Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog een goed artikel van Jona Walk die al veel nuttige bijdragen heeft geleverd gedurende de crisis

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... e=copylink

Linkje naar leesbaar artikel:

https://archive.md/ath8G
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Nog een goed artikel van Jona Walk die al veel nuttige bijdragen heeft geleverd gedurende de crisis

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... e=copylink


Ik loop je regelmatig te beflikkeren maar dit is idd een sterk artikel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die Volkskrantcolumn is inderdaad interessant en vertelt een goede onderliggende boodschap. Als ik het nieuws zo lees stoppen veel mensen in de zorg en met de komende vergrijzing lijkt me dat niet wenselijk. De werkdruk die ze hebben ervaren (en nu nog steeds doen) overigens ook niet. Lastige discussie waar pijnlijk keuzes gemaakt moeten worden tussen betaalbaarheid van de zorg, kosten van medicijnen en wenselijkheid om alles te moeten genezen. Ik wil niet graag in de schoenen staan van de mensen die hierover moeten beslissen, want je zal het altijd fout doen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
RoyAPO schreef:
Nog een goed artikel van Jona Walk die al veel nuttige bijdragen heeft geleverd gedurende de crisis

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... e=copylink


Ik loop je regelmatig te bef likkeren maar dit is idd een sterk artikel!


Ik las dit woord zo, vond het al vreemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Rickzel schreef:
RoyAPO schreef:
Nog een goed artikel van Jona Walk die al veel nuttige bijdragen heeft geleverd gedurende de crisis

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... e=copylink


Ik loop je regelmatig te bef likkeren maar dit is idd een sterk artikel!


Ik las dit woord zo, vond het al vreemd.


Ik ontken of bevestig niks
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://nos.nl/l/2402469#UPDATE-container-56749032

Fantastisch nieuws. Officiële studie gedaan naar booster prikken. 96 procent effectief na 3e prik. Kom maar door met die booster prikken.

En dit is vergeleken met een groep dat al gevaccineerd was. Niet tegenover een groep dat ongevaccineerden was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 16:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
https://nos.nl/l/2402469#UPDATE-container-56749032

Fantastisch nieuws. Officiële studie gedaan naar booster prikken. 96 procent effectief na 3e prik. Kom maar door met die booster prikken.

En dit is vergeleken met een groep dat al gevaccineerd was. Niet tegenover een groep dat ongevaccineerden was.

En over een half jaar zitten we dan waarschijnlijk weer in hetzelfde schuitje als eerst xd. Dan moeten we aanschuiven voor de vierde prik
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 17:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Andere situatie tho. Nu hadden we 63 procent effectiviteit. Mag toch hopen dat 96 procent langer mee kan gaan dan een half jaar. Hopelijk genoeg om een jaarlijks rondje van te maken voor de griepprik groep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Andere situatie tho. Nu hadden we 63 procent effectiviteit. Mag toch hopen dat 96 procent langer mee kan gaan dan een half jaar. Hopelijk genoeg om een jaarlijks rondje van te maken voor de griepprik groep.

Uit hetzelfde artikel waar je uit quote:

Een derde prik met het vaccin beschermt volgens de fabrikanten voor 95,6 procent tegen het virus. Uit eerder onderzoek blijkt dat de effectiviteit met twee prikken na ongeveer vier maanden is afgenomen van 96 procent naar 84 procent, meldt Pfizer.

Ik verwacht er qua lengte niet al teveel van
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 19:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelukkig gaat dat over twee prikken en niet over drie :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 20:31 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
https://nos.nl/l/2402469#UPDATE-container-56749032

Fantastisch nieuws. Officiële studie gedaan naar booster prikken. 96 procent effectief na 3e prik. Kom maar door met die booster prikken.

En dit is vergeleken met een groep dat al gevaccineerd was. Niet tegenover een groep dat ongevaccineerden was.

We zijn er bijna!!! :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 21:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja want positief zijn staat gelijk aan zeggen dat de pandemie overgaat. Goede observatie wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 21:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een gejank.
Kom maar op met die 3e hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 13:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Al moet ik elke week een prikkie halen om 'gewoon' weer alles te kunnen doen, jank er maar in hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 13:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Al moet ik elke week een prikkie halen om 'gewoon' weer alles te kunnen doen, jank er maar in hoor.


Dit, dan heb ik maar geen ruggengraat of wat dan ook, bomt me geen reet, het is maar een prikje. Heb genoeg andere dingen om me druk over te maken die niet zo makkelijk op te lossen zijn als een prikje zoals een huis kopen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 13:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Snap meteen weer waarom ik dit topic wilde vermijden. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vanmiddag maar een test doen, gaat niet zo goed dus liever zekerheid.
Als het gewoon griep is ook prima
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meer dan 100 nieuwe ziekenhuisopnames vandaag… en ondertussen mogen oudere ongevaccineerde christenen en moslims die vatbaar zijn voor ziekenhuisopname, gewoon zonder QR code naar de kerk en moskee… hoe krom kan het beleid toch zijn

Ondertussen laten de Arabische mensen zich niet vaccineren doordat ze bang zijn onvruchtbaar te worden. Doe hier in godsnaam wat aan regering. Zet desnoods huisartsen en apothekers in om het gesprek aan te gaan met hun patiënten. Dit is in mijn ogen geen onoverkomelijk probleem

In Kanaleneiland zijn ze niet zo bang voor corona: ‘Ik ken niet veel mensen die geprikt zijn’

https://www.ad.nl/utrecht/in-kanaleneil ... ~aa254ad9/
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 15:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Inb4 Qlimax geannuleerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Inb4 Qlimax geannuleerd.

maakt niet uit de lineup is toch kut
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 15:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
In Kanaleneiland zijn ze niet zo bang voor corona: ‘Ik ken niet veel mensen die geprikt zijn’

https://www.ad.nl/utrecht/in-kanaleneil ... ~aa254ad9/


Geinig. Ik woon daar en doe in dat winkelcentrum meestal mijn boodschappen. De meeste bezoekers daar hebben een niet-westerse achtergrond (mocht je niet bekend zijn met Kanaleneiland), en nogal wat bezoekers stralen vaak niet echt uit of je ze überhaupt iets redelijks bij kan brengen. In dat winkelcentrum werd in de hoogtij dagen van de lockdown ook vrij losjes omgegaan met de mondkapjes 'plicht'.

Citaat:
Waarom kozen ze ervoor het vaccin niet te nemen? Yasmina: ,,Ik ben niet echt goed geïnformeerd, vind ik. En ik vind het ook niet echt noodzakelijk. Het aantal besmettingen in mijn omgeving valt mee, ik ben niet ziek geweest en ik ken niet veel besmette mensen. En heel mijn leven word ik al niet zo snel ziek”. Siham knikt: ,,Mee eens.”


Waterdichte beargumentatie overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 17:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een allochtone collega van mij redeneert net zo.

'Mijn broer en mijn moeder hebben corona gehad en die hebben maar hele milde klachten gehad. Ik ga mij niet vaccineren, ik weet niet eens wat er in dat spuitje zit.'

Is goed Appie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
ik weet niet eens wat er in dat spuitje zit


Dat weet ik ook niet. En al geef je me de ingrediëntenlijst, dan zegt het me nog niks. Is mijn vakgebied niet zeg maar. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Veel mensen weten ook niet de compositie van een appel. Laat ze hiervan de compositie zien en ze zeggen dat het niet te vertrouwen is omdat ze het niet kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 17:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zit ook al weken in m’n maag met de vraag of vaccineren verplicht zou moeten worden. Ethisch gezien stuit het op redelijk wat bezwaren, maar als je dan die reacties leest van die Arabische mensen dan vraag je je wel af of ze wel bekwaam genoeg zijn om zelf de keuze te kunnen maken. Misschien moet je ze het dan maar opleggen (net als iemand in een TBS kliniek verplicht behandeld kan worden)

Ik ben zeker zeer zeer tegen een vaccinatieplicht voor mensen onder de 50 jaar, maar boven de 50 jaar vind ik het toch wel de discussie waard. Zeker wanneer je ook nog eens te zwaar bent. De kans is te groot dat je dan als persoon opgenomen wordt in het ziekenhuis, wat de behandeling van andere patiënten in de weg staat die niks aan hun kwaal kunnen doen terwijl jij wel wat aan je kwaal had kunnen doen (zonder al teveel moeite).

Aan de andere kant zijn de principes ‘de zorg is voor iedereen’ en autonomie een zeer groot goed. Maar is het ook ethisch verantwoord om als ongevaccineerde maar de plekken van 15 hartpatiënten in beslag te nemen die niks tot minder aan hun kwaal kunnen doen?

Wat ze in Italië en de VS doen hoeft dan weer niet van mij dat je ontslagen moet worden wanneer je niet gevaccineerd bent. Dat heeft helemaal niks met de hele situatie te maken
Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic