Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4

Wat als de hardstyle van nu evolueert naar iets wat je niet mooi vind.
Ik verlaat gewoon het genre waar ik gek op was, muziek evolueert en i have to deal with it. 23%  23%  [ 13 ]
Ik blijf luisteren want Hardstyle = Hardstyle. 39%  39%  [ 22 ]
Ik probeer met anderen, de sound die ik te gek vond weer terug te krijgen. 38%  38%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 56
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 11:40 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Vage zooi :x , omdat er geen melodie in de track zit? Ga toch weg man.
Ik noem een
Polsevogn Killer
This is not Techno
Sexobear
Allemaal releases van dit jaar en bovendien de bekendere nummers van theracords. Ik durf te wedden dat 9% van de qlimax bezoekers deze nummers nog nooit heeft gehoord. En wie van de bovenstaande artiesten droomt ervan op qlimax te staan met dit huidige hardstyle publiek?

Trance Generators hebben dit jaar zekers 3 nummers uitgebracht, dat het geen aandacht krijgt van de massa, wil niet zeggen dat ze hun beste tijd wel hebben gehad. Er is nu eenmaal een tweesplitsing in het hardstyle publiek, en hun nummer Follow the Music zegt genoeg over hun visie op hardstyle. Anders lees het interview op GHF maar eens door.

En Sunboom, dat je die artiesten niet goed genoeg kent, komt dat omdat ze niet underground zijn, maar amateurs :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Vage zooi :x , omdat er geen melodie in de track zit? Ga toch weg man.
Ik noem een
Polsevogn Killer
This is not Techno
Sexobear
Allemaal releases van dit jaar en bovendien de bekendere nummers van theracords. Ik durf te wedden dat 9% van de qlimax bezoekers deze nummers nog nooit heeft gehoord. En wie van de bovenstaande artiesten droomt ervan op qlimax te staan met dit huidige hardstyle publiek?

Trance Generators hebben dit jaar zekers 3 nummers uitgebracht, dat het geen aandacht krijgt van de massa, wil niet zeggen dat ze hun beste tijd wel hebben gehad. Er is nu eenmaal een tweesplitsing in het hardstyle publiek, en hun nummer Follow the Music zegt genoeg over hun visie op hardstyle. Anders lees het interview op GHF maar eens door.

En Sunboom, dat je die artiesten niet goed genoeg kent, komt dat omdat ze niet underground zijn, maar amateurs :')


Sorry, wist niet dat je ging huilen over m'n vage zooi opmerking. Toch blijft het vage zooi in mijn ogen. Ik plaats tracks graag, en die tracks zijn niet te plaatsen.
En ik ben het weer met Sunboom eens, die artiestjes kunnen het gewoon niet. Er is een verschil tussen amateur en Underground maar dat moet je kennelijk nog ontdekken.

Om maar weer terug te komen op TGs, sommige tracks van hun zijn dus zeker wel geschikt voor de massa, neem bijvoorbeeld Wildstyle Generation maar.

Maarja ik ben uitgepraat, ik ga weer verder met mn werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 21:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Er is ook een verschil tussen niet willen en niet kunnen. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 22:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik heb geen verstand van hiphop, maar ik denk dat wij alleen het commerciele gedeelte kennen, net zoals mensen van andere genres bij ons alleen showtek en headhunterz kennen.

Er is weldegelijk een grote underground-scene in de rap die niet commercieel produceert. Die zijn wellicht bekend maar zeker niet commercieel.. En ja, je hebt een minder bekend deel, maar dat deel breekt niet door omdat ze simpelweg niet goed genoeg zijn. En zo is dat in de hardstyle ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2009 21:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als het zo verandert dat ik het niet meer leuk vind (als Showtek aan de macht komt in Hardstyle-land), dan blijf ik gewoon de "gouwe ouwe" tracks luisteren en dan ga ik ook over op Hardcore en Hard Trance.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2009 23:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

StylxZ schreef:
Het begint al te veranderen.. Ik kom op school steeds meer gasten tegen met de broek op half 7 die claimen hardstyle liefhebber te zijn, maar hebben nog nooit gehoord van labels als DMW, Scantraxx of Fusion.. Daar schijt ik op. Ze kennen alleen Showtek en hebben vaag ergens van Headhunterz gehoord. Sowieso zijn wannabe's altijd kud.

In belgië kennen zo een kerels enkel dj coone en dbstf (die afkorting zouden ze in geen 1000 jaar herkennen :P ). Als je zegt dat frontliner in de buurt draait dan weten ze niet wie het is >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 15:32 
 
Hardtraxx Newbie

Citaat:
In belgië kennen zo een kerels enkel dj coone en dbstf (die afkorting zouden ze in geen 1000 jaar herkennen :P ). Als je zegt dat frontliner in de buurt draait dan weten ze niet wie het is >.<


Over het algemeen is dat wel juist, alhoewel er hier toch belgen zijn op hardtraxx, die er al bij waren sinds het prille begin( ik luister zelf al hardstyle sinds 2004 - 2005). Natuurlijk lijkt me het logisch dat mensen, die niet weten wat hardstyle is, enkel de grote namen kennen zoals dbstf of headhunterz en niet de kleinere namen, die toch wel dikke tracks produceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 15:36 
 
Donateur

Er zijn inderdaad in België veel mensen die enkel Headhunterz en Coone kennen, en zij zijn dan zo'n grote fan van Headhunterz maar ze weten dan niet dat Headhunterz nu een solo project is :P Meeste van die mensen gaan ook gewoon naar feesten zoals Reverze en Black omdat ze die muziek misschien wel graag horen, maar voor de rest er ook niets van kennen. In België zijn er trouwens ook meer mensen die jump/tekstyle luisteren dan mensen die naar hardstyle luisteren maar de meeste kennen soms het verschil niet eens tussen jumpstyle en hardstyle >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 18:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er wordt hier gediscussieerd alsof er 3 groepen zijn, commercieel, amateur en underground. Zie het meer als een spectrum, vooral de lijn commercieel / underground. Daarnaast heb je ook een gerelateerd spectrum bekend / onbekend. Aan de uiterst commerciele kant heb je Showtek, Headhunterz, DBSTF die maken wat het meest aanslaat, en daarmee ook de bekendste zijn.

Theracords zou ik sowieso allemaal underground noemen. Sommige releases liggen iets dichterbij het commerciele gedeelte van het spectrum dan de andere, maar ze hebben allemaal wel skills, produceren allemaal een soort hardstyle wat niet bij de massa aan zal slaan en zijn allemaal (relatief) onbekend.

Lyst noemt een aantal Theracords tracks die veel meer aan de underground kant liggen. Het overgrote deel van bijv. Qlimax of een Defqon mainstage zit daar niet op te wachten. Als je dan kijkt naar bijv. Geck-O - Deckstar of zijn remix van Hallucinating, dat zijn tracks die elementen bevatten die de underground-liefhebbers bevallen, maar ook niet verkeerd zouden klinken tussen een hoop scantraxx plaatjes door.

AVIO is weer een ander verhaal. Ik vind eerlijk gezegd de laatste vinyl extreem 'commercieel' klinken, zeker niet amateuristisch. Toch is AVIO juist bij de liefhebber bekend, en nog niet echt bij de dagjesmensen. Ik denk wel dat ze (vooral Alphaverb) steeds bekender zullen worden en uiteindelijk ook wel op wat grote mains komen te staan als ze willen. Van Geck-O verwacht ik dat ook trouwens, maar ik denk dat hij er nog wel iets langer over doet dan AVIO om daar te komen. Niet gek ook dat Geck-O binnenkort een avio release krijgt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Meeste van die mensen gaan ook gewoon naar feesten zoals Reverze en Black omdat ze die muziek misschien wel graag horen, maar voor de rest er ook niets van kennen. In België zijn er trouwens ook meer mensen die jump/tekstyle luisteren dan mensen die naar hardstyle luisteren maar de meeste kennen soms het verschil niet eens tussen jumpstyle en hardstyle >.<


Ik ga zelf ook voor de tweede keer naar reverze, maar ik denk wel dat het aantal dagjesmensensen veel minder gaat zijn. Enkel dbstf en coone zijn volgens mij de enige namen die mensen trekken die niets of weinig van hardtyle kennen. Eventueel zou ik psyko punkz hier ook nog bij kunnen plaatsen omdat die toch ook bekend zijn binnen belgië. Als je dit bekijkt tegenover vorig jaar... toen waren er namen zoals NC, HHZ en angerfist die ook veel dagjesmensen trekken.

Zoals je zegt zijn er in België veel meer mensen die naar teck/jump luisteren dan in Nederland. vind het dan ook jammer dat ze met een feest als reverze niet gewoon een zaal teck/jump maken en een zaal hardstyle met hardcore afsluiters. Dit omdat ten eerste ik normaal veel vroeger zou gaan als de eerste 4 uur geen teck gedraaid zou worden, en ten tweede omdat met die groep van fans altijd veel meer gevechten zijn dan bij hardstyle/hardcore liefhebbers. Iedereen die naar summerfestival/laundryday/ansarat geweest is zal mij hier volledig in kunnen volgen ;)
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen