Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2021 01:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen die niet de Nederlandse CoronaCheck-app downloaden maar de Deense CoronaPas-app :x >.<
En dan vervolgens slechte reviews aan die Deense app geven zoals: "Waardeloos systeem. Ik spreek geen Deens. Goed gedaan overheid." xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2021 09:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Carminizerz schreef:
Rickzel schreef:
Carminizerz schreef:
En van Urk moeten ze maar natuurgebied maken. Sprinkhanenreservaat oid.


Ik stem Lijst Carminizers volgende verkiezingen.

Al kan ik me niet voorstellen dat generatie na generatie aan incest wél positief zou uitpakken bij de sprinkhanen populatie.


In tegenstelling tot Urkers hebben sprinkhanen wel de neiging tot dispersie. Er zijn zelfs kortvleugelige soorten, waarvan sommige exemplaren lange vleugels krijgen zodat ze zich beter kunnen verspreiden.

#Sprinkhanenfeitjevandedag


Jij stelt ook nooit teleur he :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2021 08:58 
 
Hardtraxxer

hurricane schreef:
En dan vervolgens slechte reviews aan die Deense app geven zoals: "Waardeloos systeem. Ik spreek geen Deens. Goed gedaan overheid." xd


Geweldig :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Opvallend in de NOS liveblog:
Citaat:
https://twitter.com/isditpropaganda/status/1440945612191682560

'Kapotte koelkast leidde tot 'Dansen met Janssen''


Het besluit om jongeren te laten 'dansen met Janssen' is helemaal niet tot stand gekomen in de context van OMT-adviezen, zoals demissionair minister De Jonge doet geloven, zegt het journalistieke programma Propaganda. "Een kapotte koelkast vol Janssenvaccins in Nieuwegein zorgde voor het besluit om jongeren een vrijbrief te geven om te gaan stappen" schrijft het programma van de KRO-NCRV.

Toen er door een gesprongen waterleiding kortsluiting was ontstaan, werden 1200 beperkt houdbare vaccins met spoed weggeprikt. Daarbij mocht iedereen ongeqacht leeftijd langskomen, hoewel de Gezondheidsraad een aantal dagen eerder nog adviseerde om het Janssen-vaccin niet langer in te zetten voor jonge Nederlanders.

Bij de GGD-locatie stonden er "binnen de kortste keren duizenden jongeren voor de deur". GGD-directeur Jaap Donker zegt in de uitzending van vanavond dat ze "waren geraakt door alle positieve reacties". Vooral doordat in die tijd "best wel veel kritiek was". Het vaccin werd volgens Propaganda gezien als een mogelijkheid om de vaccinatiegraad te verhogen. "Het ministerie van Volksgezondheid snakt zelf ook naar goed coronanieuws en voert de maatregel binnen twee weken door. Het motto Dansen met Janssen is geboren."

De versoepelingen werden binnen een paar weken teruggedraaid. Verschillende jongeren die kort na een Janssen-prik gingen feesten, zeiden dat het ministerie van Volksgezondheid ze bewust in een onveilige situatie heeft gebracht, zonder duidelijk te zijn over de risico's. Ze voelden zich misleid en vonden het terecht dat premier Rutte zijn excuses aanbood voor de versoepelingen, die achteraf gezien te snel kwamen.


Sowieso vind ik Propaganda een erg interessant programma, weet regelmatig toch wat dingen los te peuteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2021 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kort geding Unmute us:
https://streams.nfgd.nl/kort-geding-unm ... NnQPkDHEz4
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2021 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind t zo irritant dat een man als Jaapie van Dissel in zijn functie, ongenuanceerd antwoord geeft op belangrijke vragen en hier zelfs gedeeltelijk een onwaarheid verspreid:
https://nos.nl/artikel/2399144-rivm-of- ... en-blijken

In het Verenigd Koninkrijk hebben ze geen coronapas en je ziet daar de ziekenhuisopnames alsnog niet sterk toenemen, hoe is dat dan te verklaren?

Van Dissel: "Een paar landen doen het net wat anders. Engeland en Denemarken zijn denk ik voorbeelden. In die landen ligt de vaccinatiegraad gewoon hoger, ik denk dat dat uitmaakt.

Even gefact checkt met officiële bronnen (personen boven 18 jaar):

Nederland: eerste prik 86.1 %, volledig gevaccineerd: 82.1 %
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
Verenigd koninkrijk: eerste prik: 89.6 %, volledig gevaccineerd: 82.1% (staat dus gelijk aan)
https://coronavirus.data.gov.uk/details/vaccinations
Denemarken: eerste prik: 89.8 %, volledig gevaccineerd: 88.1%
https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/p ... uptake-tab

Dus Van Dissel pleit dat we op een verschil van 3-4% bij de eerste prik (beschermt ook goed tegen ziekenhuisopname), een coronatoegangsbewijs nodig hebben? Echt een flut argument
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 09:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
In het Verenigd Koninkrijk hebben ze geen coronapas en je ziet daar de ziekenhuisopnames alsnog niet sterk toenemen, hoe is dat dan te verklaren?

Dit hoor ik vaker, (Vooral van vaccin-ontkenners) maar ik als ik de cijfers check, klopt dit niet toch?
19 juni: 1264 ziekenhuisbedden bezet, 205 IC.
19 juli (Freedom Day): 4132 en 567
19 augustus: 6237 en 909
19 september: 8091 en 1034

Vooral de maand voor Freedom Day, toen er volgens mij al dingen waren versoepeld, zie je een verdriedubbeling, maar sinds dat moment is het ook gewoon verdubbeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 07:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
RoyAPO schreef:
In het Verenigd Koninkrijk hebben ze geen coronapas en je ziet daar de ziekenhuisopnames alsnog niet sterk toenemen, hoe is dat dan te verklaren?

Dit hoor ik vaker, (Vooral van vaccin-ontkenners) maar ik als ik de cijfers check, klopt dit niet toch?
19 juni: 1264 ziekenhuisbedden bezet, 205 IC.
19 juli (Freedom Day): 4132 en 567
19 augustus: 6237 en 909
19 september: 8091 en 1034

Vooral de maand voor Freedom Day, toen er volgens mij al dingen waren versoepeld, zie je een verdriedubbeling, maar sinds dat moment is het ook gewoon verdubbeld.

Relatief gezien liggen d’r nu 5x zo weinig mensen in het ziekenhuis in Engeland vergeleken met de laatste piek daar. Met een percentage van 63% (bijna 30% heeft daar obesitas) van de mensen die daar overgewicht heeft, is druk op de zorg door Corona altijd wel een ding. In Nederland is het 50% en maar 14% heeft obesitas. Relatief gezien is de daling van de druk op de zorg in beide landen ongeveer hetzelfde

En dat terwijl Engeland dubbel zoveel obese mensen heeft. Ze doen het daar juist nog best goed als je de cijfers naast elkaar legt.

https://digital.nhs.uk/data-and-informa ... esity-copy
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 08:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is wel heel makkelijk om het punt heen gedacht. Natuurlijk heeft obsitas een factor, maar mensen in het ziekenhuis bepaalt natuurlijk ook wat je wel of niet mag in een land ongeacht gewicht. Het is vrij duidelijk dat er groei is over de maanden heen, in Nederland niet.

De vorige piek in de UK was nou niet echt normaal met ziekenhuizen die de piek niet aankonden, dus kan me voorstellen dat je daar ruim onder wilt blijven. Waar precies mogen ze daar in de UK zelf uitzoeken wat mij betreft :P.

Ik ben overigens wel benieuwd wat de cijfers nu gaan doen. Ik stond zaterdag in de trein terug van Haarlem naar Utrecht en ik stond precies in de trein vlak na 12 uur. Die was stampensvol met festivalbezoekers die allemaal tegelijkertijd naar huis gingen, dusdanig dat de trein niet kon vertrekken en dan stonden er ook nog mensen op het perron die niet meekonden. Benieuwd of dat alles een effect gaat hebben op de cijfers. Als dat niet zo is vind ik het helemaal mooi, want dat geeft aan dat we meer zouden kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 08:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het overigens fantastisch om te zien hoe de cijfers de laatste week of twee weer aan het dalen zijn, met vrij minimale maatregelen. Terwijl vorig jaar eind september de cijfers weer flink begon te stijgen terwijl we wel strengere maatregelen hadden.

Erg benieuwd idd naar de herfst/winter. Hoop dat ze ook op tijd met de boosters beginnen voor iig de risicogroepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 10:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Relatief gezien liggen d’r nu 5x zo weinig mensen in het ziekenhuis in Engeland vergeleken met de laatste piek daar. Met een percentage van 63% (bijna 30% heeft daar obesitas) van de mensen die daar overgewicht heeft, is druk op de zorg door Corona altijd wel een ding. In Nederland is het 50% en maar 14% heeft obesitas. Relatief gezien is de daling van de druk op de zorg in beide landen ongeveer hetzelfde

Dat is niet wat je zei. Jij zei:
RoyAPO schreef:
In het Verenigd Koninkrijk hebben ze geen coronapas en je ziet daar de ziekenhuisopnames alsnog niet sterk toenemen, hoe is dat dan te verklaren?

Je zei niet "Er liggen 5x zo weinig mensen in het ziekenhuis als tijdens de laatste piek", jij zei "de ziekenhuisopnames nemen niet sterk toe".

En daar betrappen meer mensen je vaker op, het ene roepen (Wat heel erg klinkt of een bepaalde indruk wekt), maar vervolgens het veranderen naar een heel ander punt.

Let op met wat je zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Vind het overigens fantastisch om te zien hoe de cijfers de laatste week of twee weer aan het dalen zijn, met vrij minimale maatregelen. Terwijl vorig jaar eind september de cijfers weer flink begon te stijgen terwijl we wel strengere maatregelen hadden.

Erg benieuwd idd naar de herfst/winter. Hoop dat ze ook op tijd met de boosters beginnen voor iig de risicogroepen.


Vergeet niet dat een groot deel van het land nu ook gevaccineerd is, zal ook wel aardig helpen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 10:23 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Vind het overigens fantastisch om te zien hoe de cijfers de laatste week of twee weer aan het dalen zijn, met vrij minimale maatregelen. Terwijl vorig jaar eind september de cijfers weer flink begon te stijgen terwijl we wel strengere maatregelen hadden.

Erg benieuwd idd naar de herfst/winter. Hoop dat ze ook op tijd met de boosters beginnen voor iig de risicogroepen.


Als bezoeker van de vrijdag F1 in Zandvoort vind ik dit inderdaad goed nieuws! Zag dat zelf, samen met de voetbalwedstrijden, als momenten die veel zouden kunnen bepalen. Jammer dat er zo goed als niet naar gekeken wordt of over gesproken
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
makrooy schreef:
Vind het overigens fantastisch om te zien hoe de cijfers de laatste week of twee weer aan het dalen zijn, met vrij minimale maatregelen. Terwijl vorig jaar eind september de cijfers weer flink begon te stijgen terwijl we wel strengere maatregelen hadden.

Erg benieuwd idd naar de herfst/winter. Hoop dat ze ook op tijd met de boosters beginnen voor iig de risicogroepen.


Vergeet niet dat een groot deel van het land nu ook gevaccineerd is, zal ook wel aardig helpen :P


Dat leek mij vanzelfsprekend. Je mag aardig er ook wel weglaten. Is volledig te danken aan vaccinaties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
RoyAPO schreef:
Relatief gezien liggen d’r nu 5x zo weinig mensen in het ziekenhuis in Engeland vergeleken met de laatste piek daar. Met een percentage van 63% (bijna 30% heeft daar obesitas) van de mensen die daar overgewicht heeft, is druk op de zorg door Corona altijd wel een ding. In Nederland is het 50% en maar 14% heeft obesitas. Relatief gezien is de daling van de druk op de zorg in beide landen ongeveer hetzelfde

Dat is niet wat je zei. Jij zei:
RoyAPO schreef:
In het Verenigd Koninkrijk hebben ze geen coronapas en je ziet daar de ziekenhuisopnames alsnog niet sterk toenemen, hoe is dat dan te verklaren?

Je zei niet "Er liggen 5x zo weinig mensen in het ziekenhuis als tijdens de laatste piek", jij zei "de ziekenhuisopnames nemen niet sterk toe".

En daar betrappen meer mensen je vaker op, het ene roepen (Wat heel erg klinkt of een bepaalde indruk wekt), maar vervolgens het veranderen naar een heel ander punt.

Let op met wat je zegt.

Dat is een citaat van de NOS ;). Had ff aanhalingstekens moeten plaatsen

Ik zal zo even een complete vergelijking plaatsen tussen de UK en Nederland wat betreft ziekenhuisopname statistieken, prevalentie obesitas en vaccinatiegraad. Daaruit kan dan voorzichtig een conclusie getrokken worden of er een noodzaak is voor het coronatoegangsbewijs
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

7-daags gemiddelde ziekenhuisopnames op 20 september:

UK: 800 --> 1.2 ziekenhuisopnames per 100k mensen (dalende trend)
Nederland: 40 --> 0.23 ziekenhuisopnames per 100k mensen (dalende trend)

Eerste prik UK: 89 %, eerste prik NL: 86 %

De vaccinatiegraad ligt over het algemeen bij 18-30 jarigen een stuk lager dan in hogere leeftijdsgroepen.

In de UK heeft 63 % in het land overgewicht, waarvan 30 % obesitas. In NL dus 50 % en 14 %.
In NL heeft in de groep 18-34 jaar, 26 % overgewicht en 8 % obesitas. In Engeland heeft dezelfde groep ongeveer 30 % overgewicht en 18 % obesitas (zelf berekend want ze hebben daar geen Centraal Bureau Statistiek)

Het is dus aannemelijker dat er in de UK meer mensen in het ziekenhuis liggen doordat obesitas er een stuk meer voorkomt icm een lagere vaccinatiegraad bij jongere mensen, dan dat het aan een gebrek aan maatregelen zou liggen. Het coronatoegangsbewijs heeft dus naar mijn mening wanneer er een vergelijking wordt gemaakt met de UK, heeel weinig positieve bijdrage voor de volksgezondheid met daarnaast een aardig verhogend effect op de polarisatie in Nederland en een nadelige invloed op de gezondheid van kinderen. Van mij mogen ze pas weer beginnen te praten over een CTB wanneer de opnames drastisch zouden toenemen (maar dan heb je weer de vergelijking met influenza dat het daarmee ook niet gebeurde)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
aannemelijker

Tot zover bedankt voor je inbreng, Roy.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dus daar wou je uiteindelijk naar toe met je verhaal. Zeg dat dan gewoon :P.

Ik ga je bij deze verklappen: als je het enkel aan deze drie factoren hangt mis je nog 100 andere factoren die ook van belang kunnen zijn. Je kan er dus wel een hele studie van maken, maar ik denk dat je dan alsnog het punt mist. Het is inzoomen op 1 onderdeel, terwijl je bijvoorbeeld net zo goed in zou kunnen zoomen op bijvoorbeeld naleving van regels (zie bijvoorbeeld: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/van ... -nog-niet/) en zo nog VELE andere punten.

Conclusie: ik wou dat het zo makkelijk te vergelijken was, maar dat is het niet. Niet voor niets dat ze daar een heel OMT voor hebben en zelfs die nemen niet alles voldoende mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jouw theorie klinkt wel aannemelijk Roy, echter doet mij dit toch helpen denken aan de onderstaande site.
https://www.tylervigen.com/spurious-correlations

Je weet namelijk niet geheel zeker of er een correlatie is in deze cijfers. Ik onderstreep deze, omdat wel duidelijk is dat er correlatie is in het algemeen tussen overgewicht en corona.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand anders nog benieuwd hoe later het leven is zonder Covid (tot iig zonder restricties)? Ben voornamelijk benieuwd naar de aftermath tussen mensen die voor en tegen waren
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ziekenhuisopnames:
UK: 800 --> 1.2 ziekenhuisopnames per 100k mensen
Nederland: 40 --> 0.23 ziekenhuisopnames per 100k mensen

Gemiddelde theeconsumptie:
UK: 2,06 kg per persoon per jaar
Nederland: 0,98 kg per persoon per jaar

Toeval of correlatie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dus daar wou je uiteindelijk naar toe met je verhaal. Zeg dat dan gewoon :P.

Ik ga je bij deze verklappen: als je het enkel aan deze drie factoren hangt mis je nog 100 andere factoren die ook van belang kunnen zijn. Je kan er dus wel een hele studie van maken, maar ik denk dat je dan alsnog het punt mist. Het is inzoomen op 1 onderdeel, terwijl je bijvoorbeeld net zo goed in zou kunnen zoomen op bijvoorbeeld naleving van regels (zie bijvoorbeeld: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/van ... -nog-niet/) en zo nog VELE andere punten.

Conclusie: ik wou dat het zo makkelijk te vergelijken was, maar dat is het niet. Niet voor niets dat ze daar een heel OMT voor hebben en zelfs die nemen niet alles voldoende mee.

De vergelijking met scandinavische landen heb ikzelf, volgens mij bijna nooit gemaakt. Het leven is daar zo anders ingedeeld dat ik daar niet aan ga beginnen. De UK daarentegen, is qua levenswijze best wel goed te vergelijken met Nederland in deze context. Beide landen houden van een (groot) feestje en een biertje, en zijn niet overdreven volgzaam wat maatregelen betreft. Wanneer landen qua gedrag enigszins overeenkomen, ga je kijken naar demografie, risicofactoren en ziekenhuisbezetting per 100k inwoners

En ja er zijn andere factoren van belang, maar deze factoren: chronische aandoeningen, auto immuunziektes, leeftijd en overgewicht/obesitas, zijn de allerbelangrijkste voorspellers voor ziekenhuisopnames epidemiologisch gezien. Alleen kijkende naar gezondheid dan. Gedrag is ook belangrijk maar het gedrag gaat in veel Europese landen steeds meer naar elkaar toe bewegen. Dit lees je onder andere terug in onderstaand artikel in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde

https://www.ntvg.nl/artikelen/covid-19- ... k/volledig
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
Jouw theorie klinkt wel aannemelijk Roy, echter doet mij dit toch helpen denken aan de onderstaande site.
https://www.tylervigen.com/spurious-correlations

Je weet namelijk niet geheel zeker of er een correlatie is in deze cijfers. Ik onderstreep deze, omdat wel duidelijk is dat er correlatie is in het algemeen tussen overgewicht en corona.

In de UK zal het ziekenhuis meer een afspiegeling zijn van de maatschappij, dan in Nederland idd xd. Maar wat mijn punt kort gezegd is is dat je niet kan zeggen dat er in de UK veel opnames zijn voor corona met als oorzaak het loslaten van alle maatregelen. Daarvoor zijn belangrijke epidemiologische gegevens compleet verschillend (gewicht dus).
Het loslaten van een deel van de maatregelen zorgt natuurlijk voor een stijging, net zoals het dat in Nederland doet.

Net als dat je bij Nederland en Zweden niet kan zeggen dat de maatregelen niet werken of gewerkt hebben in Nederland omdat ze in Zweden geen/weinig maatregelen hadden en weinig besmettingen (contactmomenten wss en bevolkingsdichtheid zijn lager)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je probeert soms wel heel hard te zoeken naar iets Roy imo, je komt met een stelling, die wordt dan weerlegd en dan ga je naar zo'n niche gedeelte of naar een compleet ander standpunt zoals patrick zei dat het originele wat je zegt (wat ook vaak heel veel dramatischer wordt gebracht dan het is) haast niet meer relevant is.

Ik snap dat je het niet eens bent met het beleid en dat is in zekere zin ook terecht maar het gaat soms echt een beetje te furr om maar je standpunt te doen blijken of nog een of andere vorm van gelijk wilt halen op je originele standpunt. Niet dat je het per sé de hele tijd fout hebt maar je mist gewoon veel factoren die je standpunt toch zouden moeten veranderen.

Dus eens met Patrick, denk na voordat je iets neer zet en zet je emotie en gevoelens omtrent de maatregelen meer aan de kant. Want het is soms net een vicieuze cirkel dit topic.

Zoals ik hier zie dat je bepaalde cijfers gooit waar veel context mist (zoals je wordt verteld door anderen) en dan later dat weer verwerpt in een veranderd standpunt. Misschien is dit een leercurve voor je maar je doet het wel veel vaker hier, wat me gewoon opvalt. Je staat soms heel erg open voor informatie dat aansluit bij je visie maar sluit je ogen voor context omtrent die informatie. Oh ja, geen aanval of feit oid, maar meer een observatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat die vergelijking net goed mank gaat. Wij zijn niet hetzelfde als de Britten, godzijdank. Ik ben iets te vaak in wat afgelegen plekken van de UK geweest voor mijn vorige baan, daar zie je ineens een heel ander UK dan enkel Londen en omgeving. Ieder land heeft zo zijn eigen sterkere en zwakkere punten in dit soort sets van maatregelen, bevolkingssamenstelling, gedrag, cultuur etc. Het is denk ik te makkelijk om ons gelijk te scharen aan een ander land, zeker als je alleen maar vergelijkt op obesitas en een paar vage cultuurkernmerken. En al helemaal om zo'n basaal punt te maken als "ik vind de coronapas niet zo leuk.". Dat is namelijk op zichzelf geen rare mening. Het blijft echter maar een mening.
Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic