Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende

Stelling: eens of oneens?
Eens, het haantjesgedrag van Scantraxx staat me niet aan 26%  26%  [ 11 ]
Eens, andere labels maken een stuk betere producties 16%  16%  [ 7 ]
Eens, andere rede 2%  2%  [ 1 ]
Oneens, Scantraxx heeft nou eenmaal de beste artiesten in huis 23%  23%  [ 10 ]
Oneens, Scantraxx zorgt hiermee voor een positieve invloed op de scene 19%  19%  [ 8 ]
Oneens, andere rede 12%  12%  [ 5 ]
Geen Mening/weet niet 2%  2%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 43
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Scantraxx word door veel mensen gezien als de absolute top in de Hardstyle, mede te danken aan namen als Headhunterz, D-Block @ S-Te-Fan en uiteraard The Prophet zelf. Zelfs de mensen die relatief weinig van het genre kennen zullen deze namen nog wel wat kunnen zeggen. Door een aantal recente gebeurtenissen rond Scantraxx en de artiesten eromheen ben ik mij dingen af gaan vragen, ik wil daarom ook de stelling hier neerzetten:

Stelling: de invloed van Scantraxx op de hardstyle scene is te groot aan het worden.

De laatste tijd lijkt het voor mijn gevoel er steeds vaker op dat men de machtspositie van het bekend zijn op de verkeerde manier uitbuit. Ik noem hierbij:
* Het uitstellen van een WEB-shop met exclusieve tracks, die duur schijnt te worden.
* Het overnemen van Square Beats en A2 Records.
* Het uitbuiten van promo's als Outside World 2009.
* De artiestenalbums van Brennan Heat & D-Block & S-Te-Fan, plus de geruchten van A-Lusion en mijn persoonlijke verdenking van Scope DJ voor het maken van een album.

Er zijn nog een aantal redenen voor mij persoonlijk, maar ik weet niet 100% zeker of deze ook waar zijn, dus deze laat ik hier buiten beschouwing. Voor mijn gevoel drukt Dov en kornuiten een wat te grote stempel op het genre op het moment. Er is niets mis met de grootste zijn, maar ik voel me er toch niet helemaal lekker bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 12:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oneens, Scantraxx zorgt voor een positieve invloed.

Waarom? Bij elk genre heb je wel een label die hoog staat aangeschreven, en ik vind dat de mannen van scantraxx het goed doen. Ok, releases als outside world kunnen gewoon echt niet, maar die koop ik dan ook gewoon niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 12:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het album gedeelte hoeft voor mij egt niet, maar waar je ook kijkt, Sport, Politiek heb je altijd een groep die boven de rest staat en dat zie ik ook bij Scantraxx in Hardstyle, ik erger me er zelf niet aan, maar komt misschien ook dat ik hartstikke fan ben van Scantraxx :$ :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 12:45 
 
Hardtraxx Veteran

Ik geef t ook een positieve invloed

Ook omdat ik een scantraxx fan ben, en de albums vind ik wel vet eigelijk. Miss is het wel een beetje te veel van het goede aan het worden dat wel. Maar ik denk toch dat het niet echt een negatieve invloed zal hebben op hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 13:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Een jumpstyle label opnemen in Scantraxx vond ik toch wel een hele slechte move. Scantraxx probeert hardstyle te laten groeien, maar ze moeten niet te hard willen, dat is funest voor het genre. Maar ik denk dat het uiteindelijk wel los loopt allemaal.

Fusion Records FTW!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 13:19 
 
Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Een jumpstyle label opnemen in Scantraxx vond ik toch wel een hele slechte move. Scantraxx probeert hardstyle te laten groeien, maar ze moeten niet te hard willen, dat is funest voor het genre. Maar ik denk dat het uiteindelijk wel los loopt allemaal.

Fusion Records FTW!!


Ja een jumpstyle label erbij vind ik ook een slechte move dat zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 14:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ook oneens

scantraxx heeft een bult hele goeie producers en dj's, die kunnen toch niet voor een slechte invloed zorgen
oke, de albums is idd een beetje teveel van het goede, maar voor sommigen is het wel leuk, zoals voor de DBSTF fans, is een album gewoon heel mooi. zelfde geldt voor de andere dj's/producers. maarja, dat ze scantraxx zelf voor het geld gaat, kijk ik ook helemaal niet van op, dat is met kapitalisme overal, dokters, scholen, ziekenhuizen, allemaal voor de winst... ook al zeggen ze van niet. dat geldt ook voor scantraxx in mijn ogen.

dat ze de grootste zijn, denk ik eigenlijk nooit aan. is alleen maar leuker voor hun. ik erger me er dus helemaal niet aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 16:24 
 
Hardtraxx Elite

Ravenwood schreef:
ik ook oneens

scantraxx heeft een bult hele goeie producers en dj's, die kunnen toch niet voor een slechte invloed zorgen
oke, de albums is idd een beetje teveel van het goede, maar voor sommigen is het wel leuk, zoals voor de DBSTF fans, is een album gewoon heel mooi. zelfde geldt voor de andere dj's/producers. maarja, dat ze scantraxx zelf voor het geld gaat, kijk ik ook helemaal niet van op, dat is met kapitalisme overal, dokters, scholen, ziekenhuizen, allemaal voor de winst... ook al zeggen ze van niet. dat geldt ook voor scantraxx in mijn ogen.

dat ze de grootste zijn, denk ik eigenlijk nooit aan. is alleen maar leuker voor hun. ik erger me er dus helemaal niet aan.


Ten eerste ziekenhuizen, dokters en scholen maken geen winst dus dat is een komplete misopvatting.
Ik vind: Teveel albums zijn niet goed, als ze 1 album per jaar doen vind ik het prima. En over de prijzen, Als Scantraxx hoge prijzen gaat vragen voor de tracks op hun nieuwe site zou ik dit erg zonde vinden. Ik denk alleen dat je er niet echt veel aan kan doen, als Hardstyle-fan.
Ik zou graag zien dat andere labels de macht positie van scantraxx kunnen beperken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zijn op het moment 2 labels die echt tegengas kunnen geven. Saifam-group, wat zo gigantisch groot is, maar waar Technoboy misschien wta voor elkaar kan krijgen, en Fusion/Superplastik, wat wel puur Hardstyle is. A2R kon, mits ze vaker per jaar gingen releasen, ook een grote speler worden, maar je hebt gezien wat er gebeurd is. Hoop op nieuwe grote labels? Op het moment niet echt.
Minus Is More en AVIO acht ik nog te klein om ECHT te concurreren met de top, bovendien hebben zij een wat minder toegankelijke sound. Verder zou je nog kunnen denken Ipnotika, wat ook gigantisch is.

Misschien dat een Activa/Kattiva/Explosive records (Activator's labels) wat kan doen, alleen is denk ik ook niet bekend en niet toegankelijk genoeg.

Maar ik zie een hoop comments. Misschien had ik mijn antwoorden wat anders moeten formuleren.
Wat ik nu vooral bedoel is dat Scantraxx heel erg de stempel op het genre drukt, maar lang niet iedereen is het daar mee eens. Als je kijkt. Veel Die-Hard fans staan liever bij The Pitcher dan bij Headhunterz etcetera. Dat is toch bijzonder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 16:38 
 
Hardtraxx Veteran

Scantraxx heeft goede artiesten, Deze hebben het voordeel dat ze veel geboekt worden. Komt er ook nog eens bij dat iedereen tegenwoordig wel tracks kent van HHZ, DBSTF .. Conclusie?
Scantraxx = populair & heeft nu namelijk de grootste machspositie! Maakt het uit?
NEE !!

Zolang hun muziek maar goed is, ze nog redelijk blijven releasen ( Kwa tijd dan .. Want scantraxx kennende :x) Vind ik het allemaal best !

Best Label Pour Moi?

SuperPlast!k _0_
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 16:39 
 
Hardtraxx Elite

bRt_ schreef:
Scantraxx heeft goede artiesten, Deze hebben het voordeel dat ze veel geboekt worden. Komt er ook nog eens bij dat iedereen tegenwoordig wel tracks kent van HHZ, DBSTF .. Conclusie?
Scantraxx = populair & heeft nu namelijk de grootste machspositie! Maakt het uit?
NEE !!

Zolang hun muziek maar goed is, ze nog redelijk blijven releasen ( Kwa tijd dan .. Want scantraxx kennende :x) Vind ik het allemaal best !

Best Label Pour Moi?

SuperPlast!k _0_


maar wat vind je van het feit dat de prijzen stijgen, machtsmisbruik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 16:47 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

De absolute top hardstyle producers zitten bij Fusion (donkeyrollers, southstylers, zany etc.)
Scantraxx heeft enkel nu-style idolen (op the prophet/A2 na) en pusht deze sound nog wel meest van allemaal. Het is net of scantraxx wil bepalen welke kant het genre op moet.
SAIFAM, velen malen groter dan scantraxx, stuurt het genre ook wel, maar niet richting de commercie.
Dus scantraxx als je toch gebruik wil maken van je machtspositie, breng ons maar wat hardstyle terug :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 16:51 
 
Hardtraxx Veteran

Dorus ML schreef:
maar wat vind je van het feit dat de prijzen stijgen, machtsmisbruik?


Scantraxx is zo populair, verdient geweldig veel aan al deze artiesten dus je had wel kunnen zien aankomen dat dit label andere artieste ging overkopen? Beetje "Klote" met andere labels ..
Kwa prijzen, njah vermoedden dat het blijft stijgen, vind ik niet kunnen eerlijk gezegd .. Mensen betalen zich blauw aan evenementen en om dan nog eens heerlijke tracks te willen gaan ze de prijs nog eens willen opslaan .. Vind ik dikke zever, persoonlijk vind ik dit niet eens kunnen :x En dan stellen ze het nog keer op keer uit .. Overdreven ! Maarja zo is scantraxx ..

Citaat:
Scantraxx heeft enkel nu-style idolen


En dan? Deze is wel zeer populair onder de meningte ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 16:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
* Het overnemen van Square Beats en A2 Records.


Dat klopt toch niet helemaal, niet heel A2 records is overgenoen toch, alleen Aplha twins zelf.

Verder vind ik het opkopen van artiesten wel wat ver gaan.Bijna alles heeft tegenwoordig wel wat bij scantraxx gedaan.

De releases blijven echter goed, en ik denk met al die zéér creative geesten als Wildstylez en scope zal dat ook nog wel zo blijven.

Ik wacht alleen nog op het bericht van Noisecontrollers die gaan verhuizen naar Dov's label.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 16:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Taxi schreef:
Khadber schreef:
* Het overnemen van Square Beats en A2 Records.


Dat klopt toch niet helemaal, niet heel A2 records is overgenoen toch, alleen Aplha twins zelf.

Verder vind ik het opkopen van artiesten wel wat ver gaan.Bijna alles heeft tegenwoordig wel wat bij scantraxx gedaan.

De releases blijven echter goed, en ik denk met al die zéér creative geesten als Wildstylez en scope zal dat ook nog wel zo blijven.

Ik wacht alleen nog op het bericht van Noisecontrollers die gaan verhuizen naar Dov's label.


Gast, je neemt het hart en ziel van het hele label weg.. het label heeft zelfs de naam van de artiest zelf. Kennelijk was B-Front het er niet mee eens, en is naar Fusion gegaan, ik hoop dat Ran-D hetzelfde doet, want hij moet zeker niet ondergesneeuwd worden daar.
Verder hoop ik maar dat The Prophet niet te veel invloed op de releases van Alpha Twins gaat uitoefenen. Dat moet ik allemaal maar zien. (oftewel kijken hoe Fragile zich ontpopt als release)

Overigens zijn Wildstylez en Scope DJ de enigen van Scantraxx waarvoor ik me kan interesseren, A-Lusion ook zeker wel, maar het is stil rond zijn persoon. De rest lijkt wel vastgeroest te zitten in oude patronen, jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Taxi schreef:
Khadber schreef:
* Het overnemen van Square Beats en A2 Records.


Dat klopt toch niet helemaal, niet heel A2 records is overgenoen toch, alleen Aplha twins zelf.

Dat is nog erger... Dan zou heel het hart en ziel van het label wegvallen. Net nu dit label net lekker op gang was.
Weet niet echt wat ik van Scantraxx moet denken, ze hebben idd wel af en toe lekker releases. Het merendeel is jammer genoeg gewoon 13-in-een-dozijn. Denk ook dat scantraxx af en toe (Door de grootte van het label) een verkeerde invloed heeft, fuck die pitch-kicks ed. Ze waren ooit vernieuwend maar dat is ook al lang verleden tijd...Het gaat er meer om dat ze veel in de aandacht blijven en lekker veel verkopen ipv je eigen ding doen en liefde voor de muziek. Daardoor zijn de nieuwe releases op het label vooral kwantiteit ipv kwaliteit

:whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 18:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Eens, het haantjesgedrag van Scantraxx staat me niet aan


Het hoeft voor mij persoonlijk niet dat één iemand de grootste probeert te zijn. Wie zegt ook dat dit het idee is van Scantraxx. Misschien willen ze wel gewoon zoveel mogelijk artiesten bij elkaar hebben die weer ieder hun eigen stijl hebben. Daar kun je niet over oordelen vind ik persoonlijk. ;)

Maar dan nog, waarom zoude wij voor Scantraxx moeten bepalen wat ze beter wel of niet moeten doen. Het is het label van Dov en niet van ons. Al vind ik persoonlijk dat Scantraxx er goed aan zou doen om wat meer naar de echte liefhebbers te kijken/luisteren en niet proberen de grootste te zijn. Maar ook nu weer.. Wie zegt dat Scantraxx zo wil zijn? Wij kunnen niet in hun kast kijken van wat ze plan zijn.

Scantraxx moet mooi zelf doen wat ze zelf willen. Ik vind het alleen wel jammer hoe het nu gaat. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 20:52 
 
Hardtraxxer

Scantraxx Neemt A² Records Niet Over:

A² Records is as of today powered by Scantraxx Recordz. Expect nothing less then high quality hardstyle on A² Records.

Dus nergens over druk maken toch? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 20:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

harderstyles schreef:
Scantraxx Neemt A² Records Niet Over:

A² Records is as of today powered by Scantraxx Recordz. Expect nothing less then high quality hardstyle on A² Records.

Dus nergens over druk maken toch? :whistle:


Powered By = Gerund door = slechte benaming van overnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 21:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe kom je aan dat nieuws?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 21:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Hoe kom je aan dat nieuws?

Vaker op de Frontpage kijken ;).
En stond al op alphatwins.nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 21:56 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Hoe kom je aan dat nieuws?

In je mail box :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 22:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aha, laten we ons in iedergeval er niet zo'n druk om maken. Daar wordt niemand beter van. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 22:38 
 
Hardtraxx Elite

agree
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2009 23:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Misschien is mijn mening is simpele, doch wil ik hem wel melden. Ik koop geen exclusieve tracks en het feit dat er vele nieuwe albums aankomen vind ik alleen maar iets goed. Ik merk dus nog niks van het zogenaamde Scantraxx haantjesgedrag, dus ik ben het oneens met de stelling.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen