Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 09:04 

Aan het typen...

Is het ooit in iemand op gekomen dat je ook kunt rusten als de kicks doorgaan? Het is dat ik weinig energie heb, maar ik zou mijn rustmomentjes gewoon pakken op de nummers die ik minder vind. Als iedereen dat gewoon zou doen heb je ook geen breaks nodig om uit te rusten. :yes:

Ik wilde hier een stukje typen over wanneer ik breaks wel beter vind dan geen break, maar halverwege ieder argument dat ik bedenk denk ik nee, ik voel toch liever de energie gedurende de hele track. Dan maar naïef en niet serieus genomen door skedoedel, maarja die neem ik dan ook niet meer serieus omdat hij denkt dat breaks bij hardstyle horen. Bij de standaard mainstream melodietjes hardstyle misschien. Bij raw zie je het al veel minder en bij early zelfs nog minder. Daar blijven de breaks je ook direct bij, zoals Do you know this one.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 09:09 

Artiest

Maar Lyst kan niet lezen denk ik....
want minder breaks betekend niet GEEN breaks, waar een break in een HHZ plaat een leuk koor is of piano etc. heb je ook breaks met doorgaande geluiden en snares en claps.
Ik ken geen plaat die de hele tijd door gaat met een kick, hoe klein en kort ze ook zijn, breaks horen er nu eenmaal bij.
Als je 6 minuten lang maar BAM BAM wilt horen kun je net zo goed een kicksample op repeat zetten in je afspeellijst.
Een break is niet altijd ooooh aaaahh gezang, lalalalalaaaaa, het kan ook anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 09:15 

Aan het typen...

Ik denk niet dat kleine stiltes tussen sommige basslines tellen als breaks. Breaks zijn echt een element in de track. Net zoals je geen midintro's en climaxen van een paar tellen hebt. Een break is echt een moment dat je de tijd hebt om je aansteker te pakken en in de lucht te houden. Of dat nu met een dubstyle beat is, een piano, strings of gezang doet er dan verder niet toe. En het deel waarin de melodie wordt opgebouwd is volgens mij ook geen break. Ja je hebt natuurlijk ook breaks van waaruit de melodie wordt opgebouwd, maar normaal gesproken niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 09:35 

Artiest

Maar daar heb je het al.. definieer breaks.
Een break is een pauze, letterlijk vertaalt, hardstyle dans je op het moment dat de kick er is...
Dus vat het zo op: een break is alles wat geen kick kent... als het heel letterlijk op vat.
Maar stiltes, sounds met claps en snares reken ik wel degelijk tot de breaks. Hele term staat los van handjes in de lucht momenten.
Dat zijn toevallig de breaks zoals je ze tegenwoordig vaak tegen komt, maar een hardstyle track is.

Intro --- mid intro --- (korte break) --- (mid intro2) --- break --- climax --- (korte break) --- (2nd climax) --- korte break --- Outro ------

Dat is de opbouw van hardstyle platen, tussen haakjes zijn de dingen die je in feite nog wel weg kunt laten, niet elke track kent dat moment.
Maar je kunt niet non stop van een mid intro naar een climax, je moet je kick pauzeren (breaken) om aan te kondigen het einde van dit, begin van iets anders.
Dat kan met snares en claps en rare sounds, dat kan met alleen een melo, dat kan met zang en een compleet orkest.
Welke manier dan ook is mogelijk, maar de kick stopt, de kick pauzeert, de kick komt in een break.
Vandaar dat het ook break heet, het staat los van rust nemen om te beuken, het is er om duidelijkheid te genereren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 11:33 

Hardtraxx Veteran

Wat Lyst volgens mij probeert te zeggen, is dat er veel meer energie in de track zit als er bijv. een snare of een (zachte) kick of een bassline in de break blijft doorlopen. Tuurlijk ga je er dan niet op door blijven dansen, want de 'flow' van het nummer geeft aan dat het een break is. Pak bijv. Godz Powerrr, daar zit halverwege een heel stuk in waar je niet op blijft dansen, maar op een paar tellen na is er steeds iets te vinden wat de tempo er in houdt. Dat soort breaks zie ik heel graag, en dat zijn de soort breaks die er vroeger vaker te vinden waren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 13:17 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Wat Lyst volgens mij probeert te zeggen, is dat er veel meer energie in de track zit als er bijv. een snare of een (zachte) kick of een bassline in de break blijft doorlopen. Tuurlijk ga je er dan niet op door blijven dansen, want de 'flow' van het nummer geeft aan dat het een break is. Pak bijv. Godz Powerrr, daar zit halverwege een heel stuk in waar je niet op blijft dansen, maar op een paar tellen na is er steeds iets te vinden wat de tempo er in houdt. Dat soort breaks zie ik heel graag, en dat zijn de soort breaks die er vroeger vaker te vinden waren.

Ja, dat was inmiddels duidelijk dat hij dat probeerde te vertellen.
Dat probeert hij nu al sinds zijn eerste post in dit topic volgens mij.

Alleen inderdaad net wat Robin zegt.
Definieer breaks.

Er is geen vaste definitie voor.
Je kan alleen je preferentie uitspreken erover.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 13:19 

Hardtraxx Elite

Ik vind breaks echt fijn. Dat is namelijk het enige moment waarop ik kan uithijgen op een feest.. :innocent:

Edit:
Het is ook vreselijk moeilijk voor mij om een track over te slaan wanneer ik uitgeput ben, want zelfs dan gaan m'n benen automatisch de lucht in..
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:11 

Aan het typen...

Nou ja officiële definities zijn er nooit, maar als we het over breaks hebben, hebben we het volgens mij altijd over een noemenswaardig stuk in de structuur van de track en niet over kleine tussenstukjes waar de kicks een paar tellen wegvallen. Ik heb nog nooit iemand horen refereren naar kleine kickloze stukjes als breaks. Dus lijkt me het handig dat we in dit geval gewoon de meest gehanteerde 'definitie' van break (in hardstyle) aanhouden.

@Olijfboompje, ik heb het helemaal niet meer over mijn eerste post, dit gaat om dat Skedoedele zei dat hij mensen niet serieus kon nemen als ze tegen breaks zijn. Waarbij hij een eigen, volgens mij compleet nieuwe, definitie aan het woord break gaf, een definitie anders dan dat iedereen hier gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:14 

Artiest

Lyst schreef:
Nou ja officiële definities zijn er nooit, maar als we het over breaks hebben, hebben we het volgens mij altijd over een noemenswaardig stuk in de structuur van de track en niet over kleine tussenstukjes waar de kicks een paar tellen wegvallen. Ik heb nog nooit iemand horen refereren naar kleine kickloze stukjes als breaks. Dus lijkt me het handig dat we in dit geval gewoon de meest gehanteerde 'definitie' van break (in hardstyle) aanhouden.

Ik heb het ook niet over de pauze waarbij bv in een mid intro de kick even weg valt voor FX kicks ofzo.
Maar het stukken tussen intro en climax wordt altijd aangeduid als een break en dat is het ook altijd wel, snares, claps, koor, gay vocalen >.<
You name it, het kan allemaal. Ik heb het ook niet over de kleine momenten dat het stil valt qua kick in een climax of intro ofzo. Dat hoor je mij niet zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:18 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

@Olijfboompje, ik heb het helemaal niet meer over mijn eerste post, dit gaat om dat Skedoedele zei dat hij mensen niet serieus kon nemen als ze tegen breaks zijn. Waarbij hij een eigen, volgens mij compleet nieuwe, definitie aan het woord break gaf, een definitie anders dan dat iedereen hier gebruikt.

Oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:19 

Aan het typen...

Citaat:
Ik ken geen plaat die de hele tijd door gaat met een kick, hoe klein en kort ze ook zijn, breaks horen er nu eenmaal bij.

Dan neem ik dat citaat te letterlijk? In dat geval zijn er in de early hardstyle genoeg tracks zonder breaks. Vooral in het begin werden tracks net als in trance toen steeds verder opgebouwd met extra elementen. In die tijd hoefde je geen melodietje in te luiden en is bij sommige tracks het onderscheid tussen midintro en climax een stuk vager.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:23 

Artiest

Dan interpreteer je dat idd compleet verkeerd, want ik duid niet elke seconde dat geen kick kent aan als een break.
Ik heb het over het moment tussen intro en climax wat gewoon altijd een break is, hoe kort het ook is of in welke vorm dan ook.
Bij hardstyle is dat simpelweg het skelet van de muziek, dat is al jaren zo en dat is nog niet verandert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:31 

Aan het typen...

Maar dan tel je het eenmalig inleiden van een combinatie aan screeches, melodie etc. ook als break?
Daar wordt vaak apart van de break aan gerefereerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:32 

Artiest

Lyst schreef:
Maar dan tel je het eenmalig inleiden van een combinatie aan screeches, melodie etc. ook als break?
Daar wordt vaak apart van de break aan gerefereerd.

per example?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:34 

Aan het typen...

Gewoon direct vanuit de midintro stoppen en dan de melodie opbouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:36 

Artiest

Lyst schreef:
Gewoon direct vanuit de midintro stoppen en dan de melodie opbouwen.

Ja, bedoelde meer of je een track kon noemen, maar idd, dat reken ik mee als break.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:37 

Aan het typen...

Ja dat zijn duizenden tracks xd , maar hier een voorbeeld:

Dat beschouw ik dus niet als break, maar als opbouw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:43 

Artiest

Ik luister hem thuis, op het werk heb ik geen geluid :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 10:33 

Kraak... Piep...

Langer

Punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 11:02 

Hardtraxx Veteran

D-Nemacyst schreef:
Langer

Punt.

Droog xd

De Break van Veritas zorgt er altijd voor dak kippevel krijg :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 11:43 

Hardtraxxer

Ik vind die break in Technoboy - Ti Sento nog steeds machtig mooi!
En die van Phases ( TBY Romantic Mix ) mag er ook wezen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 12:33 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Ja dat zijn duizenden tracks xd , maar hier een voorbeeld:

Dat beschouw ik dus niet als break, maar als opbouw.

Ik beschouw een opbouw ook als break, want het is een pauze moment. Wat nu? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 12:34 

Artiest

Dan val je in de categorie "breaks zitten in elk nummer" like me :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 12:39 

Hardtraxx Elite

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 16:02 

Hardtraxxer

D-Ruz schreef:
Ik beschouw een opbouw ook als break, want het is een pauze moment. Wat nu? :lol:

Jij mag er best een pauze opnemen, maar je kan toch niet zeggen dat dat een break is. Het zit hem alleen al in het woord "opbouw". Dus dat vind ik niet opgaan
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen