Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2021 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Brandbrief van twee intensivisten

https://verzorgdezorg.nl/brandbrief/

Er wordt onder andere gepleit dat de QR maatschappij medisch gezien zinloos is en dat het geld beter besteed zou kunnen worden. Dit zeg ik ook al de hele tijd :whistle:. Denk dat er genoeg artsen zijn die dezelfde mening hebben

Ook in het Nederlands tijdschrift voor geneeskunde kritiek:

https://www.ntvg.nl/artikelen/massaal-t ... g/volledig

Ook even netjes de tegenreactie plaatsen: https://www.ntvg.nl/artikelen/we-moeten ... n/volledig . Wel van artsen met belangenverstrengeling en vind de tegenargumenten zwak (gaat alleen in op verspreiding van het virus, maar niet de klinische relevantie ervan)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2021 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Dit zeg ik ook al de hele tijd :whistle:.


je hebt er kijk op maatje
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2021 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
RoyAPO schreef:
Dit zeg ik ook al de hele tijd :whistle:.


je hebt er kijk op maatje

En ik heb nog geen eens m’n bril op
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2021 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Denk dat er genoeg artsen zijn die dezelfde mening hebben

En genoeg artsen die een andere mening hebben.

We horen al anderhalf jaar soms enkele artsen/dokters/zusters/tandartsen/monteurs die het niet eens zijn met bepaalde dingen die worden bepaald/gemeld door RIVM/kabinet.

Daarnaast laat die QR maatschappij maar nog even een paar maand bestaan. Evenementen kunnen er een stuk veiliger dan zonder mee georganiseerd worden, dus mij hoor je daar niet over klagen. Wel moeten de restricties op nacht en hoeveelheid opgeheven worden, want nu is het maatregel op maatregel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2021 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tuurlijk zijn d’r ook heel veel artsen die het wel met alles eens zijn. Maar er moet ook niet vergeten worden dat er veel artsen zijn die zich niet durven uit te spreken of daar simpelweg geen zin in hebben. Dit heb ik enkele maanden geleden nog vernomen van twee artsen in opleiding

De QR code zal vast wel enig effect hebben, dat ontken ik niet. Of het effect groot is en of het kosten effectief is is een tweede vraag. Kosten effectief is het iedergeval zeker niet (op deze manier) want dat zeggen beide kanten van de discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2021 07:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Tuurlijk zijn d’r ook heel veel artsen die het wel met alles eens zijn. Maar er moet ook niet vergeten worden dat er veel artsen zijn die zich niet durven uit te spreken of daar simpelweg geen zin in hebben. Dit heb ik enkele maanden geleden nog vernomen van twee artsen in opleiding

De QR code zal vast wel enig effect hebben, dat ontken ik niet. Of het effect groot is en of het kosten effectief is is een tweede vraag. Kosten effectief is het iedergeval zeker niet (op deze manier) want dat zeggen beide kanten van de discussie

Er zijn ook artsen die wel achter het beleid zijn maar zich niet durven uit te spreken. De gemiddelde wappie is velen malen gevaarlijker dan een gemiddeld 'schaap'.

En zeker dat die QR code werkt. Een collega van mij werd dat testen elke keer helemaal beu en heeft gisteren zijn vaccin maar gehaald :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2021 22:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Britse zorg slaat alarm om besmettingsgolf, regering weigert 'plan B' - https://nos.nl/l/2402452

Nou gaar lekker daar. Word hier vrij pessimistisch van. Al helemaal als je hoort hoe de IC VPK's aan het uitstromen zijn vanwege burnouts, ptss of omdat ze er gewoon helemaal doorheen zitten. Ik zou zeggen, geniet van je festivals nu het nog kan. Ik zie dat niet langer dan 1 of 2 maanden goed gaan hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2021 22:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Britse zorg slaat alarm om besmettingsgolf, regering weigert 'plan B' - https://nos.nl/l/2402452

Nou gaar lekker daar. Word hier vrij pessimistisch van. Al helemaal als je hoort hoe de IC VPK's aan het uitstromen zijn vanwege burnouts, ptss of omdat ze er gewoon helemaal doorheen zitten. Ik zou zeggen, geniet van je festivals nu het nog kan. Ik zie dat niet langer dan 1 of 2 maanden goed gaan hier.

Zat vanavond ook al weer te denken, het zal toch niet zo zijn dat Qlimax ons door de neus wordt geboord vlak voor de finishlijn. :(
Ik hou mn hart vast. De volgende persco is over 2 tot 3 weken. Als de stijgende cijfers zo door blijven gaan qua besmettingen, dan vrees ik het ergste voor dergelijke grote evenementen. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met dank aan egoïstische ongevaccineerden die vooral in het ziekenhuis komen :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 09:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zag laatst iemand die met een rekensommetje liet zien dat er nu maar 19 mensen op de IC zou liggen als iedereen wel was gevaccineerd. En dit is niet eens met de groepsimmuniteit rekening gehouden, puur gekeken naar de 80 procent ongevaccineerden op de IC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 09:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Erg triest en het is ook altijd juist die groep die loopt te bashen op maatregelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 10:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze kunnen het eigenlijk niet maken om weer met maatregelen te komen doordat ziekenhuizen vollopen door ongevaccineerden, toch....?! :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 10:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ze kunnen het eigenlijk niet maken om weer met maatregelen te komen doordat ziekenhuizen vollopen door ongevaccineerden, toch....?! :/


Ik denk dat het er enigszins aan zit te komen. Al kan het twee kanten op.

Of ze schroeven de maatregelen weer op, of ze gaan toch voor het 2g systeem omdat ongevaccineerden alsnog de voornaamste oorzaak zijn van de overbelasting van de zorg en de stijgende besmettingen. Want het af en aan met die maatregelen gaat dan toch door tot een oneindigheid omdat die groep mensen zich toch niet laat vaccineren, en je hebt er alleen maar de rest van het land mee.

Eveneens is dus recent aangetoond via onderzoek uit de laatste 2,5 maand, dat gevaccineerde mensen de delta-variant niet kunnen overdragen aan andere gevaccineerde (RIVM en nog zo'n Europese of internationale instelling).

Maar ze moeten de randfactoren dat er meer getest wordt voor evenementen en dat het nou eenmaal het seizoen voor griep e.d. is wel meenemen. Eveneens dat er nog verbeteringen moeten komen bij die Corona-app wat betreft mensen die positief getest zijn de QR code annuleren of stopzetten. Eveneens mag de prioriteit er bij Coronapatienten op de IC wel af imo, op dit punt moet je ze gewoon behandelen als de rest van het volk.

Maar na 2 jaar mag de zorg en de mensen met achterstaande zorg toch echt wel eens een adempauze krijgen als je ziet hoe veel mensen er doorheen zitten. Zij, en wij, mogen niet de dupe worden van wat stoicijnze mensen die zich nergens aan houden.

Dat komt dan denk ik of door het 2g systeem of door simpelweg geen voorrang meer te krijgen in de zorg en dat het grotendeels onder eigen risico gegooid gaat worden. Want met de maatregelen terugdraaien kom je nergens en schiet je jezelf als overheid wederom in de voet qua kosten.

(Let wel dat uitzonderingen daargebleven zijn als je om gezondheidsredenen het vaccin niet kan nemen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 10:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ze kunnen het eigenlijk niet maken om weer met maatregelen te komen doordat ziekenhuizen vollopen door ongevaccineerden, toch....?! :/

Tja, het kabinet geeft aan te sturen op ziekenhuisopnames, dus dat lijkt me wel. Waar exact die grens ligt: geen idee, merken we vanzelf wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pff 2G systeem gaat echt 0.0 effect hebben op de ziekenhuisopnames. Zeker gezien het feit dat het nog maar enkele maandjes gaat duren totdat ook de gevaccineerden een besmettingsbron worden door afnemende immuniteit. En verder zijn het in de ziekenhuizen niet de mensen die naar feesten gaan of uitgaan of daarmee gemakkelijk in contact komen. Zou weer een volgend puntje van onkunde van dit kabinet zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:48 
 
Hardtraxx Veteran

Albert Heijn ging sowieso in November QR codes scannen toch? Zoiets was uitgelekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:49 
 
Hardtraxx Veteran

Spobbertiet schreef:
Albert Heijn ging sowieso in November QR codes scannen toch? Zoiets was uitgelekt.


Haha dat was een mega slechte fotoshop waarbij de URL van de echte pagina nog te zien was op de foto xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:55 
 
Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Spobbertiet schreef:
Albert Heijn ging sowieso in November QR codes scannen toch? Zoiets was uitgelekt.


Haha dat was een mega slechte fotoshop waarbij de URL van de echte pagina nog te zien was op de foto xd

Oh :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Pff 2G systeem gaat echt 0.0 effect hebben op de ziekenhuisopnames. Zeker gezien het feit dat het nog maar enkele maandjes gaat duren totdat ook de gevaccineerden een besmettingsbron worden door afnemende immuniteit. En verder zijn het in de ziekenhuizen niet de mensen die naar feesten gaan of uitgaan of daarmee gemakkelijk in contact komen. Zou weer een volgend puntje van onkunde van dit kabinet zijn


Nog steeds nergens officieel bevestigd dit. Verder wel een mooie bak aannames weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Pff 2G systeem gaat echt 0.0 effect hebben op de ziekenhuisopnames. Zeker gezien het feit dat het nog maar enkele maandjes gaat duren totdat ook de gevaccineerden een besmettingsbron worden door afnemende immuniteit. En verder zijn het in de ziekenhuizen niet de mensen die naar feesten gaan of uitgaan of daarmee gemakkelijk in contact komen. Zou weer een volgend puntje van onkunde van dit kabinet zijn

Schuif het maar lekker op de onkunde van het kabinet.. De echte onkundigen zijn de eigenwijze horken die zich niet laten vaccineren en nu de ziekenhuizen weer dreigen te overbelasten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
RoyAPO schreef:
Pff 2G systeem gaat echt 0.0 effect hebben op de ziekenhuisopnames. Zeker gezien het feit dat het nog maar enkele maandjes gaat duren totdat ook de gevaccineerden een besmettingsbron worden door afnemende immuniteit. En verder zijn het in de ziekenhuizen niet de mensen die naar feesten gaan of uitgaan of daarmee gemakkelijk in contact komen. Zou weer een volgend puntje van onkunde van dit kabinet zijn

Schuif het maar lekker op de onkunde van het kabinet.. De echte onkundigen zijn de eigenwijze horken die zich niet laten vaccineren en nu de ziekenhuizen weer dreigen te overbelasten.

Helemaal mee eens. Vooral ook omdat er grotendeels ongevaccineerde 60+ers liggen… snap niet hoe je op die leeftijd het vaccin kan weigeren
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
RoyAPO schreef:
Pff 2G systeem gaat echt 0.0 effect hebben op de ziekenhuisopnames. Zeker gezien het feit dat het nog maar enkele maandjes gaat duren totdat ook de gevaccineerden een besmettingsbron worden door afnemende immuniteit. En verder zijn het in de ziekenhuizen niet de mensen die naar feesten gaan of uitgaan of daarmee gemakkelijk in contact komen. Zou weer een volgend puntje van onkunde van dit kabinet zijn


Nog steeds nergens officieel bevestigd dit. Verder wel een mooie bak aannames weer.

Kijkende naar deze case, heeft het er alle schijn van. In jouw betoog staan daarnaast ook genoeg aannames van het RIVM

https://maurice.nl/2021/10/19/de-schijn ... -praktijk/

https://www.destentor.nl/zutphen/zutphe ... rice.nl%2F

Verder hier een artikel uit Nature (een betrouwbaardere bron op medisch gebied bestaat er niet). Zulke erge aannames zijn het dus niet ;)

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y

COVID vaccines cut the risk of transmitting Delta — but not for long

The study shows that people who become infected with the Delta variant are less likely to pass the virus to their close contacts if they have already had a COVID-19 vaccine than if they haven’t1. But that protective effect is relatively small, and dwindles alarmingly at three months after the receipt of the second shot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 12:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Het is inderdaad geen aanname dat de effectiviteit van vaccins afneemt. Hier nog een artikel: https://www.reuters.com/business/health ... 021-10-04/

Is toch ook logisch? Ze beginnen niet voor niks in heel veel landen nu met de derde prik. In Nederland ook al. Daarnaast kunnen gevaccineerden evengoed het virus (ja ook de deltavariant) overdragen. Weliswaar minder vaak dan ongevaccineerden maar het kan alsnog. Zie ook m’n post in VWAB topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar uiteindelijk zou een gevaccineerd iemand een veel klienere kans hebben om te overlijden of in het ziekenhuis te komen, dat lijkt me de belangrijkste graadmeter. Dat is uiteindelijk ook waar de overheid op stuurt.
Ik merk dat veel mensen (ook de tegenstanders ervan) graag een vaccin gelijkstellen aan nooit meer ziek worden, maar ik denk dat bijna niet levensgevaarlijk ziek worden een veel betere graadmeter is.

Uiteindelijk zie ik dus de maatregelen als het remmen van de groei van de ziekenhuisopnames en overlijdens. Daar komen uiteraard nog wel lelijke bijeffecten bij (long covid, extra ziekteverzuim etc), maar het is een illusie om die niet te hebben zolang de pandemie nog actief is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 12:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Maar uiteindelijk zou een gevaccineerd iemand een veel klienere kans hebben om te overlijden of in het ziekenhuis te komen, dat lijkt me de belangrijkste graadmeter. Dat is uiteindelijk ook waar de overheid op stuurt.

Ja, helemaal mee eens. Zeker van mensen boven de 50 jaar snap ik gewoon niet waarom je niet zou vaccineren aangezien je in de risicogroep valt. 50-plussers vormen samen 85% van de ziekenhuisopnames en 99,9% van de sterfgevallen.
Vorige  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic