolijk van. :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 11:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

StylxZ schreef:
Het begint al te veranderen.. Ik kom op school steeds meer gasten tegen met de broek op half 7 die claimen hardstyle liefhebber te zijn, maar hebben nog nooit gehoord van labels als DMW, Scantraxx of Fusion.. Daar schijt ik op.

Net of dat een graadmeter is dat je liefhebber van een stijl bent. Mijn maten waar ik mee ga feesten hebben ook haast niks van die labels gehoord, maar die gaan harder los dan bepaalde figuren die het hele hardstyle-abc van buiten kennen. Liefde voor muziek is gebaseerd op hoe je de muziek in je opneemt en niet op kennis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joh het is net zoiets als zo'n techno-minimal hype die er heel even was. Kijk naar plaatjes als Disco Volante etcetera. De "top 40" lijkt voor mijn gevoel veel meer naar Trance te neigen op het moment. Kijk naar de nieuwe Armin van Buuren en die nieuwe plaat van Ron van den Beuken (lekker plaatje overigens!).

Stijlen blijven toch wel veranderen. SAIFAM is nu weer bezig met die Undersound promoten en zo heeft ieder label een eigen visie. Dat hardstyle populairder is geworden is gewoon een zeker iets, maar aan de andere kant was het ook gewoon al heel populair voordat dit aangekaart werd getuige de snelheid van kaartverkoop. van bepaalde events.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 20:24 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Net of dat een graadmeter is dat je liefhebber van een stijl bent. Mijn maten waar ik mee ga feesten hebben ook haast niks van die labels gehoord, maar die gaan harder los dan bepaalde figuren die het hele hardstyle-abc van buiten kennen. Liefde voor muziek is gebaseerd op hoe je de muziek in je opneemt en niet op kennis.


Niet een graadmeter, nee. Maar als je zo'n fan claimt te zijn mag ik er toch vanuit gaan dat je er ook het één en ander van weet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 21:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat muziek veranderd door de jaren, gebeurt overal. Het gebeurt ieder jaar zelfs. neem maar eens een nummer uit 05 en 06. al een behoorlijk verschil



verandering vind ik niet erg, vind alles wel tof. Je hebt natuurlijk altijd nummers die je niks aan vind. maar er is geen enkel "jaar" wat echt dat nee dit is niks. als hardstyle zo als het nu is/was zou veranderen in scooter style, dan blijf ik hardstyle luisteren toen ik het nog tof vond.

zag vrijdag helaas scooter met zijn"hardstyle" om tmf in de aula :'). slechte zaak is dat :list:.

edit: filmpjes .
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 00:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat ik de hardstyle volledig achter mij zou laten.
Iets dat nu al eigenlijk met mij gebeurt.
Dit komt omdat ik niet hou van de richting waar hardstyle nu naartoe gaat, maar vooral omdat ik vind dat er voor hardstyle muziek de laatste paar jaar een blauw druk is ontstaan voor hoe een track er uit moet zien.
Er word bijna niet meer geexperimenteerd met de muziek, en je hoort nooit meer een nummer die er echt uitspringt.
Dit is iets wat je in de early periode nog wel terug ziet,en daar door haal ik daar veel meer plezier uit.
De muziek waar ik nu heel veel naar luister is Industrial en Drum & bass, en af en toe luister ik nog wel eens naar hardstyle, maar ik ben niet meer zon hardstyle addict als vroeger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 00:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

StylxZ schreef:
Het begint al te veranderen.. Ik kom op school steeds meer gasten tegen met de broek op half 7 die claimen hardstyle liefhebber te zijn, maar hebben nog nooit gehoord van labels als DMW, Scantraxx of Fusion.. Daar schijt ik op. Ze kennen alleen Showtek en hebben vaag ergens van Headhunterz gehoord. Sowieso zijn wannabe's altijd kud. Persoonlijk heb ik graag een beetje kennis van de muziek waar ik naar luister.. Als Hardstyle evolueert naar een neppe style zoals hiphop, so be it, dan blijf ik wel kleven bij de Early of Italian..

Taaac! (dit is een irrelevante uitsmijter)


Mooie post en ik ben het er mee eens, behalve dat deel over hiphop..
Als je dan toch een ''neppe'' style zoekt; kies dan jumpstyle :P
Er zijn erg veel kutrappers, maar hiphop kan echt heel erg nice zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
StylxZ schreef:
Het begint al te veranderen.. Ik kom op school steeds meer gasten tegen met de broek op half 7 die claimen hardstyle liefhebber te zijn, maar hebben nog nooit gehoord van labels als DMW, Scantraxx of Fusion.. Daar schijt ik op. Ze kennen alleen Showtek en hebben vaag ergens van Headhunterz gehoord. Sowieso zijn wannabe's altijd kud. Persoonlijk heb ik graag een beetje kennis van de muziek waar ik naar luister.. Als Hardstyle evolueert naar een neppe style zoals hiphop, so be it, dan blijf ik wel kleven bij de Early of Italian..

Taaac! (dit is een irrelevante uitsmijter)


Mooie post en ik ben het er mee eens, behalve dat deel over hiphop..
Als je dan toch een ''neppe'' style zoekt; kies dan jumpstyle :P
Er zijn erg veel kutrappers, maar hiphop kan echt heel erg nice zijn.


Jumpstyle kan ook nice zijn, sommige tracks zijn harder dan veel van de huidige hardstyle.

Hiphop is idd nep. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 15:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Zegt ie dat jumpstyle nice kan zijn en hiphop nep is..

*Leest post van Dakpan nog 3x*


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Zegt ie dat jumpstyle nice kan zijn en hiphop nep is..

Ooit gehoord van mening? Jij gaf hem ook hoor ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 15:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb er soms nog wel eens moeite mee ja xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 17:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

In hiphop heb je anders ook de duidelijke tweespalt tussen hetgeen wat commercieel en hetgeen wat nog "underground" is. Mocht er een evolutie in de hardstyle komen acht ik de scene dusdanig sterk in dat een dergelijke tweespalt ook zou kunnen plaatsvinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
In hiphop heb je anders ook de duidelijke tweespalt tussen hetgeen wat commercieel en hetgeen wat nog "underground" is. Mocht er een evolutie in de hardstyle komen acht ik de scene dusdanig sterk in dat een dergelijke tweespalt ook zou kunnen plaatsvinden.

Is er al lang. Trance Generators, Danielle Mondello & Express Viviana, IQ Bounce & Darqtai, Dragan & Main, The Vision, Vortex, Brainkicker. Een aantal die al een tijdje meedraaien, maar nu niet voor het grote publiek staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 17:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

+ theracords :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 19:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Er is een verschil tussen de splitsing commercieel/underground, en de splitsing kwaliteit/amateurisme...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 20:22 
 
Hardtraxx Veteran

Sunboom schreef:
Er is een verschil tussen de splitsing commercieel/underground, en de splitsing kwaliteit/amateurisme...


maar somige mensen vinden commercieel vaak kwaliteit,, en dat hoeft zeker niet zo te zijn :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 20:38 
 
Hardtraxx Elite

Niet iedereen gaat voor het geld.
Dus er zal altijd wel iemand zijn die maakt wat jij leuk vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 20:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
dawasiknie schreef:
In hiphop heb je anders ook de duidelijke tweespalt tussen hetgeen wat commercieel en hetgeen wat nog "underground" is. Mocht er een evolutie in de hardstyle komen acht ik de scene dusdanig sterk in dat een dergelijke tweespalt ook zou kunnen plaatsvinden.

Is er al lang. Trance Generators, Danielle Mondello & Express Viviana, IQ Bounce & Darqtai, Dragan & Main, The Vision, Vortex, Brainkicker. Een aantal die al een tijdje meedraaien, maar nu niet voor het grote publiek staan.


Niks underground aan de artiesten die jij noemt. Of ze zijn gewoon amateur en breken maar niet door, of ze hebben hun beste tijd allang gehad. Hardstyle heeft nou eenmaal niets undergrounds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 23:22 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Mol schreef:

Mooie post en ik ben het er mee eens, behalve dat deel over hiphop..
Als je dan toch een ''neppe'' style zoekt; kies dan jumpstyle :P
Er zijn erg veel kutrappers, maar hiphop kan echt heel erg nice zijn.


Da's precies wat ik probeer te zeggen, de evolutie van hiphop (dat zal ik vergeten zijn), begrijp me niet verkeerd, er zijn in mijn ogen ook heel veel goede oude hiphop tracks, maar deze style is ook zo geëvolueerd dat het nu eigenlijk niks meer is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 00:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Sunboom schreef:
Er is een verschil tussen de splitsing commercieel/underground, en de splitsing kwaliteit/amateurisme...


maar somige mensen vinden commercieel vaak kwaliteit,, en dat hoeft zeker niet zo te zijn :huh:

In principe niet, maar in de hardstyle toch wel akelig vaak het geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 10:40 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Khadber schreef:
dawasiknie schreef:
In hiphop heb je anders ook de duidelijke tweespalt tussen hetgeen wat commercieel en hetgeen wat nog "underground" is. Mocht er een evolutie in de hardstyle komen acht ik de scene dusdanig sterk in dat een dergelijke tweespalt ook zou kunnen plaatsvinden.

Is er al lang. Trance Generators, Danielle Mondello & Express Viviana, IQ Bounce & Darqtai, Dragan & Main, The Vision, Vortex, Brainkicker. Een aantal die al een tijdje meedraaien, maar nu niet voor het grote publiek staan.


Niks underground aan de artiesten die jij noemt. Of ze zijn gewoon amateur en breken maar niet door, of ze hebben hun beste tijd allang gehad. Hardstyle heeft nou eenmaal niets undergrounds.

Oneens
Wavolizer, Geck-o, Thera, TGs, Brainkicker, The Overminds, Audio Damage, Simon J. Bergher, Apex Mind, Radium, Chris One, Rephex (zonder abw)
Niet doorbreken en amateur zijn is niet hetzelfde, deze mensen kiezen ervoor om muziek te maken waarmee ze nooit tot de massa zullen komen, dus zijn ze underground.

@Stylxz
Ik heb geen verstand van hiphop, maar ik denk dat wij alleen het commerciele gedeelte kennen, net zoals mensen van andere genres bij ons alleen showtek en headhunterz kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 11:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Oneens
Wavolizer, Geck-o, Thera, TGs, Brainkicker, The Overminds, Audio Damage, Simon J. Bergher, Apex Mind, Radium, Chris One, Rephex (zonder abw)
Niet doorbreken en amateur zijn is niet hetzelfde, deze mensen kiezen ervoor om muziek te maken waarmee ze nooit tot de massa zullen komen, dus zijn ze underground.

@Stylxz
Ik heb geen verstand van hiphop, maar ik denk dat wij alleen het commerciele gedeelte kennen, net zoals mensen van andere genres bij ons alleen showtek en headhunterz kennen.


Wat Apex Mind tegenwoordig maakt is geen Hardstyle meer te noemen, dat geeft die zelf ook toe. En over Theracords, die gaan ook steeds meer richting de huidige style. Misschien niet HHZ-achtig, maar wel meer de modernere Hardstyle en niet die vage zooi. DBSTF draait niet voor niets een track van Theracords he. ;)
TGs hebben hun beste tijd ook gehad, die hebben bekendheid gehad, ze maken alleen amper nieuwe tracks dus ze verdwijnen op de achtergrond. En de rest die je opnoemt droomt er ook zeker van ooit op Qlimax te staan. Ik blijf bij m'n punt, er is gewoon niks underground aan Hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 11:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Brainkicker en The Overminds maken niet undergroundhardstyle, maar gewoon de generic hardstyle die wat amateuristischer klinkt. Overduidelijk.

De rest van de artiesten ken ik niet goed genoeg, maar ik ben het met het standpunt van Dakpan eens.

Lyst schreef:
Ik heb geen verstand van hiphop, maar ik denk dat wij alleen het commerciele gedeelte kennen, net zoals mensen van andere genres bij ons alleen showtek en headhunterz kennen.

True.
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen