Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je probeert soms wel heel hard te zoeken naar iets Roy imo, je komt met een stelling, die wordt dan weerlegd en dan ga je naar zo'n niche gedeelte of naar een compleet ander standpunt zoals patrick zei dat het originele wat je zegt (wat ook vaak heel veel dramatischer wordt gebracht dan het is) haast niet meer relevant is.

Ik snap dat je het niet eens bent met het beleid en dat is in zekere zin ook terecht maar het gaat soms echt een beetje te furr om maar je standpunt te doen blijken of nog een of andere vorm van gelijk wilt halen op je originele standpunt. Niet dat je het per sé de hele tijd fout hebt maar je mist gewoon veel factoren die je standpunt toch zouden moeten veranderen.

Dus eens met Patrick, denk na voordat je iets neer zet en zet je emotie en gevoelens omtrent de maatregelen meer aan de kant. Want het is soms net een vicieuze cirkel dit topic.

Zoals ik hier zie dat je bepaalde cijfers gooit waar veel context mist (zoals je wordt verteld door anderen) en dan later dat weer verwerpt in een veranderd standpunt. Misschien is dit een leercurve voor je maar je doet het wel veel vaker hier, wat me gewoon opvalt. Je staat soms heel erg open voor informatie dat aansluit bij je visie maar sluit je ogen voor context omtrent die informatie. Oh ja, geen aanval of feit oid, maar meer een observatie.

Ik had wat patrick zn post wat beter kunnen lezen inderdaad want ik zie idd dat ik een beetje om hem heen praat in het begin. Maar hij dacht sowieso volgens mij dat het een uitspraak van mezelf was, terwijl het gewoon een citaat was.

Dat is wel een verbeterpuntje, minder lopen breien en breien :lol:. Helemaal mee eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gister besloot zanger Douwe Bob z’n tournee te annuleren onder het mom “ik doe niet meer mee” omdat hij tegen de Coronapas is. Overigens is hij ook niet gevaccineerd.

Maar blijkbaar was dat annuleren van z’n tournee een stap te ver voor z’n eigen band, die stappen nu op xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon die spuit er in Douwe
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Gister besloot zanger Douwe Bob z’n tournee te annuleren onder het mom “ik doe niet meer mee” omdat hij tegen de Coronapas is. Overigens is hij ook niet gevaccineerd.

Maar blijkbaar was dat annuleren van z’n tournee een stap te ver voor z’n eigen band, die stappen nu op xd


Terecht. De actie van Douwe Bob is echt een dikke middelvinger naar alle roadies, poppodia, bandleden, overige medewerkers en fans die zich wel de moeite willen nemen om zich te vaccineren of te laten testen. Overigens vind ik dit van de rest van de artiesten die dit statement willen maken ook. Zo lang de mogelijkheid bestaat om je gratis te laten testen is er nergens sprake van enige tweedeling dus moet zo'n artiest zich ook lekker weerhouden van zulke "politieke statements".
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeker mee eens. Zonde dat zo'n hele band en omgeving van zo'n vent ook zijn inkmoen kwijtraakt door toedoen van 1 persoon.

Overigens heeft de NOS nu wat data gehighlight wat betreft de vaccinatieaantallen voor en na aankondiging van de coronapas:
https://nos.nl/artikel/2399581-steeds-m ... angsbewijs

Duidelijke lijn omhoog. Hopelijk kunnen we zo veel mogelijk twijfelaars alsnog vaccineren, zou zo fijn zijn voor de gehele samenleving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Gister besloot zanger Douwe Bob z’n tournee te annuleren onder het mom “ik doe niet meer mee” omdat hij tegen de Coronapas is. Overigens is hij ook niet gevaccineerd.

Maar blijkbaar was dat annuleren van z’n tournee een stap te ver voor z’n eigen band, die stappen nu op xd

Ik kan hier zo van genieten. Zulke mensen moeten een keer de consequenties meemaken i.p.v. met egocentrische keuzes anderen schaden.

Verder zoals Fantazoo zegt, wel kut voor de mensen om hem heen die hierdoor geraakt worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 12:07 
 
Hardtraxxer

Met de stagnerende ziekenhuis cijfers in het achterhoofd: kan je ergens zien wat het percentage gevaccineerden / niet-gevaccineerden in het ziekenhuis / op de IC is?
Zit te zoeken, maar kan nergens recente cijfers vinden. Dit lijkt me toch juist de meest waardevolle statistiek om nog wat wappies over de streep te trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 12:13 
 
Hardtraxx Veteran

Yenssen schreef:
Met de stagnerende ziekenhuis cijfers in het achterhoofd: kan je ergens zien wat het percentage gevaccineerden / niet-gevaccineerden in het ziekenhuis / op de IC is?
Zit te zoeken, maar kan nergens recente cijfers vinden. Dit lijkt me toch juist de meest waardevolle statistiek om nog wat wappies over de streep te trekken.
https://www.rivm.nl/nieuws/vaccins-ook-bij-deltavariant-zeer-effectief-tegen-ziekenhuis-en-ic-opname
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 12:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Yenssen schreef:
Dit lijkt me toch juist de meest waardevolle statistiek om nog wat wappies over de streep te trekken.


Dat is wishful thinking
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 13:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Yenssen schreef:
Dit lijkt me toch juist de meest waardevolle statistiek om nog wat wappies over de streep te trekken.


Dat is wishful thinking

Alle logische statistiek is tot op heden in twijfel getrokken, dus verwacht niet dat het opeens veranderd hierdoor. Laat staat dat ze het vertrouwen. Zij doen hun eigen onderzoek wel xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
Zij doen hun eigen onderzoek wel xd


Behalve afgelopen maandag, toen ging dat wat lastiger :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yenssen schreef:
Dit lijkt me toch juist de meest waardevolle statistiek om nog wat wappies over de streep te trekken.

Die trekken toch alles in twijfel wat het RIVM, de MSM of de overheid publiceren. Is propaganda he. :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 15:02 
 
Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Yenssen schreef:
Dit lijkt me toch juist de meest waardevolle statistiek om nog wat wappies over de streep te trekken.

Die trekken toch alles in twijfel wat het RIVM, de MSM of de overheid publiceren. Is propaganda he. :list:


Tja volgens de wetenschap moet je ook alles in twijfel trekken :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Yenssen schreef:
Dit lijkt me toch juist de meest waardevolle statistiek om nog wat wappies over de streep te trekken.

Die trekken toch alles in twijfel wat het RIVM, de MSM of de overheid publiceren. Is propaganda he. :list:

Het punt is wel: de meerderheid van de mensen die in het ziekenhuis terecht komt, zijn niet de wappies waar wij het over hebben. Ik zie regelmatig filmpjes van de wappies voorbij komen, en vaak zijn het gewoon mensen met een gezond lichaamsgewicht (uitzonderingen daar gelaten). Zoals eerder vermeld in het nieuws, liggen de IC’s vooral vol met mensen van niet-westerse komaf.

Het is zaak om deze mensen met deze statistieken te bereiken in hun eigen taal zodat diegenen over de streep getrokken zullen worden. De niet gevaccineerde wappies acht ik niet als een groot gevaar voor de ziekenhuisbezetting aangezien er veel tussen zitten die een weloverwogen beslissing maken tussen de gezondheid hun eigen lichaam en het vaccin
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 15:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zoals eerder vermeld in het nieuws, liggen de IC’s vooral vol met mensen van niet-westerse komaf.


Is het een probleem van communicatie? Of is het meer de culturele segregatie en falende integratie waardoor deze bevolkingsgroepen alles wat de westerse witte man ze voorschoteld zien als een poging om de identiteit van hun culturele groep naar hun hand te zetten?

Dan krijg je net als de wappies een wij vs zij verhaal. Ik denk dat dit ergens meer aan de grondslag ligt dan een communicatie probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 16:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het makkelijk om zo snel tot conclusies te komen wat betreft niet westerse allochtonen op de IC. Vind de theorie die jij stelt Mark ook best wel vergezocht.

Ik denk dat het er eerder aan ligt dat zwakkeren in kansarme wijken harder worden getroffen. Vaak mensen zonder opleiding, minder intelligent, minder gevaccineerden in deze groep, minder kans op thuis te kunnen werken. En laat het net zo zijn dat niet westerse allochtonen groot deel uitmaken van deze zwakke groep mensen. Ik denk dat de autochtonen die in deze kansarme wijken wonen/opgroeien niet een veel hogere vaccinatiegraad hebben dan de niet westerse allochtonen.

De niet westerse allochtonen die in kansrijkere wijken zijn opgegroeid, die wel een opleiding hebben gehad, zullen echt wel veel hoger vaccinatie graad hebben (heb ik geen cijfers voor, maar lijkt mij aannemelijk en strookt ook met mijn anectodisch ervaring).

Roy, heb je een bron voor het feit dat veel mensen op de IC van niet westerse komaf zijn? Ik kan hier geen statistieken over vinden en de ziekenhuizen willen hier normaal niet snel wat over kwijt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 16:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
De niet gevaccineerde wappies acht ik niet als een groot gevaar voor de ziekenhuisbezetting aangezien er veel tussen zitten die een weloverwogen beslissing maken tussen de gezondheid hun eigen lichaam en het vaccin



Een weloverwogen beslissing op basis van incorrecte informatie zul je bedoelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 16:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik denk dat het er eerder aan ligt dat zwakkeren in kansarme wijken harder worden getroffen. Vaak mensen zonder opleiding, minder intelligent, minder gevaccineerden in deze groep, minder kans op thuis te kunnen werken. En laat het net zo zijn dat niet westerse allochtonen groot deel uitmaken van deze zwakke groep mensen.


Dat bedoel ik met culturele seggregatie en falende integratie ;). Wat jij omschrijft zijn daar de resultaten van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 17:00 
 
Hardtraxx Veteran

Hersenspinsel waar ik al een tijd aan denk zonder discussie met argumenten als ''Zie je wel'' te starten:
Het aantal demonstraties, grote events (voetbal, F1 etc) en de horeca wat deels open is zorgt niet voor een explosie.

Dan kijk ik juist naar de demonstraties, waar men over het algemeen niet of nauwelijks gevaccineerd is, waar ze de ''regels'' vanaf dag 1 naast zich hebben neer gelegd zorgen ook niet voor hogere cijfers. Nu kan het zijn natuurlijk dat die mensen niet laten testen als ze toch wat voelen/ervaren (eer?) wat de cijfers misschien laag houdt maar ook het aantal ziekenhuis opname is te overzien.

Met de argumentatie van de demonstranten en zeker de manier waar op kan ik mij niet in vinden maar het wringt wel. Voorbeeld waar ik dit weekend tegenaan liep: Uit eten in Utrecht, netjes QR laten zien en gezellig vol restaurant. Terug in de bus naar huis moet ik een mondkapje op in een bus met 7 mensen xd Ik doe het netjes maar vind het toch vreemd.

Andere die zich hier in herkennen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De sociale factoren die mogelijk ten grondslag liggen aan de lage vaccinatiegraad onder niet westerse allochtonen, ga ik mij niet aan wagen. De waarneming is gewoon: 40-60% van de Corona patiënten in het ziekenhuis is van niet-westerse komaf. Sociale factoren veranderen niks aan die waarneming. Wel kunnen die sociale factoren gebruikt worden om beleid op te sturen (hoe en wat laat ik over aan de mensen die hiervoor gestudeerd hebben

@Ultimo, ook al is die weloverwogen beslissing gebaseerd op grotendeels incorrecte informatie, als je de belangrijkste kloppende informatie eruit filtert (leeftijd en BMI), maakt het helemaal niks uit voor het resultaat namelijk: een minder grote kans op ziekenhuisopname dan iemand die veel te zwaar of op leeftijd is. Bij 60+ers vind ik het persoonlijk wel apart om te zeggen dat je je niet laat vaccineren maarja.

@makrooy: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... uis-er-nog

Beetje gedateerd nieuwsbericht, maar zal de huidige situatie ook nog wel goed beschrijven. De mix van hoger BMI (en hogere prevalentie chronische aandoeningen) onder niet westerse mensen en lagere vaccinatiegraad, is een giftige cocktail

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... ergewicht/ (dit artikel ondersteunt de argumentatie van Mark)

Actuele info omtrent obesitas en overgewicht in relatie tot etniciteit: https://longreads.cbs.nl/integratie-2020/gezondheid/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Erikz, wat wringt er dan precies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 18:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
Zoals eerder vermeld in het nieuws, liggen de IC’s vooral vol met mensen van niet-westerse komaf.


Is het een probleem van communicatie? Of is het meer de culturele segregatie en falende integratie waardoor deze bevolkingsgroepen alles wat de westerse witte man ze voorschoteld zien als een poging om de identiteit van hun culturele groep naar hun hand te zetten?

Dan krijg je net als de wappies een wij vs zij verhaal. Ik denk dat dit ergens meer aan de grondslag ligt dan een communicatie probleem.


Mijn punt was dat mark hier zegt dat ze zich niet vaccineren omdat het en poging is om de identiteit naar hun hand te zetten, terwijl ik dat vergezocht vind. Wat dat artikel zegt omschrijft eigenlijk precies wat ik zei. En dus blijkbaar ook wat mark bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 18:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
Zoals eerder vermeld in het nieuws, liggen de IC’s vooral vol met mensen van niet-westerse komaf.


Is het een probleem van communicatie? Of is het meer de culturele segregatie en falende integratie waardoor deze bevolkingsgroepen alles wat de westerse witte man ze voorschoteld zien als een poging om de identiteit van hun culturele groep naar hun hand te zetten?

Dan krijg je net als de wappies een wij vs zij verhaal. Ik denk dat dit ergens meer aan de grondslag ligt dan een communicatie probleem.


Mijn punt was dat mark hier zegt dat ze zich niet vaccineren omdat het en poging is om de identiteit naar hun hand te zetten, terwijl ik dat vergezocht vind. Wat dat artikel zegt omschrijft eigenlijk precies wat ik zei. En dus blijkbaar ook wat mark bedoelt.

Hier ook wel mee eens trouwens
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 19:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Mijn punt was dat mark hier zegt dat ze zich niet vaccineren omdat het een poging is om de identiteit naar hun hand te zetten, terwijl ik dat vergezocht vind. Wat dat artikel zegt omschrijft eigenlijk precies wat ik zei. En dus blijkbaar ook wat mark bedoelt.


Waar ik op doel is dat mensen met een migratie achtergrond de autoriteit hier minder snel accepteren omdat ze zichzelf hier als vreemdelingen zien en nog veel putten uit relaties en cultuur (en dus identiteit en community) uit de landen van oorsprong. Vaak zijn dat dan weer landen met culturen waar eer, trots en zelfbeschikking belangrijke karaktereigenschappen zijn en opstandigheid tegenover autoriteit is daar vaak een uiting van.

Ik zie dat als karakteristieken die bijdragen aan lagere vaccinatiegraad in deze clusters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2021 12:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
NOS - Man in VS vermoordt broer omdat die apotheker was
Een man uit de Amerikaanse staat Maryland heeft zijn broer vermoord omdat die als apotheker coronavaccinaties aan mensen gaf. De politie heeft dat bekendgemaakt aan lokale media.

De 46-jarige Jeffrey Burnham schoot zijn broer Brian volgens de politie dood omdat hij vond dat die "mensen vermoordde met de covid-prik". Burnham wordt er ook van verdacht de vrouw van zijn broer en een vriendin van zijn moeder te hebben vermoord.

Fijne mensen wonen er in de USA :x
Vorige  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic