Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Stelling
Hardstyle = Hardstyle 32%  32%  [ 26 ]
Early Hardstyle, Hardstyle 18%  18%  [ 15 ]
Hardstyle = Overkoepelende naam voor 3 subgenres: Early, Mainstr. & Raw 50%  50%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 82
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 00:16 

Hardtraxx Veteran

QonFuzion schreef:
Martijn schreef:
Tja, dat is wss maar net hoe flexibel je bent en en waar je de grens legt. Naar mijn mening doe je een aantal tracks fors te kort door ze perse in 1 van de 3 subgenres proberen in te stoppen.

Ik wil geen subgenres om ervoor te zorgen dat ik elke track in kan delen, maar ik wil dat ze erkent worden zodat ik in 1 keer kan zeggen: "ik houd vooral van Early Hardstyle, Raw vind ik ook wel eens vet, maar Mainstream kan me vaak niet boeien". Op die manier weet jij dat ik niet zo snel een Headhunterz nummer op zal zetten, maar eerder een van HardheadZ. :)
Daarom doen de grenzen er ook niet toe. Het doet er niet zo veel toe of 1 track speciaal in dat hokje past, het gaat erom dat je snapt wat voor soort Hardstyle er wordt bedoelt.

Deze man spreekt wijze woorden in dit topic
Ben het helemaal met je eens ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 00:29 

Timmer schreef:
Hardstyle is Hardstyle, alleen soms baal ik wel eens een beetje als klasgenoten tegen me beginnen te vertellen hoe geweldig MMA wel niet is. Hun kennen de andere kanten van hardstyle niet, dat is jammer... Maar om nou nog meer hokjes te gaan maken, nee dankje!

Gewoon een Rauwe Track, klaar.

Idd, maar vind Early Hardstyle en Hardstyle wel redelijk, en met de hardstyle van nu; een track kan rauw zijn, hard, duister, euphorisch, outsidethebox... Maar om voor alles een subgenre aan te maken, njèh
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 00:39 

Hardtraxx Addict

Almighty schreef:
Timmer schreef:
Hardstyle is Hardstyle, alleen soms baal ik wel eens een beetje als klasgenoten tegen me beginnen te vertellen hoe geweldig MMA wel niet is. Hun kennen de andere kanten van hardstyle niet, dat is jammer... Maar om nou nog meer hokjes te gaan maken, nee dankje!

Gewoon een Rauwe Track, klaar.

Idd, maar vind Early Hardstyle en Hardstyle wel redelijk, en met de hardstyle van nu; een track kan rauw zijn, hard, duister, euphorisch, outsidethebox... Maar om voor alles een subgenre aan te maken, njèh

Helemaal mee eens!
Bovendien heeft een ideaal setje voor mij ook een goede balans tussen alle soorten tracks die er zijn, dus om nou een duidelijke verdeling in te maken? Nee, dat zou het voor mij saai maken en bovendien het hokjes-denken vergroten.. iets waar ik het niet op heb omdat dat voor mijn gevoel de creativiteit benadeelt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 00:41 

Hardtraxx Veteran

Het is ook niet de bedoeling om een duidelijke verdeling te maken, maar juist een vage. Track hoeft niet het ene of het andere te zijn en een set al helemaal niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 00:43 

Hardtraxx Addict

PNXRMX schreef:
Het is ook niet de bedoeling om een duidelijke verdeling te maken, maar juist een vage. Track hoeft niet het ene of het andere te zijn en een set al helemaal niet.

Vanuit wiens bedoeling spreek jij hier dan? Je eigen? :$

En dat geef ik net ook aan dat van mij een track niet perse in een bepaald hokje hoeft te vallen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 00:44 

Hardtraxx Addict

KickinAzz schreef:
PNXRMX schreef:

En dat geef ik net ook aan dat van mij een track of set niet perse in een bepaald hokje hoeft te vallen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 00:51 

Hardtraxx Veteran

KickinAzz schreef:
KickinAzz schreef:
PNXRMX schreef:

En dat geef ik net ook aan dat van mij een track of set niet perse in een bepaald hokje hoeft te vallen :thumbup:

Je had je bericht ook ff kunnen wijzigen hoor, hoef je niet voor te quoten :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 00:54 

Hardtraxx Addict

Daveytl schreef:
Je had je bericht ook ff kunnen wijzigen hoor, hoef je niet voor te quoten :lol:

Verkeerde knopje ingedrukt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 01:04 

Hardtraxx Elite

Heel erg diks eens - hardstyle = hardstyle!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 01:17 

Bierkoning

Ik ben wel een beetje voor onderverdeling van Harsdtyle
ik vind eht een wereld van verschil tussen mainstream & rauwere hardstyle, ongeacht mwat mensen er van vinden
ik heb er dus ook niet zo'n moeite mee als de term "raw style" wordt gebruikt
het is dan iig duidelijk waar mensen van houden, als iemand aan mij vraagt van welke muziek ik hou zeg ik hardstyle
zeggen zij dan": oh dus je vind hhz & dbstf (voorbeelden) ook zo goed? dan zeg ik nee ik hou meer van raw style
ik lul nu een heel verhaal maar iegenlijk maakt het me niet zo heel veel uit hoe mensen het benaderen
ik weet waar ik van hou en hoe ik het kan omschrijven en daar gaat het om ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 04:25 

Hardtraxx Elite

Ik zou gaan voor

- early hardstyle,
- mainstream hardstyle en
- raw hardstyle (af te korten tot rawstyle als je wil).

Waarom? Omdat er muzikaal gewoon echt drie verschillende kanten zitten aan hardstyle, dus het zou nergens op slaan om dat te ontkennen en perse geen termen te gebruiken om die verschillende muzikale kanten aan te duiden.

Natuurlijk valt het allemaal nog steeds onder één noemer (early hardstyle + mainstream hardstyle + raw hardstyle = hardstyle), maar dit maakt de communicatie gewoon makkelijker. Stel, je wil weten wat iemands muzieksmaak is, en hij antwoord met 'hardstyle', dan weet je eigenlijk nog steeds niks. Als hij antwoord met één van de drie termen die ik noemde, dan kun je meteen al 10 artiesten opnoemen die hij waarschijnlijk goed en niet goed vindt.

En dit is echt geen hokjesdenken: je kunt namelijk nog altijd zeggen: deze track heeft zowel raw als mainstream invloeden, of: deze track zit een beetje tussen early en raw in.

En waarom dan mainstream hardstyle en niet nu-style? Omdat ik nu-style maar een rare term vind: raw hardstyle is namelijk net zo goed 'nu' (als nu betekent: hetgeen na early). Bovendien werkt het gebruik van de term 'mainstream' in de hardcore prima :).

Joykill schreef:
Waar ligt de grens tussen raw- en nu-hardstyle? Sommige nummers zijn gewoon niet onder te verdelen, daarom is het naar mijn mening gewoon niet nodig en nutteloos.

Met dat argument kun je ook wel zeggen dat we geen enkele muziek meer een naam mogen geven. Hardstyle zelf is namelijk ook geen absolute groep muziek: sommige nummers zitten op het snijvlak met hardtrance, hardcore of andere genres. En dat geldt net zo goed (of misschien wel harder) voor de genres pop, hiphop, metal, klassiek, house, noem het maar op. Gelukkig kun je dus, zoals ik al eerder zei, altijd zeggen: het zitten tussen die en die genres in ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 08:44 

Donateur

Als het onderverdeeld moet worden, dan vind ik dat rauwe hardstyle gewoon hardstyle moet heten.
En dat hele blije Tweekaz gedoe gewoon hardstyle light, of gewoon softstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 09:16 

Hardtraxx Elite

Het kan mij eigenlijk niet veel schelen of er ooit een onderverdeling komt of niet, ik plaats het voor mezelf wel in een hokje.

Ik denk dat het vaak moelijk is om te bepalen of een track nu raw, dark of euforisch is, dat is onder andere vaak te zien op dit forum. Er ontstaan geregeld discussies over wat nu hard is en wat niet, volgens mij ligt dat altijd nog aan hoe je er persoonlijk tegen aan kijkt. Voor mij hoeven er dus geen substromingen te komen (zou het daarentegen ook niet erg vinden), ik maak voor mezelf wel uit of ik het raw of euforisch vind, dat hoeft een ander niet voor mij te doen.

De scheiding tussen early- en de hardstyle van nu wordt vaak al gemaakt, en ik doe daar aan mee. Early kun je vaak niet meer gelijken met de producties van nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 10:27 

Hardtraxx Addict

Sainen schreef:
Het kan mij eigenlijk niet veel schelen of er ooit een onderverdeling komt of niet, ik plaats het voor mezelf wel in een hokje.

Ik denk dat het vaak moelijk is om te bepalen of een track nu raw, dark of euforisch is, dat is onder andere vaak te zien op dit forum. Er ontstaan geregeld discussies over wat nu hard is en wat niet, volgens mij ligt dat altijd nog aan hoe je er persoonlijk tegen aan kijkt. Voor mij hoeven er dus geen substromingen te komen (zou het daarentegen ook niet erg vinden), ik maak voor mezelf wel uit of ik het raw of euforisch vind, dat hoeft een ander niet voor mij te doen.

De scheiding tussen early- en de hardstyle van nu wordt vaak al gemaakt, en ik doe daar aan mee. Early kun je vaak niet meer gelijken met de producties van nu.

Helemaal mee eens.
Goed verwoord ook :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 10:38 

Hardtraxx Elite

Zoals veel mensen hier al zeggen: hardstyle = hardstyle.
En zo blijft het ook...
Al dat hokjes denken, dat sommige mensen niet gek van zichzelf worden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 10:42 

Hardtraxx Veteran

Onderverdeling is opzich wel een idee waar je over kunt nadenken maar die namen zijn echt zo fokking gehandicapt dat het echt lachwekkend is gewoon.

Nu style :')
Raw style :')

Kom op zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 10:51 

Artiest

De muziek lijst teveel op elkaar vandaar dat onderverdeling hier verkeerd geplaatst is vind ik. De namen slaan dan ook nergens op imo.

Natuurlijk juich ik het toe om het een beetje te scheiden waar dat kan. Punt is wel dat het zo beperkt is dat je door het selecteren van de artiesten wel een statement hebt gezet. Daar heb je dan niet zo'n domme naam voor nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 11:53 

Aan het typen...

Allereerst wil ik vragen, dat de mensen die meedoen in debating topics zijn/haar mening ook onderbouwen met argumenten. Want alleen zeggen hardstyle=hardstyle of ja er moet een onderverdeling komen PUNT daar kun je niks mee in een debat. Als je enkel wilt laten weten voor welk standpunt je bent, gebruik dan de poll. En even voor de duidelijkheid een argument is vertellen waarom je voor of tegen een standpunt bent en niet je standpunt onderbouwen door je standpunt te herhalen.

En dan nu over de stelling. Ik ben voor een onderverdeling binnen de hardstyle. Ik vind dat er onderverdelingen nodig zijn indien er een significant grote groep mensen de ene soort hardstyle te gek vind, terwijl zij niets voelen voor een andere soort hardstyle. Want als die groep zo groot is, dan betekent dat, dat er wel degelijk grote verschillen zijn tussen beide soorten hardstyle, want anders kun je niet het een wel mooi vinden en het andere niet, als het gaat om soortgelijke muziek. Bij de oude hardstyle en de nieuwe hardstyle is dat lijkt me wel overduidelijk het geval. Er is een groep mensen die helemaal verkocht aan de oude hardstyle, maar die helemaal niets moet hebben van de nieuwe. Natuurlijk zijn er altijd mensen die van twee of meerdere stijlen houden. Maar dat is geen reden om een onderverdeling tegen te gaan, er zijn immers ook wel mensen die van bijvoorbeeld hardstyle en hardcore houden. Of deze duidelijke splitsing bij de rauwe en mainstream hardstyle ook het geval is, is nog enigszins onduidelijk voor mij. Ik persoonlijk kan wel luisteren naar raw-hardstyle, maar zodra het iets richting de mainstream gaat, houdt het al snel op voor mij. Maar zoals ik al zei, onderverdelingen zijn enkel nodig als een grote groep mensen hetzelfde vind, dus mijn individuele mening doet er hier niet toe. Conclusie: als je wilt weten of er een onderverdeling nodig is, moet je kijken naar de smaak van grote groepen mensen. Pas als deze duidelijk een voorkeur uitspreken voor het een en een afkeur voor het ander en bij een andere groep vice versa, pas dan is een onderverdeling echt zinvol en dan zul je ook moeten kijken naar wat de muziek nu zo verschillend maakt dat een grote groep mensen het wel/niet kan waarderen.

@Teknizion, tja hier kan ik dus niets mee, ik vind A, ookal doe ik soms B, maar ik vind toch A. Waarom vind je A?
@Bourzwain, leg mij uit waarom er geen ruimte is voor experimenten indien er sprake is van onderverdelingen. Ten eerste hoeft een artiest zich nooit aan een hokje te houden, sterker nog ik zou het stimuleren als artiesten wat meer out-of-the-box denken. De onderverdeling is voor het publiek, om te kunnen omschrijven van welk soort hardstyle ze houden of om duidelijkheid te creëren naar welk soort hardstyleset/feest ze gaan luisteren. Ten tweede, waarom is er wel ruimte voor experimenten binnen hardstyle dat zelf ook een "subgenre" is van EDM en zou dat in dit geval geen ruimte meer bieden?
@Oxbow, mee eens, alleen zou ik mainstream aanhouden in plaats van nustyle, omdat een aantal mensen zich doodergert aan de term nustyle. Van die mensen die denken dat als het mainstream heet, de negativiteit omtrent die term weg is >.<
@Timmer, ik vind A, omdat ik het niet eens ben met B.. Waarom ben je het niet eens met B?
@Timmer2, dat is beter ^^ , ja trance en hardcore zijn groter. Wil je weten hoeveel subgenres trance heeft? maar liefst 22.. Hardcore? Een stuk of 10.. Hardstyle? 2? al zijn sommige mensen het daar ook nog niet eens mee eens :/ Dus ja trance en hardcore zijn groter, daar heb je een goed punt, maar daar zijn al veel meer onderverdelingen te vinden, dus als je spreekt over 2 of 3 onderverdelingen binnen hardstyle, dan staat dat wel in verhouding tot de onderverdelingen in de grotere genres.
@Rik, erkenning is inderdaad ook een goed punt :thumbup:
@Dawasiknie, oneens, dan mag ik ook zeggen dat early hardstyle altijd al hardstyle is geweest dus dat early hardstyle recht heeft hardstyle te heten en dat het nieuwe (sub)genre maar een andere naam moet zoeken. De vergelijking met hardcore gaat niet op, omdat hardcore net zo goed mainstream/industrial aan is gaan houden na het early hardcore tijdperk. Bovendien als je het hebt over onderverdelingen en je zegt ik vind hardstyle vet, heb je het dan over de nieuwe hardstyle of over alle hardstyle? Dat schept alleen maar verwarring.
@Joykill, slecht argument, er zijn ook genoeg nummers die precies tussen hardstyle en hardtrance liggen. En zo geldt dat voor elk genre en subgenre. Als je vind dat dat niet kan, mag je uberhaupt helemaal geen onderverdeling aanbrengen in de muziek in het algemeen.
@Martijn, ten eerste hoeft echt niet elke track in een hokje te vallen. Het kan goed zijn dat een nummer in een grijs gebied valt. En 80% van de nummers die jij opnoemt kan ik prima onderverdelen in raw-early-mainstream en dan enkele tracks in het grijze vlak. Wat je noemt is niet de enige reden, maar wel een hoofdreden waar aan je kunt zien dat een genre aan onderverdelingen toe is.
@DP, teveel vanuit je eigen smaak geredeneerd, je moet ook door de ogen van groepen kijken ;)
@Martijn2, grijs vlak... Niemand heeft gezegd dat elk nummer per se in een van de hokjes gepropt moet worden, het kan gemakkelijk tussen 2 hokjes inliggen of buiten alle 3 hokjes om gaan.
@Robster, haha geweldig, natuurlijk is er B, maar ik vind op de een of andere manier gewoon A xd
@Qonfuzion, erg goed punt ;)
@Almighty, die dingen die jij opnoemt hebben ieders niet allemaal een eigen grote aanhang. Dus zijn zoveel onderverdelingen inderdaad niet nodig.
@KickinAzz, wie zegt dat het verboden is om meerdere subgenres in een set te draaien?
@Tita, jaaaaaa ik vind A... >.< Waarom?
@Mol xd je vergeet Hardstyle Zero, voor de mannen :lol:
@Sainen, het grijze vlak weer, voor redelijk wat tracks is het makkelijk om ze in te delen, voor de rest kan het tussen de subgenres inliggen of er compleet buiten.
@Millard, A is A en dat blijft ook A.. Nee het is vanaf nu B, omdat jij je standpunt niet kunt onderbouwen.
@Nego, tracks worden beoordeeld, niet de artiest, natuurlijk als de artiest 95-100% tracks maakt die perfect in het raw subgenre passen, dan kun je spreken van een artiest die een duidelijke voorkeur heeft voor raw, maar er zijn ook zat artiesten die soms raw, soms mainstream en soms early maken. Als artiest zijnde moet je je niks aantrekken van onderverdelingen en gewoon je eigen ding doen, het liefst experimenteer je met iets nieuws, het hoeft niet allemaal in de hokjes te passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 14:05 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:

Maar zoals ik al zei, onderverdelingen zijn enkel nodig als een grote groep mensen hetzelfde vind, dus mijn individuele mening doet er hier niet toe. Conclusie: als je wilt weten of er een onderverdeling nodig is, moet je kijken naar de smaak van grote groepen mensen. Pas als deze duidelijk een voorkeur uitspreken voor het een en een afkeur voor het ander en bij een andere groep vice versa, pas dan is een onderverdeling echt zinvol en dan zul je ook moeten kijken naar wat de muziek nu zo verschillend maakt dat een grote groep mensen het wel/niet kan waarderen.

Tuurlijk is er een draagvlak nodig om een stijl te scheiden is substijlen.

Maar terugkomend op wat ik eerder poste; van mij hoeft er geen scheiding te komen, ik plaats het zelf wel in een hokje.

Het is niet zo dat ik totaal niet met de "massa" mee ga. Wanneer de meerderheid zegt dat het raw is, en ik me daar ik kan vinden, plaats ik het voor mezelf in het hokje "raw". Als er dan iemand zegt die het niet raw vind, mag hij dat van mij vinden. Het gaat mij er om wat ik er van vind, waar een ander het plaatst is me om het even. Het gaat mij meer op de argumenten die de persoon daarbij heeft en waarom de track in het betreffende hokje wordt geplaatst.

Ik respecter die mening van een ander, als hij/zij vindt dat music made addict een harde track is hoor je mij daar niet over klagen. Ik wil dan wel weten waarom hij/zij dat vindt om te weten hoe die mening tot stand is gekomen.
Lyst schreef:
@Sainen, het grijze vlak weer, voor redelijk wat tracks is het makkelijk om ze in te delen, voor de rest kan het tussen de subgenres inliggen of er compleet buiten.

Persoonlijk heb ik weinig last van dat grijze vlak. Ik hoef het voor mezelf niet per se in een hokje te plaatsen. Meestal kan het, en dat is mooi meegenomen, wanneer het moeilijk is om dit te doen kijk ik wat ik er zelf van vind. Ik heb de mening van een ander niet echt nodig om te bepalen in welke hokje een track nu hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 14:18 

Hardtraxx Veteran

KickinAzz schreef:
KickinAzz schreef:
PNXRMX schreef:

Had het eigenlijk beter anders kunnen verwoorden. Zoals Lyst, Oxbow, etc. hier zeggen, werkt het concept van genres en subgenres het beste als het allemaal niet zo nauw gedefinieerd is. Over het algemeen valt heel veel muziek tussen genres in. Hier wordt ook nooit echt een probleem van gemaakt. Bij de hardstyle kan het dan even goed dat er onderverdelingen zijn, maar dat tracks nog steeds niet duidelijk binnen 1 van die gebieden horen. Zie het als verrijking. Je kunt tracks / sets / djs op een veel gemakkelijkere manier beschrijven dan wanneer de termen niet gebruikt worden.

Ik zal even een rare vergelijking aanhalen. Op 't moment hebben we benamingen voor alle kleuren. Soms zijn die benamingen heel specifiek, zoals rood. Rood omvat een hele grote range kleuren. Toch kiezen veel mensen ervoor die wat meer duidelijkheid willen dan alleen 'rood', zoals een grafisch ontwerper of kunstenaar, om soorten rood wat beter te definieren. Ook hier zullen er kleuren zijn die tussen de verschillende soorten rood in liggen. Je zou het ook zo kunnen zien: Vergelijk hardstyle met het concept van kleur, een spectrum dus. Veel hier zeggen, kleur is kleur - of - het heeft geen zin om kleuren namen te geven aangezien er toch kleuren zijn die weer tussen de twee in vallen. Het is gewoon handig om wat algemene termen te hanteren, zoals rood, geel, etc. of early, nu/mainstream, raw, etc. om ongeveer aan te duiden wat je bedoelt. Natuurlijk is het benoemen van kleuren een stuk meer essentieel dan het benoemen van verschillende soorten hardstyle, maar ik wou hiermee even aangeven dat vage benamingen heel goed kunnen werken in de praktijk.

Gefeliciteerd als je het bovenstaande snapt. Zelfs voor mijn doen is dit erg vaag aan t worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 14:31 

Hardtraxx Elite

Vergelijking met kleuren is een hele goede ;) beetje omslachtig uitgelegd though, maar ik snap hem :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 14:34 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:
Ik zal even een rare vergelijking aanhalen. Op 't moment hebben we benamingen voor alle kleuren. Soms zijn die benamingen heel specifiek, zoals rood. Rood omvat een hele grote range kleuren. Toch kiezen veel mensen ervoor die wat meer duidelijkheid willen dan alleen 'rood', zoals een grafisch ontwerper of kunstenaar, om soorten rood wat beter te definieren. Ook hier zullen er kleuren zijn die tussen de verschillende soorten rood in liggen. Je zou het ook zo kunnen zien: Vergelijk hardstyle met het concept van kleur, een spectrum dus. Veel hier zeggen, kleur is kleur - of - het heeft geen zin om kleuren namen te geven aangezien er toch kleuren zijn die weer tussen de twee in vallen. Het is gewoon handig om wat algemene termen te hanteren, zoals rood, geel, etc. of early, nu/mainstream, raw, etc. om ongeveer aan te duiden wat je bedoelt. Natuurlijk is het benoemen van kleuren een stuk meer essentieel dan het benoemen van verschillende soorten hardstyle, maar ik wou hiermee even aangeven dat vage benamingen heel goed kunnen werken in de praktijk.

Gefeliciteerd als je het bovenstaande snapt. Zelfs voor mijn doen is dit erg vaag aan t worden :P

Je punt is duidelijk ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 14:48 

Hardtraxx Addict

Ik ben het eens met de stelling.

Het is te vroeg om de hardstyle al in te delen, er zal eerst meer variatie moeten komen
in de platen die zijn geproduceerd en nog meer talent moet een kans krijgen door te breken.
Er is wel variatie, maar nog niet genoeg, waardoor je veelal dezelfde platen hoort (denk aan Magic :P)

Waarom ik het ook eens ben met de stelling, is dat er nu totaal geen opbouw in de avond zit.
Waarom wordt er nu alles door elkaar gedraaid? Misschien uit het oogpunt dat de "wat melodieuze" DJ's
populairder zijn en meestal later mogen draaien, of is het omdat het door planningsredenen dat het niet kan,
omdat de DJ nog een andere gig heeft staan op die avond? Nu zie je veelal dit soort line-up's (als voorbeeld):

22.00 uur: Slim Shore
23.30 uur: Crypsis LIVE
01.00 uur: Ran-D
01.30 uur: Wildstylez
03.00 uur: B-Front
04.00 uur: Headhunterz
05.00 uur: Mad Dog
06.00 uur: Evil Activities

Beter zou zijn om een avond op te bouwen:

22.00 uur: Headhunterz
23.30 uur: Wildstylez
01.00 uur: Slim Shore
01.30 uur: Ran-D
03.00 uur: Crypsis LIVE
04.00 uur: B-Front
05.00 uur: Evil Activities
06.00 uur: Mad Dog

Persoonlijk houd ik niet van hardcore afsluiters, maar dit even ter zijde. :P
Nu kun je ook wel dit soort line up's maken met deze timetables, maar het is lastiger
wanneer we nu hokjes gaan maken. Dan krijg je alleen melodieuze hardstyle op een avond of
alleen rauwe hardstyle op een avond. Op een feest met maar een area geen probleem,
op een mainstage van een groot festival vind ik het wel een probleem. Een mainstage
vertegenwoordigd meestal alle hardere muziek stromingen van het festival en niet
alleen "een soort" hardstyle of wat dan ook. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.

Kijk maar eens naar de Line up van Q-Base 2 a 3 jaar terug aan naar de timetable van dit jaar,
dan zie je dat er toen veel meer variatie in zat en wel degelijk een opbouw. Nu is het meer hardstyle
als wat er verder wordt vertegenwoordigd op het hele festival, jammer.

In mijn ogen heeft alles hier bovenstaand effect op het "hokjes maken" van de hardstyle.

Het kan zijn dat er wat dingen in staan die averechts op elkaar
insteken, maar dan hoor ik het wel, want het is uit te leggen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 15:06 

Hardtraxx Veteran

Nikkel schreef:
Nu kun je ook wel dit soort line up's maken met deze timetables, maar het is lastiger
wanneer we nu hokjes gaan maken. Dan krijg je alleen melodieuze hardstyle op een avond of
alleen rauwe hardstyle op een avond. Op een feest met maar een area geen probleem,
op een mainstage van een groot festival vind ik het wel een probleem. Een mainstage
vertegenwoordigd meestal alle hardere muziek stromingen van het festival en niet
alleen "een soort" hardstyle of wat dan ook. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.

Jij ziet het feit hokjes zo somber in naar mijn idee. Het is niet een kistje waar je een paar tracks in flikkert en dichttimmert met 10cm lange spijkers. Zie het meer als een geheel open doos waar je tracks in sorteert om het wat ordelijker te houden en zoals ik al eerder zei de communicatie duidelijker door maakt. Door subgenres te maken wil het niet zeggen dat wanneer Headhuterz als 2e DJ op een feest opent hij niks uit de Early of Raw doos mag halen omdat hij meer een Nu/Mainstream stempel heeft. Tuurlijk mag hij dat, alleen er moet gewoon voor ieder wat wils tussen zitten bij een Mainstage op een groot festival. En opbouw is er belangrijk, alleen niet alleen in de line-up maar ook in de sets zelf. B-Front kan prima openen met een Early/Maintream track alleen hij moet ook de Raw mensen tevreden houden die daar staan voor HUN favo sounds.

Kortom het is niet om de scene te verdelen en hokjes te creëren maar puur voor duidelijkheid. Ik kan me net zoals heel veel andere HT users prima vinden onder het gezamenlijke kopje HARDstyle want ik kan alle 3 de subgenres enorm waarderen.

------------------------------------------------------------

Ik vind trouwens de term Mainstream-Hardstyle ook beter klinken dan Nu-Style

Hardstyle
Early - Mainstream - Raw :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 15:08 

Donateur

Citaat:
@Dawasiknie, oneens, dan mag ik ook zeggen dat early hardstyle altijd al hardstyle is geweest dus dat early hardstyle recht heeft hardstyle te heten en dat het nieuwe (sub)genre maar een andere naam moet zoeken. De vergelijking met hardcore gaat niet op, omdat hardcore net zo goed mainstream/industrial aan is gaan houden na het early hardcore tijdperk. Bovendien als je het hebt over onderverdelingen en je zegt ik vind hardstyle vet, heb je het dan over de nieuwe hardstyle of over alle hardstyle? Dat schept alleen maar verwarring.

In de jaren 90 was er nooit een duidelijke verdeling binnen de echte hardcore/rave. Alleen met de opkomst van happy hardcore is dat een nieuwe naam gaan zoeken. Al die aparte namen zijn ook ooit ontstaan omdat het genre te breed werd. Maar wat betreft de naamsgeving is het toch erg simpel? Hardcore van toen heet early hardcore en hardcore van nu heet gewoon hardcore (of mainstream-hardcore voor de mensen die duidelijk willen aangeven wat ze bedoelen), waarom mag hardstyle van nu dan geen hardstyle heten maar moeten we termen als nu-style gebruiken? Dat is onzin. In beide gevallen is het een voortgevloeid uit het voorgaande genre maar heeft weinig meer te maken met de stijl van vroeger.

Toen in 2005 platen als Pure, Immeasureably, Science & Religion kwamen, was het ook gewoon hardstyle. Deze stijl is gewoon voortgekomen uit hetgene wat vroeger hardstyle was. Dat soort nummers hebben zich simpelweg ontwikkeld tot de nieuwe hardstyle. En als je nu kijkt naar bijv. Saifam, die combineren de oude met de nieuwe hardstyle, moeten we dat dan early-nustyle gaan noemen ofzo? En wanneer is iets uberhaupt nu-style en wanneer niet? Laten we voor de mainstream gewoon de algemene verzamelnaam hanteren zodat we zo min mogelijk misverstanden krijgen. Zoals ik al zei, hardcore van nu heeft ook niks meer met hardcore van toen te maken, en daar doen ze ook niet zo moeilijk.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen