Oxbow schreef:
Nikkel schreef:
Nu kun je ook wel dit soort line up's maken met deze timetables, maar het is lastiger
wanneer we nu hokjes gaan maken. Dan krijg je alleen melodieuze hardstyle op een avond of
alleen rauwe hardstyle op een avond. Op een feest met maar een area geen probleem,
op een mainstage van een groot festival vind ik het wel een probleem. Een mainstage
vertegenwoordigd meestal alle hardere muziek stromingen van het festival en niet
alleen "een soort" hardstyle of wat dan ook. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.
Jij ziet het feit hokjes zo somber in naar mijn idee. Het is niet een kistje waar je een paar tracks in flikkert en dichttimmert met 10cm lange spijkers. Zie het meer als een geheel open doos waar je tracks in sorteert om het wat ordelijker te houden en zoals ik al eerder zei de communicatie duidelijker door maakt. Door subgenres te maken wil het niet zeggen dat wanneer Headhuterz als 2e DJ op een feest opent hij niks uit de Early of Raw doos mag halen omdat hij meer een Nu/Mainstream stempel heeft. Tuurlijk mag hij dat, alleen er moet gewoon voor ieder wat wils tussen zitten bij een Mainstage op een groot festival. En opbouw is er belangrijk, alleen niet alleen in de line-up maar ook in de sets zelf. B-Front kan prima openen met een Early/Maintream track alleen hij moet ook de Raw mensen tevreden houden die daar staan voor HUN favo sounds.
Kortom het is niet om de scene te verdelen en hokjes te creëren maar puur voor
duidelijkheid. Ik kan me net zoals heel veel andere HT users prima vinden onder het gezamenlijke kopje HARDstyle want ik kan alle 3 de subgenres enorm waarderen.
------------------------------------------------------------
Ik vind trouwens de term Mainstream-Hardstyle ook beter klinken dan Nu-Style
HardstyleEarly - Mainstream - Raw 
Hokjes ben ik ook niet voor, alleen anders verwoord misschien. Ik zal het anders zeggen in een totaal andere zin. We (niet allemaal) hebben een bepaald verwachtingspatroon van platen die DJ's draaien. Ze hebben het er min of meer zelf naar gemaakt dat we nu met dit probleem zitten. Je weet van elke DJ onderhand wel welke platen hij op een avond sowieso gaat draaien.
Ik vind het juist leuk wanneer een DJ verrassend uit de hoek komt en er een plaatje opgooit die ik NIET van hem verwacht. Om maar weer even een voorbeeld te pakken:
Wanneer Zany ging draaien in het jaar 2008 dacht ik, wist ik van te voren dat hij Octavius Augustus en nog drie platen waarvan ik wist dat ie die ging draaien. Niet dat ik dat er vind, heerlijke platen, maar het geeft wel aan dat we weten en wat we van hem verwachten. Zo is Zany (mijn favoriete DJ overigens) een DJ die heel lang vrijwel dezelfde setjes heeft gedraaid, op een timetable in te delen waar we/ ik hem zouden verwachten. Zo kom je wel op hokjes terecht.
Als je nou nog eens Loudness gaat krijgen en Tuneboy staat in de line up zou iedereen meteen roepen:
Ahh, die gaat alleen maar blije italiaanse hardstyle draaien. Maar hij kan ook een heerlijke opening geven met alleen maar harde early. Dat lijkt me veel vetter.
Ik bedoel hier mee te zeggen dat iedereen een verwachtingspatroon heeft en dat de DJ's zich daar ook hebben op aangepast. Ligt aan beide kanten en is dus gedeeltelijk te bepalen door ons. Alleen laat niemand dit merken omdat iedereen op een feest toch wel los gaat en naderhand krijg je allemaal verhalen dat de muziek zo slecht was en dat ze geen nieuwe nummers draaiden.
hopelijk snap je mijn punt hierdoor een stukje beter.
(Maar ik bent niet hokkerig ingesteld, ik wil gewoon niks missen op een feest.

M'n maten houden meer van de "mainstream" op een festival terwijl ik harde hardstyle wil horen. Ik sta dus meestal op de mainstage en niet bij de lompe shit, maar ga niet weg omdat ik het bij hun veel te gezellig vind.)
EDIT: @ Lyst: ik ben juist voor de aparte kleinschalige feesten met rauw of mainstream. top zelfs, al die liefhebbers bij elkaar